Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.5TD sama wchodzi na obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kosobuckit

kosobuckit
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-06-2009

Napisany 29 czerwca 2009 - 18:03

Witam wszystkich
Mam Omegę B 2.5TD z 1995r. Przebieg około 400tyś km.
Problem jest następujący:
Na rozgrzanym silniku jak zaczyna się hamować sama zaczyna wchodzić na obroty. Nieraz za 1200, na 1500 a nieraz aż obrotomierz zamyka, nie zważając na odcięcie obrotów kręci dalej. W momencie kiedy sama dodaje gazu to strasznie kopci tak że świata nie widać. Trzeba ją zgasić kluczykiem, zapalić i można chwilę jechać dalej do następnego hamowania.
Omega moja bierze mało oleju ok. 0,5L na 10tyś km
Ma wymieniony nastawnik na nowy - wymiana ok rok temu.
Dawka którą pokazuje komputer to 0,8l/h na wolnych obrotach na gorącym silniku.
Dawka była regulowana i nic nie pomaga
Byłem w serwisie diesla i podpinali pod komputer - brak błędów
Rozkładają ręce, mówią że pewnie zrobią ale trzeba auto zostawić, ale nie wiadomo na ile i za ilę.
Ten problem mam już od ok 2 miesięcy.
Działo się to przez tydzień i się uspokoiłe
Od wczoraj znów się to dzieje.
Nie da się jeździć. Nie można hamować.
Podczas ciągłej jezdy jest o.k.
W momencie gdy zwalniami mam już ok 30-20 km/h silnik zaczyna się trzęść i zaczyna sam dodawać gazu do momentu albo zatrzymania się albo zgaszenia silnika kluczykiem.

Przy pierwszej wizycie w serwisie diesla pokazało błąd:
"19 Czujnik prędkości obrotowej Porównanie nie jest prawidłowe"

Błąd został wykasowany i w tej chili po błędzie ani śladu.
Nie ma żadnych błędów

Proszę bardzo o pomoc.:)

#2 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 czerwca 2009 - 19:15

Podmień ten czujnik obrotów, może on podaje niewłaściwe dane.

#3 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 29 czerwca 2009 - 19:19

taki objaw może być spowodowany zwarciem kabli które sterują nastawnikiem pompy wtryskowej.sprawdz czy nie przetarły się kable,które biegną koło akumulatora i pod niego.wyciąg sobie akumulator i dobrze oblukaj te dwie wiązki(z okrągłymi wtyczkami),bo tam lubią sie przecierać przewody.:)

#4 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 29 czerwca 2009 - 21:06

a gdzie znajduje sie czujnik obrotów

#5 OFFLINE   kosobuckit

kosobuckit
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-06-2009

Napisany 29 czerwca 2009 - 21:37

Witam
Czujnik prędkośi obrotowej - to czujnik położenia wału który jest zamocowany przy skrzyni i zczytuje sygnał z koła zamachowego

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2009 - 21:52

Witam wszystkich
Mam Omegę B 2.5TD z 1995r. Przebieg około 400tyś km.
Problem jest następujący:
Na rozgrzanym silniku jak zaczyna się hamować sama zaczyna wchodzić na obroty. Nieraz za 1200, na 1500 a nieraz aż obrotomierz zamyka, nie zważając na odcięcie obrotów kręci dalej. W momencie kiedy sama dodaje gazu to strasznie kopci tak że świata nie widać. Trzeba ją zgasić kluczykiem, zapalić i można chwilę jechać dalej do następnego hamowania.
Omega moja bierze mało oleju ok. 0,5L na 10tyś km
Ma wymieniony nastawnik na nowy - wymiana ok rok temu.
Dawka którą pokazuje komputer to 0,8l/h na wolnych obrotach na gorącym silniku.
Dawka była regulowana i nic nie pomaga
Byłem w serwisie diesla i podpinali pod komputer - brak błędów
Rozkładają ręce, mówią że pewnie zrobią ale trzeba auto zostawić, ale nie wiadomo na ile i za ilę.
Ten problem mam już od ok 2 miesięcy.
Działo się to przez tydzień i się uspokoiłe
Od wczoraj znów się to dzieje.
Nie da się jeździć. Nie można hamować.
Podczas ciągłej jezdy jest o.k.
W momencie gdy zwalniami mam już ok 30-20 km/h silnik zaczyna się trzęść i zaczyna sam dodawać gazu do momentu albo zatrzymania się albo zgaszenia silnika kluczykiem.

Przy pierwszej wizycie w serwisie diesla pokazało błąd:
"19 Czujnik prędkości obrotowej Porównanie nie jest prawidłowe"

Błąd został wykasowany i w tej chili po błędzie ani śladu.
Nie ma żadnych błędów

Proszę bardzo o pomoc.:)


Thin mial taki prolem i sie okazalo ze czujnik swiatel stop powodowal zwarcie (w sumie tylko kabelek od tempomatu) odepnij go na probe




 


#7 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:00

a ma ktos jakas fotke tego czujnika gdzie dokladnie jest zamontowany

#8 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:19

Czujnik obrotów wału jest zamontowany nad rozrusznikiem w miejscu łączenia się silnika ze skrzynią.

#9 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:28

a jest mozliwe ze przez ten czujnik jest duze spalanie i za wysokie obroty

#10 OFFLINE   szybkiii

szybkiii

    leczę wisco

  • 8 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Leszno

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:41

jeszcze może być wina sprężarki. u mojego pompiarza był koleś u którego turbina dosłownie przepychała olej przez dolot i tak doszczeniała pierścienie, że silnik wchodził na obroty. początkowe objawy były identyczne: ciągłe kopcenie. pompiarz wyczyścił i ustawił wtryski, zatkał mu egr i polecił regeneracje turbiny.

#11 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:51

Na forum był podobny problem że po naciśnięciu hamulca wchodziła na obroty . Okazało się że pompa hamulcowa zaciągała lewe powietrze i w układzie brakowało podciśnienia .

#12 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:54

ale z tym egr zaslepic go a spalanie nie wzrosnie jeszcze bardziej

#13 OFFLINE   szybkiii

szybkiii

    leczę wisco

  • 8 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Leszno

Napisany 30 czerwca 2009 - 22:00

spalanie pójdzie troche. bo egr-em nie dostanie spalin tylko wkoło samo świeże powietrze, a to dostarczy dużo tlenu i komp dostosuje mieszanke. ale nie powinien dymić.

#14 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 30 czerwca 2009 - 22:02

to ja chyba wole zeby kopcil bo teraz spalanie w trasie mam w granicach 11

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 czerwca 2009 - 22:55

to ja chyba wole zeby kopcil bo teraz spalanie w trasie mam w granicach 11


to chyba duzo za duzo. w miescie to tak ale nie w trasie.




 


#16 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 czerwca 2009 - 22:56

to ja chyba wole zeby kopcil bo teraz spalanie w trasie mam w granicach 11


Kolego, a robiłeś jakąś diagnostykę? Jak kopci na czrno i dużo chla to może znaczyć, że wtryski leją. 11 l na trasie to zaje...... dużo.

#17 OFFLINE   krzaku

krzaku
  • 1 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 01 lipca 2009 - 14:30

siemka ? mam pytanko co może byc przyczyną że auto jak zimne to pracuje idealnie a po chwili wskakuje na wysokie obroty i gaśnie wymieniłem wszystkie mozliwe komputery w mojej omedze 2'5 td automat a co najlepsze ze pojechałem do mech i powiedział mi wymien turbo i wymieniłem a pózniej pojechałem do innego i powiedział wymień skrzynie to chyba już lekka przesada ? czy ktos może mi doradzic jak moze być jeszcze przyczyna >pozdrawiam<

#18 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lipca 2009 - 18:47

siemka ? mam pytanko co może byc przyczyną że auto jak zimne to pracuje idealnie a po chwili wskakuje na wysokie obroty i gaśnie wymieniłem wszystkie mozliwe komputery w mojej omedze 2'5 td automat a co najlepsze ze pojechałem do mech i powiedział mi wymien turbo i wymieniłem a pózniej pojechałem do innego i powiedział wymień skrzynie to chyba już lekka przesada ? czy ktos może mi doradzic jak moze być jeszcze przyczyna >pozdrawiam<


Podciśnienia, źle podłączone lub coś z pompą. Jak możesz to podaj też adresy tych mechaników, żeby wszyscy wiedzieli gdzie się nie pokazywać :D
Sczytaj błędy na spinacz.

#19 OFFLINE   tzm82

tzm82
  • 43 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: goleniów

Napisany 01 lipca 2009 - 20:56

zczytalem bleby spinaczem i niby nic nie ma ale bardzo ciekawi mnie to ze jak przejade jakies 30km to mi obroty spadaj do okolo 600 i silnik pracuje cicho i równo

#20 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lipca 2009 - 23:49

Kolego tzm82

Po pierwsze primo

Znajdź pedał hamulca - myślę że dasz radę :D

Po drugie primo

Zdejmij to gównowatą osłonę nad pedałami - wystarczą ci dwa palce lewej bądź prawej ręki

Po trzecie primo

Wsadź głowę tam tak abyś widział co jest nad pedałami i zostaw sobie jeszcze luz na rękę bo ci potrzebna będzie - przy pedale hamulca (środkowy) a dokładnie na samej jego górze zobaczysz takie srebrno czerwone coś co się porusza a to w przód a to w tył w zależności jak naciskasz pedał stopu - TO JEST CZUJNIK STOP - zaraz przy nim będziesz miał płaską 4 pinową wtyczkę - odepniją ją (wiem że to nie łatwe i joga jest tu wskazana ale dasz radę) wciśnij stop po odpięciu wtyczki i jak będzie ok to tnij cienki brązowy kabelek - chyba drugi od dołu patrząc na wciśniętą kostkę bo jest to kabelek od tempomatu którego zapewne nie posiadasz i zapewne on wywołuję problem wchodzenia w obroty - jeżeli jednak to nie to to ja nie wiem niestety :D