TC
#1 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2007 - 21:56
Mam problem z pompą ABS TC (2.0 16V ECOTEK z 95r.)
Wymieniłem starą pompę XC na na kupiąną XD z TC ale wyskakuje mi błąd (zapala się kontrolka TC), po sprawdzeniu na kompie wskazuje błąd sterownika skrzyni automatycznej - mam manuala.. czy włożona pompa jest różna dla automatów i manuali? Może ktoś sprawdzić to w TIS - jak to się ma do roczników i modeli - bo nie wiem gdzie szukać przyczyny....
..... niż sługą w niebie......."
#3 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 15:24
ja mam glupie pytanie co to jest TC? kontrola trakcji?
FORUM OPEL OMEGA KLUB POLSKA Strona Główna ť Technika ť Porady ogólne ť co to takiego TC ?
ps. wątek jest długi, wiec polecam zacząc czytać od tej strony a najlepiej mój post
Polecam guzik SZUKAJ
#4 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 17:21
Zalezy w czym.ja mam glupie pytanie co to jest TC? kontrola trakcji?
sry za spam
Bo jesli chodzi o program w komputerze to może byc np Total Commander. :diable:
Ale już tak na poważnie to
Jesli chodzi o auto to skrót TC oznacza: Kontrola trakcji
-System kontrolujący tor pojazdu na zakręcie, ułatwiający ruszanie na śliskiej i niejednorodnej nawierzchni.
Jego uproszczoną wersją jest ASR - (en. acceleration slip regulation).
System zapobiegający poślizgowi koła pojazdu podczas przyspieszania (potocznie - buksowaniu). Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Komputer wychwytuje moment ślizgu kół napędzanych i wyhamowuje je za pomocą hamulca, obniża także moc silnika tak, by koła toczyły się (kręciły z prędkością wynikającą z prędkości jazdy). System uzupełnia działanie systemu ABS na zakręcie.
W pojeździe bez ASR po najechaniu na śliską powierzchnię przez jedno z kół napędowych, spadnie opór stawiany układowi napędowemu przez to koło, koło zacznie się obracać szybciej niż wynika to z prędkości toczenia się koła, w wyniku czego będą wzrastały obroty układu napędowego. Na skutek (efekt uboczny) działania mechanizmu różnicowego, który powoduje że moment obrotowy jest taki sam na wszystkich kołach napędzanych, drugie koło napędowe toczące się prawidłowo nie będzie wykorzystywać swej przyczepności. Zjawisko utrudnia ruszenie gdy jedno z kół jest na śliskiej nawierzchni, utrudnia jazdę po śliskiej nawierzchni szczególnie na zakręcie. Zjawisko to występuje też w wyniku najechania na kałużę, wówczas silnik który utracił obciążenie gwałtownie zwiększa obroty, a po odzyskaniu przyczepności układ napędowy musi wytracić obroty do prędkości wynikającej z prędkości jazdy, co wywołuje szarpnięcie pojazdem, zmianę warunków przyczepności kół do jezdni, bardzo niebezpieczne na zakrętach.
W samochodzie wyposażonym w ASR, system wykrywa taki stan - gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych - system ASR ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki ASR, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe.
Układ także zmniejsza zużycie opon i paliwa.
To taka informacja na szybko. :bigok:
#5 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 19:30
[B]
#6 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 19:54
jeśli ktoś wie oco chodzi jakie to koszt itd to prosił bym o pomoc
z góry wielkie dzieki Minio
#7 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 22:27
Jedno co jest najwazniejsze to poprostu musiałbys zakupić moduł ABS razem TC.a ja mam pytanko bo niemam tc ale w aso powiedzieli mi że wystarczy jakiś moduł zmienić i bedzie tc no i przeprogramować kompa
jeśli ktoś wie oco chodzi jakie to koszt itd to prosił bym o pomoc
z góry wielkie dzieki Minio
I w dodatku aby był on typowo od takiego samego auta jak twoje, ponieważ nie każde moduły chcą współpracować.
#8 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 00:09
Jedno co jest najwazniejsze to poprostu musiałbys zakupić moduł ABS razem TC.a ja mam pytanko bo niemam tc ale w aso powiedzieli mi że wystarczy jakiś moduł zmienić i bedzie tc no i przeprogramować kompa
jeśli ktoś wie oco chodzi jakie to koszt itd to prosił bym o pomoc
z góry wielkie dzieki Minio
I w dodatku aby był on typowo od takiego samego auta jak twoje, ponieważ nie każde moduły chcą współpracować.
Właśnie... bo będziesz się bujał od mechanika do mechanika, tak jak ja, płacił kasę a działające TC oglądał w TVNTurbo :bad:
..... niż sługą w niebie......."
#9 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 02:37
- [you:5c6bb13344] pozdrówki
- omAB
#10 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2007 - 20:53
orientujecie sie moze ile taka przyjemność mogłaby kosztować? średnio na oko.. widze że kolega ma pojęcie na temat nie mam u siebie tc a chciałbym spróbować zamontować..i gdzie tego szukać chyba najprędzej na szrotach... :piwo:
Generalnie jeśli masz wyprowadzoną instalację elektryczną to koszty orientacyjnie wynoszą:
1. pompa (używka) ok 120-200zl
2. przycisk TC 10-30 zl
w moim warsztacie przełożenie pompy i odpowietrzenie układu kosztowało 50 zl + płyn hamulcowy...
włącznik założysz sam.... z resztą całość można zrobić samemu jak ma się troszę pojęcia, ale lenistwo wzięło górę i wolałem dać 50 zł niż się brudzić....
Niniej jednak TC nadal nie działa...
..... niż sługą w niebie......."
#11 OFFLINE
Napisany 02 marca 2007 - 16:40
Niniej jednak TC nadal nie działa...
Minelo juz troszke czasu od Twojego postu. Czy może w kwestii TC zmieniło sięjuż coś u Ciebie?? Wiesz już dlaczego nie działała? Pytam - bo też myślałem nad instalacją TC.
Czy po wyjęciu zaślepki pod pzycisk jest tam już wiązka przewodów z kostką? - czy musieli Ci jakieś kable dodatkowe zakładać? Czy do tej pompki nowej ABS z TC dochodzi także jakaś dodatkowa wiązka przewodów?
#12 OFFLINE
Napisany 02 marca 2007 - 22:38
Minelo juz troszke czasu od Twojego postu. Czy może w kwestii TC zmieniło sięjuż coś u Ciebie?? Wiesz już dlaczego nie działała? Pytam - bo też myślałem nad instalacją TC.
Czy po wyjęciu zaślepki pod pzycisk jest tam już wiązka przewodów z kostką? - czy musieli Ci jakieś kable dodatkowe zakładać? Czy do tej pompki nowej ABS z TC dochodzi także jakaś dodatkowa wiązka przewodów?
Do silników 2.0 i 2.2 dti nie zakładali nigdy kontroli trakcji (widocznie stwierdzili że są mulaste z natury :mrgreen: ) , nie ma nawet takiej opcji na schematach w TIS. A w takim przypadku nie wiem czy po wymianie pompy ABS na wersję z TC nie uzyskałbyś jedynie komunikatu błędu "brak komunikacji z ECM". Są tylko 3 dodatkowe przewody, 2 idą do sterownika silnika i 1 do wyłącznika.
#13 OFFLINE
Napisany 03 marca 2007 - 20:40
Do silników 2.0 i 2.2 dti nie zakładali nigdy kontroli trakcji (widocznie stwierdzili że są mulaste z natury ) , nie ma nawet takiej opcji na schematach w TIS. A w takim przypadku nie wiem czy po wymianie pompy ABS na wersję z TC nie uzyskałbyś jedynie komunikatu błędu "brak komunikacji z ECM". Są tylko 3 dodatkowe przewody, 2 idą do sterownika silnika i 1 do wyłącznika.
Dzieki za informacje. Ale jednak szkoda że się nie da. Ja mam mało doświadczenia z tylnym napędem i zimą już kilka razy bokiem jechełem. Raz nawet chcęc skręcić w prawo na krzyżówce niechcący zawróciłem :mrgreen: Najbardziej mi właśnie zimą brakowało TC.
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 04 marca 2007 - 01:57
Faktem jest, że do 2 litry orginalnie nie montowano TC jednak wiązki są rozprowadzone w większości omeg....
..... niż sługą w niebie......."
#16 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2009 - 21:57
#17 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2009 - 22:06