

Rzuca autem przy hamowaniu
#1
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 18:29
Panowie mam dla Was duży orzech do zgryzienia, ja juz wymiękam, otóż przy mocniejszyn hamowaniu mocno rzuca autem na prawo i lewo, kiera przy tym też chodzi prawo - lewo. Dzisiaj byłem na diagnostyce auta i okazuje sie że jest wszystko idealnie, amory wzorowe ( tył i przód ), hamulce biorą równiutko, zbieżność ustawiana tydzień temu, tarcze i klocki nowe ( zendra zebrana z piast dokładnie przy zakładaniu tarcz ), luzów żadnych nie stwierdzono. Panowie prosze poradzcie coś bo kurcze nie jest fajnie z takim układem hamulcowym. Dodam że tarcze na 100% proste poniewaz podmieniłem na stare używane i jest identycznie. Na piastach nie stwierdziłem równiez żadnego luzu.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 19:02
Zamieniłem i jakby jest lepiej, ale to jeszcze nie to co byc powinno, powiedzcie czy to moga byc tuleje wahacza, wczoraj zamówiłem, choc na szarpakach nic nie wykazywały luzu.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 20:45
Dodam że też zamieniałem tył z przodem i nic nie pomagało bo wszystkie 4 były trefne.
#6
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 20:56
#7
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 21:27
#8
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 21:37
Poprostu wyjmij bezpiecznik i sprawdz jak auto zachowuje sie przy hamowaniu.
#9
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 16:47
#10
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 18:02
Odczytaj kody błędów.
#11
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 18:30
#12
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 19:50
#13
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 20:10
Nie jest tak na moje. Hamulce przednie mają wydajność 70%, a tył 30%, przez co da się palić laczka z tyłu. Ale wiadomo o co chodzibo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas


#14
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 20:33
Nie jest tak na moje. Hamulce przednie mają wydajność 70%, a tył 30%, przez co da się palić laczka z tyłu. Ale wiadomo o co chodzi
Czepiam sie szczegułów
Oczywiście że tak,ale Wiesz o co mi chodziło.

#15
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 20:38
Wiadomo że ABS działa w ten sposób,że raz hamuje lewe koło,raz prawe i tak na zmiane,więc jeśli są walnięte tuleje,to będzie ściągać raz w prawo,a raz w lewo. Po wyjęciu bezpiecznika może hamować prosto,bo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas. Takie jest moje skromne zdanie:czesc:
Hmmm..
A ja myślę że jeśli wyjmiesz bezpiecznik to np.:
-Jeśli któraś tuleja będzie luźna/wybita to przy hamowaniu bez ABS (czyli dwa przednie koła hamują równo) siła hamowania będzie pchała koło z uszkodzoną tuleją do tyłu bo naprężenia nie będą równe po obu stronach zawieszenia.Jeśli jest ok powinno hamować równo.
-A jeśli jest zawieszenie ok na 100%, zbieżność na 100% i opony ok(włączając rozmair/bieżnik i ciśnienie) oraz niema błędów w sterowniku abs/TC to może spróbować na innym odcinku drogi?Może to wina asfaltu?
To tyle na razie co mi do głowy przychodzi.
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 21:01
Może sam mięki jesteś?

#18
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 21:02
A ja myślę że jeśli wyjmiesz bezpiecznik to np.:
-Jeśli któraś tuleja będzie luźna/wybita to przy hamowaniu bez ABS (czyli dwa przednie koła hamują równo) siła hamowania będzie pchała koło z uszkodzoną tuleją do tyłu bo naprężenia nie będą równe po obu stronach zawieszenia.Jeśli jest ok powinno hamować równo.
Zgadza się wszystko,lecz jest jeszcze opcja,że tuleje mogą być wyrobione w obu wachaczach i wtedy będzie pływanie jak wcześniej napisałem. Może być jeszcze tak,że wyrobiona jest jedna tulejka i powiedzmy ściąga w lewo,lecz gdy puści hamulec na tym kole i złapie na prawe,które nie ma luzu i niby jedzie prosto,ale jest wtedy odczucie jakby ściągło na prawo,bo już nie ściąga na lewo. Zakręciłem na maxa,ale pewnie wiadomo o co chodzi
#19
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 21:20
a co ty żabojadzie możesz wiedzieć o omedze?
Może sam mięki jesteś?!
Ale o ci chodzi koleszko ??
jeżeli niemasz nic do powiedzenia w temacie nie zabieraj głosu :nu_nu::zolta_kartka:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#20
OFFLINE
Napisany 07 maja 2009 - 17:20
Wiadomo że ABS działa w ten sposób,że raz hamuje lewe koło,raz prawe i tak na zmiane,więc jeśli są walnięte tuleje,to będzie ściągać raz w prawo,a raz w lewo. Po wyjęciu bezpiecznika może hamować prosto,bo wtedy każde koło hamuje z jednakową siłą i cały czas. Takie jest moje skromne zdanie:czesc:
Niewiem skad takie bzdury na temat ABS wziałes- System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach); jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie. system nie hamuje raz jednym raz drugim kołem!!
ściaganie będzie na stronę słabszej tulei bo tu wystapia większe siły poprzeczne.