Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zaciski hamulcowe Omega B tył pare pytan.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 14 lipca 2009 - 12:56

Witam

Potrzebuje pare informacji technicznych na temat zaciskow i tarcz hamlucowych W oplu omedze B.
1)Jakie byly montowane tarcze z tylu w Mv6 wentylowane czy nie??
2)Jaki rozmiar byl tych tarcze doklanie czyli szerokosc i wysokosc(zapewne 286)??

Z gory dzieki

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 14 lipca 2009 - 13:27

Niewentylowane,średnica tarczy to 286mm,grubość 12mm(do sierpnia 2000r)lub 20mm(od września 2000r)

#3 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 14 lipca 2009 - 13:58

A to dosyc dziwne.Kupilem tarcze tylne 286mm szer 20mm ale wentylowane.Moze dlatego bo to produkt EBC.Dzieki teraz wiem od czego szukac zaciskow.

#4 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 14 lipca 2009 - 14:05

A to dosyc dziwne.Kupilem tarcze tylne 286mm szer 20mm ale wentylowane.Moze dlatego bo to produkt EBC.Dzieki teraz wiem od czego szukac zaciskow.


Masz racje,te grubsze są wentylowane,cieńsze nie

#5 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 14 lipca 2009 - 18:23

Ja mam 20mm szer. i sa nie wentylowane

#6 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 14 lipca 2009 - 20:21

Ja mam 20mm szer. i sa nie wentylowane


Kurde,na allegro znalazłem 20mm i są wentylowane...to ja już sam nie wiem :nie_wiem:

i sorka za ewentualne wprowadzenie kolegi w błąd :piwo:

#7 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 lipca 2009 - 08:54

tylko w 2.6 i 3.2 tylne tarcze sa wentylowane
mozesz zalozyc wentylowane do 2.0 czy 3.0 ale trzeba zmienic zaciski

#8 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 15 lipca 2009 - 12:06

Dokladnie.Wiec moze ma ktos na sprzedaz??

#9 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 lipca 2009 - 12:37

napisz do Beast moze on ma

#10 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 29 grudnia 2013 - 11:30

Witam odgrzewam kotleta bo przymierzam się do wymiany tylnych hamulców. Przy okazji pomyślałem że można by było je lekko zmodyfikować. Mam Omegę B MV6 z 1996 roku. Więc tylne tarcze mam niewentylowane. Pomyślałem ze można by było założyć takie tarcze z 3.2, 2,6 V6 lub z 2,5 DTI. Jak czytałem to te tarcze mają 20mm grubości więc potrzeba wymienić zaciski na te w których seryjnie z tyłu były montowane wentylowane tarcze. Moje pytanie jest takie z jakiej omegi mam szukać zacisków i tarcz? Z 3.2, 2,6 V6 lub z 2,5 DTI? Czy wgl występowały tylne tarcze wentylowane pod standardowe zaciski? Czy pod takie tarcze wentylowane pasują standardowe szczęki hamulca ręcznego? Czy do zacisków pod wentylowane tarcze występują jakieś komplety naprawcze? Bardzo proszę o odpowiedzi na te pytania, ponieważ temat jest dla mnie dość pilny. Jeszcze przy okazji chciałem zapytać czy można założyć na tył przewody hamulcowe w stalowym oplocie i jakie one maja wymiary?

#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 22:27

zacisk do tarczy musi pasować
a co do wentylacji to raczej na torze poczujesz różnicę

przewody załóż AT gumowe, chyba że do sportu to wtedy stal

#12 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2013 - 22:35

Jak czytałem to te tarcze mają 20mm grubości więc potrzeba wymienić zaciski na te w których seryjnie z tyłu były montowane wentylowane tarcze. Moje pytanie jest takie z jakiej omegi mam szukać zacisków i tarcz? Z 3.2, 2,6 V6 lub z 2,5 DTI? Czy wgl występowały tylne tarcze wentylowane pod standardowe zaciski? Czy pod takie tarcze wentylowane pasują standardowe szczęki hamulca ręcznego?

Tak. Szukaj takich kompletów tarcz z zaciskami. Występowały w tych modelach co napisałeś, i co ciekawe w Caterach też :D

#13 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 grudnia 2013 - 09:14

A czy faktycznie jest sens zakładać wentylowane tarcze na tył?? Nie lepiej dłubać przy większej tarczy na przód?? Np. takie jakie miał Immo w Omedze i ma Maro w Cadillacu :D:D:D
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#14 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 30 grudnia 2013 - 09:34

Mnie i tak czeka wymiana tarcz i regeneracja zacisków tylnych. Dlatego pomyślałem, że można je troche zmodyfikować. Bo takie zaciski moge mieć "za flaszkę". ;)

#15 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2013 - 09:49

A czy faktycznie jest sens zakładać wentylowane tarcze na tył?? Nie lepiej dłubać przy większej tarczy na przód?? Np. takie jakie miał Immo w Omedze i ma Maro w Cadillacu :D:D:D


Mnie i tak czeka wymiana tarcz i regeneracja zacisków tylnych. Dlatego pomyślałem, że można je troche zmodyfikować. Bo takie zaciski moge mieć "za flaszkę". ;)


No to ma sens :)
Myślę, że zawsze ma sens jak wszystko żeby poprawić/udoskonalić fabrykę :D

#16 OFFLINE   mar141078

mar141078
  • 49 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 12 stycznia 2014 - 15:12

Mnie i tak czeka wymiana tarcz i regeneracja zacisków tylnych. Dlatego pomyślałem, że można je troche zmodyfikować. Bo takie zaciski moge mieć "za flaszkę".

Hej, zamontowałeś w końcu wentylowane z tyłu? i czy masz jeszcze dostęp do zacisków za flaszkę?

Mar

#17 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 04 kwietnia 2014 - 13:33

wiecie może gdzie można dostać zaciski do omegi (2.0 16v z 99r) w dobrej cenie? moje padły (klocki się tłuką o tarcze na dołach;/ )
Ew, czy jest jakaś opcja żeby zregenerować takie zaciski??

pozdrawiam:
Krzysiek

#18 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 04 kwietnia 2014 - 16:29

wiecie może gdzie można dostać zaciski do omegi (2.0 16v z 99r) w dobrej cenie? moje padły (klocki się tłuką o tarcze na dołach;/ )
Ew, czy jest jakaś opcja żeby zregenerować takie zaciski

pozdrawiam:
Krzysiek


można zregenerować zaciski, zestawy naprawcze są na allegro. A masz krzyżak, który trzyma klocki aby nie latały ? Może Ci wypadł i dlatego tłucze. Jeśli nie wiesz o czym mowa to tu zobacz jak to wygląda: http://allegro.pl/ze...4119624883.html

#19 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 07 kwietnia 2014 - 09:16

Dzięki za odpowiedz:)

Zestaw już kupiłem bo w zasadzie nie zaszkodzi wymienić tych trzpieni prowadzących (u mnie są już mocno zardzewiałe) a przy okazji sprawdzę czy są te krzyżaczki, bo wydaje mi się że nie widziałem ich jak zmieniałem koła.

Ale mam też kolejne pytanie:
czy te krzyżaki i trzpienie można założyć bez zdejmowania całych zacisków (pewnie nie ale wolę zapytać)?
czy jeśli będzie potrzeba zdjęcia zacisków to warto wymienić tez wszystkie uszczelnienia?

Myślałem żeby kupić jakieś używane zaciski w dobrym stanie i na spokojnie w domu oczyścić je, wymienić wszystko co się da na nowe (gumki, trzpienie itd) pomalować i mieć spokój już na jakiś czas, bo nie uśmiecha mi się wydawać 500zł na nowe zaciski. Tylko pytanie czy to będzie opłacalne.. dwa używane zaciski mogę mieć powiedzmy za 100zł + koszt części pewnie też ok 50zł trzeba liczyć.. ceny regeneracji nie liczę bo wszystko mogę zrobić sam... kwestia czteropaku i wolnego wieczoru:)

no i na koniec... czy jest szansa.. bo coś takiego usłyszałem.. że to tłuczenie się klocków jest spowodowane korozją zacisków? Mój problem pojawił się po wymianie klocków.. mechanior powiedział, że jak oczyścił zaciski z rdzy to powstał luz i może tak być i że mogę myśleć o wymianie całych zacisków.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć.. (nie miałem czasu być przy wymianie ani zrobić tego samemu, dlatego nie widziałem na własne oczy jak to wygląda - stąd moje pytanie:)

pozdrawiam

#20 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 kwietnia 2014 - 09:22

Dzięki za odpowiedz:)

Zestaw już kupiłem bo w zasadzie nie zaszkodzi wymienić tych trzpieni prowadzących (u mnie są już mocno zardzewiałe) a przy okazji sprawdzę czy są te krzyżaczki, bo wydaje mi się że nie widziałem ich jak zmieniałem koła.

Ale mam też kolejne pytanie:
czy te krzyżaki i trzpienie można założyć bez zdejmowania całych zacisków (pewnie nie ale wolę zapytać)?
czy jeśli będzie potrzeba zdjęcia zacisków to warto wymienić tez wszystkie uszczelnienia?

Myślałem żeby kupić jakieś używane zaciski w dobrym stanie i na spokojnie w domu oczyścić je, wymienić wszystko co się da na nowe (gumki, trzpienie itd) pomalować i mieć spokój już na jakiś czas, bo nie uśmiecha mi się wydawać 500zł na nowe zaciski. Tylko pytanie czy to będzie opłacalne.. dwa używane zaciski mogę mieć powiedzmy za 100zł + koszt części pewnie też ok 50zł trzeba liczyć.. ceny regeneracji nie liczę bo wszystko mogę zrobić sam... kwestia czteropaku i wolnego wieczoru:)

no i na koniec... czy jest szansa.. bo coś takiego usłyszałem.. że to tłuczenie się klocków jest spowodowane korozją zacisków? Mój problem pojawił się po wymianie klocków.. mechanior powiedział, że jak oczyścił zaciski z rdzy to powstał luz i może tak być i że mogę myśleć o wymianie całych zacisków.. ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć.. (nie miałem czasu być przy wymianie ani zrobić tego samemu, dlatego nie widziałem na własne oczy jak to wygląda - stąd moje pytanie:)

pozdrawiam



- Klocki możesz wyciagnac bez zdejmowania zacisków.
- Jezeli byla spora korozja i zostal usunieta to mógl powsac luz , który teraz słyszysz.