Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sprężyny od kombi do sedana tył


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 23:24

Jaki jest sens zakładać sprężyny o różnych charakterystykach na osie. IMO takie auto będzie wyskakiwać z każdego "szybszego" zakrętu, o jeździe po mokrym już nie wspomnę. Logika wskazuje, że będzie to niebezpieczne - nurkujący miękki przód i sztywna wysoka d*pa.

#22 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 lutego 2014 - 17:58

Sprężyny od kombi nie opuszczą sedana. Będzie sztywniej ale nie niżej... w moim przypadku nawet się podniósł o 1cm.

Dodany obrazek


#23 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 04 lutego 2014 - 19:44

Wypowiem się po własnym doświadczeniu,jak zauważyłem ze mam popękane sprężyny to postanowiłem je wymienic,chciałem oryginalne wiec zacząłem szukac ładnuch używek,trafiły mi sie w idealnym stanie ale od kombiaka,no cóż pomyślałem sobie trzeba założyć i zobaczyć moze akurat bedzie dobrze ale nie było,d*pa stala bardzo wysoko strasznie brzydko to wygladało nie wspomne juz o prowadzeniu sie auta,znalazłem walne uzywki oczywiscie orginaly do sedana i jest git,wiec niepolecam.

#24 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 04 lutego 2014 - 20:25

Ok dzięki za opinie jednak chyba nie zdecyduje się na te sprężynki. Także przód chce usztywnić ponieważ nie podoba mi się takie miękkie zawieszenie bo kiepsko się prowadzi na łukach przy dużej prędkości i jeszcze jak są ,,hopy,,:masakra: już jedną omegą tak przedachowałem...:dziura: A więc zwracam się do was abyście mi coś polecili nie drogiego ale żeby sporo usztywnić zawieszenie, dodam że już mam zakupione poliuretany na przód i zamierzam kupić na tył ale jeszcze jakieś sprężyny utwardzone by się przydały... Z góry dzięki za propozycje...:D:D

#25 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 lutego 2014 - 20:32

Szukaj jakiegoś zestawu delikatnie obniżającego lub sprężyn z wersji sport, ponoć niższe były trochę.

Dodany obrazek


#26 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 04 lutego 2014 - 20:50

Kolego Aros ja najlepiej to bym chciał takie żeby były twarde a najlepiej nie obniżone ale takich raczej niema niestety...

#27 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 05 lutego 2014 - 17:28

Kolego Benek, najpierw zadzwoń do typa, niech Ci poda wysokośc tychże zielonych springów. W aukcji jest napisane że mają -35mm. czyli jak rozumiem niżej od normalnych springów do kombi, więc może do sedesa będą dobre. Do kombiaka normalne spr. to około 295mm. (Kayaba) Do sedana min. 280mm, aczkolwiek u Kayaby nie można już dostac spr o wysokości 280mm. Najwyższe dostępne do sed. to 263mm.
Osobiście przecwiczyłem ten temat. Najpierw zakładałem Lesjoforsy (250mm) Następnie kayaby, po fachofym;) doradztwie również 250mm, dołożyłem później po dwie podkładki 3cm-owe, trochę pojeździłem, było cacy. Po jakimś czasie siadła doopa. Co się okazało? Japońska Kayaba made in prc wgniotła się na jednym zwoju do wysokości 235mm.:masakra:
Obecnie na tyle Lesjofors (podobno) szwedzki, rozciągnięty przez zakład produkcji sprężyn z Wesołej do wys. 285mm. Znowu jest cacy, zobaczę na ile wystarczy.

Ps. Nie wszyscy sprzedajacy mają wiedzę na temat wysokości sprężyn. Będziesz kupował to zasięgnij wiarygodnej opinii o wymiarach. Firmę Kyb podałem dla przykładu, bo akurat na niej zjadłem przysłowiowe zęby.:)

#28 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 07 maja 2014 - 20:19

podepne sie. Z przodu pekla mi sprezyna, wiec postanowilem zakupic wszystkie 4 nowe sprezyny. W kartonie fajnie sie prezentowaly. Po zalozeniu przodu wyglada normalnie jak fabryka, ale tyl to jakas paranoja. Siedzi nizej jak na starych. Tragedia bo przycieram wszystkim, hakiem, zderzakiem i bakiem. Obecnie jestem w NL, jak ktos byl to wie o czym mowie, sa tam progi zwalniajace ucinajace zderzaki. Poleccie mi jakies sprezyny aby omcia wygladala jak normalne auto, a nie jak zarwany wrak. Co wybrac? Dodam ze zakupilem niby normalne sprezyny, zadne tam sportowe czy cos. Pomozcie jakiej firmy wybrac

#29 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 maja 2014 - 20:44

podepne sie. Z przodu pekla mi sprezyna, wiec postanowilem zakupic wszystkie 4 nowe sprezyny. W kartonie fajnie sie prezentowaly. Po zalozeniu przodu wyglada normalnie jak fabryka, ale tyl to jakas paranoja. Siedzi nizej jak na starych. Tragedia bo przycieram wszystkim, hakiem, zderzakiem i bakiem. Obecnie jestem w NL, jak ktos byl to wie o czym mowie, sa tam progi zwalniajace ucinajace zderzaki. Poleccie mi jakies sprezyny aby omcia wygladala jak normalne auto, a nie jak zarwany wrak. Co wybrac? Dodam ze zakupilem niby normalne sprezyny, zadne tam sportowe czy cos. Pomozcie jakiej firmy wybrac


Ktoś pisał ze sprężyny tylne są jakieś inne teraz dedykowane do sedanów i są jakieś krótsze. Ja Kupowałem firmy K&F i tez jakoś tak niżej siedzi aczkolwiek od nadkoli jest 66cm do ziemi. Z przodu jest 68cm i nie wadzi d*pa po ziemi. Pomiar na 2/3 baku paliwa i 1/2 LPG i dojazdowka w kufrze.