Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

do posiadaczy omegi z silnikiem 2,2 benzyna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 czerwca 2009 - 21:47

co sądzicie o tym silniku ? awaryjność, spalanie, itd. ; jak w porównaniu do 2,0 16 V ?

#2 OFFLINE   jarek777

jarek777
  • 43 postów
  • Dołączył: 17-06-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 16 czerwca 2009 - 11:14

witam
spalanie ok 10 l gazu na komuterze śr pokazuje 8,6 l jazdy średnio spokojnej na autostradzie przy 160 170 km \ h ok 11 l z silnikiem nie ma problemu mimo iż na gazie lata już ok 80 tyś czasami brakuje kilku żrebaków pod maską ale idzie się przyzwyczaić bardzo elastyczny motor wcześniej miałem avensis 2.0 benz trzeba było ją kręcić wysoko a tutaj spokojnie,jedyny mały mankament to ok 0,3 a przy prędkościach autostrdowych 0.4 l oleju na 1000 km ale tak jest od ponad 80 tyś i to się nie zmienia czyli tak ma być zresztą każde auto musi trochę oleju łykać a te silniki z rozeznania wiem że tak wręcz mają, pewnie nie wszystkie ale tak jak pisałem nic się nie dzieje polecam,i co ważne tanie w ekploatacji przy ewn. naprawach w porównaniu z v6 dodam że mam przejechane 212 tyś auto bryka idealnie
pozdro.

#3 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 16 czerwca 2009 - 15:10

a ja bym sie bardziej przychylał do tego, że to jednak najbardziej awaryjna i problemowa jednostka 4 cylindrowa w Omedze.

Serwisowanie akurat 2.2 nie należy do tanich i napewno finansowo nie różni się wiele od V6. Znajdź sobie w szukajce kilka faktów co różni 2.2 od 2.0

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2009 - 17:15

moje zdanie na temat tego silnika jest troche inne nizx eliksa. Fakt ze wiedze opieram na dwoch Omegach (bo te znam osobiscie) z silnikiem 2,2 i jak dla mnie to "retusz" tego silnika wyszedl dobrze.
- zmieniono uklad sterowania obrotami biegu jalowego (przepustnica musi byc juz porzadnie zasyfiona zeby auto kulalo na wolnych obrotach) ale srodek do czyszczenia przepustnic za 20 zl leczy ten problem na kolejne lata . W x20xev zalozenie krokowca na tym samym ciagu powietrza co odma to nieporozumienie.....
- rozrzad, bardzo dobry ruch w strone tego elementu, zmiana napinacza i paska przyczynia sie zasadniczo do dluzszej zywotnosci tego rozrzadu. Uzytkownicy nie musza sie juz martwic czy przejada 60 000 czy lepiej zmienic jak ma 59 000
- uklad regulacji emisji spalin, zastosowano typowe sondy lambdy (a nie tak jak w 20xev 5V ktora oferuja 2 czy 3 firmy na calym swiecie). Zrozumiale bylo ze zaostrzenie euro wymusi w tym silniku zastosowanie sondy przed i za katem, ale jak widac DALO sie zastosowac typowe sondy ( w razie czego 250 pln za 2 sztuki i kilka lat spokoju)
- nie zmieniono zasadniczo ukladu dolotu powietrza i samego ukladu wtryskowego co jest plusem bo w tych latach inni juz stosowali roznego typu dziwnienia w postaci lopatek w kolektorze, przesuwajacych sie rur palstikowych i co tak jeszcze dalo sie wymyslec a to w przypadlu lpg nie ulatwia przerobki :)
- sam motor jest praktycznie taki sam co powoduje ze czesci zamienne sa tanie
- zmieniono ecu na nowszego siemensa (lepiej gdyby byl bosch) ale zmiana i tak pomogla bo ten komp jest bardziej oporny na rozjezdzanie sie wartosci adaptacyjnych niz simteki 56

Ja osobiscie uwazam za wielki minus zmiane ukladu zaplonowego na cewke zespolona. Mozna bylo zrobic cewki bezposrednio na swiece ale dla kazdego cylindra osobno wtedy serwisowanie jest tanie. (choc w tym przypadku beda zwolennicy i przeciwnicy). Mogli choc zastosowac typowa cewke z jakiegos Opla ale Bosch dal "wynalazek" i nie wytepuje ta czesc w zamienniku

Jesli chodzi o uklad zaplonow wtryskowy tego silnika( kilka takich mialem na diagnostyke) to w kazdym przypadku problem byl z ukladem zaplonowym (cewka) przy czym w jednym silnik kulal ale komp nie wywalil bledu wypadania zaplonu, bylo bardzo trudno ustalic o co kaman....

Uwazam ze modernizacja 20xev na 2,2 udala sie i mnie ten motor przekonuje, szczegolnie ze ja odzcuwam (jadac np Omega 2,2 16v) roznice w dynamice w porownaniu z 2,0 16v. Co do spalania 2,2 to wlasniei mozna powiedziec ze jest porownywalne z 2,0 16v
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2009 - 21:57

Generalnie koledzy Jarek777 i Krzech wymienili większość zalet i wad tego silnika. Jako użytkownik 2.2 16V zgadam sie z nimi w 100%. Dodam tylko, że silniczek pracuje bardzo równo i cichutko a przy wkręcaniu na wyższe obroty daje fajny dźwięk (oczywiście nie da się tego porównać do dzwięku V6 -ten powala). Ze względu na masę auta trzeba w trasie przy wyprzedzaniu trzymać go na wyższych obrotach (powyżej 3000) wtedy idzie żwawo. Nieraz brakuje tych paru koni, ale nie jest źle. Trudno mi porównywać ten silnik z 2.0 16V bo nigdy takiego nie miałem. Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne do silnika (paski, filtry, itp.) to ceny podobne do 2.0. Droższy wydech, bo nie ma tanich zamienników (komplet bosala około 800 złotych) trzeba się posiłkować częściami z angoli.
Jeśli chodzi o spalanie benzyny to według komputera: trasa-7,5 litra, miasto-12/13 litrów (krótkie odcinki na zimnym silniku 14/15 litrów), średnio wychodzi mi 8,7/9,2 litra.

#6 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 17 czerwca 2009 - 11:24

Jesli chodzi o uklad zaplonow wtryskowy tego silnika( kilka takich mialem na diagnostyke) to w kazdym przypadku problem byl z ukladem zaplonowym (cewka) przy czym w jednym silnik kulal ale komp nie wywalil bledu wypadania zaplonu, bylo bardzo trudno ustalic o co kaman....


Tzn. że jest możliwość wypadania zapłonów nie pokazując błędu ?
W mojej też podejrzewam wypadanie zapłonów ale żadnych błędów.
Właśnie zastanawiam sie nad wymiana cewki. Jest słabszy w przedziale 3000-4000 tys/min

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2009 - 11:29

Właśnie zastanawiam sie nad wymiana cewki


Wymianą cewek!!

Wg mnie to najbardziej awaryjny i niedorobiony silnik w omegach - bez urazy dla innych posiadaczy tego silnika w swoich zacnych autach - taka moja opinia :)



 


#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2009 - 09:43

p.s. tomasz_g1 piszac CEWKA mial chyba na mysly caly modul czyli zintegrowane cztery cewki bo tylko tak ten element wystepuje
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2009 - 09:46

Wg mnie to najbardziej awaryjny i niedorobiony silnik w omegach - bez urazy dla innych posiadaczy tego silnika w swoich zacnych autach - taka moja opinia


nie tylko wg ciebie - zobacz ile ople wypuscil akcji serwisowych do tego silnika




 


#10 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 18 czerwca 2009 - 11:20

nie tylko wg ciebie - zobacz ile ople wypuscil akcji serwisowych do tego silnika



o co chodzi z tym "wypuścił akcji serwisowych". Nie kumam o co biega

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2009 - 11:23

ile poprawek w nim było, ile musieli nazmieniać żeby poprawnie działało



 


#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2009 - 12:16

czy czytaliscie kiedys informacje DEKRA? zagladnijcie ile tam jest info na temat xev czy Valek.......... 2,2 przy tym jest ok
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 18 czerwca 2009 - 19:02

Zdania jak zwykle są podzielone :)

#14 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2009 - 20:49

Zdania jak zwykle są podzielone :)


Dobrze, że nikt nie napisał czegoś o dieslach, bo wtedy to by się dopiero wywiązała dyskusja.:D

#15 OFFLINE   jarek777

jarek777
  • 43 postów
  • Dołączył: 17-06-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 19 czerwca 2009 - 08:43

co ciekawe że krytykują tyko ci którzy tym motorem nie jeżdzą,prenumeruję auto świat i już dwa razy poddawany był dyskusji ten silnik i nie tylko ,oraz test na 100 tyś opinie były dobre silnik polecany zresztą te silniki bez większych zmian w 2004 roku bezpośredni wtrysk montowane były w wielu modelach bodaj jeszcze są montowne i nie słychać negatywnych opini czy w vectrach czy zefirach,nie mam powodu żeby szczególnmie chwalić opla wręcz przeciwnie zawsze jeżdziłem głownie japońcami ,omegę zakupiłem czystym przypadkiem a raczej przymusem z zamiarem sprzedaży,ale przekonałem sie do tego auta i teraz z rodziną jeżdzę głownie omegą ze względu na komfort i bezproblemową jazdę czego zawsze obawiałem się w oplach.także oceniam to auto raczej z pozycji naprawdę obiektywnej jeżdżąc toyotami 12 lat do dziś mam jeszcze avensis i jak pisałem częściej wsiadam do omegi przy dłuższych trasach.takie jest moje zdanie.
pozdro

#16 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 19 czerwca 2009 - 12:13

co ciekawe że krytykują tyko ci którzy tym motorem nie jeżdzą


Też odnoszę takie wrażenie.....

#17 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2009 - 15:17

Kczech bardzo ładnie opisał plusy i minusy, jest to dla mnie zrozumiałe.
Bardzo proszę tych, którzy napisali, że ten silnik to największy niewypał w Omegach niech napiszą dlaczego tak sądzą, tylko konkretnie lub z przykładami z autopsji.
Jestem poważnie zainteresowany zakupem Bfl właśnie z tym silnikiem i chciałbym się jak najwięcej o nim dowiedzieć. Nie chcę V6 ze względów ekonomicznych ponieważ nie potrzebna mi wyścigówa. Obecnie jeżdżę B z silnikiem X20XEV.

#18 OFFLINE   tomekpq

tomekpq
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 19 stycznia 2010 - 22:01

2 tygosnie temu zmieniłem Omege B 2.0 16V na Omege B FL 2.2..
nie wiem jak z awaryjnością itd, ale mogę powiedzieć tyle, chodzi jakby ciszej, na pewno lepiej się zbiera, jest dużo bardziej elastyczny.
Wcześniej miałem zwykły gaz, teraz sekwencja. Spala 1-1,5L mniej, więc podejrzewam że spalanie takie samo.
Osobiście polecam ;]

#19 OFFLINE   marcin 1986

marcin 1986
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-05-2010

Napisany 18 grudnia 2010 - 17:42

witam ja swoja omega 2,2 smigam juz połtora roku jedna z powaznych wad była wymiana uszczelki pod głowica słyszałem ze to normalne w tych silnikach zwłaszcza jesli chodza na gazie i własnie po wymianie uszczelki zaczeła brac olej jak na razie wyczodzi 0,5 litra na 1000 km moze ktos doradzi co jest przyczyna i czy samemu sie to naprawi A spalanie omegi w miescie to 14 litrów gazu poza miastem 12 litrów

#20 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2010 - 19:35

witam ja swoja omega 2,2 smigam juz połtora roku jedna z powaznych wad była wymiana uszczelki pod głowica słyszałem ze to normalne w tych silnikach zwłaszcza jesli chodza na gazie i własnie po wymianie uszczelki zaczeła brac olej jak na razie wyczodzi 0,5 litra na 1000 km moze ktos doradzi co jest przyczyna i czy samemu sie to naprawi A spalanie omegi w miescie to 14 litrów gazu poza miastem 12 litrów


Zmieniałeś olej przy okazji wymiany uszczelki? Jaki był olej wcześniej i jaki jest zalany teraz? Ile oleju brał przed wymianą uszczelki?