Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[2.5TDS] Brak turbo, brak bledow kompa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 28 lipca 2009 - 14:03

Witajcie,

Na komputerze nie pokazuje bledow, komputer podaje max cisnienie (przy 3-4 tys) 1,5 bar. Turbine slychac jak pracuje. Auto nie kopci, nie bierze oleju.

Co byscie obstawiali ?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2009 - 14:23

jeżeli brak turbo to skąd ciśnienie 1,5 Bar

Jest to turbo czy go nie ma - bo wprowadzasz zamieszanie



 


#3 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 28 lipca 2009 - 20:31

Nie powiesz mi, ze 1,5 bara przy 4 tysiacach to "obecnosc" turbo ;) dla mnie go nie ma :)

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2009 - 20:35

tak czy inaczej kompletnie nie zdechło więc należy opisywać poprawnie tematy - tak dla porządku. bo wprowadzaiem takiego zamentu łatwo pomocy nie dostaniesz



 


#5 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 28 lipca 2009 - 20:45

coś ten komp troche Ci sciemnia bo 1,5 bara to dużo. seria chyba 0,9bara. być może masz padniety czujnik ciśnienia doładowania ktory oszukuje kompa.

#6 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 28 lipca 2009 - 20:45

Ja nie napisalem, ze zdechlo, ale ze go ni ma ;) A to roznica ;)

Na moje oko wlasnie "cos" powoduje, ze turbina nie pracuje tak, jakby tego chcial producent.

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2009 - 20:51

odłączenie przez ecu turbiny następuje wskutek przejścia w tryb awaryjny - tylko w wyniku występowania jakiegoś błędu. A w Twoim przypadku to raczej wykluczone - chyba, że tu też trochę źle zrozumiałem i masz jakieś błędy, ale nieistotne :D



 


#8 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 28 lipca 2009 - 21:09

a może zawór upustowy się przycioł?

#9 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 28 lipca 2009 - 21:14

odłączenie przez ecu turbiny następuje wskutek przejścia w tryb awaryjny - tylko w wyniku występowania jakiegoś błędu. A w Twoim przypadku to raczej wykluczone - chyba, że tu też trochę źle zrozumiałem i masz jakieś błędy, ale nieistotne :D


IMHO ten silnik nie ma trybu awaryjnego...

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2009 - 21:21

Ale w przypadku np błędów czujnika barometrycznego obroty redukowane są do 3 tys i rozłączana jest turbina plus do tego check - czy to może byc trybem awaryjnym?? :)

Nie wiem czy chcesz ze mną polemizować, czy próbujemy rozwiązać twój problem?? :)

Jak się ma przepływka, dolot i podciśnienie - bo to podstawowe rzeczy które musisz sprawdzić.

No i jak tam zawór upustowy (jak już kolega wspomniał)

EDIT po chwili

Katy nie przypchane?? - wiem że zapchany katalizator może powodować uszkodzenie turbiny. Ona jest ze zmienną geometrią łopatek jak dobrze pamiętam - czy ekement odpowiadający za zmianę geometrii pracuje (z tego co pamiętam coś takiego być powinno) - chyba że z inna turbiną mylę teraz.

Ostatnio o tym czytałem, że dużo garetów regeneruje się głównie pod kątem zmiennej geometrii łopatek bo to siada i stąd większość awarii turbin - nie mogę teraz namierzyć tej strony - jakieś niemieckie forum



 


#11 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 28 lipca 2009 - 21:35

silnik kreci sie bez problemu. katalizator jest w planach to wyciecia... na razie musze sprawdzic przeplywomierz... ale bez 2 nie mam jak.

Jeszcze jedna "rzecz": czujnik temp raportuje -40 st ...

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2009 - 21:45

który czujnik temperatury??



 


#13 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2009 - 23:53

Witajcie,

Na komputerze nie pokazuje bledow, komputer podaje max cisnienie (przy 3-4 tys) 1,5 bar. Turbine slychac jak pracuje. Auto nie kopci, nie bierze oleju.

Co byscie obstawiali ?


Ale co niema kopa czy jak?? a moze przejedz sie taka sama dobra omega i wtedy stwierdzisz czy masz te turbo czy nie:D:D:D

A jezeli chodzi o zawor upustowy turbo to warto tam napchac smaru na wysokie temperatory ja u siebie nawalilem tam az sie wylewalo jak mi sie zacinalo turbo chociaz pomoglo co innego a mianowicie brak metalowej rurki EGR wstawilem i wszystko gra

#14 OFFLINE   miszka

miszka
  • 49 postów
  • Dołączył: 29-10-2008
  • Skąd: Tychy

Napisany 29 lipca 2009 - 05:57

który czujnik temperatury??


Nie ten od klimy i wyswietlacza. Temperatury powietrza zasysanego przez silnik.

Ale co niema kopa czy jak?? a moze przejedz sie taka sama dobra omega i wtedy stwierdzisz czy masz te turbo czy nie:D:D:D


No coz, kopa nie ma w ogole. 150 km (zakladajac, ze nawet kilka kucy umarlo) nawet przy wadze prawie 2t musi byc czuc, a ja przestalem je czuc. Czasem mam problem zeby pod gorke wjechac i musze redukowac.

#15 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 08:29

Nie ten od klimy i wyswietlacza. Temperatury powietrza zasysanego przez silnik.



No coz, kopa nie ma w ogole. 150 km (zakladajac, ze nawet kilka kucy umarlo) nawet przy wadze prawie 2t musi byc czuc, a ja przestalem je czuc. Czasem mam problem zeby pod gorke wjechac i musze redukowac.


A sprawdzales ty weze od turbo do IC i od IC do kolektora ssacego?? czy sa drozne czy nie sa przetarte??

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2009 - 09:02

Nie powiesz mi, ze 1,5 bara przy 4 tysiacach to "obecnosc" turbo dla mnie go nie ma

według auto daty dla tego silnika to 1,3 przy 4000 rpm
http://c7.wrzuta.pl/...44a08f811/boost

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 09:11

Ty ale jak masz ten czujnik padnięty to nie oczekuj prawidłowych dawek dobieranych prze ECU - weź to wymień - przecież to grosze kosztuje. No chyba że masz problem z przewodami - sprawdź mi to proszę



 


#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2009 - 11:51

coś ten komp troche Ci sciemnia bo 1,5 bara to dużo. seria chyba 0,9bara. być może masz padniety czujnik ciśnienia doładowania ktory oszukuje kompa.

Haha, skąd te info? Na jałowym mam 1.02, a przy 4.5 tyś 1.91, więc skąd te info? Sprawdzane na kilku 2.5 TD i wyniki są podobne przy 4.5 tyś różnica rzędu 0.1 bar, a na jałowym identyczne, więc nie wprowadzaj nikogo w błąd tak pisząc.

a może zawór upustowy się przycioł?

Nie daje 2.5 bar, więc się nie przyciął...

#19 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 29 lipca 2009 - 12:30

a Ty skąd masz? kurna masz pojęcie ile to jest 1.91 bar? tyle to w ciężarówkach pompuje które mają najczęsciej metalowe kolektory i ogólnie dolot. przy prawie 2 barach to by te wszystkie rury rozsadziło w mak. może po prostu zmień fejsa.

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lipca 2009 - 12:38

No coz, kopa nie ma w ogole. 150 km (zakladajac, ze nawet kilka kucy umarlo) nawet przy wadze prawie 2t musi byc czuc, a ja przestalem je czuc. Czasem mam problem zeby pod gorke wjechac i musze redukowac.


zrob porzadek z czujnikiem IAT.
przy sprawdzaniu turbiny przy pedale wcisnietym krotkotrwale do oporu powinna miec miedzy 150 a 210 kPa