Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.5TD sama wchodzi na obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kosobuckit

kosobuckit
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-06-2009

Napisany 03 lipca 2009 - 13:36

Wiyam wszystkich
Ja zacząłem ten post od Omegi która sama wchodzi na obroty
Sprawdziłem wiązki kabli przy pompie i akumulatorze, sprawdziłem przy pedałach hamulca i sprzęgła i nic nie ma. żadnych przetarć, a omega jak wchodziła sama na obroty tak wchodzi.

Dzieje się to tylko wtedy gdy auto jest rozgrzane (90 stopni) jadę z jakąś prędością np 60km/h i chcę zwolnić do 10km/h albo sie zatrzymać to auto ledwo się tocząc samo wchodzi na obroty (kręci się nieraz nawet za 5000 obr.) Jak się zatrzymam to się uspokaja.
Mam tempomat
Omega bierze olej od 0,5l do 1l na 10000km ale nie na tyle żeby na nim pracować.
Zdarza się ale żadko że zacznie sama wchodzić na obroty podczas jazdy i jak stoi, nie raguje wtedy na pedał gazu, ani na nić można ją tylko zgasić kluczykiem.

Wszystko zaczęło się po wymianie sprzęgła jakieś 2 miesiące temu.
Byłem w różnych serwisach w których sprawdzali czujnik, kołki na kole zamachowym, kable i wszystko jest o.k.
Omega pogazowała sobie sama i przez 2 miesiące nic się nie działo
Teraz od poniedziałku znowu ta sama historia.
Rozkładm ręce i nie wiem co robić.

Proszę o pomoc

Na forum był podobny problem że po naciśnięciu hamulca wchodziła na obroty . Okazało się że pompa hamulcowa zaciągała lewe powietrze i w układzie brakowało podciśnienia .


Witam jeszce raz
Z tego co wiem to diesel ma oddzielną pompę do podciśnienia (wacum) i nie ma ona związku z pracą silnika. U mnie podłączona jest tylko do hamulców i sterowania ogrzewaniem. W bęzynie jak najbardziej ma ona wpływ ale nie w dieslu.
Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie mnie.

#22 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 03 lipca 2009 - 14:24

podciśnienie w tym aucie nic nie ma do wzrostu obrotów.odpowiada za wspomaganie hamulca,egr,sterowanie ogrzewaniem.ja moim zdaniem prześledził bym kable od kompa(ECU) piny 1,2 dwa niebieskie gróbe-nimi komp podaje sygnał masy do nastawnika.jeżeli poda "pełną mase",nastawnik wychyla się na maxa.jeżeli masz zwarcie na tych przewodach do masy,to pompa wejdzie na pow.5 tys.obrotów,ale wtedy powinien odciąć dopływ paliwa elektrozawór sterowany też przez komputer silnika.czego jeszcze szukać to niewiem,chyba że nastawnik jest zasyfiony opiłkami i jak wysprzęglisz,to on nie wraca odrazu do połorzenia biegu jałowego i silnik bez obciążenia się rozbiega.będzie kolejny doktorat na temat 2.5 td:kumple:

#23 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 03 lipca 2009 - 14:30

Spróbuj jak kolega wyzej napisal z kablami od tempomatu.

#24 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2009 - 15:43

ostatecznie możesz jeszcze (jeżeli masz taką możliwość) pożyczyć od kogoś czujnik położenia pedału przyspieszenia (potencjometr) i spróbować podmienić może on jest problemem a komp ci poprostu tego nie pokazuje, bo..... bo to opel omega :D

 


#25 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 04 lipca 2009 - 21:56

tempomat posiadam ale ten kabelek jest odpowiedzialny za co ????? icz po tej operacji bedzie mi dziala tempomat

#26 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lipca 2009 - 22:12

tempomat posiadam ale ten kabelek jest odpowiedzialny za co ????? icz po tej operacji bedzie mi dziala tempomat


Dokładnie ZA CO to ci nie powiem - jedynie ci powiem że od tempomatu, a czy będzie działał to są dwie opcje:

1. Nie będzie działał wogóle (bardzo prawdopodobna)
2. Nie będzie działał w pełni tak jak powinien (mniej prawdopodobna)

 


#27 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 06 lipca 2009 - 15:45

rozwiazalem juz przyczyne za wysokich obrotow mam zamontowany omijacz (oszukiwacz) który ulatwia zapalenie silnika i teraz jak zpale auto to odlanczam te ustrojstwo i obroty spadaja silnik chodzi rowno i cicho

#28 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 lipca 2009 - 16:52

Sory pomylilem posty!

#29 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lipca 2009 - 21:43

rozwiazalem juz przyczyne za wysokich obrotow mam zamontowany omijacz (oszukiwacz) który ulatwia zapalenie silnika i teraz jak zpale auto to odlanczam te ustrojstwo i obroty spadaja silnik chodzi rowno i cicho


Ale to masz założone to cudo z allegro?? czy jakiś domowy sposobik??


Ja mam to cudo z allegro.... hmmm może u mnie też to było przyczyną, ale ja nie mam tempomatu, a nawet jakbym miał to bym nie używał więc kabelek od niego poszedł się.... znaczy ucięty :D

 


#30 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 lipca 2009 - 21:49

ja mam to ustrojstwo u siebie i nie mam takich problemow.Moze to ustrojstwo padlo i nie dziala jak powinno.