

Jaki olej 2,5 td
#21
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 12:26
#22
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2009 - 15:44
#23
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 17:57
#24
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 23:14
Nie ma sensu wmawiac sobie i innym, iz mineral jest ok, bo nie jest. Zimny start morduje silnik, i w tym mineral jest najlepszy. A opowiesci o wypłukiwaniu silnika, oraz niekontrolowanych wyciekach zostawmy ksiedzu jako ogłoszenia parafialne.
A tak a'propos, wie ktoś w jaki sposób mogę odszyfrowac zawartośc detergentów w oleju ????
#25
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:33
#26
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 22:37

#27
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2009 - 14:45
Podskocz do sklepu motoryzacyjnego i kup olej Mineralny GM. Nie płukaj, bo to nic nie da olej Mineralny tylko smaruje i chłodzi, a nie czyści
A ktory olej GM jest mineralny? 10W40 to semi, a 5W30 to full synthetic.
A tak w ogole to co uznajecie pod pojeciem "syntetyk"? Prawnie syntetyk to moze byc zwykly mineralny olej, odpowiednio przetworzony z dodatkami i tak jest w przypadku pewnie 60-80% tanszych "syntetykow", co wcale nie znaczy, ze jest gorszy.
A jezeli chodzi o plukanie to nie syntetyk czy mineral a podana wyzej liczba TBN ( http://www.klub.citr...adowa TBN oleju )
http://www.vauxhall....Guide/index.jsp
#28
OFFLINE
Napisany 21 września 2009 - 07:11
tak jak pisze poprzednik zgadzam się z nim że liczba TBN to jeden i jedyny wskaźnik, mówiący o właściwościach czyszczących ( tudzież rozszczelniających ) oleju. Ważna jest tez lepkość oleju i to ona ma wpływ na wytrzymałość filmu olejowego.
Podaje link do archiwum rapida gdzie umieściłem znaleziony gdzieś w necie test olejów na wytrzymałość filmu - czyli lepkość
a tutaj - jak to jest z tą lepkością
#29
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 11:42
Wlasnie do takiego auta oleju mineralnego to nic jak umordowanie dla silnika...
Tak samo jak czytam ze komus dobrze sie jezdzi na polsyntetyku, nie bierze oleju to sobie zmieni na pelen syntetyk... pogratulowac rozsadku... Od razu przy wymianie najlepiej zaplacic z gory za holowanie i remont silnika do czego moze dojsc w najgorszym ypadku.
Inna sprawa to oleje GM... Przeciez to jest niska polka jakosciowa, juz Mobil jest od tego lepszy...
Rozumiem, ze ktos moze kierowac sie cena oleju ale powiedzcie mi jaka to jest oszczednosc wydac 85 zl/5l GM 10/40 a 90zl/4l castrol10/40 + 25zl 1l castrol 10/40 dla porownania jesli chodzi o ilosc.. Jak rozklada sie to 30zl na 10 tys km przejechanych na dobrym oleju??;/
Wyznaje zasade, ze jak sie cos robi dla siebei to musi to byc dobrze zrobione wiec moja oma jezdzi tylko na castrolu, a ze siedze w branzy to conieco wiem nt. "jakosci" roznych produktow tak mocno reklamowanych jak np mobil, gm, tanie oleje przekladniowe orlenu itp..
#30
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 12:31
Bylo juz tu takich kilku i za kazdym razem inny olej byl najlepszy. Problem w tym, ze olej to nie maslo, ze jest smaczne lub mniej smaczne i bardzo latwo wyglaszac takie rewelacje, bo trudno to jednoznacznie sprawdzic. Cyferki, numerki latwo sie podkreca i jesli mowimy o Castrolu to mam taki ktory wylalem po jednym dniu. Ludzie odsylali to do Castrola a ten odpowiadal, ze produkt spelnia normy!!
#31
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 13:10
Wszsytko jest kwestia historii auta, na jakich olejach jezdzilo, jaki ma przebieg, czy okresy miedzy wymianami nie byly nadto przeciagane itp...
I jeszcze raz podkreslam, ze wszystko trzeba brac na dwa razy bo LEPSZYM OLEJEM MOZEMY SOBIE NIERAZ SZYBCIEJ ZALATWIC SILNIK

#32
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 13:22
I czy naprawde uwazasz, ze konfekcjonowanie w Polsce stanowi o kiepskiej jakosci? Jezeli to jest problemem to mobil z innych krajow jest inny i jezeli leja do butelek GM to i tak nie robia tego w Polsce.
#33
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 13:30
#34
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 13:42
#35
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 13:44
Mazdy 6 w dieslu tez lubia Magnateca? http://forum.mazdasp...hlight=magnatec (zdjecia pod podkladkami wtryskow)
I czy naprawde uwazasz, ze konfekcjonowanie w Polsce stanowi o kiepskiej jakosci? Jezeli to jest problemem to mobil z innych krajow jest inny i jezeli leja do butelek GM to i tak nie robia tego w Polsce.
Jesli mamy dostep do gorszych baz ropy naftowej to " z gowna czekolady nie zrobisz"

Poczytalem co mi wyslales, i mimo wszystko podchodzilbym ostroznie do osądow usterek na podstawie oleju;) I zeby bylo jasne, nie jestem zakochany w Castrolu, poprostu stawiam ten produkt na wyzszej polce jesli idzie o jakosc niz duzo innych podobnych produktow:D
No i zgodze sie ze Mobil z innych krajow jest inny niz nasz lany w raf. gdanskiej;)
Zobacz w linku ktory wklilem wyzej jakie sa konsekwencje jazdy na Magnatecu. Ja tez mialem Magnatec o ktorym Ci pisalem i byl jak woda. Silnik od razy zaczal sie mocno grzac.
Widzialem widzialem, ale ja jezdze u siebie na Magnatecu 10/40, poprzedni wlasciciel tez na tym samym latal (z tego co dobrze wiem to zrobil na nim ok 30 tys bo tyle mial auto w posiadaniu), nie grzeje mi sie silnik, nie poci sie, miedzy wymianami ubytek jest na poziomie ok 100-200ml /10tys, jezdze na gazie i mam prebieg 271 tys km (o ile jest oryginalny ale po kondycji auta wydaje mi sie ze moze tak byc nawet..) Sadze, ze nie mozemy brac wszystkiego pod jedna kreske;)
#36
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2009 - 18:22
#37
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2009 - 18:00
#38
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 10:08
#39
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2010 - 11:29
10W40? bo nie wiem co to za roznica teraz mam 15W40
a sa rozne nawet 20W50 co to za roznica i ktory najlepszy?