Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne stukanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   blu112

blu112
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: koło

Napisany 29 maja 2009 - 20:45

zauważyłem ostatnio ze zaczęło coś stukać w silniku tak jakby pompa wtryskowa albo pompa wspomagania jak jest rozgrzany na zimnym jest ok

#2 OFFLINE   Luis2021

Luis2021
  • 4 postów
  • Dołączył: 14-10-2007
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 03 czerwca 2009 - 19:46

Witam również miałem taki problem. Okazało się ze to napinacz łańcucha rozrządu był uszkodzony. Wymiana dwóch łańcuchów, napinacza oraz ślizgów wyniosła 1000zl.Po wymianie nic nie stuka poza tym łańcuchy były już tak rozciągnięte ze zapłon był przestawiony i na ciepłym silniku nie było opcji aby uruchomić motor bez grzania świec.

#3 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 czerwca 2009 - 09:49

Witam ! Dzis bylem u dwóch mechaników w sprawie dziwnego klekotania(stukania).Obaj stwierdzili że to tłok jest luzny :(. Czy to możliwe ??

#4 OFFLINE   blu112

blu112
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: koło

Napisany 04 czerwca 2009 - 18:05

powiedz mi jak kupywałes te łańcuszki to były one tej samej długości bo tam są 2

#5 OFFLINE   janira1979

janira1979
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-06-2009

Napisany 04 czerwca 2009 - 20:37

Witam. U mnie tez jest takie dziwne lekko metaliczne stukanie. Wystepuje na dole silnika tylko wtedy jak jest ciepły i przy obrotach 500-600. Na wyzszych zanika i kultura pracy jest bardzo ładna. Na zimnym - od razu po starcie - rownież jest OK. Jesli nagrzany silnik wyłącze na 2-3 minuty a pozniej go odpale to stukanie pojawia sie na poczatku dosc głosno a po kilkunastu sekundach znika. Wszystko na dole silnika. Klawiatura pracuje głucho i płynnie.
Ciezko mi okreslic czy to początek wycierania panewki czy moze cos innego.
Moze ktos cos doradzi - prosze

#6 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 czerwca 2009 - 10:55

Dzisiaj zczytałem błedy ( spinacz ) i są tylko dwa 37 i 92 czyli nic co ma związek z wtryskami ( myślałem że to stukanie to wina wtrysku sterującego ). Przy okazji zauważyłem że po odkreceniu korka paliwa łancuch ma luz sprawdzając samym palcem. Czyli wynika że jest lużny..( nie wiem czy jakikolwiek luz powinien występowac ) Jesli ktoś mnie oświeci będę wdzięczny :o

mały błąd się wkradł nie paliwa tylko oleju oczywiście :mad:

wrzucam filmik z praca silnika moze ktos na sluch zdiagnozuje

http://daro41.wrzuta...LlMsmKn5/silnik

#7 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 07 czerwca 2009 - 16:02

Witam. znalazłem kiedyś na youtube podobny filmik (moze jeszcze jest: BMW TDS stukot czy jakoś tak....) tak samo stukał przy wchodzeniu i zchodzeniu z obrotów, to koleś co to wstawił napisał po naprawie że padły mu popychacze na dwóch zaworach.........

#8 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2009 - 19:49

Co do stukania : niedawno mojemu Ojcu Przy TDs-ie cos stukało i stukało....no i podczas jazdy przestało.Wypiął sie zawór i popierdzielił całe gniazdo ,tłok i blok równiez...i motor na szmelc sie nadaje.Trzeba znalesc 2 bo koszt naprawy jest gigantczny. Takze jesli wam cos stuka-puka,najlepiej szybko zdjagnozowac przyczyne ,bo Kasa wypłynie z kiesszeni

#9 OFFLINE   sylwester

sylwester

    sylwek

  • 7 postów
  • Dołączył: 25-04-2009
  • Skąd: połczyn zdrój

Napisany 06 sierpnia 2009 - 22:53

ostatnio jestem po remoncie silnika.mechanik zapewnia mnie ze napewno nie silnik tak stuka.podejrzane jest znowu to ze walła pompa wspomagania.stukot jest metaliczny bardzo podobny a nawet moze taki sam.nie wiem w sobote mechanik go zabiera.zobaczymy,a tak to w trakcie skrecania nie klekocze mocniej?zwroc uwage i daj znac.

#10 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2009 - 18:55

Siema koledzy... oglądnołem sobie ten filmik i powiem ze to nie jest delikatne stukanie ale nap...... az boli... Napewno to nie jest suknie pompy wspomagania.. Na moją wiedze to stuka ci albo którys popychacz albo szpilka zaworu co jest najbardziej najprawdopodobne.. Lepiej to zdiagnozuj bo jak ci sie urwie to bedziesz miał do wymiany nie zawór a silnik dobrze ci radze... Co do mechaników to sie nie wypowiadam a poza tym na przydomek mechanik nie wiele dzis zasługuje...
Daro

#11 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 sierpnia 2009 - 21:41

Przy obu łańcuchach rozrządu są napinacze hydrauliczne ,jeśli są sprawne ,to co może tam stukać (poza skrajnymi przypadkami) ? Co do zmiany fazy rozrządu i pompy wtryskowej w wyniku wyciągnięcia ląńcuchów, to oba te urządzenia mają niezależną regulację. Może ktoś mi powie co tam może stukać ?

Kilka dni temu naprawiałem rozrusznik ( zużyte szczotki i pierścieni ślizgowe wirnika). Teraz kręci jak "zwariowany”, ale pojawił się nowy problem ( przypadek). Komputer rejestruje błąd 34 " injection timing out of range”, motor jest słaby,szczególnie na niskich biegach. Z okolicy pompy wtryskowej słychać dziwne grzechotanie nawet przy lekkim wciśnięciu przyspieszacza, przy hamowaniu silnikiem sporadycznie słychać podobny grzechot. Elektronika sprawdzona techem. Co się stało ?

#12 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 08 sierpnia 2009 - 19:29

Komputer rejestruje błąd 34 " injection timing out of range”, motor jest słaby,szczególnie na niskich biegach. Z okolicy pompy wtryskowej słychać dziwne grzechotanie nawet przy lekkim wciśnięciu przyspieszacza, przy hamowaniu silnikiem sporadycznie słychać podobny grzechot. Elektronika
sprawdzona techem. Co się stało ?


Miałem taki sam błąd i podobne problemy z niskich obrotach + wiechć z rury :). U mnie pomogło wycięcie katalizatora (zapchany w około 1/3) Nie podpinałem od tego czasu jeszcze Scannera i nie wiem czy ten błąd już jest nieaktywny, ale mówiąc krótko "Powers Back" :)
P.S.
Ewentualnie może warto "przelecieć" jeszcze wszystkie złączki elektryczne od kompa i pompy????

#13 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 08 sierpnia 2009 - 21:02

A co ma wycięcie kata do błędu 34?????

Dla przypomnienia:


34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20

A dla autora tematu dobra rada. Jeśli opini na temat awarii jest tyle ilu mechaników, pozostaje Ci jedno:

zakup...................trzonka od młotka, następnie jeden koniec do ucha, a drugi do miejsca które chcesz spawdzic. Na zapalonym motorze slychac wszystko B. wyraznie, jestes w stanie usłyszec wszelkie dzwięki bez zadnego nakładania się. Metoda stara jak świat, ale działa bez pudła. Niestety obecnie nie stosowana bo nie jest trendy, ale zaj.......cie pomocna w wszelakiej diagnozie. Jest ostatnią decha ratunku w wielu poważnych warsztatach.

#14 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 09 sierpnia 2009 - 08:58

Witajcie,
Strasznie to brzmi.
Kolega wrzucił filmik i muszę powiedzieć że u mnie identycznie stuka. mechanik powiedział że jest to sworzeń na tłoku i dalej przestałem szukac. Zrobiłem juz tak 100 000km i jeszcze jakoś daje rade.
Wspomnę też iż na początku chciałem problem zlikwidować i wymieniłem wszystkie popychacze i tak dalej - podobno mechaniki wszystko sprawdzili i miało to być tak jak wcześniej wspomniałem sworzeń na tłoku. Nie bardzo mi sie chce zabierać za to bo to kupa kasy .... a co przy okazji jeszcze się napatoczy...
FLY OR DIE

#15 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 sierpnia 2009 - 10:20

Witam ..u mnie magig stwierdzil ze moze byc pekniety tlok ..raczej porazka :(

natomiast niektorzy z forum mowia o wtryskach....;)

#16 OFFLINE   Tadeoo23

Tadeoo23
  • 78 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gryfino

Napisany 10 sierpnia 2009 - 08:58

Widzę, że każdy męczy się z tym problemem. To ja wam napiszę historie mojego klekota :)
Począwszy od wymiany pierścieni ( tłoki całe i zdrowe, panewki też ), wymiana łańcuchów, totalny remont głowicy (+ wymiana hydro sztosów ), nawet wymieniłem pompę wtryskową! I dodatkowo zacząłem walczyć z potwornymi drganiami silnika a klekotania się nie pozbyłem, i jeszcze auto pali mi teraz 11l/100 w trybie mieszanym!

#17 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:17

Przyczyną "klekotania" może być także zużycie tłoków . Przy zmianie kierunku ruchu tłoka (początek suwu pracy) tłok jest "przerzucany" na przeciwną stronę cylindra i to daje efekt akustyczny. Aby przeciwdziałać temu zjawisku, stosuje sę przesunięcie otworu sworznia w stronę płaszcza.

#18 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 11 sierpnia 2009 - 08:34

Ja również miałem metaliczny łomot, ale dałem sobie spokój z wizytami u mechaników, ponieważ łomot dochodził z głowicy, a tę tak jak napisałem wcześniej, osłuchałem za pomocą........... trzonka od młotka. Hałas dobiegał szczególnie na zimno, a potem cisza, następnie, jak autko dostało zdrowo w d*pę, łomot( metaliczny klekot ) powracał.

Stawiałem na hydrauliczne kompensatory, a dokładnie na badziewny olej. Autko pomykało od 2 lat na mineralu. Po zalaniu półsyntetyku, powoli silnik sie wyciszył, i metaliczny pogłos zaginął.

#19 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 11 sierpnia 2009 - 08:58

A u mnie przy zimnym silniku stuka wtrysk sterujacy przy cieplym jest cisza. Czy to normalne a jesli nie to jakie beda tego konsekwencje?

#20 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 11 sierpnia 2009 - 09:29

A jesteś na 100% pewien ze to wtrysk???

Naprawdę warto dokładnie sobie osłuchac silnik, to nic nie kosztuje, za to porozwiewa wszelkie wątpliwości. Diesel to specyficzna konstrukcja, która będzie generowac różne dziwne dzwięki(nowe diesle również), dlatego ważne jest aby nie popadac w paranoję, inaczej zacznie sie jazda od mechanika do mechanika, a co jeden to lepsiejszy.

No i kochają wręcz zdesperowanych klientów, bo mogą go ze skóry trochę poobdzierac.

Prosty przykład:

Zakupiłem omkę, i oczywiście zaraz wymiana oleju. jako że autko zalane było Mineralnym lotosem 15W40 i nieco klekotało, chciałem zalac 10W40. Mechanik kategorycznie zaprotestował bo: Panie, silnik panu wypłucze, po czym zapodał shell 15W40. No i sie zaczęło. Lotos miał wspólczynnik TBN 9,8 s nowo zalany shell 10,6. Gdzie tu jest logika????? Przejechałem 5kkm i wymiana na shella helixa plus 10W40, o liczbie TBN 10.2 U tego samego mechanika, który został zwymyślany od nierozgarnietych tumanów. Niestety przyznał sie że nigdy nie słyszał o liczbach zasadowych, TBN, detergantach itp.......