Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaszenie i odpalanie silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zIoMeK_LPS

zIoMeK_LPS
  • 29 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: Sieradz

Napisany 22 maja 2009 - 18:00

Wiitam!
Moje pytanie jest naspępujące
Właśnie kupiłem Omege 2.0 16V z gazem II generacji
typ centralki LANDI RENZO LCS ER

Facet od którego kupiłem auto tłumaczył mi zasady odpalania i gaszenia samochodu -

Zanim zgasze auto musze przełączyć na benzyne i dopiero zgasić wtedy auto odpala dobrze, natomiast jeżeli zgasze na gazie to potem musze dłużej kręcić i ciężej odpala ponieważ sie zalewa benzyną...... i tak faktycznie jest tylko chodzi o to czy naprawde tak powinno być czy cos jest zepsute i mi taki niezły bajer koleś chce wcisnąć???

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2009 - 18:08

Nie jestem specem od gazu ale przy instalacji sekwencyjnej nie ma znaczenia na czym gasisz silnik. A to ze silnik po zgaszeniu na gazie i przy probie odpalania na benie dluzej trzeba krecic to bym obstawial policzone dni pompy paliwa (nie daje wystarczajacego cisnienia) lub spartolona robote gazownikow. Poczekaj az ktos badziej doswiadczony "w gazie" sie wypowie.

P.S. Sprawdzales czy niema bledow?

#3 OFFLINE   zIoMeK_LPS

zIoMeK_LPS
  • 29 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: Sieradz

Napisany 22 maja 2009 - 19:09

Nie mam gazu sekwencji. co do błędów jeszcze nic nie sprawdzałem, bo nie wiem wogóle czy mam sprawdzać

#4 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2009 - 15:16

tylko chodzi o to czy naprawde tak powinno być czy cos jest zepsute i mi taki niezły bajer koleś chce wcisnąć???

Normalny objaw przy inst II gen. mam to samo. jeśli samochód dłużej stoi, czyli temp zejdzie poniżej 50 oC. to jest problem z odpaleniem, a jak odpali to przerzuca na gaz i dławi się

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 maja 2009 - 15:26

Normalny objaw przy inst II gen. mam to samo. jeśli samochód dłużej stoi, czyli temp zejdzie poniżej 50 oC. to jest problem z odpaleniem, a jak odpali to przerzuca na gaz i dławi się


Według mojego doświadczenia, to nie jest normalne. Objaw wskazuje na uszkodzenie, bądź brak emulatora.

#6 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 23 maja 2009 - 15:38

Mam tak samo

#7 OFFLINE   zIoMeK_LPS

zIoMeK_LPS
  • 29 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: Sieradz

Napisany 23 maja 2009 - 20:37

czy ktoś jeszcze ma tak samo ?

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2009 - 20:47

Proponowalbym zapoznac sie z tym tematem w calosci http://forum.omegakl...ead.php?t=22413 Jest w nim kilka przydatnych informacji.

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2009 - 20:51

kolego miałem kiedyś 2.0 i isnstalkę II gen. i nie było problemu z odpalaniem za każdym razem paliła na Bp (no chyba że za wcześnie przeszła na lpg i zgasiłem to był problem z odpaleniem ale to była wina że parownik nie dogrzany bo czujnik nie był podłączony ) na moje oko to pompa się kończy (sprawdź ciśnienie na listwie )

#10 OFFLINE   zIoMeK_LPS

zIoMeK_LPS
  • 29 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: Sieradz

Napisany 24 maja 2009 - 16:20

Koleś od którego wziąłem to auto tłumaczy mi tak:
Jak jade na gazie i chce zgasić silnik to musze przełączyć na benzyne, poczekać niech chwilke pochodzi i dopiero zgasić wtedy z odpaleniem nie ma problemu.....

Jeżeli zgasze silnik pracujący na gazie to odpalanie zajmuje chwile dłużej, silnik się rozkręca, rozkręca i wkońcu zaskoczy i pali.
podobno cały czas chodzi pompa paliwa.... ? i się zalewa czy coś takiego.....?

Mój teściu jeżdzi astrą 1,4 z gazem i u niego wsiadam i odpalam bez problemu obojętnie czy zgasiłem auto na gazie czy na benzynie, dlatego też się zastanawiam czy tak powinno być......

#11 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 maja 2009 - 17:28

Niewiem o co chodzi, ale kolega w 2.0 ma tak samo jak zgasi auto na gazie (tylko jak jest zimne) to musi trochę pokręcić, bo jak stwierdził gazownok zalewa się gazem. Awarie można usunąć, ale on niemiał czasu, bo się śpieszył. Podjedz do gazownika i niech Ci zdiagnozuje co i jak

#12 OFFLINE   zIoMeK_LPS

zIoMeK_LPS
  • 29 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: Sieradz

Napisany 25 maja 2009 - 06:22

a więc co może być przyczyną ? jaki koszt takiej naprawy ?

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2009 - 16:05

po zgaszeniu na gazie czy na zimnym czy cieplym powinna normalnie odpalic na benzynie... proponuje wizyte u gazownika.. w poprzedniej klusce mialem podobny problem po wymianie czujnika temp plynu i wizycie na regulacji nei bylo problemu czy to w lato czy w zime...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   zIoMeK_LPS

zIoMeK_LPS
  • 29 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: Sieradz

Napisany 01 czerwca 2009 - 22:32

Jeszcze jedna kwestia.
Pojeździłem trochę już i wygląda to tak

jak zajde do auta rano to odpalam na benzynie bez żadnego problemu, nabierze temp. przełączam na gaz troche jest mułowaty i szarpie ale jak się rozgrzeje to jest ok....

zajeżdzam na miejsce i gasze....... jeżeli odpale natychmiast po zgaszeniu odpali elegancko natomiast jeżeli chce odpalić po np. 10 min to zakreci raz i tak jakby się zalał, wtedy pedał w podłogę i kręce, kręce...... aż wkońcu się wkreci i odpali, znajomy "mechanik" stwierdził że spada ciśnienie paliwa.... co wy na to ?

i jeszcze jedno..... na trasie jak już jest dobrze rozgrzany zatrzymują mi się obroty na 2000 albo 1500 albo 1200 i raz spadną do normy a raz nie...... o co może chodzić ??

#15 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 14:28

natomiast jeżeli chce odpalić po np. 10 min to zakreci raz i tak jakby się zalał, wtedy pedał w podłogę i kręce,


sprawdź zawór na parowniku pewnie nie trzyma i go gazem zalewa

przełączam na gaz troche jest mułowaty i szarpie ale jak się rozgrzeje to jest ok....

za niska temp. przejścia na lpg podnieś wyżej bo załatwisz parownik (nie dogrzany )

#16 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 15:56

Jeszcze jedna kwestia. Pojeździłem trochę już i wygląda to tak jak zajde do auta rano to odpalam na benzynie bez żadnego problemu, nabierze temp. przełączam na gaz troche jest mułowaty i szarpie ale jak się rozgrzeje to jest ok.... zajeżdzam na miejsce i gasze....... jeżeli odpale natychmiast po zgaszeniu odpali elegancko natomiast jeżeli chce odpalić po np. 10 min to zakreci raz i tak jakby się zalał, wtedy pedał w podłogę i kręce, kręce...... aż wkońcu się wkreci i odpali, znajomy "mechanik" stwierdził że spada ciśnienie paliwa.... co wy na to ? i jeszcze jedno..... na trasie jak już jest dobrze rozgrzany zatrzymują mi się obroty na 2000 albo 1500 albo 1200 i raz spadną do normy a raz nie...... o co może chodzić ??

zainteresuj swoją kwestią kczech`a coś podpowie bo miałem auto z 2 gen na jedno jak i wielopunktcie i nic takiego nigdy nie miało miejsca

#17 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:02

Hej ja mam podobny problem jak "ziomek_lps".Moja omega ma gaz silnik 2.0 rok prod.1995 silnik chyba 115 km.Czasami mam tak że,normalnie se jade zgasze silnik(ciepły i zimny) i wogule nie moge jej zapalić,troszke złapie na początku ale nawet jak dłużej kręce to nic nie daje dopiero na drugi dzień mi zapali normalnie.Próbowałem gasić na samej benzynie i na gazie i to samo.Jak mnie ktoś pociągnie to zapali ale tylko na gazie potem przełącze na benzyne i jest ok zapala.Przed wymianą świec nawet jak ciągałem to nie zapalała,po wymianie zapala jak ciągam ją ale tylko na gazie.Proszę o pomoc.!!!!!!!!!

#18 OFFLINE   szef_ff

szef_ff
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-06-2009

Napisany 03 czerwca 2009 - 09:15

W przypadku zIoMeK_LPS to zacinający się silnik krokowy. na 99%. lub nieszczelny układ dolotowy. To że po zgaszeniu i opaleniu po chwili pracuje dobrze to dlatego ze gaz jeszcze się nie ulotnił z układu. Po kilkunastu minutach zostaje go tylko śladowa ilość w dolocie i zaskoczenie silnika trwa chwile. a później trzeba kręcić bo musi go naciągnąć. Mowa tu o LPG. DO Marek-Balon Sprawdź czy po zgaszeniu na benzynie i po odczekaniu kilkunastu minut normalnie odpali na benzynie. Gazownicy równie zakładają gaz. jedni odłączają wtryski na przekaźnik a inni zakładają emulator wtrysków. Spadek ciśnienia może być jak masz wyłączoną pompę paliwa. Jeżeli działa to paliwo ciagle krąży w obwodzie. Każdy samochód z gazem 2gen zapalisz na LPG bez ciagnięcia go do 2000 obr. Każdy przełącznik ma możliwość "awarynego" odpalenia na gazie. Nawet te jedno switchowe. (wciskamy i trzymamy przycisk, przekręcamy na zapłon trzymając ciagle przycisk, czekamy aż przełączy się na zieloną diodkę i kręcimy. LANDI RENZO i LOVATO ma takie nowe pstryczki.

Mam ibi na wielopunkcie (sys.porsche) i przerabiałem już chyba wszystkie dostępne problemy z gazem...

#19 OFFLINE   Marek-Balon

Marek-Balon
  • 25 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Biskupiec

Napisany 03 czerwca 2009 - 09:24

Po zgaszeniu i odczekaniu normalnie zapali na benzynie ale jak go zgasze i już tak się stanie że nie mogę go zapalic troszke na początku załapie i zgaśnie i tak cały czas na drugi dzień normalnie pali .nie próbowałem awaryjnego bo nie wiedziałem że tak jest (apropo to przeba go trzymać i odpalać tak???)

#20 OFFLINE   szef_ff

szef_ff
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-06-2009

Napisany 03 czerwca 2009 - 09:38

To zależy od wersji centralki. W jednych wystarczy trzymać przełącznik przed przekręceniem zapłonu i po włączeniu zapłonu a i po kilku, kilkunastu sekundach sam sie przełączy a inny trzeba trzymać aż do momentu kręcenia rozrusznikiem.
W twoim przepadku możesz mieć jeszcze problem z elektrozaworem na parowniku i po zgaszeniu wywala cały gaz z parownika do układu i choćby nie wiem jak bardzo chciał to zalejesz go gazem i benzyną. A jeżeli oba paliwa idą w parze do cylindra to "nie ma już miejsca" na powietrze i nie zapala aż do momentu wessanie większej ilości powietrza do cylindrów. Sprawdź czy nie poluzował si sie przewód gazowy przy elektrozaworach bo jak tam spadnie ciśnienie to będziesz miał problem z wolnymi obrotami na LPG.