problem z automatem
#1 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 13:22
#2 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 14:32
#3 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 19:16
#4 OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 21:41
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 28 września 2009 - 23:12
Przyczyną może być filter w skrzyni
Możesz wyjaśnić?
Ja bym zaczął od błędów silnika i skrzyni oraz sprawdzenia poziomu oleju.
#7 OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 17:34
#8 OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 22:12
Mi szarpalo i zrywalo i skakaly biegi... jednak umnie okazal sie filtr (naszczescie)
Skrzynia automatyczna jest układem hybrydowym, mechaniczno hydrauliczno elektronicznym, i każdy jej element podlega zużyciu. Dlatego nalezy onia zadbac jak o silnik i wymieniac oleje filty itp!
#9 OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 23:26
#10 OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 08:46
Filtr mowicie - a skad pewnosc, ze to filtr? Sam filtr byl podmieniony czy moze razem z olejem? Czy byl rozlozony po wymianie w celu sprawdzenia zapchania?
no i te zapcyhajace sie kanaliki. wo0t?! - pokaz prosze zdjecia zapchanego "systemu kanalikow podcisnien". Bardzo interesujace.
#11 OFFLINE
Napisany 01 października 2009 - 03:04
No to mamy kolejna naprawe skrzyni przez wymiane oleju. Brawo!
A ja u siebie wczoraj:
1. Spompowałem c.a. 3 litry oleju olej przez obieg chłodzenia - dzięki czemu dało się zdjąć dużą miskę bez chlewu w kanale. Olej w ASB okazał się znacznie mniej zasyfiały niż sądziłem. Po prostu był ciemny (nie czarny, raczej intensywna ciemna wiśnia), ale klarowny.
2. Zdjąłem małą miskę - tez udało się bez chlewu. W obu miskach okazało się, że jest znacznie mniej szlamu niż sądziłem. Skrzynia ma udokumentowane 180 tys km przebiegu i stuprocentowo nigdy nie zmieniany olej.
3. Walczyłem 2 bite godziny z resztkami uszczelek na miskach i na obudowie ASB
4. Umyłem miski Karcherem - do stanu fabrycznego
5. Wymieniłem elektrozawory 1-2/3-4 oraz 2-3 na uzywane w dobrym stanie
6. Załozyłem nowy filtr.
7. Przepompowałem przez ASB 12 litrów Dexrona III
8. Skasowałem parametr "Reset Oil Life Monitoring"
9. Wykonałem jazdę próbną
10. Po jeździe, na gorącej ASB ustaliłem poziom oleju (wypuściłem coś w okolicach niecałej szklanki - bo było za dużo).
Efekty - szarpanie 2-3 znikło całkowicie. Skrzynia pracuje wprost perfekcyjnie.
Przy spokojnej, delikatnej jeździe, przy ustalonym położeniu gazu - zmienia biegi idealnie przy np 1800 obr/min. Każdy bieg tak samo. Wcześniej zmiana 2-3 była opóżniona, skrzynia ciągneła do 2500 obr/min nawet na minimalnym gazie. Przy odpuszczeniu gazu było "łup" 2-3. Teraz tego nie ma, jest fabrycznie.
Żadnego szarpania, żadnego zrywania - słowem tak jak powinien pracować Hydramatic sterowany elektronicznie.
Oczywiście oczekuję i to niecierpliwie na pad tej skrzyni, jak na razie dzisiejszy dzień minął, Omega jeździła a pad na razie nie wystapił.
Czekam dalej.
Jadąc cały czas patrzę na wyświetlacz i z niecierpliwością czekam na pojawienie się napisu "Check Trans".
W razie czego jestem zwarty, gotowy i wyrywny zakupić używkę.
BTW:
Czy znany jest na tym forum przypadek wymiany oleju po przebiegu 180 tys km (lub więcej) kiedy to NIE wystąpił pad ASB ?.
Oczywiście zakładamy, że olej nigdy wczesniej nie był zmieniany.
#12 OFFLINE
Napisany 01 października 2009 - 08:19
- w przypadku problemow ze skrzynia nalezy najpierw sprawdzic problemy z silnikiem, bo bardzo czesto to tam lezy zrodlo a ludzie naprawiaja przekladnie.
- to co zrobiles to wymiana oleju razem ze sterowaniem ktore wg mnie, w przypadku braku dalszych problemow, powodowalo taka prace.
Jezeli pytasz o to czy skrzynia padnie. To jest loteria jezeli nie znasz przeszlosci auta, ale w wielu przypadkach ludzie jak juz napisalem "naprawiaja" uszkodzone skrzynie wymiana oleju co daje jej czesto ostatnie tchnienie a potem narzekaja, ze wymiana ja zabila.
Jezeli jak piszesz olej byl w miare czysty, na dnie nie bylo lyzki szlamu to raczej jej tylko pomoze.
Jezeli masz stary filtr to odlam lub odegnij ranty i zobacz co jest w filcowym wkladzie. Wrzuc zdjecia jesli mozesz.
#13 OFFLINE
Napisany 01 października 2009 - 11:25
dzięki koledzy . jutro jadę wymienić olej . a jaki najlepiej kupić ? i jeszcze kick-down mi nie działa wcale ...
Takie są zalecane:
ATF Dexron III Opel nr. 19 40 763 lub ATF ETL 7045 E
#14 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 15:25
#15 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 15:34
panowie to ja juz teraz nic nie wiem czytajac te posty!mam 2,5v6 w automacie i juz wymienialem 2 razy olej,i dalej 3-2 redukcia cos tam szarpnie ,puknie 2-3 jakos tak przeciognie.wlaczajac ,D' **** przysiada a gdy zrobiw,R;sie unosi,to normalne ,czy skrzynia na zlom?
pukanie nie jest normalne
Przysiadanie i podnoszenie moze występowac ... ale zwykle ma związek z za duzymi obrotami biegu jałowego - czyli z silnikiem, a nei skrzynią, ew. z nadmiernie zużytym zawieszeniem samochodu.
#16 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 15:42
Przysiadanie i podnoszenie moze występowac ... ale zwykle ma związek z za duzymi obrotami biegu jałowego - czyli z silnikiem, a nei skrzynią, ew. z nadmiernie zużytym zawieszeniem samochodu.
No tak też nie dokońca bo zawieche w aucie mam nowe kompletnie zrobione i obroty w 3.0 V6 na poziomie 400 RPM i też przy wachlowaniu wybierakiem rowniez auto mi przysiada i podnosi sie.
w pierwszej chwili myslalem ze mam te cos co reguluje zawieszenie auta, ale sam nie wiem od czego to zalezy poprosu jest i sobie podskakuje z P na R na N na D ... przeważnie z przejscia z biegu na jałowy.
#17 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 15:44
Póki nie jest to jakies mega mocne .. nie ma sie czym przejmowac.
#18 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 16:08
Kolega Beast podłączał kompa podczas jazdy, postoju itp itd i stwierdził, że silnik od strony elektrycznej jest ok, zero błędów i takich tam. Mechanicznie Silnik też jest ok. Ale auto "nie jedzie" i skrzynia trzyma.
Więc co to może być. Jestem przygotowany na jej pad i zakup mocniejszej AR35, ale jeśli to jakiś zaworek lub filter to może lepiej się wstrzymać.
Dodam, że oleju nie zmieniałem i zapewne jest jeszcze fabryczny i nie wiem czy zmieniać, bo to nie kosztuje 50 zł, tylko połowę używanej skrzyni.
Może ktoś coś wywróży ze Swojej "szklanej kuli". W razie wojny moge podać więcej szczegółów, tylko napiszcie jakich
#19 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 20:18
#20 OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 21:34
BTW:
Czy znany jest na tym forum przypadek wymiany oleju po przebiegu 180 tys km (lub więcej) kiedy to NIE wystąpił pad ASB ?.
Oczywiście zakładamy, że olej nigdy wczesniej nie był zmieniany.
Znany. Mój. Olej zmieniany rok (20 000 km) temu. Ostatnio jeden jedyny raz zdarzyło się, że nie zmieniła biegu. Przestraszyłem się, ale wykasowałem błędy i wszystko gra. Nigdy się nie powtórzyło.