Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klejenie chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lipca 2009 - 18:37

witam

mały problem, mam pękniecię ok 15mm na chłodnicy (bok plastikowy) czym to skleić żeby troszkę polatało
wyczytałem że: epidiament lub poxipol

ma ktoś coś innego sprawdzonego??

Pozdrawiam
Kuba

#2 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lipca 2009 - 18:47

witam

mały problem, mam pękniecię ok 15mm na chłodnicy (bok plastikowy) czym to skleić żeby troszkę polatało
wyczytałem że: epidiament lub poxipol

ma ktoś coś innego sprawdzonego??

Pozdrawiam


Plastiku to raczej nie pokleisz trwale. Można poxipolem spróbować, ale za długo to na tym nie polata.

#3 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lipca 2009 - 18:56

poxilina jakiś czas temu zdała egzamin ... do dziś jest ok

#4 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 22 lipca 2009 - 19:49

kolego przerabiałem to od roku
kleiłem łatałem cuda na kiju sie działy .....wreszcie kupiłem nową !!!!!!

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 lipca 2009 - 20:39

kolego przerabiałem to od roku
kleiłem łatałem cuda na kiju sie działy .....wreszcie kupiłem nową !!!!!!

i ja mam nową używana :wink:
klejenie na nic się zdaje...
chyba że jestes w trasie i trzeba do domciu dojechac...

#6 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lipca 2009 - 23:18

i ja mam nową używana :wink:
klejenie na nic się zdaje...
chyba że jestes w trasie i trzeba do domciu dojechac...


... to wtedy musztardy dolać :)

A poważnie - jest taki klej dwuskładnikowy w strzykawkach hamerykański firmy ITW Performance Polymers, się to nazywa Steel Weld Epoxy; są dwie tego wersje do plastiku i metalu (ta nazwa jest metalowego), skleiłem kiedyś dość znaczne i upierdliwe pęknięcie chłodnicy. Klej do dostania w sklepie z częściami, może występować pod rożnymi nazwami. Tylko zmatowić, dobrze odtłuścić i poczekać 24h na związanie.

#7 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 23 lipca 2009 - 06:45

najlepsza jest dwuskladnikowa poxylina ta w pomaranczowym opakowaniu, mieszasz nakładasz grubą warstwe i hola, u mnie dziala już rok czasu i ani drgnie.
Pozdrawiam.

#8 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 lipca 2009 - 11:29

Pękniętą chłodnicę (plastik) można naprawić trwale poprzez spawanie. Reszta sposobów to półśrodki starczające na dłużej lub krucej. (parę solidnych nagrzań motoru i kleje puszczają)

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 26 lipca 2009 - 19:15

Pękniętą chłodnicę (plastik) można naprawić trwale poprzez spawanie. Reszta sposobów to półśrodki starczające na dłużej lub krucej. (parę solidnych nagrzań motoru i kleje puszczają)

Tyle,że bratu na spawanie chłodnicy gwarancji udzielić nie chcieli,twierdząc że plastik jest przegrzany i pracuje w ciężkich warunkach...spawane miejsce wytrzymało ok pół roku i pękło ponownie.Zakończyło się to wymianą chłodnicy na nową.

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2009 - 19:21

To by się sprawdziło, gdyby to nie był układ ciśnieniowy, a tak nie dość, że temperatura robi swoje, to jeszcze ciśnienie.

#11 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 26 lipca 2009 - 19:25

Ja kleiłem wszystkim i tak w końcu nową chłodnicę kupiłem (po tym jak zaczęła cieknąć 300km od domu o 1 w nocy)
Teraz nic nie cieknie. Przynajmniej z chłodnicy

#12 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2009 - 18:48

Panowie odświeżę temat bo zastanawiam się co się stanie jak będę jeździł z nie dokręconym korkiem wyrównawczego, tak żeby upuścić trochę powietrza ale bez takiego luzu żeby korek sam odkręcał się. Mam małe pęknięcie chłodnicy w części gdzie górny wąż przychodzi. Ktoś już to kleił i minimalnie kapie właśnie jak nabierze układ temperatury a raczej ciśnienia. Jak poluzuje korek żeby powietrze uchodziło choć trochę to przestaje kapać. Co o tym myślicie ??

#13 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 sierpnia 2009 - 18:56

Prawdopodobnie Ci się płyn zagotuje,ponieważ cisnienie w układzie podnosi temp. wrzenia

#14 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2009 - 19:09

Mówisz że ciśnienie podnosi temperaturę, no ale ja zmniejszę to ciśnienie poprzez poluzowanie korka więc ?? Miałem odkręcony korek i patrzyłem co się dzieje, silnik nabrał temperatury, wentylator włączył się, w zbiorniczku było widać jak płyn przelewa się i miałem wrażenie że nic złego nie stanie się. Autem nie jechałem i dlatego zastanawiam się co będzie gdybym tak jeździł ?? Wypowiedzi wyżej trochę nie rozumiem:roll:

#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 sierpnia 2009 - 19:14

Jesli układ działa poprawnie czyli jest w nim cisnienie,temp.wrzenia jest na poziomie ok 120 st. jesli natomiast cisnienia nie bedzie temp.wrzenia 100 stopni,dlatego własnie są problemy,że komuś płyn wywala bo ma uszkodzony korek.

#16 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2009 - 19:30

No teraz trochę inaczej to wygląda. Kupię nowy korek i zobaczę co będzie się działo, ten ma 11 lat. A jeszcze pytanie czy słychać jak korek upuszcza powietrze przez zaworek czy jak to wygląda ??

#17 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 sierpnia 2009 - 19:41

No ale po co kupować korek jak masz pęknięcie w chłodnicy? chłodnicę lepiej sobie kup bo Ci strzeli w najmniej oczekiwanym momencie...chcesz przykładu? mnie strzelił wąż przy prędkości ok 120km/h,natychmiast się zatrzymałem,wymieniłem wąż i wszystko wydawało się ok,tyle że zaczął znikać płyn.Jestem 2 tygodnie po wymianie głowicy,pękła od nagłego ubytku płynu.Chcesz mieć podobnie? chyba nie warto...

#18 OFFLINE   Grisza

Grisza
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Knurów

Napisany 05 sierpnia 2009 - 22:14

Zrób jak ci radzi explosiv9, dzięki temu unikniesz nieplanowanego postoju o wydatkach niewspomnę.

#19 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2009 - 14:00

Pewnie powiecie że nie rozsądnie zrobiłem ale nie chcę wydawać 350pln albo więcej na chłodnice tylko dlatego że minimalnie się sączy. Jest ryska długości 4 mm na części plastikowej gdzie przychodzi gruby wąż, stojąc przed autem po prawej stronie. Plastik pękł bo jest przegrzany, to jest pierwsze miejsce gdzie gorący płyn po tym jak termostat się otworzy ma kontakt. Jak korek wyrównawczego jest poluzowany to nic się nie dzieje, dlatego chciałem kupić nowy korek bo stary może źle działa, dlatego pytałem jak słychać i czy słychać jak korek upuszcza powietrze z zbiorniczka. Wcześniej miałem omegę a, vectrę a, były starsze od aktualnego auta i nie było takich kłopotów. Dlatego spróbowałem zakleić to miejsce Poxiliną (pomarańczową) i zobaczę czy będzie trzymało. Korka nie zmieniłem i został dokręcony. Zgadzam się z waszymi radami że tak powinno być zrobione ale mimo wszystko spróbuję po swojemu. Jestem po wakacjach więc zostaje jazda po mieście a gdyby było dobrze to pomyślę o wymianie chłodnicy na przyszły rok. Najbliższe dni pokażą co z tego wyjdzie.

#20 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2010 - 14:52

Minął prawie rok i klejenie trzymało cały czas ale jeździłem z włączoną klimą. Kompresor zatarł się i zanim założyłem nowy to przez jakiś tydzień jeździłem bez klimy a wiadomo że wtedy temperatura wyższa jest w układzie no i zaczęło cieknąć. Dziś zerwałem stary klej z tego miejsca, łatwo odszedł, pęknięcie jest takie jak było czyli 4, 7 mm, taka ryska. Kupiłem Distal i zakleiłem. Wieczorem pójdę jeszcze jedną warstwę nałożyć.

p.s.
odświeżyłem temat bo jest ciąg dalszy sprawy ;)