

Gaszenie i odpalanie silnika
#1
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 18:00
Moje pytanie jest naspępujące
Właśnie kupiłem Omege 2.0 16V z gazem II generacji
typ centralki LANDI RENZO LCS ER
Facet od którego kupiłem auto tłumaczył mi zasady odpalania i gaszenia samochodu -
Zanim zgasze auto musze przełączyć na benzyne i dopiero zgasić wtedy auto odpala dobrze, natomiast jeżeli zgasze na gazie to potem musze dłużej kręcić i ciężej odpala ponieważ sie zalewa benzyną...... i tak faktycznie jest tylko chodzi o to czy naprawde tak powinno być czy cos jest zepsute i mi taki niezły bajer koleś chce wcisnąć???
#2
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 18:08
P.S. Sprawdzales czy niema bledow?
#3
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 19:09
#4
OFFLINE
Napisany 23 maja 2009 - 15:16
Normalny objaw przy inst II gen. mam to samo. jeśli samochód dłużej stoi, czyli temp zejdzie poniżej 50 oC. to jest problem z odpaleniem, a jak odpali to przerzuca na gaz i dławi siętylko chodzi o to czy naprawde tak powinno być czy cos jest zepsute i mi taki niezły bajer koleś chce wcisnąć???
#5
OFFLINE
Napisany 23 maja 2009 - 15:26
Normalny objaw przy inst II gen. mam to samo. jeśli samochód dłużej stoi, czyli temp zejdzie poniżej 50 oC. to jest problem z odpaleniem, a jak odpali to przerzuca na gaz i dławi się
Według mojego doświadczenia, to nie jest normalne. Objaw wskazuje na uszkodzenie, bądź brak emulatora.
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 23 maja 2009 - 20:47
#9
OFFLINE
Napisany 23 maja 2009 - 20:51
#10
OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 16:20
Jak jade na gazie i chce zgasić silnik to musze przełączyć na benzyne, poczekać niech chwilke pochodzi i dopiero zgasić wtedy z odpaleniem nie ma problemu.....
Jeżeli zgasze silnik pracujący na gazie to odpalanie zajmuje chwile dłużej, silnik się rozkręca, rozkręca i wkońcu zaskoczy i pali.
podobno cały czas chodzi pompa paliwa.... ? i się zalewa czy coś takiego.....?
Mój teściu jeżdzi astrą 1,4 z gazem i u niego wsiadam i odpalam bez problemu obojętnie czy zgasiłem auto na gazie czy na benzynie, dlatego też się zastanawiam czy tak powinno być......
#11
OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 17:28
#12
OFFLINE
Napisany 25 maja 2009 - 06:22
#13
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 16:05

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#14
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 22:32
Pojeździłem trochę już i wygląda to tak
jak zajde do auta rano to odpalam na benzynie bez żadnego problemu, nabierze temp. przełączam na gaz troche jest mułowaty i szarpie ale jak się rozgrzeje to jest ok....
zajeżdzam na miejsce i gasze....... jeżeli odpale natychmiast po zgaszeniu odpali elegancko natomiast jeżeli chce odpalić po np. 10 min to zakreci raz i tak jakby się zalał, wtedy pedał w podłogę i kręce, kręce...... aż wkońcu się wkreci i odpali, znajomy "mechanik" stwierdził że spada ciśnienie paliwa.... co wy na to ?
i jeszcze jedno..... na trasie jak już jest dobrze rozgrzany zatrzymują mi się obroty na 2000 albo 1500 albo 1200 i raz spadną do normy a raz nie...... o co może chodzić ??
#15
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2009 - 14:28
natomiast jeżeli chce odpalić po np. 10 min to zakreci raz i tak jakby się zalał, wtedy pedał w podłogę i kręce,
sprawdź zawór na parowniku pewnie nie trzyma i go gazem zalewa
za niska temp. przejścia na lpg podnieś wyżej bo załatwisz parownik (nie dogrzany )przełączam na gaz troche jest mułowaty i szarpie ale jak się rozgrzeje to jest ok....
#16
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2009 - 15:56
zainteresuj swoją kwestią kczech`a coś podpowie bo miałem auto z 2 gen na jedno jak i wielopunktcie i nic takiego nigdy nie miało miejscaJeszcze jedna kwestia. Pojeździłem trochę już i wygląda to tak jak zajde do auta rano to odpalam na benzynie bez żadnego problemu, nabierze temp. przełączam na gaz troche jest mułowaty i szarpie ale jak się rozgrzeje to jest ok.... zajeżdzam na miejsce i gasze....... jeżeli odpale natychmiast po zgaszeniu odpali elegancko natomiast jeżeli chce odpalić po np. 10 min to zakreci raz i tak jakby się zalał, wtedy pedał w podłogę i kręce, kręce...... aż wkońcu się wkreci i odpali, znajomy "mechanik" stwierdził że spada ciśnienie paliwa.... co wy na to ? i jeszcze jedno..... na trasie jak już jest dobrze rozgrzany zatrzymują mi się obroty na 2000 albo 1500 albo 1200 i raz spadną do normy a raz nie...... o co może chodzić ??
#17
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2009 - 21:02



#18
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 09:15
Mam ibi na wielopunkcie (sys.porsche) i przerabiałem już chyba wszystkie dostępne problemy z gazem...
#19
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 09:24
#20
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 09:38
W twoim przepadku możesz mieć jeszcze problem z elektrozaworem na parowniku i po zgaszeniu wywala cały gaz z parownika do układu i choćby nie wiem jak bardzo chciał to zalejesz go gazem i benzyną. A jeżeli oba paliwa idą w parze do cylindra to "nie ma już miejsca" na powietrze i nie zapala aż do momentu wessanie większej ilości powietrza do cylindrów. Sprawdź czy nie poluzował si sie przewód gazowy przy elektrozaworach bo jak tam spadnie ciśnienie to będziesz miał problem z wolnymi obrotami na LPG.