

Elektryczna roleta w OMIE b
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2007 - 12:15
Możesz powiedziedź jak to zrobiłeś, bo właśnie kupiłem pułkę wraz z roletą IGIEŁKA za 120zł razem z przesyłką

#24
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2007 - 18:11
Lub czarna - kwadratowa gdzie się wtyka, a cała prostokątna.chyba taka mała biala..
Reszta tak jak pisze DSTAFF

#25
OFFLINE
#27
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 08:37
Kiedyś też licytowałem taką półkę z roletą na allegro, licytacje przegfrałem (i dobrze


#28
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 08:48
Szukałem, ale widocznie słabo, nie mogę znaleźć uruchamiaczy do tego systemu

#29
OFFLINE
#30
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 09:53
Ale ta roleta w kombi również ma takie prowadnice ząbkowane oraz koła zębate, więc sobie pomyślałem, że musi być elektrycznie napędzana.
A nie jest??
#31
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 09:54
Nie jest.Ale ta roleta w kombi również ma takie prowadnice ząbkowane oraz koła zębate, więc sobie pomyślałem, że musi być elektrycznie napędzana.
A nie jest??
Jest to roleta napędzana siłą ręki - jak w każdym kombiaku

#33
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 08:12
Troszkę się naszarpałem ale dzięki waszej pomocy (udzielonych informacji co i jak) poszło w miarę znośnie.
Moje uwagi:
Na początek radzę sprawdzić na sucho, czyli półka z zamontowaną roletą (poza autem) czy ładnie się zamyka i dobrze ją ustawić przed zamontowaniem w aucie. Ja osobiście 4 razy musiałem przesytawiać roletę w półce aby wszystko ładnie śmigało

1. Półke najpierw ,(oczywiście po odkręceniu wszystkich śróbek, zatrzasków itp) przy jej wyciąganiu należy wysunąć z zaczepó na które mocowane są siedzenia.
2. Potem Wciskać rękę na środku półi i ze spokojem bez pośpiech powoli odginać w górę i jednoczęnie wyciągać "do siebie", dlatego powoli ponieważ musi póściuć coś w rodzaju kleju który trzyma półkę na podszybiu.
3. No i wskazana pomoc drugiej osoby, bardzo to ułatwia pracę.
To tyle.
Co do rolety to przesmarowałem prowadzenia narazie WD40, śmiga bez problemów.
Na początku podejrzewałem że coś może być nie tak (że tak tanio kupiłem) ale sprzedającemu należy się WIELKI PLUS, półka i roleta w IDEALNYM stanie !
Pozdro4all
#34
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 11:27
OPEL OMEGA KLUB POLSKA - FORUM Strona Główna ť Technika ť Porady ogólne ť PORADA - Wyjęcie rolety elektrycznej - Omega B
Wszytko ładnie opisane

Pozdrawiam !
#35
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 12:44
Ładnie napisane, no ale jakoś sobie poradziłem

#36
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 20:41
zobacze co sie da zrobic...
dopero jestem na etapie hamulcow....
jak za grosze kupilem tak teraz mam pierdoly do naprawy...
#37
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 12:50
#38
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 22:31


#39
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 23:15
Witam co mogło się stać z roletą elektryczną
Działa normalnie a teraz po naciśnieicu otwierania tylko słychaćtaki "cyk cyk" a nie rusza sie
Czekam na pomoc
kolego zadaj sobie tyle trudu i przeczytaj ten temat od początku tam jest opisany i twój problem
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#40
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 11:16
Panowie moja roleta też przestała działać. Ja lubie jak wszystko działa w samochodzie, więc postanowiłem się za nią zabrać. Dodam że objawy były takie same jak u większości tzn. cykanie po naciśniciu guzika od rolety. Roleta jednak się nie zamykała. Tak więc zacząłem rozbierać po woli samochód żeby dostać się do tej rolety. Jest to opisane na forum wraz ze zdjęciami w 18 krokach. Nie jest to trudne wymaga troche czasu mi zjęło to około 2,5 h. Tak więc po tym jak rozebrałem wszystko i wyciągnałem rolete zacząłem sprawdzać po kolei każdy z elementów. Możliwości zepsucia są 3. Może paść czarna kostka to jest chyba wyłącznik czasowy bo to on steruja pracą silnika i mechanizmu. Może paść również sam silnik i może paść mechanizm. Sprawdziłem więc kostke czy wychodzi z niej napięcie i wychodziło. Kolejnym krokiem było sprawdzenie silnika. Aby to zrobić trzeba niestety rozebrać mechanizm. Podłączyłem silniczek na krótko do tej kostki i zadziałał. Tak więc pozostał problem mechanizmu. Zacząłem go więc oglądać. Zębatki były całe nic nie wskazywało na zużycie zdziwiła mnnie jedna rzecz. Mianowicie jest w tym mechaniźmie taka śrubka wkręcona w jego aluminiowy korpus. Myślałem że jest ona czymś co spełnia rolę blokady. Jednak konstrukcja tego większego koła zębatego po wkręceniu tej śruby nie pozwala mu wykonać więcej niż pół obrotu. To mnie zdziwiło postanowiłem więc złożyć mechanizm bez sprężyny i tej śruby żeby zobaczyć faktyczny obrót jaki wykona zębatka i okazało się że wykonuje jeden pelny obrót. Pytanie po co to nieszczęsna śruba. Postanowiłem więc złożyć mechnizm bez niej. Tak też zrobiłem. Wcześniej oczywiście wszystko wyczyściłem ze smaru benzyną ekstrakcyjną. Następnie dodałem świerzy smar , złożyłem do kupy(co nie było proste). I zakmnąłem. Pozostał problem ustawienia koła tak aby pasowało. Należy oczywiście pamiętać o sprężynie która jest w środku trzeba ją zsynchronizować z kostką i roletą tak aby pomagała jej się rozkładać bo to wymaga większej siły niż złożenie. PO wykonaniu tego udało się roleta działa rozkłada się i składa

