Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz koła ( pionowy )


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2009 - 19:02

Witam
Panowie dzisiaj zauważyłem luz pionowy koła, stawiam na łożysko, czy ktoś z Was wymianiał juz piastę przednia, czy piasta zchodzi lekko czy tez jest potrzebny ściągacz?

#2 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 10 maja 2009 - 21:21

Ja wymieniałem obie piasty i zeszły bez ściągacza. Kup jakieś lepsze,bo moje-zapomniałem już nazwe 180zl wytrzymały 2000 przebiegu i już jest luz,na szczęście nie wyją

#3 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 10 maja 2009 - 21:24

jesli luz jest tylko pionowy to podejrzewam ze to nie bedzie wina łozyska tylko sworznia przy wachaczu, sparawdz to dokładnie :) jak by to było łozysko to luz był by w każdej płasczyźnie taki sam

#4 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 10 maja 2009 - 21:26

Tylko na boki trzeba mocniej szarpać,bo trzymają klocki tarcze

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 10 maja 2009 - 21:34

Ja też stawiam na sworzeń

#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2009 - 21:42

byłem u dwóch diagnostów w tym jeden mi ustawiał zbieżność i żadnych luzów w zawieszeniu nie ma, a na swozniu to od razu by wyszło i zbieżnosci by nie chciał ustawiać. A jeszce jedno pytanie, tam wchodzi klucz 31?

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 10 maja 2009 - 21:53

A wypnij wahacz z ,mcpersona i poruszaj sworzniem,nic Cię to nie kosztuje a możesz zaoszczędzić parę złotych

#8 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 10 maja 2009 - 22:01

Oile pamiętam,to 32

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2009 - 22:25

byłem u dwóch diagnostów w tym jeden mi ustawiał zbieżność i żadnych luzów w zawieszeniu nie ma, a na swozniu to od razu by wyszło

Tak samo wyszłyby odrazu luzy łożyska na piaście jeśli byłyby padnięte.
Jeśli byłeś u dobrych diagnostów to dziwię się, że nie zauważyli luzów na łożysku.
Może i w taki sam sposób patrzyli na luzy sworznia.

#10 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 11 maja 2009 - 12:31

jedz na trzepaki do jakiejś dobrej firmy i niech ci dokładnie sprawdzą co tam siedzi, zaoszczedzisz kupe kasy, nie tak jak ja......

zaczeło mi coś piszczec podczas skrecania w lewo w przednim lewym kole, byłem pewny ze to tuleje na wachaczu , kupiłem wszystkie tuleje i sworznie na 2 wachacze zapłaciałem za czesci prawe 300pln i co ??? dalej to samo... okazało sie ze to końcówki drazków :twisted:

#11 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 września 2009 - 21:31

Witam Zauważyłem, że mam luz na kołach przednich stawiam, że to łożyska. Czy w gre wchodzi wymiana piast z łożyskami?
tomek14829

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 września 2009 - 22:32

podnies auto do gory na lewarku i sprawdz czy luz tez jest w poziomie... jak nie bedzie to nie lozysko... tylko tuleje...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 maja 2013 - 20:00

Witam.Dziś po wymianie amorków przednich wraz z poduchami i łożyskami.mechanik też zauważył luz w pionie.Tuleje wahacza niby wymieniane nie tak dawno,na przeglądzie szarpaki nic nie pokazały.Natomiast na bank mam po stronie tego koła wywalony łącznik stabilizatora.Czy to może być przyczyną takiego luzu w pionie?Przy okazji,po ściągnieciu McPersonów zbieżność i kąty są koniecznością?
Hubert

#14 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2013 - 20:05

po ściągnieciu McPersonów zbieżność i kąty są koniecznością?

Jeśli drążki nie były rozpinane do zbieżność niekoniecznie. Ale kąty by wypadało zrobić żeby opony nie cięło.
Jeśli drążki były ruszane to jedno i drugie do sprawdzenia.

#15 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 22 maja 2013 - 22:31

Przy okazji,po ściągnieciu McPersonów zbieżność i kąty są koniecznością?

jeśli nie była kolumna rozkręcana na tych dwóch śrubach tylko cała kolumna wyciagnięta to nie ma konieczności robienia ani kątów ani zbierzności

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maja 2013 - 23:14

Witam.Dziś po wymianie amorków przednich wraz z poduchami i łożyskami.mechanik też zauważył luz w pionie.Tuleje wahacza niby wymieniane nie tak dawno,na przeglądzie szarpaki nic nie pokazały.Natomiast na bank mam po stronie tego koła wywalony łącznik stabilizatora.Czy to może być przyczyną takiego luzu w pionie?Przy okazji,po ściągnieciu McPersonów zbieżność i kąty są koniecznością?
Hubert


luz w pionie to wywalone łozysko koła.




 


#17 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 maja 2013 - 06:34

luz w pionie to wywalone łozysko koła.



A nie było by tego słychać?

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 maja 2013 - 06:36

A nie było by tego słychać?


Niekoniecznie




 


#19 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 maja 2013 - 16:45

Niekoniecznie



Dzięki,możesz mieć rację,rok temu porządnie przesmarowałem to łożysko dlatego może być ciche,ale z luzem.

Łożysko wymienione,luz zniknął,czyli jednak Beast miał nosa :-),dzięki wielkie za podpowiedż,choć dalej jestem ciekaw dlaczego luz w pionie a nie w poziomie.Aha,pytanko:łożysko dokręcamy nakrętką na maksa?Łożysko w reku zdaje się mieć jakiś luz ale do skasowania właśnie nakrętką,czyli na mój rozum dokręcamy do oporu?Słyszałem wersje,że się dociąga na maksa i troche luzuje,jak to jest?

#20 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2013 - 17:39

Dokręcasz momentem 320Nm, a nie na maxa....

Jak masz trochę siły i dobrze dowaliłeś nakrętke to niedługo możesz się zdziwić jak Ci odjedzie koło ;) Widziałem już taki przypadek