Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[2.5TDS] Brak turbo, brak bledow kompa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 12:40

Podpowiem - 1 BAR=100 000 Pascali



 


#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lipca 2009 - 12:40

Haha, skąd te info? Na jałowym mam 1.02, a przy 4.5 tyś 1.91, więc skąd te info? Sprawdzane na kilku 2.5 TD i wyniki są podobne przy 4.5 tyś różnica rzędu 0.1 bar, a na jałowym identyczne, więc nie wprowadzaj nikogo w błąd tak pisząc.


x25dt pompuje delikatnie powyzej 1.4 bar przy max obciazeniu. dane z TIS




 


#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 13:33

x25dt pompuje delikatnie powyzej 1.4 bar przy max obciazeniu. dane z TIS

Na 2 autach Opel Scanner pokazał podobnie, więc co? Wina scannera?

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lipca 2009 - 13:57

Na 2 autach Opel Scanner pokazał podobnie, więc co? Wina scannera?


OS ma kijowe odswiezanie jak zauwazyles.




 


#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 14:02

OS ma kijowe odswiezanie jak zauwazyles.

No tak, 4-5 sekund. Ale podczas długiej jazdy na prawie max. obr. czytał tak jak napisałem w 2 autach.

#26 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 29 lipca 2009 - 20:49

Sprawdzilem jednostki - 1,5 bara max bylo, ale to przy obrotach ~5tys.

#27 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 16 grudnia 2009 - 22:23

Koledzy mam pytanie w mojej omci 2,5 td dzieje sie nastepujaca rzecz : ogółem turbiny nie słychać jak pracuje i niema mocy nawet niechce zakrecić kołem na asfalcie :D , ale niekiedy jak postoi na jałowych obrotach to raz na 10 razy załaczy sie turbinka i wtedy to jest bestia ale działa ok 1,5 min wystarczy właczyc 1 bieg rozpedzic 2 i przy zmianie na 3 juz zanika i znów niema turbo i to jest tylko raz na jakis czas Pomocy co moze byc przyczyną

#28 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 grudnia 2009 - 22:53

Koledzy mam pytanie w mojej omci 2,5 td dzieje sie nastepujaca rzecz : ogółem turbiny nie słychać jak pracuje i niema mocy nawet niechce zakrecić kołem na asfalcie :D , ale niekiedy jak postoi na jałowych obrotach to raz na 10 razy załaczy sie turbinka i wtedy to jest bestia ale działa ok 1,5 min wystarczy właczyc 1 bieg rozpedzic 2 i przy zmianie na 3 juz zanika i znów niema turbo i to jest tylko raz na jakis czas Pomocy co moze byc przyczyną

a przy zmianie biegu nie zapala się kontrolka silnika. i czy wtedy jak niby zanika turbo to jest reakcja na gaz. a jak puścisz nogę z gazu i ponownie wciśniesz gaz to wkręca się . a błędy sczytałeś. i podciśnienia .rurka egr szczelna.


a turbo daje cały czas.

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2009 - 09:00

a kostki od zaworu turbiny nie masz czasem luźnej albo zaśniedziałej i podciśnienia posprawdzaj oraz czy grucha na turbinie nie jest przegnita.

#30 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 17 grudnia 2009 - 09:06

Jak odpuszcze z gazu i dodam to i tak turbiny niema ...tzn jest ale nie słychać ze pracuje w sumie znalazłem luzną wtyczke od tego czujnika przy kielichu z lewej strony tto chyba czujnik podcisnienia turbiny do niego wchodza 2 wezyki . A błędy mam 92-tempomat i właśnie bodajze 34 coś o podcisnieniu zaduze napięcie lub zwarcie z masa ( a mam takie pytanko jeszcze czy w tym czujniku na 2 gumowe węzyki w przewodach instalacyjnych powinien być prąd ??? ponieważ u mnie niema tylko jest w tym na 1 wężyk

#31 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2009 - 16:40

Jak odpuszcze z gazu i dodam to i tak turbiny niema ...tzn jest ale nie słychać ze pracuje w sumie znalazłem luzną wtyczke od tego czujnika przy kielichu z lewej strony tto chyba czujnik podcisnienia turbiny do niego wchodza 2 wezyki . A błędy mam 92-tempomat i właśnie bodajze 34 coś o podcisnieniu zaduze napięcie lub zwarcie z masa ( a mam takie pytanko jeszcze czy w tym czujniku na 2 gumowe węzyki w przewodach instalacyjnych powinien być prąd ??? ponieważ u mnie niema tylko jest w tym na 1 wężyk

poczytaj na forum o zaworze EGR było tego mnóstwo i to pomoże załatwić problem użyj szukaj..

#32 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 20 marca 2010 - 23:08

i własniejest problem rurka recyklingu jest cała i szczelna wężyki podłączone a turbiny niema normalna omega powinna chociaz zakrecio kołem a tą odrazu ciągnie i nawet nie zapiszczy opona błędy zczytane ... było bodajze 41 zaniskie cisnienie doładowania na biegu jałowym i 92 tempomat ...ale nie posiadam

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2010 - 23:15

było bodajze 41 zaniskie cisnienie doładowania na biegu jałowym

a mierzone bylo ciśnienie jakie pompuje ?

#34 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 marca 2010 - 07:21

a czujnik w kolektorze ssącym masz oki (czujnik temperatury powietrza doładowanego) może wystarczy przeczyścić

#35 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 21 marca 2010 - 09:56

ciśnienia nie miezyłem ale jak brat depnął 4 tys a ja ta rure od intercolera mogłem ręką zgnieść to ile mogło byc 0,3 bara nawet nie chyba a ten czujnik co jest w kolektorze jak odpinam to auto odrazu słabnie tak jakby sie muliło dodaje gazu jadąć i ona nawet nie ciągnie tylko spokojnie jedzie

#36 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 marca 2010 - 10:06

ale możesz mieć ten czujnik zasyfiony i złe info będzie podawał odkręć i przeczyść..a co do ciśnienia to musisz sprawdzić. bo ja jak zdjąłem gumę i jak depłem to nie mogłem utrzymać może IC masz zapchany.

#37 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 18:48

A może sprawdź przy turbinie czy nie spadło ci zabezpieczenie z rygla(nie wiem jak to wahowo się nazywa), u mnie jak spadł to jechało się gorzej jak zwykłym dieslem, :)

#38 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 19:02

A wedle mnie to grucha do sprawdzenia, upuszcza ciśnienie cały czas. Na kanał, ramię w rękę i rozruszać, dobrze popsikać jakimś penetrantem.

#39 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 21 marca 2010 - 23:44

koleka wicek moze miec racje bo dzisiaj wsluchałem sie w dzwięk pracy silnika i tak jakby cały zwięk turbiny szedł w wydech bo z wydechu jest gwizd turbinki a jak byłem na kanale u siebie to zciagalem tą zawleczke z gruchy i nawet niemoglem tego ramienia ruszyc prętem tak cieżko chodzi ... a czy to moze jest wymienne czy trzeba demontowac turbinke bo jak dzisiaj sie ustawiłem z opelkiem takim jak mój 2,5 td to tamten jak depnał to odrazu jedeń swist kupa dymu i go nie było a ja jak w siadłem w niego to przy starcie było tak wielkie przeciązenie ( wciagało w fotel) gorzej niz w samolocie przy starcie i kapcia paliła a moja jak jakis ford fiest 40 konny

a inter coller czysciłem poniewaz tez myslałem ze brudny albo ze gdzies jest dziurka ...panowie opłaca sie robic czy lepiej kupic turbinke prosze o pomoc poniewaz juz niemam sił do tego opelka kochane autko ale ja juz niemoge

całe te cyrki sie stały po tym jak opelek stał ok 9 miesięcy w oczekiwaniu na nowy (uzywany) silnik nie był odpalany itp ... poprostu stał bo urwało zawór ssacy na 4 tłoku a przed tym ona smigała tak ze niejedne bmw to sie chowało i to głeboko ... a teraz to maluch by mnie wyprzedził

#40 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2010 - 07:06

Jak stała, to tym bardziej ramie mogło się zapiec. Porzadnie wypsikaj penetrantem i rozruszaj. Później zabezpiecz pastą miedzianą.