Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Amortyzatory do omegi 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dj arti

dj arti
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Clubbingland

Napisany 27 marca 2012 - 21:09

Witam Panowie, pytanie czy da radę założyć do mojej bryki kompletny mcpherson od omy 2.2 z 2000 r. czy szukać od 2.5 v6, bo mam okazje kupić po 50 zł za sztukę, prawa i lewa strona, pytam bo dziś przeskoczyłem na letnie opony i zauważyłem że, w lewym przednim amorku poszła sprężyna, a rozsądnie patrząc to chyba lepiej opłaci się wymienić cały mcpherson jeżeli jest w takiej cenie, bo cena samej sprężyny + mechanik będzie wyższa. A mcphersona to przełożę sobie sam.

#22 OFFLINE   ekonomiczny

ekonomiczny

    X32XE

  • 70 postów
  • Dołączył: 17-06-2011

Napisany 28 marca 2012 - 07:09

Ja zamontowałem 4x bilstein B4 są twardsze od oryginałów ale dla mnie to pasowało. Tylko problem z tyłem cały czas stukały na dziurach więc wymieniłem tylne na sachsy i jest ok. Bilsteina oddałem na reklamacje.

#23 OFFLINE   dj arti

dj arti
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Clubbingland

Napisany 28 marca 2012 - 09:05

Ja zamontowałem 4x bilstein B4 są twardsze od oryginałów ale dla mnie to pasowało. Tylko problem z tyłem cały czas stukały na dziurach więc wymieniłem tylne na sachsy i jest ok. Bilsteina oddałem na reklamacje.


Ok tylko ja chce kupić używkę dlatego pytam czy kompletny amor ze sprężyna wejdzie od omegi 2.2 do 2.5 v6 ? Czy jest taki sam czy są różnice ?:)

#24 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 marca 2012 - 12:45

Amor ten sam. Spring z 2.2 jest slabszy.

#25 OFFLINE   dj arti

dj arti
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Clubbingland

Napisany 28 marca 2012 - 16:14

Amor ten sam. Spring z 2.2 jest slabszy.


No to lipa, szkoda bo cena była dobra, w sumie na pierwszy rzut oka to sprężyny wyglądają tak samo, ale faktycznie sama struktura sprężyny może być inna, bo pewnie omega z silnikiem 2.2 jest lżejsza. Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że sama sprężyna w 2.2 będzie po prostu bardziej miękka - słabsza? Bo chodzi o montaż kompletnego mcpherson-a w 2.5 v6

#26 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2012 - 16:26

Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że sama sprężyna w 2.2 będzie po prostu bardziej miękka - słabsza?

Potwierdzam:)
Szukaj sprężyny z silnika sześciocylindrowego.Nieważne czy benzyna czy diesel.

#27 OFFLINE   dj arti

dj arti
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Clubbingland

Napisany 28 marca 2012 - 16:41

Ok Panowie dzięki za info, wiec dostosuje się do zaleceń. Pozdrawiam :)

#28 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 kwietnia 2012 - 14:34

Witam. Facet na stacji diagnostycznej stwierdził że amory słabe 65% wszystkie cztery,możliwe to jest że wszystkie cztery mają tą samą wartość???Faktycznie dziwnie się nią jezdzi a zwłaszcza że założyłem letnie 235/45/17...do tego trzaski przy skręcaniu fajerą,czyżby łożysko poduszki amorka???Mam już jasność dzięki wypowiedziom kolegów.Zakładał już ktoś może KYB???

 


#29 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2014 - 07:12

Odświeżam kotleta.

Czy w temacie amorków do sedana z profilu się coś zmieniło czy nadal polecane to B4 lub Sachs?

#30 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 23 lipca 2014 - 07:30

osobiście wybrałbym Sachs, ale to tylko moje zdanie:)

#31 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2014 - 07:31

Po tym co do tej pory poczytałem, to też ku takim się skłaniam. Ale wiadomo, kto pyta nie błądzi ;)

#32 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2014 - 09:04

co prawda na tył zakładałem KYB, ale jak bym miał zakładać drugi raz to bym zakładał gwint :p a bardziej serio to jak tylko wymiana na sprawne to tylko schas.

#33 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2014 - 10:43

Dzięki za opinie. I tak się skłaniałem ku Sachsom (nie wiem czy tak po polskiemu może być ;) ).

#34 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 01 sierpnia 2014 - 20:22

w sumie w temacie, wiec pytam :)

wie ktos, moze gdzies jest jaka instrukcja, jak rozebrac tylny amortyzator? chodzi mi o te gorna czesc, ktora dochodzi do kieliecha tylnego. potrzebuje go rozebrac, i troche zmodzić:D

#35 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 01 sierpnia 2014 - 20:49

w sumie w temacie, wiec pytam :)

wie ktos, moze gdzies jest jaka instrukcja, jak rozebrac tylny amortyzator? chodzi mi o te gorna czesc, ktora dochodzi do kieliecha tylnego. potrzebuje go rozebrac, i troche zmodzić:D


oj oj cos mi sie wydaje ze bedzie podbieranie jakis amorkow na tył ;)

#36 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 01 sierpnia 2014 - 20:52

zgadza sie :)

bilstein b8 okazuje sie nie zbyt twardy na moje "betonowe" wymagania :)
a to podobno najtwardsze na rynku :masakra:

(jezeli miedzy nadkole i opone nie wchodzi nawet palec, to trzeba modzic :D )

#37 OFFLINE   seba0000

seba0000
  • 81 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: podbeskidzie

Napisany 13 grudnia 2014 - 20:31

Witajcie . Poradźcie mi jakie wybrać amory do omegi kombi . Z przodu założyłem jakiś czas temu gazowce Bilstein . Teraz wymieniam tył i zastanawiam się również nad Bilstein gazowy . Buja mi tyłem i zastanawiam się czy nie trzeba będzie czegoś twardszego . Proszę o opinie . Pozdrawki.

#38 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2014 - 11:42

Ja rok temu zakładałem 4x bilsteina i nie do końca jestem zadowolony. Chodzi mi mianowicie o to że komfort spadł i to sporo. W lato jeżdżę na 225/50/17 a zimą 195/65/15. O ile na starych amorkach latem miałem troszkę gorszy komfort bo wiadomo że opony duże, szumią i ogólnie mniej gumy to zimą było super, auto lekko bujało tyłem. Teraz na Bilsteinach nie ma żadnej różnicy czy to lato czy zima. Nawet na 195/65/15 jest za sztywno.Na równych drogach jest wmiarę ok, ale na nierównościach praktycznie zawieszenie nic nie amortyzuje i wszystko przenosi się na auto a do tego chyba tył zaczął już stukać( pewien na 100% nie jestem, ale sporo osób już o tym pisało że są niezbyt udane). Na wiosnę chyba zmienię tył na SACHS. Moim zdaniem jeśli ktoś ceni komfort to SACHS jeśli chce mieć sztywne auto to BILSTEIN.
Dodany obrazek

#39 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 grudnia 2014 - 11:54

Ja rok temu zakładałem 4x bilsteina i nie do końca jestem zadowolony. Chodzi mi mianowicie o to że komfort spadł i to sporo. W lato jeżdżę na 225/50/17 a zimą 195/65/15. O ile na starych amorkach latem miałem troszkę gorszy komfort bo wiadomo że opony duże, szumią i ogólnie mniej gumy to zimą było super, auto lekko bujało tyłem. Teraz na Bilsteinach nie ma żadnej różnicy czy to lato czy zima. Nawet na 195/65/15 jest za sztywno.Na równych drogach jest wmiarę ok, ale na nierównościach praktycznie zawieszenie nic nie amortyzuje i wszystko przenosi się na auto a do tego chyba tył zaczął już stukać( pewien na 100% nie jestem, ale sporo osób już o tym pisało że są niezbyt udane). Na wiosnę chyba zmienię tył na SACHS. Moim zdaniem jeśli ktoś ceni komfort to SACHS jeśli chce mieć sztywne auto to BILSTEIN.

Potwierdzam słowa kolegi Bilstein( mowa o B4 gazowo olejowych) słabo amortyzują sa twarde zamiast pochłaniać przenosi się do środka.

#40 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 grudnia 2014 - 14:28

Jak wam stukają. nowe amory, to szukałbym problemu gdzie indziej. Też mi stukało, a amory mam dosyć nowe. Okazało się, że są zerwane tuleje(prosiaki) plus dodatkowo tuleje tylnych sanek. Po wymianie nic nie sutka, nic nie puka, a auto jedzie jak nowe z salonu. Akurat miałem dzisiaj jazdę testową Skodą Superb i jeżeli chodzi o komfort, to nie ma różnicy. Ale robiłem całe tylne zawieszenie, chociaż na przeglądzie nikt nic nie widział i niby było wszystko OK.
A teraz dzięki Warsowi auto jeździ jak marzenie.