

[2.5TDS] Brak turbo, brak bledow kompa
#1
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 14:03
Na komputerze nie pokazuje bledow, komputer podaje max cisnienie (przy 3-4 tys) 1,5 bar. Turbine slychac jak pracuje. Auto nie kopci, nie bierze oleju.
Co byscie obstawiali ?
#2
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 14:23
Jest to turbo czy go nie ma - bo wprowadzasz zamieszanie
#3
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 20:31


#4
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 20:35
#5
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 20:45
#6
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 20:45


Na moje oko wlasnie "cos" powoduje, ze turbina nie pracuje tak, jakby tego chcial producent.
#7
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 20:51

#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 21:14
odłączenie przez ecu turbiny następuje wskutek przejścia w tryb awaryjny - tylko w wyniku występowania jakiegoś błędu. A w Twoim przypadku to raczej wykluczone - chyba, że tu też trochę źle zrozumiałem i masz jakieś błędy, ale nieistotne
IMHO ten silnik nie ma trybu awaryjnego...
#10
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 21:21

Nie wiem czy chcesz ze mną polemizować, czy próbujemy rozwiązać twój problem??

Jak się ma przepływka, dolot i podciśnienie - bo to podstawowe rzeczy które musisz sprawdzić.
No i jak tam zawór upustowy (jak już kolega wspomniał)
EDIT po chwili
Katy nie przypchane?? - wiem że zapchany katalizator może powodować uszkodzenie turbiny. Ona jest ze zmienną geometrią łopatek jak dobrze pamiętam - czy ekement odpowiadający za zmianę geometrii pracuje (z tego co pamiętam coś takiego być powinno) - chyba że z inna turbiną mylę teraz.
Ostatnio o tym czytałem, że dużo garetów regeneruje się głównie pod kątem zmiennej geometrii łopatek bo to siada i stąd większość awarii turbin - nie mogę teraz namierzyć tej strony - jakieś niemieckie forum
#11
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 21:35
Jeszcze jedna "rzecz": czujnik temp raportuje -40 st ...
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 23:53
Witajcie,
Na komputerze nie pokazuje bledow, komputer podaje max cisnienie (przy 3-4 tys) 1,5 bar. Turbine slychac jak pracuje. Auto nie kopci, nie bierze oleju.
Co byscie obstawiali ?
Ale co niema kopa czy jak?? a moze przejedz sie taka sama dobra omega i wtedy stwierdzisz czy masz te turbo czy nie:D:D:D
A jezeli chodzi o zawor upustowy turbo to warto tam napchac smaru na wysokie temperatory ja u siebie nawalilem tam az sie wylewalo jak mi sie zacinalo turbo chociaz pomoglo co innego a mianowicie brak metalowej rurki EGR wstawilem i wszystko gra
#14
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 05:57
który czujnik temperatury??
Nie ten od klimy i wyswietlacza. Temperatury powietrza zasysanego przez silnik.
Ale co niema kopa czy jak?? a moze przejedz sie taka sama dobra omega i wtedy stwierdzisz czy masz te turbo czy nie:D:D:D
No coz, kopa nie ma w ogole. 150 km (zakladajac, ze nawet kilka kucy umarlo) nawet przy wadze prawie 2t musi byc czuc, a ja przestalem je czuc. Czasem mam problem zeby pod gorke wjechac i musze redukowac.
#15
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 08:29
Nie ten od klimy i wyswietlacza. Temperatury powietrza zasysanego przez silnik.
No coz, kopa nie ma w ogole. 150 km (zakladajac, ze nawet kilka kucy umarlo) nawet przy wadze prawie 2t musi byc czuc, a ja przestalem je czuc. Czasem mam problem zeby pod gorke wjechac i musze redukowac.
A sprawdzales ty weze od turbo do IC i od IC do kolektora ssacego?? czy sa drozne czy nie sa przetarte??
#16
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 09:02
według auto daty dla tego silnika to 1,3 przy 4000 rpmNie powiesz mi, ze 1,5 bara przy 4 tysiacach to "obecnosc" turbo dla mnie go nie ma
http://c7.wrzuta.pl/...44a08f811/boost
#17
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 09:11
#18
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 11:51
Haha, skąd te info? Na jałowym mam 1.02, a przy 4.5 tyś 1.91, więc skąd te info? Sprawdzane na kilku 2.5 TD i wyniki są podobne przy 4.5 tyś różnica rzędu 0.1 bar, a na jałowym identyczne, więc nie wprowadzaj nikogo w błąd tak pisząc.coś ten komp troche Ci sciemnia bo 1,5 bara to dużo. seria chyba 0,9bara. być może masz padniety czujnik ciśnienia doładowania ktory oszukuje kompa.
Nie daje 2.5 bar, więc się nie przyciął...a może zawór upustowy się przycioł?
#19
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 12:30
#20
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 12:38
No coz, kopa nie ma w ogole. 150 km (zakladajac, ze nawet kilka kucy umarlo) nawet przy wadze prawie 2t musi byc czuc, a ja przestalem je czuc. Czasem mam problem zeby pod gorke wjechac i musze redukowac.
zrob porzadek z czujnikiem IAT.
przy sprawdzaniu turbiny przy pedale wcisnietym krotkotrwale do oporu powinna miec miedzy 150 a 210 kPa