Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rzuca autem przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2009 - 18:29

Cześć
Panowie mam dla Was duży orzech do zgryzienia, ja juz wymiękam, otóż przy mocniejszyn hamowaniu mocno rzuca autem na prawo i lewo, kiera przy tym też chodzi prawo - lewo. Dzisiaj byłem na diagnostyce auta i okazuje sie że jest wszystko idealnie, amory wzorowe ( tył i przód ), hamulce biorą równiutko, zbieżność ustawiana tydzień temu, tarcze i klocki nowe ( zendra zebrana z piast dokładnie przy zakładaniu tarcz ), luzów żadnych nie stwierdzono. Panowie prosze poradzcie coś bo kurcze nie jest fajnie z takim układem hamulcowym. Dodam że tarcze na 100% proste poniewaz podmieniłem na stare używane i jest identycznie. Na piastach nie stwierdziłem równiez żadnego luzu.

#2 OFFLINE   OMAA

OMAA
  • 60 postów
  • Dołączył: 30-01-2009

Napisany 05 maja 2009 - 18:49

:eek:
Zamień koła(tył daj na przód)

#3 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2009 - 19:02

Kurcze, zaraz to zrobie.

Zamieniłem i jakby jest lepiej, ale to jeszcze nie to co byc powinno, powiedzcie czy to moga byc tuleje wahacza, wczoraj zamówiłem, choc na szarpakach nic nie wykazywały luzu.

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2009 - 20:32

tuleje podróbki - za miekkie i pływają:D

#5 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 maja 2009 - 20:45

A ja miałem tak na starych oponach, założyłem teraz nowe i nie te auto. Mogą być przyczyną opony.

Dodam że też zamieniałem tył z przodem i nic nie pomagało bo wszystkie 4 były trefne.

#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2009 - 20:56

Jacek tulejki jeszce nie wymienione, ida do mnie dopiero, ale pytam czy to mogą byc tuleje?

#7 OFFLINE   ispradomsko

ispradomsko

    -----

  • 115 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 05 maja 2009 - 21:27

To będą albo tuleje i jak kupujesz to tylko twarde albo zmień gościa od geometrii

#8 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 05 maja 2009 - 21:37

wyjmij bezpiecznik od abs i wtedy sprawdz,moze to cos z abs-em.Ja miałem taki przypadek w mondeo pompa abs-u cos szwankowała może u ciebie jest podobny.
Poprostu wyjmij bezpiecznik i sprawdz jak auto zachowuje sie przy hamowaniu.

#9 OFFLINE   Guzior

Guzior

    Darek

  • 38 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2009 - 16:47

witam. mam ten sam problem co "Robert".przy hamowaniu fura leci w prawo potem w lewo.wywaliłem bezpiecznik ABS i faktycznie auto hamuje równo.Moje pytanie :w jaki sposób sprawdzić pompe abs? pozdrawiam

#10 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 06 maja 2009 - 18:02

Najprostszym sposobem wychwycenia usterki jest odczytanie błędów ze sterownika abs-u.Może to wina któregoś czujnika?
Odczytaj kody błędów.

#11 OFFLINE   cytrynadm

cytrynadm
  • 171 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Jedlicze

Napisany 06 maja 2009 - 18:30

chrico ma racje, poza tym felgi są oryginalne od omegi?? tylko ze napisałes ze nie masz luzów na piastach wieć odpada <myśli> ja wczensiej vectra jezdziłem i powiem Ci ze trafily mi sie raz fatalne opony i to był powód takich oznak jakie TY przedstawiłes, musiałem kupic opony będąc w trasie i nie było kasy to wziąłem biezniki (czego nie róbcie nigdy przede wszystkim na lato), byłem zmuszony do wymaiany na nowe bo szkoda było mi samochodu, jak rozwiążesz problem to napisz co było, pozdrówka

#12 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 06 maja 2009 - 19:50

Wiadomo że ABS działa w ten sposób,że raz hamuje lewe koło,raz prawe i tak na zmiane,więc jeśli są walnięte tuleje,to będzie ściągać raz w prawo,a raz w lewo. Po wyjęciu bezpiecznika może hamować prosto,bo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas. Takie jest moje skromne zdanie:czesc:

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2009 - 20:10

bo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas

Nie jest tak na moje. Hamulce przednie mają wydajność 70%, a tył 30%, przez co da się palić laczka z tyłu. Ale wiadomo o co chodzi :D Czepiam sie szczegułów :)

#14 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 06 maja 2009 - 20:33

Nie jest tak na moje. Hamulce przednie mają wydajność 70%, a tył 30%, przez co da się palić laczka z tyłu. Ale wiadomo o co chodzi :D Czepiam sie szczegułów :)







Oczywiście że tak,ale Wiesz o co mi chodziło.:D

#15 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 06 maja 2009 - 20:38

Wiadomo że ABS działa w ten sposób,że raz hamuje lewe koło,raz prawe i tak na zmiane,więc jeśli są walnięte tuleje,to będzie ściągać raz w prawo,a raz w lewo. Po wyjęciu bezpiecznika może hamować prosto,bo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas. Takie jest moje skromne zdanie:czesc:


Hmmm..
A ja myślę że jeśli wyjmiesz bezpiecznik to np.:
-Jeśli któraś tuleja będzie luźna/wybita to przy hamowaniu bez ABS (czyli dwa przednie koła hamują równo) siła hamowania będzie pchała koło z uszkodzoną tuleją do tyłu bo naprężenia nie będą równe po obu stronach zawieszenia.Jeśli jest ok powinno hamować równo.

-A jeśli jest zawieszenie ok na 100%, zbieżność na 100% i opony ok(włączając rozmair/bieżnik i ciśnienie) oraz niema błędów w sterowniku abs/TC to może spróbować na innym odcinku drogi?Może to wina asfaltu?

To tyle na razie co mi do głowy przychodzi.

#16 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2009 - 20:56

Panowie a gdzie jest ten bezpiecznik ABS-u?

#17 OFFLINE   Jaros 1000

Jaros 1000
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: CHEŁM

Napisany 06 maja 2009 - 21:01

a co ty żabojadzie możesz wiedzieć o omedze?
Może sam mięki jesteś?!!!

#18 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 06 maja 2009 - 21:02

[quote name='chrico']Hmmm..
A ja myślę że jeśli wyjmiesz bezpiecznik to np.:
-Jeśli któraś tuleja będzie luźna/wybita to przy hamowaniu bez ABS (czyli dwa przednie koła hamują równo) siła hamowania będzie pchała koło z uszkodzoną tuleją do tyłu bo naprężenia nie będą równe po obu stronach zawieszenia.Jeśli jest ok powinno hamować równo.


Zgadza się wszystko,lecz jest jeszcze opcja,że tuleje mogą być wyrobione w obu wachaczach i wtedy będzie pływanie jak wcześniej napisałem. Może być jeszcze tak,że wyrobiona jest jedna tulejka i powiedzmy ściąga w lewo,lecz gdy puści hamulec na tym kole i złapie na prawe,które nie ma luzu i niby jedzie prosto,ale jest wtedy odczucie jakby ściągło na prawo,bo już nie ściąga na lewo. Zakręciłem na maxa,ale pewnie wiadomo o co chodzi

#19 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2009 - 21:20

a co ty żabojadzie możesz wiedzieć o omedze?
Może sam mięki jesteś?!!!


Ale o ci chodzi koleszko ??
jeżeli niemasz nic do powiedzenia w temacie nie zabieraj głosu :nu_nu::zolta_kartka:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#20 OFFLINE   PanTadeusz

PanTadeusz
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Włocławek

Napisany 07 maja 2009 - 17:20

Wiadomo że ABS działa w ten sposób,że raz hamuje lewe koło,raz prawe i tak na zmiane,więc jeśli są walnięte tuleje,to będzie ściągać raz w prawo,a raz w lewo. Po wyjęciu bezpiecznika może hamować prosto,bo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas. Takie jest moje skromne zdanie:czesc:


Niewiem skad takie bzdury na temat ABS wziałes- System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach); jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie. system nie hamuje raz jednym raz drugim kołem!!
ściaganie będzie na stronę słabszej tulei bo tu wystapia większe siły poprzeczne.
Prowadzę Agencję Celną.