Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z obiegiem zamknietym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 13 lipca 2006 - 20:20

w zwiazku ze upaly wykanczaja w ostatnich dniach ratowalem sie wlaczajac obieg zamkniety + klime. Teraz po kazdym uruchomieniu auta jest wlaczony obieg zamkniety, mimo ze przed wylaczeniem zaplonu byl wylaczony :???: Cos robie zle czy cos mi padlo ??



#2 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 13 lipca 2006 - 20:45

w zwiazku ze upaly wykanczaja w ostatnich dniach ratowalem sie wlaczajac obieg zamkniety + klime. Teraz po kazdym uruchomieniu auta jest wlaczony obieg zamkniety, mimo ze przed wylaczeniem zaplonu byl wylaczony :???: Cos robie zle czy cos mi padlo ??


U mnie też coś takiego było. Chyba zrobiłem tak: wyłaczyłem obieg zamknięty, wyłączyłem nawiewy (off) i dopiero wyłaczyłem silnik.
Paść Ci nic nie padło

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2006 - 21:17

Ale przecież przyciskiem powinno się włączać i wyłączać obieg wewnętrzny. Bez względu na to czy klimę właczysz czy nie. Może coś masz nie tak z przełacznikiem.

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2006 - 21:22

Ale przecież przyciskiem powinno się włączać i wyłączać obieg wewnętrzny. Bez względu na to czy klimę właczysz czy nie. Może coś masz nie tak z przełacznikiem.


guzik "obieg zamkniety" nie działa tylko wtedy kiedy masz włączony nawiew na szybę - wtedy nie da się go załączyć


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2006 - 21:23

ściągamy schowek paasażera i po prawej stronie od dmuchawy mamy mechanizm/serwo klapki obiegu wew.

jak porusza wam druga osoba klapką od podszybia to zobaczycie jakie gówno opel wymyślił, domowymi sposobami w swoim zakresie każdy to naprawi... tylko najpierw trzeba to zobaczyć...

a.... ten tego... jedyny problem to brak miejsca do manewrów....

#6 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 17 lipca 2006 - 10:42

wylaczylem wszystko OFF i pozniej wlaczylem i problem sie rozwiazal.

#7 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 17 lipca 2006 - 15:19

wylaczylem wszystko OFF i pozniej wlaczylem i problem sie rozwiazal.


Nie chciałbym mówić... "a nie mówiłem" :?: :mrgreen:

#8 OFFLINE   jaro_alfa

jaro_alfa
  • 27 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 12 września 2006 - 11:53

A u mnie taaakie coś:
Nie mogę włączyć obiegu - przy wciśnięciu przycisku słychać tylko "pstryknięcie" i nic się nie dzieje. Sprawdzałem "bolec" od klapki za schowkiem i jest OK. Rozebrałem cały kokpit i jedynym przyjemnym widokiem był jakiś moduł z napisem SIEMENS NAVI (chyba mogę założyć navi), a problemu z obiegiem nie rozwiązałem.
Potem, gdy walczyłem z tempomatem (z pomocą Bc30se i Senatora), zanurkowałem przy pedałach i zobaczyłem plastikową skrzynkę z trzeba przewodami i dwoma zaworami (chyba). Jak wcisnąłem przycisk od obiegu wewnętrznego, to właśnie w niej coś "pstryka".

Teraz mile czytane wskazówki (cholera znowu sępię... i nic od siebie :oops: ) Od czego zacząć ? Czy w kabinie, czy w komorze silnika w podszybiu ?

A spalinki wącham regularnie ... :mrgreen:

#9 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2006 - 15:51

klapa ma siłownik pneumatyczny, zasilany przez elektrozawór który jest obslugiwany przez przycisk, trzeba wszystko przejrzeć - temat przejebany, trudno się tam dostać i wogóle...

#10 OFFLINE   jaro_alfa

jaro_alfa
  • 27 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 12 września 2006 - 19:07

Oj prze.....ny. Zacząłem rozbierać środek o 21.00. Popatrzyłem na bebechy i zacząłem składać. Skończyłem o 3.00

#11 OFFLINE   krzysiek_fa

krzysiek_fa
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-12-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 03 kwietnia 2009 - 12:43

Jestem tu nowy więc nie wiem czy piszę w dobrym miejscu, czy powinienem otworzyć nowy wątek. Ale problem dotyczy obiegu zamkniętego. Otóż we wszystkich pozycjach przełącznika nawiewu mam zamkniętą klapkę obiegu wewnętrznego. Jedynie jak przełączę nawiew na szybę to mogę przyciskiem zamknięcia obiegu zamykać i otwierać klapkę. Więc coś jest nie tak bo według informacji jakie tu znalazłem to przy nawiewie na szybę wogóle nie powinno działać włączenio obiegu wewnętrznego. Jest to kłopotliwe bo praktycznie cały czas muszę mieć nawiew na szybę bo w innym przypadku natychmiast parują szyby

#12 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2009 - 16:54

JA z kolei mam nieco inny problem. Pół roku temu coś się zepsuło i za każdym razem gdy zamykałem obieg, to coś mocno "pukało", ale obieg działał. Od paru dni zaczęły mi intensywnie parować szyby w aucie więc wydedukowałem iż możliwe jest, że poszedł mi plastikowy bolec od sterowania klapki ( http://forum.omegakl...ead.php?t=21060 ). Po zdemontowaniu schowka okazało się, że jednak bolec jest w porządku. Wyciągnąłem pod maską filtr pyłkowy, okazało się, że klapka jest oczywiście w pozycji zamkniętej, poruszałem nią trochę śrubokrętem i się otworzyła. Popstrykałem parę razy przyciskiem na panelu climatronica od obiegu, klapka zaczęła się prawidłowo zamykać i otwierać po czym znowu stuknęło i przestała się ruszać, tym razem jest w pozycji otwartej i nie mam zielonego pojęcia jak to naprawić. Plastikowa dźwigięka z bolcem jest cała.

#13 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 03 listopada 2009 - 17:33

U mnie z kolei jest inny problem. Załączam obieg zamknięty, słychać takie charakterystyczne "klik" kiedy się zamyka klapka chyba, ale mimo to obieg dalej jest otwarty? Czy to może skończył się mechanizm czy coś innego bo trochę tego nie czaje.
Turbo Intercooler:D

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2009 - 18:37

U mnie z kolei jest inny problem. Załączam obieg zamknięty, słychać takie charakterystyczne "klik" kiedy się zamyka klapka chyba, ale mimo to obieg dalej jest otwarty? Czy to może skończył się mechanizm czy coś innego bo trochę tego nie czaje.

A jak masz ustawiony rozdzial powietrza? Przy ustawieniu "tylko szyba" obieg zamkniety jest odlaczany.

#15 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 03 listopada 2009 - 20:43

Niezależnie jak jest ustawiony rozdział powietrza obieg jest otwarty mimo, że świeci mi się że jest zamknięty.
Turbo Intercooler:D

#16 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 22 marca 2010 - 08:20

U mnie klapka wogóle nie chce sie otworzyć:mad: Naciskam ją śrubokrętem od podszybia ,ale jest opór jakiś i nie chce na siłę żeby nie połamać....Co to może być?:confused:

#17 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2010 - 08:37

Silownik ja trzyma w pozycji zamknietej, dlatego nie mozna jej ruszyc. Dopiero jak odpalisz silnik to w zaleznosci od pozycji przelacznika silownik ja otwiera lub zostawia zamknieta.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#18 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 22 marca 2010 - 10:09

Czyli mam wymienić siłownik,czy jak? :D I jak to się robi...;)

#19 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2010 - 10:15

Musisz zdemontowac schowek pasazera i zobaczyc jak to wyglada z drugiej strony. U mnie wypielo sie tylko ramie silownika z mocowania klapki, a u kolegi pekl czop na silowniku. Info o tym znajdziesz na forum - obaj pisalismy co i jak.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#20 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 14 czerwca 2010 - 10:45

A u mnie taaakie coś:
Nie mogę włączyć obiegu - przy wciśnięciu przycisku słychać tylko "pstryknięcie" i nic się nie dzieje. Sprawdzałem "bolec" od klapki za schowkiem i jest OK. Rozebrałem cały kokpit i jedynym przyjemnym widokiem był jakiś moduł z napisem SIEMENS NAVI (chyba mogę założyć navi), a problemu z obiegiem nie rozwiązałem.
Potem, gdy walczyłem z tempomatem (z pomocą Bc30se i Senatora), zanurkowałem przy pedałach i zobaczyłem plastikową skrzynkę z trzeba przewodami i dwoma (chyba). Jak wcisnąłem przycisk od obiegu , to właśnie w niej coś "pstryka".

Teraz mile czytane wskazówki (cholera znowu sępię... i nic od siebie :oops: ) Od czego zacząć ? Czy w kabinie, czy w komorze w podszybiu ?

A spalinki wącham regularnie ... :mrgreen:


Jaro powiedz mi czy rozwiązałeś problem?Bo ja mam to samo co Ty mechanizm jest sprawny od obiegu ale w tym wężyku nie tworzy się próżnia aby zamknąć i też mi coś pstryka właśnie koło kierowcy.Gdzie dokładnie szukać tej skrzynki z zaworami co pisałe