

Wymiana łożyska z piastą w kole Omega B przód
#41
OFFLINE
Napisany 02 marca 2015 - 01:48
#42
OFFLINE
Napisany 02 marca 2015 - 12:56
#43
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2018 - 10:25
Cześć,
Właśnie wymieniłem przednie piasty przy przebiegu 403 000 km (pierwszy raz) i właśnie za to kocham swoją Omcię, że wykonana jest w starej metodzie niezawodności i trwałości, a nie z nastawieniem na zysk. Ale wracając do tematu:
Wymiana jak opisana wcześniej. Łożyska zeszły ręką - pomogło zapewne to, że trochę smaru z łożyska się już wytopiło. Przed nałożeniem nowych posmarowałem delikatnie czop piasty smarem i dokręciłem momentem 320 Nm.
I tu ciekawa anegdota: Żaden ze znanych mi miejscowych mechaników (Warsik nie piszę o tobie - bo wiem że masz) nie posiadał na stanie klucza dynamometrycznego 3/4" z momentem dokręcania 320 Nm
Masakra z tego co wszyscy mówili, to dokręcają na "czucie".
Na szczęście kolega ma serwis ciężarówek pod Poznaniem i podjechałem sobie do niego i wymieniłem obie piasty na spokojnie bez żadnych problemów. Z czyszczeniem elementów (zaciski) zajęło mi to 1,5 godziny. Sądzę, że można by było szybciej, ale ja się po prostu nie spieszyłem. PS. nigdy się nie spieszę i czyszczę wszystko co rozbieram.
Jeszcze jedno: pomimo, że jestem zwolennikiem kupowania części które normalnie idą na pierwszy montaż (Lemforder, SKF, itd.) - nie kupiłem piast firmy SKF, bo Meyle kupiłem w cenie 152 zł, a za SKF chcieli w intercarsie 230 zł. Moim zdaniem nie było sensu płacić za SKF, bo Meyle jest bardzo dobrym zamiennikiem.
Edytowany przez hampster, 08 czerwca 2018 - 10:26.
#44
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2018 - 17:38
#45
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2018 - 01:34
Bo taką/takie Ci włożyli jak wymieniali Na pierwszy montaż szedł SKF.
#46
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2018 - 14:56
Też miałem oznaczenie na piaście KOYO, ale z tego co wiem to jest SKF. Poniżej zdjęcie z linka: http://www.rufus.pl/...-kola-przod.jpg :
#47
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2018 - 21:28
Piasty do Omegi robiły dwie firmy... KOYO i jakaś duńska no name (nie pamiętam) i tak:
- w pudełku SKF znajdziemy piastę z łożyskiem KOYO
- w pudełku FAG znajdziemy piastę z łożyskiem KOYO
- jak zamówimy w serwisie otrzymamy KOYO, tylko ze znaczkiem GM
- w pudełku NK znajdziemy to duńskie coś
- w pudełku Ruville najczęściej jest KOYO
w Meyle akurat nie wiem który zestaw znajdziemy
Także jak chcemy mieć ori to kupujemy SKF/FAG w zależności od tego co mają taniej a i tak w środku jest to samo FAG na pewno dodaje dekielki a ważne jest żeby je również wymienić. W SKF nie pamiętam w tej chwili czy są w zestawie
PS a zestaw kluczy dynamometrycznych kosztował mnie tyle co niektórzy kupują Omegi bo dobry sprzęt to podstawa
#48
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2018 - 12:24
w Meyle akurat nie wiem który zestaw znajdziemy
Na łożyskach było oznaczenie Mayle, więc nie wiem czy sami robią, czy tylko firmują inne.
FAG na pewno dodaje dekielki a ważne jest żeby je również wymienić.
Dlaczego należy wymienić dekielki również? U mnie dekielki były ok. Zdjąłem je delikatnie żeby nie uszkodzić i założyłem ponownie.
PS a zestaw kluczy dynamometrycznych kosztował mnie tyle co niektórzy kupują Omegi bo dobry sprzęt to podstawa
Ja mam swoje klucze dynamometryczne 1/4" i 1/2". Niestety niewiele jest rzeczy do których potrzebny mi jest większy klucz dynamometryczny (pierwszy raz się zdarzyło) i trochę do tego kosztuje, więc niestety musiałem skorzystać z uprzejmości kolegi, co ma serwis ciężarówek. Zdziwiło mnie tylko to, że znajomi mechanicy od osobówek (w tym jeden co może dokonywać napraw gwarancyjnych) jak i inne warsztaty w okolicy, nie posiadają takowego klucza na stanie.
PS. Klucz 3/4" posiadam ale stały + przejściówkę na 1/2", bo nasadki do tego klucza mam tylko 2: bodajże 30 i 32 (kupiłem kilka lat temu bo akurat potrzebowałem do wymiany rozrządu w Ojca Polonezie Caro).