Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tarcze ,klocki Wymiana na mocniejsze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dominik72

dominik72
  • 15 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: goleniow

Napisany 08 maja 2009 - 09:10

witam ,mam pytanie jezeli ktos kto posiada omege 2,5d 150km i robil moze cos z hamulcami to znaczy wymienial dociski i tarcze na wieksze (MOCNIEJSZE)czy istnieje wogole taka mozliwosc .pozdrawiam :szukaj::confused:

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2009 - 09:24

Zmieniłem tytuł bo z tamtego nie było wiadomo o co chodzi

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 23:19

Jest, i to w dodatku za rozsądne pieniądze. Kupujesz używany komplet od Vectry C/Signum (2,8T 3.2 V6 3.0 CDTI) tarcze (314mm), klocki, jarzma, zaciski i to wszystko czego potrzebujesz:) Jedyny minus, to brak możliwości załorzenia obręczy 15", minimum 16 cali. Z tyłu jeżeli masz wentylowane to nie kombinuj i zostaw takie jakie są.

#4 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2009 - 06:51

Jest, i to w dodatku za rozsądne pieniądze. Kupujesz używany komplet od Vectry C/Signum (2,8T 3.2 V6 3.0 CDTI) tarcze (314mm), klocki, jarzma, zaciski i to wszystko czego potrzebujesz:) Jedyny minus, to brak możliwości załorzenia obręczy 15", minimum 16 cali. Z tyłu jeżeli masz wentylowane to nie kombinuj i zostaw takie jakie są.

i to wszystko pasuje bez dodatkowej przeróbki?
tylko przykręcać?

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2009 - 19:33

tak, pasuje wszystko ładnie, nawet z niektórych saab-ów też. Sam też zamierzam pobawić się w takie SWAPowanie hamulców, ale dopiero jak mi się skończą tarcze, które mam:)
..no i oponki zimowe 195/65/15 rzecz jasna:D

#6 OFFLINE   dominik72

dominik72
  • 15 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: goleniow

Napisany 13 maja 2009 - 21:33

ja mam w mojej omie z tylu normalne tarcze czyli nie wentylowane, takze jak bym chcial wymienic to tez szukac od vectry/signum?.a powodem ze chcem zmienic zaciski i cala reszta to ze mam dość wymiany klocków co 10-13tys kil,a tarcze co 20tys albo i czesciej.probowalem tarczetez z gornej polki ale nic nie wytrzymuje jak zaladujesz auto i zachmujesz pare razy tak dobrze z predkosci rzedu 180-200.(oczywiscie na niemieckich autostradach).pozdrawiam

#7 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 22:05

Nie, z tyłu nie ruszaj. Jesteś pewny, że masz tarcze niewentylowane:o? Sprawdź dokładnie.. myślałem, że wszystkie Y25DT miały wentowane z tyłu.
Wstaw do przodu 314-stki z signum/vectry C/saaba 9-3 ewentualnie 308-mki z antary/saaba 9-5/zafiry i będzie dobrze.

#8 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2009 - 12:01

Wstaw do przodu 314-stki z signum/vectry C/saaba 9-3 ewentualnie 308-mki z antary/saaba 9-5/zafiry i będzie dobrze.

koncepcja ciekawa, robil juz ktos z forum takiego swapa?


 


#9 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2009 - 14:46

jak mi się skończą tylne hamulce, to przód wrzuce na tył, a do przodu zapodam komplet 314mm. Może jedynie byc problem z adaptacją większych tarcz z tyłu (ręczny, osłona itp), przód powinien pasowac bez problemu.

#10 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 czerwca 2009 - 19:50

jak mi się skończą tylne hamulce, to przód wrzuce na tył, a do przodu zapodam komplet 314mm. Może jedynie byc problem z adaptacją większych tarcz z tyłu (ręczny, osłona itp), przód powinien pasowac bez problemu.


Szczerze? Jestem cholernie ciekaw efektów! Będę śledził efekty o ile je opiszesz oczywiście.
Ja tam się nie znam... ale...

Pozdrawiam!:D

#11 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:03

z tego co sie orientuje to pasowac powiny tarcze od S6 i zaciski BREMBO ale nie jestem pewien na 100%:roll: i minium 17 cali fela

#12 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2009 - 07:34

z tego co sie orientuje to pasowac powiny tarcze od S6 i zaciski BREMBO ale nie jestem pewien na 100% i minium 17 cali fela

tez o tym rozwiazaniu slyszalem, jednak bedzie to znacznie drozsze niz 314mm z vectry...


 


#13 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 01 lipca 2009 - 13:09

Panowie a czy przy takiej zmianie zacisków i tarcz trzeba coś przerabiać przy pompie hamulcowej lub coś innego ???

#14 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2009 - 11:30

NIc nie trzeba przerabiac, jedynie możliwe, że trzeba będzie dodatkowo wrzucic dystanse 13-14mm na przód, bo tarcze z vectry (przód napęd) są węższe o 13mm z hakiem.

#15 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lipca 2009 - 11:08

tracze S6 + zciski 4 tłoczkowe

http://www.allegro.p...owe_brembo.html

#16 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 27 maja 2010 - 20:44

Mam pytanie, bo ja też niedługo będe wymieniał tarcze i klocki u siebie i chciałbym zamontować te tarcze od Vectry C. Czy to był by ten zestaw
zaciski: http://allegro.pl/it...3_0_diesel.html
tarcze: http://allegro.pl/it...2_v6_314mm.html

#17 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 01 czerwca 2010 - 08:49

(...) tarcze (314mm) (...) Jedyny minus, to brak możliwości załorzenia obręczy 15", minimum 16 cali. (...).


a przy takiej zmianie, to jakie oponki kupic, jesli zimowe 16"?
195/60/16?
205/60/16?
195/55/16?
205/55/16? - te chyba najodpowiedniejsze, prawda? czy moze sie myle..?

#18 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 10:51

i co podchodził ktoś do tematu SWAP-u przednich hamulców z vectry c? Powoli zaczynają mi się kończyć klocki z przodu i właśnie rozglądam się za takim zestawem z Viki C.

Tarcze są niemal identyczne, jedynie osadzenie tarcz jest problemem. Te z Vectry mają 45,2mm, a w omedze 58,3mm (tarcza będzie płycej wchodzić, ale nie jest to jakiś większy problem). Natomiast większego problemu mogą przysporzyć zaciski. W omedze zacisk jest przykręcany do jarzma, a dopiero jarzmo do piasty. Te od Vectry są bez jarzma (klocek siedzi w zacisku) i są bezpośrednio przykręcane do piasty. Nie wiadomo, czy będą pasowały do oryginalny otworów w piaście omegi.

Najlepiej by były gdyby ktoś kto ma dostęp do tych części sprawdził, czy aby na pewno będzie pasować. Np. ktoś kto prowadzi szrot, albo ma dwa omegę i vectrę.

Gdyby się okazało, że jednak nie będzie pasować, to czy jest jakaś inna alternatywa? Nie wiem, jakieś tuningowe zestawy dedykowane do omegi, byle nie drogie i żeby mieściły się w 16".

Moim zdaniem gra jest warta przysłowiowej świeczki, bo każdy kto próbował szybciej pojeździć omegą, na torze, w górach czy gdzie indziej, wie ile są warte seryjne omegowskie heble. Parę razy mocniej przyhamujesz i nie ma hamulcy.

#19 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 21:30

Moim zdaniem gra jest warta przysłowiowej świeczki, bo każdy kto próbował szybciej pojeździć omegą, na torze, w górach czy gdzie indziej, wie ile są warte seryjne omegowskie heble. Parę razy mocniej przyhamujesz i nie ma hamulcy.

swap to dobra koncepcja - natomiast z wlasnego doswiadczenia moge Ci powiedziec, ze odczuwalnie juz zmienia sie to zjawisko slabniecia hamulcow po rozgrzaniu po zastosowaniu tarcz nawiercanych...

pisze to, poniewaz gdyby jednak nie udalo Ci sie przeprowadzic tego swapa (choc ofcoz z calego serca zycze udanej transplantacji), to smialo wchodz w nawiercane tarcze :)


 


#20 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 24 czerwca 2010 - 21:40

a czyprzy tarzczach nawiercanych nie trzeba juz klockow jakis bardziej " specjalnych"??

jezeli EXEC bys mogl, to podaj jakis link, do przykladowych tarcz, jakie bys polecal. najchetniej takiej tarcze nawiercane, juz 314mm :) skoro mowisz, ze juz czuc ten efekt po rozgrzeaniu :)