Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pomocy strzelania w wydech


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 30 maja 2009 - 20:56

Pmocy ,nie wiem czy był już taki temat,ale ja bynajmniej nic nie znalazłem.
Proszę o pomoc w takiej oto sprawie:
Posiadam omegę kombi 2.0 v8 silnik c20ne i ostatnio przy spuszczaniu z obrotów bardzo mi strzela w rure wydechową.Wymieniłem świece, kable WN,kopółkę z palcem,a nawet głowicę bo jeden mechanik stwierdził że to może któryś zawór się nie domyka.Ale wszystkie te moje zabiegi na nic się zdały bo nadal spalanie odbywa się w wydechu.Wymieniałem też czujnik położenia wału.
Jeżeli ktoś wie o co może chodzić to proszę o pomoc bo ja już nie wiem co mam zrobić,nawet kilku mechaników nic nie poradziło.Dodam że owe strzelanie jest i na benzynie jak i na gazie.:confused::nie_wiem:
luki

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2009 - 12:56

za bogata mieszanka i nie spala wszystkiego i dopala w tłumiku

#3 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 31 maja 2009 - 16:06

przy spuszczaniu z obrotów bardzo mi strzela w rure wydechową

Ten sam problem mam w Cordobie mojej pani ale tak się stało po wymianie tłumników. Tłumniki oczywiście są jakieś podróby i owy warsztat nie potrafi tego rozwiązać. Po za tym wszystko z autem jest ok, tak wyszło na kompach.
Prawdopodobnie muszę założyć do Seata strumienicę bo jakieś dziwne zawirowania daje ten wymieniony tłumnik.

Wymieniłem świece, kable WN,kopółkę z palcem,a nawet głowicę bo jeden mechanik stwierdził że to może któryś zawór się nie domyka

Co do tej głowicy to nieźle Cię wpakował. Wystarczyło sprawdzić ją ciśnieniowo w wyspecjalizowanym warsztacie a nie wymieniać. I teraz pewnie też nie wiesz czy masz dobrą głowicę jeśli jej nie sprawdziłeś.
Poza tym to reszta ok.

Napisz przy jakich okolicznościach tak się stało?
Co wcześniej robiłeś przy aucie za nim ten problem nastąpił?
Błędy jakieś?

#4 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 01 czerwca 2009 - 20:14

z tą głowicą nie było aż tak źle,mam drugi silnik więc z niego wykręciłem głowicę dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze.Więc jedyny koszt jaki poniosłem to zakup uszczelek.
Wcześniej padła mi cewka zapłonowa i prawdopodobnie od tego się zaczeło,najgorsze jest to że na kompie nic nie wskazuje.Pokazuje tylko małe napięcie na 1 wtrysku, małe napięcie na sondzie lambda -ale sondę niedawno zmieniłem na nową,a do tego jest jeszcze coś z czujnikiem temperatury powietrza i za bardzo nie wiem o co chodzi. wiem że są dwaa czujniki płynu chłodzącego jeden od zegara a drugi nie wiem po co ale już go zmieniałem.:( Ostatnio nawet strzelał mi w filtr powietrza ale po zmianie cewki i ustawieniu świec poprawiło się.
Ale co do tego prykania to już brakuje mi cierpliwości....
luki

#5 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 02 czerwca 2009 - 00:04

Wcześniej padła mi cewka zapłonowa i prawdopodobnie od tego się zaczeło


Ta cewka na której teraz śmigasz jest nową cewką?

Ale co do tego prykania to już brakuje mi cierpliwości....


Jakie prykanie? Silnik nie równo pracuje tak jakby chodził nie na wszystkich cylindrach?
Luki sprawdź czy Ci nie ciągnie lewego powietrza, zobacz cały dolot i zerknij na kolektor ssący. Też tak miałem. Więc sprawdzić nie zaszkodzi bo to sobie sprawdzisz sam w garażu.

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 06:58

wacik z denaturatem i po dolocie jeździmy - gdzie się obroty podniosą tam nieszczelnosć



 


#7 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 14:50

wiem że są dwaa czujniki płynu chłodzącego jeden od zegara a drugi nie wiem po co ale już go zmieniałem.


do ECU i jak będzie błędnie wskazywał to może być przyczyna bogatej mieszanki
a sprawdzałeś parametry na odpalonym silniku ??? może ta nowa sonda sobie nie radzi i w jakim stanie jest przepływka po tym strzale w filtr ?????

#8 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 czerwca 2009 - 21:13

Chodzi o to że silniczek pracuje niemalże idealnie na wolnych jak i na wysokich obrota,na drodzę idzie jak strzała.Ale jak spada z wysokich obrotów to słychać takie prykanie w wydechu-to napewno jest wypalanie w wydechu,ale nie wiem co może być tego przyczyną.Dzieje się tak i na LPG i na benzynce.I to mnie najbardziej martwi bo LPG mam zwykła instalację i nowy mieszalnik.Przepływka chyba nie ma nic do gazu.Zresztą raczej działa bo jak odłącze jej wtyk na wolnych obrotach to spadają obroty silnika,na wysokich nie ma reakcji.
Komputer by chyba wykrył jakąś awarię przepływomierza?
:confused::(
luki

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2009 - 09:10

Komputer by chyba wykrył jakąś awarię przepływomierza?


jeśli chodzi o ECU auta to nie zawsze wywala chek-a po podłączeniu kompa trzeba zobaczyć jaki parametry podaje podczas pracy silnika (ile kg zasysa)

nie jestem pewien ale czy przy tym silniku nie da sie przypadkiem zmienić wyprzedzenia zapłonu ??? bo jak jest za wczesny to może pykać w tłumik

#10 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 04 czerwca 2009 - 20:49

Niestety przy tym silniku nie ma regulacji zapłonu.
Jutro jadę do Wawy,mam nadzieję że jakoś dojadę i że nic nowego się nie pojawi.
Jak znajdę chwilę wolnego czasu to będę szukał dalej przyczyny tego prykania.
luki

#11 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 05 czerwca 2009 - 20:53

Ja miałem identyczne objawy i niestety to była przepływka padnięta. Objawy identyczne jak przy wypalonym zaworze,ale tylko przy zejściu z wysokich obrotów,przy wchodzeniu na obroty nic sie nie działo. Proponuje podmienić z kimś przepływke i sprawdzić

#12 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 07 czerwca 2009 - 10:50

też mi się ttak wydaje że to przepływka,bo już nic innego nie zostało do wymiany bo wszystko zmieniłem-no chyba że jeszcze coś z komputerem...\
Jle cię kosztowała przepływka i kupić nową czy używaną?
luki

#13 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 07 czerwca 2009 - 11:34

To było cztery lata temu,kupiłem przechodzoną z omegi bez gazu a ceny już nie pamiętam. Dla pewności lepiej podmienić i sprawdzić czy to ona

#14 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 07 czerwca 2009 - 19:16

Witam mam taki sam problem tylko przy wchodzeniu na obroty czasem strzeli i to tylko na benzynie.Swieczki nowe NGK,przewody też nowe NGK,sonda nowa (używka ale na 100%)sprawna,krokowy czyszczony i przepustnica.Na LPG zadnych problemów i strzałów.Na spinaczu zadnych błędów.Został tylko stary (sonda poza zakresem czy jakos tak)ale sonda wymieniona.Co to może być.Co to może byc??Pomóżcie bo sił już brak i pieniedzy??:)
sliz

#15 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 07 czerwca 2009 - 20:08

Jeżeli ci strzela przy wchodzeniu na obroty to najpierw ustaw sobie świece na 0,5 przerwa bo orginalnie są ustawione na 0,8 jeżeli to nie pomoże to sprawdz kopółkę może jest zalana albo nie za bogata.Ale bardziej stawiam na świece,mam te same i też czasem mi strzelał przy wchodzeniu na obroty-po ustawieniu mniejszej przerwy wszystko jest ok.
luki

#16 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 07 czerwca 2009 - 20:15

Ale jak zmniejszyc przerwe jak swieca jest dwuelektrodowa??I jesli przy takiej oryginalnej przerwie na gazie jest OK to na benie by strzelał??
sliz

#17 OFFLINE   luki.cz

luki.cz
  • 23 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 07 czerwca 2009 - 20:18

Fakt trochę to dziwne bo powinien na LPG bardziej strzelać.Może dostaje zbyt bogatą mieszankę benzynki.

Ciężko mi stwierdzić co może być przyczynną,ja mam v8 a ty v16 i trochę sie różnią.Poczekaj może ktoś mądrzejszy się odezwie.
luki

#18 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 czerwca 2009 - 12:08

Czy wie ktos co to moze byc??
sliz

#19 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2009 - 17:49

Fakt trochę to dziwne bo powinien na LPG bardziej strzelać.Może dostaje zbyt bogatą mieszankę benzynki.

sprawdź może masz za ubogo na LPG i ECU wzbogaca Bp za uboga mieszanka LPG ma bardzo duży wpływ na benzynę (będzie za bogato) ::D

#20 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 czerwca 2009 - 19:52

ale jesli centralka lpg ogłupia cały czas sonde idealnym sygnałem to chyba raczej nie ma takiej możliwości?sam juz nie wiem.A czy może byc to wina wtrysku jakiegos?

dodam jeszcze ze nie zawsze strzeli,i jak strzeli to tylko po na postoju po gwałtownym depnięciu na gaz,ma taki moment przydławienia i dopiero wchodzi na obroty. na benie mozna normalnie jezdzic tylko tak przy przyspieszaniu np od 80km/h czasem ma takie delikatne przerwy w mocy..
sliz