Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik temperatury zasysanego powietrza złe wskazania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 15 czerwca 2009 - 21:06

witam mam omege b 3.0 v6 i po podłonczeniu się pod kts czujnik temperaturu zasysanego powietrza pokazuje od 50 do 60 stopni a jak go odłoncze to nie pokazuje błendu tylko temp od 20 do30 stopni przy samym komputerze tak samo może ktoś miał ten problem bo wydaje misie ze tak nie powinno być i przesto dostaje złą dawke bo np przy 2,0 eco teku jak odłoncze to pokazuje błąd i pokazuje temp - 40 stopni

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2009 - 22:57

witam mam omege b 3.0 v6 i po podłonczeniu się pod kts czujnik temperaturu zasysanego powietrza pokazuje od 50 do 60 stopni a jak go odłoncze to nie pokazuje błendu tylko temp od 20 do30 stopni przy samym komputerze tak samo może ktoś miał ten problem bo wydaje misie ze tak nie powinno być i przesto dostaje złą dawke bo np przy 2,0 eco teku jak odłoncze to pokazuje błąd i pokazuje temp - 40 stopni



opor na kablach - przeczysc zlacza siuwaxem do zlacz elektrycznych (tylko nie wd40)




 


#3 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 16 czerwca 2009 - 18:37

nic to nie dało oporu nie ma i też sprawdzałem podłonczyłem czujnik przy samym sterowniku silnika i jest to samo

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2009 - 12:43

nic to nie dało oporu nie ma i też sprawdzałem podłonczyłem czujnik przy samym sterowniku silnika i jest to samo


rozumiem ze czujnik inny podlaczales zeby sprawdzic




 


#5 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:17

tak podłonczyłem inny ale problem tkwi w tym ze temperature pokazuje 30 stopni bez czujnika a z czujnikiem 55 stopni odciołem kable przy samym sterowniku i jest to samo a przy innych omegach jak odłonczyłem czujnik to zaraz wyskakuje błond i pokazuje temp -40 stopni mysle ze sterownik jest chyba uszkodzony tylko dokładnie niewiem czy to ma durzy wpływ

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:23

ak podłonczyłem inny ale problem tkwi w tym ze temperature pokazuje 30 stopni

tu cos o tym piszą w opsie testowym dla v-ki

Za niskie napiecie temperatura powietrza wlotowego
 Temperatura powietrza zasysanego wynosi powyej 140 °C
(zwarcie do masy)
Wartosc zastepcza:
 Moduł sterujacy bierze 20 °C jako warto sc zastepcza.
Nastepstwo:
 Funkcje uczace sie (obwód regulacji sonda lambda, regulacja biegu
jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostaja
zablokowane oraz obliczenia przeprowadzane beda za pomoca ostatnich
aktualnych wartosci.
Dotyczy zacisków:
44, 30
Patrz krok testowy :C-09
Patrz krok testowy :C-09
71 - Za wysokie napiecie temperatura powietrza wlotowego
 Silnik pracuje od 180 s
 Przepustnica jest zamknieta dłuej ni 10 s (bieg jałowy)
 Temperatura powietrza zasysanego jest nisza od -35 °C
(Zwarcie w obwodzie pradowym)
Wartosc zastepcza:
 Moduł sterujacy bierze 20 °C jako warto sc zastepcza.
Nastepstwo:
 Funkcje uczace sie (obwód regulacji sonda lambda, regulacja biegu
jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostaja
zablokowane oraz obliczenia przeprowadzane beda za pomoca osta

#7 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:29

tu cos o tym piszą w opsie testowym dla v-ki

Za niskie napiecie temperatura powietrza wlotowego
 Temperatura powietrza zasysanego wynosi powyej 140 °C
(zwarcie do masy)
Wartosc zastepcza:
 Moduł sterujacy bierze 20 °C jako warto sc zastepcza.
Nastepstwo:
 Funkcje uczace sie (obwód regulacji sonda lambda, regulacja biegu
jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostaja
zablokowane oraz obliczenia przeprowadzane beda za pomoca ostatnich
aktualnych wartosci.
Dotyczy zacisków:
44, 30
Patrz krok testowy :C-09
Patrz krok testowy :C-09
71 - Za wysokie napiecie temperatura powietrza wlotowego
 Silnik pracuje od 180 s
 Przepustnica jest zamknieta dłuej ni 10 s (bieg jałowy)
 Temperatura powietrza zasysanego jest nisza od -35 °C
(Zwarcie w obwodzie pradowym)
Wartosc zastepcza:
 Moduł sterujacy bierze 20 °C jako warto sc zastepcza.
Nastepstwo:
 Funkcje uczace sie (obwód regulacji sonda lambda, regulacja biegu
jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostaja
zablokowane oraz obliczenia przeprowadzane beda za pomoca osta

tylko to mi nić nie tłumaczy

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:52

tylko to mi nić nie tłumaczy


podmien ECU




 


#9 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:52

Spr. masy na sterowniku



Ps. nakładka

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#10 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 18 czerwca 2009 - 21:56

podmien ECU


podmienie tylko czekam arz kolega przywiezie bo ma akurat 3,0 anglika na częsci to wtedy przełorze ecu + pastlke w kluczyk i pentelke pod kierownicą

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2009 - 22:00

podmienie tylko czekam arz kolega przywiezie bo ma akurat 3,0 anglika na częsci to wtedy przełorze ecu + pastlke w kluczyk i pentelke pod kierownicom



na tym się dobrze nie znam morze jakieś wskazówki


dla testow mozesz sam ecu bez reszty - na zaplonie sprawdzasz - mozesz tez spokojnie od 2.5 wlozyc




 


#12 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 18 czerwca 2009 - 22:03

Spr. masy na sterowniku



Ps. nakładka


na tym się dobrze nie znam może jakieś wskazówki

#13 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2009 - 22:05

na tym się dobrze nie znam może jakieś wskazówki


Do tego potrzebny jest schemat , jak nie masz to nici z tego - spróbuj tego co proponuje Beast , jak nie będzie rezultatu do elektryka co ma schematy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#14 OFFLINE   marcin11

marcin11
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-03-2009

Napisany 18 czerwca 2009 - 22:05

dla testow mozesz sam ecu bez reszty - na zaplonie sprawdzasz - mozesz tez spokojnie od 2.5 wlozyc


no tak bo kts pokarze dzięki



dla testow mozesz sam ecu bez reszty - na zaplonie sprawdzasz - mozesz tez spokojnie od 2.5 wlozyc


a mam pytanie ecu od 2,5 bendzie pasowac do 3,0 czy nie bendzie na nim chodzić

#15 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2012 - 14:41

A co się dzieje jak ten czujnik zawyża właściwą temperaturę?
Dziś podpiąłem Op-Com'a i na zimnym silniku przed jego uruchomieniem przy 2stC na dworku i braku słońca pokazywał 14stC.
Jak rozgrzałem silnik to przy temperaturze płynu 83stC pokazywał 58stC.
Coś chyba nie teges?
Czy to może mieć wpływ na zwiększenie spalania i na osiągi?

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2012 - 14:45

on pokazuje temp w dolocie. jak silnik pracuje to dolot sie nagrzewa wiec beda takie wskazania.




 


#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2012 - 15:34

A co się dzieje jak ten czujnik zawyża właściwą temperaturę?

Jak zawyza to skraca czas wtrysku i co za tym idzie auto robi sie mul.

#18 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2012 - 15:45

on pokazuje temp w dolocie. jak silnik pracuje to dolot sie nagrzewa wiec beda takie wskazania.

Ale przy 2stC na dworku pokazuje 14stC na tym czujniku przy ostudzonym nie odpalonym silniku tylko na włączonym zapłonie.
Czyli w komorze silnika panuje taka sama temperatura jak na zewnątrz.
Nie sądzę aby w tej rurce było aż 12stC więcej tak po prostu.
Coś mi tu nie gra.

#19 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 11 lipca 2012 - 13:42

Hey ;) jakis czas temu pisalem ze obroty mi kuleją lekko.
Dzis wyciagłem wtyczke 2 pinowa przy filtrze powietrza na dolocie a poniżej chyba jest przepływomierz 4 pinowy tak ?
To po wyciągnieciu tej 2 pinowej silnik pieknie trzyma oborty 650 i elegancko a jak znów włoże to tak pyrka momentami i kuleje . Co to jest za czujnik ? temp powietrza ?



Przeniosłem do bliźniaczego tematu / NZ


#20 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2012 - 13:48

tj czujnik temperatury powietrza zasysanego