

Zaciski hamulcowe Omega B tył pare pytan.
#1
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 12:56
Potrzebuje pare informacji technicznych na temat zaciskow i tarcz hamlucowych W oplu omedze B.
1)Jakie byly montowane tarcze z tylu w Mv6 wentylowane czy nie??
2)Jaki rozmiar byl tych tarcze doklanie czyli szerokosc i wysokosc(zapewne 286)??
Z gory dzieki
#2
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 13:27
#3
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 13:58
#4
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 14:05
A to dosyc dziwne.Kupilem tarcze tylne 286mm szer 20mm ale wentylowane.Moze dlatego bo to produkt EBC.Dzieki teraz wiem od czego szukac zaciskow.
Masz racje,te grubsze są wentylowane,cieńsze nie
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 20:21
Ja mam 20mm szer. i sa nie wentylowane
Kurde,na allegro znalazłem 20mm i są wentylowane...to ja już sam nie wiem

i sorka za ewentualne wprowadzenie kolegi w błąd :piwo:
#7
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 08:54
mozesz zalozyc wentylowane do 2.0 czy 3.0 ale trzeba zmienic zaciski
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2013 - 11:30
#11
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2013 - 22:27
a co do wentylacji to raczej na torze poczujesz różnicę
przewody załóż AT gumowe, chyba że do sportu to wtedy stal
#12
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2013 - 22:35
Tak. Szukaj takich kompletów tarcz z zaciskami. Występowały w tych modelach co napisałeś, i co ciekawe w Caterach teżJak czytałem to te tarcze mają 20mm grubości więc potrzeba wymienić zaciski na te w których seryjnie z tyłu były montowane wentylowane tarcze. Moje pytanie jest takie z jakiej omegi mam szukać zacisków i tarcz? Z 3.2, 2,6 V6 lub z 2,5 DTI? Czy wgl występowały tylne tarcze wentylowane pod standardowe zaciski? Czy pod takie tarcze wentylowane pasują standardowe szczęki hamulca ręcznego?

#13
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 09:14

- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#14
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 09:34

#15
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 09:49
A czy faktycznie jest sens zakładać wentylowane tarcze na tył?? Nie lepiej dłubać przy większej tarczy na przód?? Np. takie jakie miał Immo w Omedze i ma Maro w Cadillacu
:D:D
Mnie i tak czeka wymiana tarcz i regeneracja zacisków tylnych. Dlatego pomyślałem, że można je troche zmodyfikować. Bo takie zaciski moge mieć "za flaszkę".
No to ma sens

Myślę, że zawsze ma sens jak wszystko żeby poprawić/udoskonalić fabrykę

#16
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2014 - 15:12
Hej, zamontowałeś w końcu wentylowane z tyłu? i czy masz jeszcze dostęp do zacisków za flaszkę?
Mar
#17
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2014 - 13:33
Ew, czy jest jakaś opcja żeby zregenerować takie zaciski??
pozdrawiam:
Krzysiek
#18
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2014 - 16:29
wiecie może gdzie można dostać zaciski do omegi (2.0 16v z 99r) w dobrej cenie? moje padły (klocki się tłuką o tarcze na dołach;/ )
Ew, czy jest jakaś opcja żeby zregenerować takie zaciski
pozdrawiam:
Krzysiek
można zregenerować zaciski, zestawy naprawcze są na allegro. A masz krzyżak, który trzyma klocki aby nie latały ? Może Ci wypadł i dlatego tłucze. Jeśli nie wiesz o czym mowa to tu zobacz jak to wygląda: http://allegro.pl/ze...4119624883.html
#19
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2014 - 09:16
Zestaw już kupiłem bo w zasadzie nie zaszkodzi wymienić tych trzpieni prowadzących (u mnie są już mocno zardzewiałe) a przy okazji sprawdzę czy są te krzyżaczki, bo wydaje mi się że nie widziałem ich jak zmieniałem koła.
Ale mam też kolejne pytanie:
czy te krzyżaki i trzpienie można założyć bez zdejmowania całych zacisków (pewnie nie ale wolę zapytać)?
czy jeśli będzie potrzeba zdjęcia zacisków to warto wymienić tez wszystkie uszczelnienia?
Myślałem żeby kupić jakieś używane zaciski w dobrym stanie i na spokojnie w domu oczyścić je, wymienić wszystko co się da na nowe (gumki, trzpienie itd) pomalować i mieć spokój już na jakiś czas, bo nie uśmiecha mi się wydawać 500zł na nowe zaciski. Tylko pytanie czy to będzie opłacalne.. dwa używane zaciski mogę mieć powiedzmy za 100zł + koszt części pewnie też ok 50zł trzeba liczyć.. ceny regeneracji nie liczę bo wszystko mogę zrobić sam... kwestia czteropaku i wolnego wieczoru:)
no i na koniec... czy jest szansa.. bo coś takiego usłyszałem.. że to tłuczenie się klocków jest spowodowane korozją zacisków? Mój problem pojawił się po wymianie klocków.. mechanior powiedział, że jak oczyścił zaciski z rdzy to powstał luz i może tak być i że mogę myśleć o wymianie całych zacisków.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć.. (nie miałem czasu być przy wymianie ani zrobić tego samemu, dlatego nie widziałem na własne oczy jak to wygląda - stąd moje pytanie:)
pozdrawiam
#20
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2014 - 09:22
Dzięki za odpowiedz:)
Zestaw już kupiłem bo w zasadzie nie zaszkodzi wymienić tych trzpieni prowadzących (u mnie są już mocno zardzewiałe) a przy okazji sprawdzę czy są te krzyżaczki, bo wydaje mi się że nie widziałem ich jak zmieniałem koła.
Ale mam też kolejne pytanie:
czy te krzyżaki i trzpienie można założyć bez zdejmowania całych zacisków (pewnie nie ale wolę zapytać)?
czy jeśli będzie potrzeba zdjęcia zacisków to warto wymienić tez wszystkie uszczelnienia?
Myślałem żeby kupić jakieś używane zaciski w dobrym stanie i na spokojnie w domu oczyścić je, wymienić wszystko co się da na nowe (gumki, trzpienie itd) pomalować i mieć spokój już na jakiś czas, bo nie uśmiecha mi się wydawać 500zł na nowe zaciski. Tylko pytanie czy to będzie opłacalne.. dwa używane zaciski mogę mieć powiedzmy za 100zł + koszt części pewnie też ok 50zł trzeba liczyć.. ceny regeneracji nie liczę bo wszystko mogę zrobić sam... kwestia czteropaku i wolnego wieczoru:)
no i na koniec... czy jest szansa.. bo coś takiego usłyszałem.. że to tłuczenie się klocków jest spowodowane korozją zacisków? Mój problem pojawił się po wymianie klocków.. mechanior powiedział, że jak oczyścił zaciski z rdzy to powstał luz i może tak być i że mogę myśleć o wymianie całych zacisków.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć.. (nie miałem czasu być przy wymianie ani zrobić tego samemu, dlatego nie widziałem na własne oczy jak to wygląda - stąd moje pytanie:)
pozdrawiam
- Klocki możesz wyciagnac bez zdejmowania zacisków.
- Jezeli byla spora korozja i zostal usunieta to mógl powsac luz , który teraz słyszysz.