Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zaciski hamulcowe Omega B tył pare pytan.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 kwietnia 2014 - 13:13

Dzięki za odpowiedz:)

Zestaw już kupiłem bo w zasadzie nie zaszkodzi wymienić tych trzpieni prowadzących (u mnie są już mocno zardzewiałe) a przy okazji sprawdzę czy są te krzyżaczki, bo wydaje mi się że nie widziałem ich jak zmieniałem koła.

Ale mam też kolejne pytanie:
czy te krzyżaki i trzpienie można założyć bez zdejmowania całych zacisków (pewnie nie ale wolę zapytać)?
czy jeśli będzie potrzeba zdjęcia zacisków to warto wymienić tez wszystkie uszczelnienia?

Myślałem żeby kupić jakieś używane zaciski w dobrym stanie i na spokojnie w domu oczyścić je, wymienić wszystko co się da na nowe (gumki, trzpienie itd) pomalować i mieć spokój już na jakiś czas, bo nie uśmiecha mi się wydawać 500zł na nowe zaciski. Tylko pytanie czy to będzie opłacalne.. dwa używane zaciski mogę mieć powiedzmy za 100zł + koszt części pewnie też ok 50zł trzeba liczyć.. ceny regeneracji nie liczę bo wszystko mogę zrobić sam... kwestia czteropaku i wolnego wieczoru:)

no i na koniec... czy jest szansa.. bo coś takiego usłyszałem.. że to tłuczenie się klocków jest spowodowane korozją zacisków? Mój problem pojawił się po wymianie klocków.. mechanior powiedział, że jak oczyścił zaciski z rdzy to powstał luz i może tak być i że mogę myśleć o wymianie całych zacisków.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć.. (nie miałem czasu być przy wymianie ani zrobić tego samemu, dlatego nie widziałem na własne oczy jak to wygląda - stąd moje pytanie:)

pozdrawiam



Porządne uszczelnienia kosztują więcej, a do ich wymiany też trzeba dysponować odpowiednią wiedzą techniczną - to są hamulce, a nie spryskiwacz tylnej szyby :p

Dodatkowo jakbyś wymieniał zaciski z tyłu to od razu wymień przewód miedziany bo raczej słabe szanse że go dasz radę odkręcić

#22 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 07 kwietnia 2014 - 13:43

Ok. Myślę, że zacznę od wymienienia trzpieni prowadzących nie wiem czy tak powinienem to nazywać;p) i założenia krzyżaków jeśli ich nie będzie. Myślę, że z tym nie powinienem mieć problemów:) Co do uszczelnień, to możesz kolego jakieś polecić? Na co zwrócić uwagę? Co warto kupić a czego unikać? Co do samodzielnej regeneracji tych zacisków to planuję najpierw się wszystkiego dowiedzieć co i jak i na spokojnie się do tego zabrać w wolnej chwili i zrobić to spokojnie ale bardzo dokładnie (jeśli uznam, że sobie z tym poradzę) ale z zebranych do tej pory info wynika że samo rozebranie, oczyszczenie i złożenie na nowo nie powinno sprawić większych problemów:)
Ale oczywiście za wszelkie rady i sugestie będę bardo wdzięczny:)

pozdrawiam

#23 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 kwietnia 2014 - 18:51

jak masz kompresor pod ręką to masz w zasadzie połowe roboty za sobą
wyjęcie tłoczków jest najbardziej upierdliwe
sam zacisk możesz rozkręcić na połówki i wtedy włożenie tłoczka nie jest jakieś mega trudne, kwestia równego wsunięcia, jak jest dobrze to wszystko zrobisz w "dłoni"

#24 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 08 kwietnia 2014 - 08:46

jak masz kompresor pod ręką to masz w zasadzie połowe roboty za sobą
wyjęcie tłoczków jest najbardziej upierdliwe
sam zacisk możesz rozkręcić na połówki i wtedy włożenie tłoczka nie jest jakieś mega trudne, kwestia równego wsunięcia, jak jest dobrze to wszystko zrobisz w "dłoni"


barteklodz dzięki za pomoc:)
Wczoraj zdjąłem jedno koło i okazało się że nie mam założonych krzyżaków o których pisał Kornell. Dzisiaj albo najpóźniej jutro powinienem dostać zestaw naprawczy więc na dniach będę go montował:) Mam nadzieję, że założenie krzyżaków załatwi sprawę i pozbawi mnie problemu:)
Ale tak czy tak chyba kupię używane zaciski i zrobię regenerację żeby były już w zapasie.
Odezwę się jak już będę wiedział czy sprawa jest rozwiązana:)
Dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam

#25 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 09 kwietnia 2014 - 10:33

I po sprawie. Założyłem wczoraj krzyżaki (udało się to zrobić bez wyjmowania klocków) całość zajęła max 30min i po wstępnych testach wynik jest satysfakcjonujący:) Klocki już nie stukają o tarczę jak jadę po dołach, przy normalnym hamowaniu też nie ma problemów, jedynie przy gwałtownym wciśnięciu hamulca słychać pojedyńcze stuknięcie (ale to już pewnie wina skorodowanych zacisków). Jeśli uda mi się kupić w dobrej cenie używane zaciski to wrzucę za jakiś czas zdjęcia z ich regeneracji:)