

brak jednej predkosci wycieraczek
#1
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2009 - 18:28
Koledzy w mojej Omci mam mozliwość włączenia sobie następujacych biegów wycieraczek
1) Przeywany - wycieraczka dział od czasu do czasu (przynajmniej tak powinno być)
2) normalny - wyciraczki działaja szybko
3) szybki - wycieraczki działaja jeszcze szybciej
i wszystko było by OK gdzyby nie to, ze tego 1 nie ma. Pozostałe dwa (normalny i szybki) działaja wspaniale, ale tego pierwszego nie ma. Czym moze to być spowodowane?
Kolejny problem to jesli wycieraczki chodza na biegu 2 lub 3 (bo na 1 nie chodzą wcale) i wyłącze je gdy są na środku szyby to już tam zostają. Nie wracaja do połozenia dolnego. Musze celować z wyłączeniem wycieraczek gdy sa na dole, bo inazej jadę z wycieraczkami na srodku szyby.
Czy wie ktos jak to naprawiś lub czym może byc spowodowane??
#2
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2009 - 18:45
#3
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2009 - 20:50
hmm, przekaźnik od wycieraczek i manetka na pierwszy ogień
nieodpowiednia manteka albo nieodpowiedni przekaznik .czesto tak sie dzieje jak ktos chce zmienic manetke na taka z plynna regulacja - nie dziala i nie ma pierwszego biegu
#4
OFFLINE
Napisany 20 października 2009 - 17:01
#5
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 20:14
#6
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 08:44

mam taki sam problem z wycieraczkami, dodatkowo wydaje mi się że wajcha kierunkowskazów/św. drogowych tez nie do końca działa - czy nie powinno być tak, że przy pociagnięciu do siebie powinny długie światła migać?? mi nie migają...
skoro wajchy albo przekaźniki są złe - to jakie powinny być prawidłowe??
#7
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 08:51
czy nie powinno być tak, że przy pociagnięciu do siebie powinny długie światła migać
jak to migac:o
powinny swiecic dopoki nie puscisz.
#8
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2010 - 20:33
jako migac:o
powinny swiecic dopoki nie puscisz.
haha - no tak - chodziło mi o kontekst gdy mijam kogoś - kto nie włączył świateł - wtedy mu sie miga

ale widzisz - czyli jest niesprawnośc po obu stronach kierownicy - z jednej strony długie działają tylko po wciśnięciu od siebie - po pociagnieciu do siebie nie działają - z drugiej strony brak pierwszego biegu wycieraczek oraz po wyłączeniu na innych biegach nie wracają na miejsce
gdzie jest problem??
dodam jako nowy post ze wzgledu na to że dokonałem pewnego odkrycia
jestem na 99% pewny, że mam wsadzone złe przełączniki wycieraczek i kierunkowskazów
na początek wycieraczki:
- objawy: tak jak było wcześniej poruszane - brak pierwszego biegu wycieraczek oraz w momencie wyłączenia zatrzymują sie na szybie - tam gdzie akurat są w tej chwili
poszedłem za słowem beast'a - albo przkaźniki albo manetki
świeta, mróz, śnieg... poszedłem do auta - żona sie ucieszyła

czyli druga opcja - manetka - jako że wieczór jest i nie chciało mi sie jej rozmontowywać - w celu sprawdzenia numeru - obejrzałem dokładnie i moim oczom ukazała sie pod spodem żółta naklejka z napisem "BZ" - na poczatku to zignorowałem
wróciłem do domu i zacząłem grzebać w EPC i co sie okazało haha
samochody o numerach seryjnych od r1000001 do t1000199 mają właśnie IDENT BZ (nr części 904 132 43)
samochody o numerach seryjnych t1000200 w górę (w tym mój) - mają IDENT CE (nr części 904 94 657)
to samo najprawdopodobniej jest z wajchą kierunkowskazów - nalepka była zatarta - ale po świtach zdejmę osłone i sprawdzę jeszcze numery części - jeżeli to się potwierdzi - lece kupić nowe manetki i prawdopodobnie bedzie po problemie - cdn...
#9
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 14:19
#10
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 14:31
Co do świateł - jeśli nie migają drogowe po pociągnięciu manetki ku kierownicy to manetka do wymiany.
#11
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 14:35
wg mnie wymiana manetki wycieraczek nic nie da, jeśli wycieraczki się zatrzymują w połowie szyby po wyłączeniu to winny jest sam silniczek - ma on ścieżkę podtrzymującą prąd po której obraca się styk połączony z ośką silniczka. Coś tam nie działa wg mnie. Różnica między tymi manetkami które opisujesz to może być np. inny odcień plastiku, inne podgięcie manetki (inna kierownica) lub coś podobnego, choć pewności nie mam
Co do świateł - jeśli nie migają drogowe po pociągnięciu manetki ku kierownicy to manetka do wymiany.
czyli co? na pierwszy rzut zdjąć podszybie i obejrzeć silnik wycieraczek kable styki itp??
#12
OFFLINE
Napisany 04 maja 2011 - 11:21
nawiasem mówiąc manetka kierunkowskazów też na prawiona za poradą z forum
#13
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 19:58
#14
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:42
jeśli ta omega jest z 2002 lub 2003 to raczej powinna mieć czujnik deszczu na szybie - masz?
#15
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:46
#16
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:56
przekaźniki od wycieraczek są w trójkątnej skrzynce
jak w skrzynce ?? przekaźnik jest pod kierownicą , pod klapka obok bezpieczników

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:59
http://forum.omegakl...66&postcount=58
Moze w bfl jest inaczej?? Tez myslalem ze ten pod kierownica.jak w skrzynce ?? przekaźnik jest pod kierownicą , pod klapka obok bezpieczników
Tym sie sugerowalem:
http://forum.omegakl...ead.php?t=11582
#18
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 21:02
Tym sie sugerowalem: http://forum.omegakl...ead.php?t=11582
dokładnie tak jest , tu jeszcze schemacik co i gdzie
[ATTACH]17084[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#19
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 21:04
Moze w bfl jest inaczej?? Tez myslalem ze ten pod kierownica.
dla 2,5V6
#20
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 21:06
Najlepiej poproś w odpowiednim temacie o rozkodowanie Vin i będziesz wiedział czy go miałeś. Jeśli czujnika nie było to tak jak inni pisali przekaźniki pod maską.