Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bienias

Bienias
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 07 stycznia 2007 - 21:56

Witam!!!

Mam problem z pompą ABS TC (2.0 16V ECOTEK z 95r.)

Wymieniłem starą pompę XC na na kupiąną XD z TC ale wyskakuje mi błąd (zapala się kontrolka TC), po sprawdzeniu na kompie wskazuje błąd sterownika skrzyni automatycznej - mam manuala.. czy włożona pompa jest różna dla automatów i manuali? Może ktoś sprawdzić to w TIS - jak to się ma do roczników i modeli - bo nie wiem gdzie szukać przyczyny....


"Lepiej być panem w piekle
..... niż sługą w niebie......."

#2 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 08 stycznia 2007 - 15:20

ja mam glupie pytanie :oops: co to jest TC? kontrola trakcji?


sry za spam
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2007 - 15:24

ja mam glupie pytanie :oops: co to jest TC? kontrola trakcji?


FORUM OPEL OMEGA KLUB POLSKA Strona Główna ť Technika ť Porady ogólne ť co to takiego TC ?

ps. wątek jest długi, wiec polecam zacząc czytać od tej strony a najlepiej mój post :D

Polecam guzik SZUKAJ

#4 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2007 - 17:21

ja mam glupie pytanie :oops: co to jest TC? kontrola trakcji?


sry za spam

Zalezy w czym.
Bo jesli chodzi o program w komputerze to może byc np Total Commander. :diable:

Ale już tak na poważnie to
Jesli chodzi o auto to skrót TC oznacza: Kontrola trakcji

-System kontrolujący tor pojazdu na zakręcie, ułatwiający ruszanie na śliskiej i niejednorodnej nawierzchni.

Jego uproszczoną wersją jest ASR - (en. acceleration slip regulation).

System zapobiegający poślizgowi koła pojazdu podczas przyspieszania (potocznie - buksowaniu). Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Komputer wychwytuje moment ślizgu kół napędzanych i wyhamowuje je za pomocą hamulca, obniża także moc silnika tak, by koła toczyły się (kręciły z prędkością wynikającą z prędkości jazdy). System uzupełnia działanie systemu ABS na zakręcie.

W pojeździe bez ASR po najechaniu na śliską powierzchnię przez jedno z kół napędowych, spadnie opór stawiany układowi napędowemu przez to koło, koło zacznie się obracać szybciej niż wynika to z prędkości toczenia się koła, w wyniku czego będą wzrastały obroty układu napędowego. Na skutek (efekt uboczny) działania mechanizmu różnicowego, który powoduje że moment obrotowy jest taki sam na wszystkich kołach napędzanych, drugie koło napędowe toczące się prawidłowo nie będzie wykorzystywać swej przyczepności. Zjawisko utrudnia ruszenie gdy jedno z kół jest na śliskiej nawierzchni, utrudnia jazdę po śliskiej nawierzchni szczególnie na zakręcie. Zjawisko to występuje też w wyniku najechania na kałużę, wówczas silnik który utracił obciążenie gwałtownie zwiększa obroty, a po odzyskaniu przyczepności układ napędowy musi wytracić obroty do prędkości wynikającej z prędkości jazdy, co wywołuje szarpnięcie pojazdem, zmianę warunków przyczepności kół do jezdni, bardzo niebezpieczne na zakrętach.

W samochodzie wyposażonym w ASR, system wykrywa taki stan - gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych - system ASR ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki ASR, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe.

Układ także zmniejsza zużycie opon i paliwa.

To taka informacja na szybko. :bigok:

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2007 - 19:30

żeby wyeliminować to wszystko o czym pisze waldemarz (zreszta bardzo dobry i krotki wyklad) wprowadzono nowy mechanizm różnicowy ktory nie potrzebuje ASR czy TC ale to temat na inny post Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   MINIO

MINIO
  • 267 postów
  • Dołączył: 26-10-2006
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 09 stycznia 2007 - 19:54

a ja mam pytanko bo niemam tc ale w aso powiedzieli mi że wystarczy jakiś moduł zmienić i bedzie tc no i przeprogramować kompa
jeśli ktoś wie oco chodzi jakie to koszt itd to prosił bym o pomoc

z góry wielkie dzieki Minio

#7 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2007 - 22:27

a ja mam pytanko bo niemam tc ale w aso powiedzieli mi że wystarczy jakiś moduł zmienić i bedzie tc no i przeprogramować kompa
jeśli ktoś wie oco chodzi jakie to koszt itd to prosił bym o pomoc

z góry wielkie dzieki Minio

Jedno co jest najwazniejsze to poprostu musiałbys zakupić moduł ABS razem TC.
I w dodatku aby był on typowo od takiego samego auta jak twoje, ponieważ nie każde moduły chcą współpracować.

#8 OFFLINE   Bienias

Bienias
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 10 stycznia 2007 - 00:09

a ja mam pytanko bo niemam tc ale w aso powiedzieli mi że wystarczy jakiś moduł zmienić i bedzie tc no i przeprogramować kompa
jeśli ktoś wie oco chodzi jakie to koszt itd to prosił bym o pomoc

z góry wielkie dzieki Minio

Jedno co jest najwazniejsze to poprostu musiałbys zakupić moduł ABS razem TC.
I w dodatku aby był on typowo od takiego samego auta jak twoje, ponieważ nie każde moduły chcą współpracować.


Właśnie... bo będziesz się bujał od mechanika do mechanika, tak jak ja, płacił kasę a działające TC oglądał w TVNTurbo :bad:
"Lepiej być panem w piekle
..... niż sługą w niebie......."

#9 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 10 stycznia 2007 - 02:37

orientujecie sie moze ile taka przyjemność mogłaby kosztować? średnio na oko.. widze że kolega ma pojęcie na temat nie mam u siebie tc a chciałbym spróbować zamontować..i gdzie tego szukać chyba najprędzej na szrotach... :piwo:
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#10 OFFLINE   Bienias

Bienias
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 11 stycznia 2007 - 20:53

orientujecie sie moze ile taka przyjemność mogłaby kosztować? średnio na oko.. widze że kolega ma pojęcie na temat nie mam u siebie tc a chciałbym spróbować zamontować..i gdzie tego szukać chyba najprędzej na szrotach... :piwo:



Generalnie jeśli masz wyprowadzoną instalację elektryczną to koszty orientacyjnie wynoszą:
1. pompa (używka) ok 120-200zl
2. przycisk TC 10-30 zl

w moim warsztacie przełożenie pompy i odpowietrzenie układu kosztowało 50 zl ;) + płyn hamulcowy...

włącznik założysz sam.... z resztą całość można zrobić samemu jak ma się troszę pojęcia, ale lenistwo wzięło górę i wolałem dać 50 zł niż się brudzić....

Niniej jednak TC nadal nie działa...
"Lepiej być panem w piekle
..... niż sługą w niebie......."

#11 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 marca 2007 - 16:40

Niniej jednak TC nadal nie działa...


Minelo juz troszke czasu od Twojego postu. Czy może w kwestii TC zmieniło sięjuż coś u Ciebie?? Wiesz już dlaczego nie działała? Pytam - bo też myślałem nad instalacją TC.
Czy po wyjęciu zaślepki pod pzycisk jest tam już wiązka przewodów z kostką? - czy musieli Ci jakieś kable dodatkowe zakładać? Czy do tej pompki nowej ABS z TC dochodzi także jakaś dodatkowa wiązka przewodów?
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#12 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 02 marca 2007 - 22:38

Minelo juz troszke czasu od Twojego postu. Czy może w kwestii TC zmieniło sięjuż coś u Ciebie?? Wiesz już dlaczego nie działała? Pytam - bo też myślałem nad instalacją TC.
Czy po wyjęciu zaślepki pod pzycisk jest tam już wiązka przewodów z kostką? - czy musieli Ci jakieś kable dodatkowe zakładać? Czy do tej pompki nowej ABS z TC dochodzi także jakaś dodatkowa wiązka przewodów?


Do silników 2.0 i 2.2 dti nie zakładali nigdy kontroli trakcji (widocznie stwierdzili że są mulaste z natury :mrgreen: ) , nie ma nawet takiej opcji na schematach w TIS. A w takim przypadku nie wiem czy po wymianie pompy ABS na wersję z TC nie uzyskałbyś jedynie komunikatu błędu "brak komunikacji z ECM". Są tylko 3 dodatkowe przewody, 2 idą do sterownika silnika i 1 do wyłącznika.

#13 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 marca 2007 - 20:40

Do silników 2.0 i 2.2 dti nie zakładali nigdy kontroli trakcji (widocznie stwierdzili że są mulaste z natury ) , nie ma nawet takiej opcji na schematach w TIS. A w takim przypadku nie wiem czy po wymianie pompy ABS na wersję z TC nie uzyskałbyś jedynie komunikatu błędu "brak komunikacji z ECM". Są tylko 3 dodatkowe przewody, 2 idą do sterownika silnika i 1 do wyłącznika.


Dzieki za informacje. Ale jednak szkoda że się nie da. Ja mam mało doświadczenia z tylnym napędem i zimą już kilka razy bokiem jechełem. Raz nawet chcęc skręcić w prawo na krzyżówce niechcący zawróciłem :mrgreen: Najbardziej mi właśnie zimą brakowało TC.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2007 - 23:34

Parafrazując:

"Bo jeździć to trzeba umieć" :p

#15 OFFLINE   Bienias

Bienias
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 04 marca 2007 - 01:57

Sprawa z TC stoi w miejscu...... rozmawiałem z dwoma posiadaczami 2.0, którzy założyli TC i im działa.... piewszy oddał do zakładu i tam mu założyli... więc zawiele mi nie powiedział.... zadzwoniłem do tego zakładu ale maech powiedział, że założył pompę, włącznik i to wszystko (tyle, że jego oma jest z 1998 - przycisk włączenia jest w pasku na odtwarzaczem a nie obok niego).... z kolei drugi powiedział, że ma ten błąd co ja i założył na sztukę komp do sterowania skrzynia i wszystko działa (ma manuala) - jakoś jemu nie dałem wiary ;)

Faktem jest, że do 2 litry orginalnie nie montowano TC jednak wiązki są rozprowadzone w większości omeg....
"Lepiej być panem w piekle
..... niż sługą w niebie......."

#16 OFFLINE   ufo205

ufo205
  • 25 postów
  • Dołączył: 16-12-2008

Napisany 10 stycznia 2009 - 21:57

szefie dzis bylem w katowicach an lotnisku w to jakies 70 km w jedna strone drogi jak drogio slisko i lodowato TC i ABS sprawdzalo sie super gdy odprowadzilem siostre na samolot odpalilem auto i zaskoczylem sie swiecila sie tc i abs i w dodatku nie dziala ani jedna rzecz abs i tc co moze byc

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2009 - 22:06

http://forum.omegakl...1&highlight=abs

tutaj masz odpowiedź