Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

spalanie MID


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   czarny555

czarny555
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-03-2010

Napisany 14 marca 2010 - 20:35

no ale w zeczywistosci mi tyle nie pali

witam jak kupiłem ma omcie to przy naciśnięciu 2 raz pilota ryglowały się zamki i migacze tez migały teraz wszystko działa oprócz tego ze migacze nie migają przy ryglowaniu gdzie mam szukać rozwiązania tego problemu pozdrawiam

#42 OFFLINE   poplawski78

poplawski78
  • 34 postów
  • Dołączył: 07-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 02 kwietnia 2010 - 11:30

Hmm.Mi pokazuje na jałowym od 1.4 do 1.6
Czy to oznacza,że konieczna jest regulacja nastawnika?

#43 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 02 kwietnia 2010 - 11:40

Hmm.Mi pokazuje na jałowym od 1.4 do 1.6
Czy to oznacza,że konieczna jest regulacja nastawnika?


Tak musisz go trochę przesunąć ja miałem ten sam objaw

#44 OFFLINE   Alex221

Alex221
  • 8 postów
  • Dołączył: 14-03-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:01

Komp pokazuje między 7.2 a 8.3 l/100km
Chwilowe na jałowym ok 0,7 - 0,9l/h lecz czasem pokazuje "F" zamiast spalania.
A realne na "bak" 12,5 i to tak nie cisnąć za bardzo. chasając raczej na "emeryta"
Też regulacja nastawnika sie kłania?

#45 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 27 kwietnia 2010 - 21:05

Komp pokazuje między 7.2 a 8.3 l/100km
Chwilowe na jałowym ok 0,7 - 0,9l/h lecz czasem pokazuje "F" zamiast spalania.
A realne na "bak" 12,5 i to tak nie cisnąć za bardzo. chasając raczej na "emeryta"
Też regulacja nastawnika sie kłania?

do regulacji dawka jeżeli pokazuje"F":pije:

#46 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 19:05

a co jak x20xev pokazuje F na moment po włączeniu silnika ?

#47 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2010 - 19:38

a u mnie czasem F pokazuje się jak gwałtownie przegazuję , może wtedy pokazuje jak przekroczy się wartość pomiarową w górę albo w dół np. chwilowe masz np. 45 i komp nie jest w stanie tego pokazać bo max na kompie jest 39,9 chyba

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#48 OFFLINE   poplawski78

poplawski78
  • 34 postów
  • Dołączył: 07-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 01 maja 2010 - 18:59

Okazuje się,że po wlaniu lepszego paliwa(Verva) spalanie pokazywane na biegu jałowym spadło z wcześniejszego 1,4-1,6 do 1,1-1,3(przy rozgrzanym silniku).
Wyczytałem wcześniej,że większe spalanie oznacza w rzeczywistości mniejszą dawkę paliwa i vice versa.Mam zatem rozumieć,że w wyniku zastosowania lepszego paliwa dawka wzrosła?

#49 OFFLINE   barthek

barthek
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2010 - 14:41

to i ja sie przylacze...
mowa byla o tym, ze MID powinien spalanie chwilowe pokazywac 0.9l/h.

U mnie tak jest, jak skrzynke mam w pozycji 'D', natomiast jak wrzuce na 'N' to pokazuje 0.5l/h.

Spalanie faktyczne ok. 12/100, wg. kompa 8.9 :(
Wg kompa 'spalone' 39 litrow, w rzeczywistosci ponad 50.

Z ktorej strony to ugryzc?

#50 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 maja 2010 - 17:15

Okazuje się,że po wlaniu lepszego paliwa(Verva) spalanie pokazywane na biegu jałowym spadło z wcześniejszego 1,4-1,6 do 1,1-1,3(przy rozgrzanym silniku).
Wyczytałem wcześniej,że większe spalanie oznacza w rzeczywistości mniejszą dawkę paliwa i vice versa.Mam zatem rozumieć,że w wyniku zastosowania lepszego paliwa dawka wzrosła?


Większe spalanie musi być równe większej dawce. Przekręciłeś. Mniejsze spalanie to krótszy czas wtrysku.

to i ja sie przylacze...
mowa byla o tym, ze MID powinien spalanie chwilowe pokazywac 0.9l/h.

U mnie tak jest, jak skrzynke mam w pozycji 'D', natomiast jak wrzuce na 'N' to pokazuje 0.5l/h.

Spalanie faktyczne ok. 12/100, wg. kompa 8.9
Wg kompa 'spalone' 39 litrow, w rzeczywistosci ponad 50.

Z ktorej strony to ugryzc?

Zacznij od sprawdzenia numeru programu. Numery są podane w poradach.

#51 OFFLINE   barthek

barthek
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2010 - 20:55

zadanie wykonane ;)

no i mam zagwozdke bo mojego numerku na liscie w poradzie nie ma...

040 3
24555

aha, fele mam 15, takze ten ostatni parametr sie nie zgadza. mozna go jakos bez techa (moze opcomem?) zmienic?

#52 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 07 maja 2010 - 21:03

Większe spalanie musi być równe większej dawce. Przekręciłeś. Mniejsze spalanie to krótszy czas wtrysku.


Zacznij od sprawdzenia numeru programu. Numery są podane w poradach.


Ja ustawiłem nastawnik na 0,8-0,9l "N" na luzie i na "D" pokazuje około 1,8. Pojechałem okoł 250 km i pokazał mi że średnio spaliłem 8,5l/100 i to by tak w baku brakowało (od rezerwy do rezerwy więc na 90% pewne) teraz trochę po mieście no i wzrasta do 9,6 na emeryt style :) pewnie dojdzie do 10 ale jest git i wszystko pasi. A czy dawka większa, mniejsza paliwa czy powietrza to nie ważne, ważne żeby było dobrze, w sam raz. Tylko jak dojadę do rezerwy to mi pokazuje że da rade jeszcze 400 km ujechać :) więc chyba zacznę na rezerwie non stop jeżdzić :)
Co do kluczyka serwisowego to "serwisowo" młotkiem nabiłem 7 przez przedłużkę i poszło, to taka badziewna nasadka była więc w miarę dała się nabić ale zaczęła się ześlizgiwać więc znowu z młotka dostała :) pewnie długo nie pociągnie ale puki co zakończyłem temat nastawnika więc dostała wolne

#53 OFFLINE   barthek

barthek
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2010 - 21:37

Ja ustawiłem nastawnik na 0,8-0,9l "N" na luzie i na "D" pokazuje około 1,8. Pojechałem okoł 250 km i pokazał mi że średnio spaliłem 8,5l/100 i to by tak w baku brakowało (od rezerwy do rezerwy więc na 90% pewne) teraz trochę po mieście no i wzrasta do 9,6 na emeryt style :) pewnie dojdzie do 10 ale jest git i wszystko pasi. A czy dawka większa, mniejsza paliwa czy powietrza to nie ważne, ważne żeby było dobrze, w sam raz. Tylko jak dojadę do rezerwy to mi pokazuje że da rade jeszcze 400 km ujechać :) więc chyba zacznę na rezerwie non stop jeżdzić :)
Co do kluczyka serwisowego to "serwisowo" młotkiem nabiłem 7 przez przedłużkę i poszło, to taka badziewna nasadka była więc w miarę dała się nabić ale zaczęła się ześlizgiwać więc znowu z młotka dostała :) pewnie długo nie pociągnie ale puki co zakończyłem temat nastawnika więc dostała wolne


ok dzieki za szczegółowe info :) a pochwal sie, ile przed zabawa z nastawnikiem oma palila? bo u mnie 12.5 liczone na pelnym baku w mixie 70% trasa 30% miasto troche mnie przerazilo...

#54 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 maja 2010 - 13:07

Nie mam pojęcia bo po pierwsze osiągi nie były porażające (zaraz po kupnie ledwie ją bujnąłem do 120 km/h z bólem z wiatrem i zgórki 140) mid pokazywał około 17l średnio i chyba wiele się nie mylił a okazało się że poprzedni właściciel miał pozamieniane przewody podciśnienia (EGR do czujnika ciśnienia turbiny, a czujnik-zawór EGR z jednej strony do kolektora a z drugiej do sztywnej rurki podciśnienia nad kolektorem ssącym :0 poezja) oprócz tego ciekł wtrysk sterujący. Wężyki podłączone prawidłowo, EGR wyczyszczony na błysk, wtrysk zaklaistrowany silikonem wg. porad z forum, nowe przelewy, wyregulowany na to nastawnik i silnik odżył :jump:

#55 OFFLINE   mrsz0670

mrsz0670
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Służewo

Napisany 19 maja 2010 - 19:40

a mój MID po wymianie wtrysku sterującego pokazuje na jałowym ciepłym silniku 2,2 l/h. To chyba nie za dobrze, co? pozdro
Mariusz

#56 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 maja 2010 - 19:45

a mój MID po wymianie wtrysku sterującego pokazuje na jałowym ciepłym silniku 2,2 l/h. To chyba nie za dobrze, co? pozdro


powinien ci pokazywać 0.9l/h , jak możesz to sobie go ustaw

#57 OFFLINE   mrsz0670

mrsz0670
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Służewo

Napisany 20 maja 2010 - 10:06

ok, tylko czy taki stan spowodowała wymiana wtrysku, czy może to być jakaś inna przyczyna
Mariusz

#58 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 20 maja 2010 - 18:28

wsadź stary wtrysk to się przekonasz

#59 OFFLINE   mrsz0670

mrsz0670
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Służewo

Napisany 21 maja 2010 - 18:46

wsadź stary wtrysk to się przekonasz


no niestety nie mogę, ponieważ jest on uszkodzony. dlatego go wymieniałem:D
Mariusz

#60 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 maja 2010 - 20:41

a co mu było, bo ja taki zepsuty chcę kupić