Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej od szkrzyni automa do manuala!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   nolek33

nolek33
  • 96 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 24 kwietnia 2009 - 19:32

Witam!!
Zadając te pytanie tak myślałem że każda skrzynia czy manual czy automat potrzebuje swego rodzaju innego oleju....;) jednak dalej mnie ten temat interesował, chociaż szanowne gremium tutaj niżej już mi odpowiedzi udzieliło...ale chciałbym zacytować jeszcze pół oficjalnie kogoś kto pracuje pracuje w oficjalnym ASO opla i dał mi ten olej. Według niego a raczej według tego co robią w takim ASO nie rozdzielają takich olei na manual czy automat:(.
Klient dostaje który wstawia tam samochód, nieważne czy astrę czy omegę czy innego opelka dostaje do szkrzyni jeden rodzaj oleju bez znaczenia czy to jest do automata, zalewają tym manuale. Po drugie ten sam alej leją też do wspomagania( czerwony):confused::bad:, na moje pytanie dlaczego? Bo to nie ma różnicy i tak się robi od dawna....więc ja nie mam się bać i równo zalewać manuala automatem:confused::confused:

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 19:45

w tym aso to chyba jacyś niedouczeni albo dbają żeby im roboty nie zabrakło o ile do wspomagania leją to samo co do automata to jest OK ale jak to samo leją do manuala to skazują ta skrzynię na niechybną śmierć normalnie pod pręgierz ja bym ich:mad: podaj adres żeby się ktoś nie nadział

#23 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 24 kwietnia 2009 - 20:13

Ja kupywałem do manuala to był czerwony GM.

#24 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 kwietnia 2009 - 20:36

w tym aso to chyba jacyś niedouczeni albo dbają żeby im roboty nie zabrakło o ile do wspomagania leją to samo co do automata to jest OK ale jak to samo leją do manuala to skazują ta skrzynię na niechybną śmierć normalnie pod pręgierz ja bym ich:mad: podaj adres żeby się ktoś nie nadział


do wspomagania dexron II, do skrzyni dexron III

a co do tematu - podobno w niektórych autach grupy GM fabrycznie nalewano dexrona w skrzynię manualną. W moim daewoo espero ponoć tak było - dowiedziałem się tego gdy zmieniałem olej na syntetyk

#25 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 22:29

Witam!!
Zadając te pytanie tak myślałem że każda skrzynia czy manual czy automat potrzebuje swego rodzaju innego oleju....;) jednak dalej mnie ten temat interesował, chociaż szanowne gremium tutaj niżej już mi odpowiedzi udzieliło...ale chciałbym zacytować jeszcze pół oficjalnie kogoś kto pracuje pracuje w oficjalnym ASO opla i dał mi ten olej. Według niego a raczej według tego co robią w takim ASO nie rozdzielają takich olei na manual czy automat:(.
Klient dostaje który wstawia tam samochód, nieważne czy astrę czy omegę czy innego opelka dostaje do szkrzyni jeden rodzaj oleju bez znaczenia czy to jest do automata, zalewają tym manuale. Po drugie ten sam alej leją też do wspomagania( czerwony):confused::bad:, na moje pytanie dlaczego? Bo to nie ma różnicy i tak się robi od dawna....więc ja nie mam się bać i równo zalewać manuala automatem:confused::confused:



Czy do wszystkich silników leją też jeden olej?
GM sprzedaje DII, DIII i DVI do automatów i odpowiedni olej do manualnych skrzyń. Tak samo robią inne firmy więc odpowiedzcie mi na pytanie jaki cel ma wlewanie nieprawidłowego oleju do skrzyni jeśli potrzeba go max 2l i kosztuje tyle co do automatu?
Gdyby to było to samo, to zrobiliby jeden wspólny olej jak to jest ze skrzynią automatyczną i wspomaganiem. Jakiś cel jest stosowania gęstszego oleju do skrzyń manualnych.
Poza tym jak pamiętam serwis bardzo, bardzo niechętnie zmienia olej w manualu, bo wg nich tego nie trzeba robić. Wiem, ze serwisu robią babole, o czym świadczy choćby to, że mój sprzedawał DII do Omeg, ale klient dostaję fakturę materiałów więc ilu zareklamuje użycie ATFu do manuala? Podparcie jest w TISie więc klient zawsze wygra.
Jako wisienkę na tort warto dodać, że do nowych aut GM stosuje tylko Dexron 6. Nie jest on wstecaznie zastępowalny z DIII i zalanie DIII spowoduje uszkodzenie i utratę gwarancji.

Do wspomagania kiedyś zalecano DIII, potem w TISie była serwisówka, że jest za rzadki i węże się pocą, więc zalecono DII. Sprawdzałem oba i szczerze mówiąc to wg mnie na DIII chodzi lżej i taki stosuję, a przewody aż tak mocno się nie pocą.

W załączeniu rozpiska olejów zalecanych przez Fuchs.

#26 OFFLINE   nolek33

nolek33
  • 96 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 25 kwietnia 2009 - 20:25

Dzięki za rozpiske olejową...teraz trochę naprawdę pojaśniało w głowach i jest na czym się oprzeć wymieniając olej...na pytanie Twoje mkaminski100 czemu leją olej automat do manuala serwis ....uwaga to nie jest oficjalne stanowisko Aso..tylko anonimowego pracownika..odpowiedz jest prosta...czyszczenie stanów magazynowych:o, hmmm prawdę mówiac ja już nic nie rozumiem...dlatego na wszelkie wymiany jeżdzę ze swoimi ,,akcesoriami,, w miarę możliwości stoję nad mechanikiem a jak nie mogę to daję tam gdzie wiem że nie kantują....;) a najlepsze wyjście..robić wszystko samemu..o ile wiedza i umiejętności pozwalają:ok:

#27 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2009 - 21:08

Nie wiem który serwis tak podchodzi, ale każdy klient powinien dostać fakturę z materiałami więc w końcu trafi się kumaty i zrobi rozróbę za DIII do manuala. Opel jest pobłażliwy, ale w obecnej koniekturze łatwo stracić umowę na salon...
Osobiście regularnie odwiedzam salon i kupuję tam wiele części, ale ostatni raz naprawiałem u nich auto ok 8 lat temu.

#28 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 maja 2009 - 20:31

hmm to skrzynia jest aż tak stara konstrukcyjnie? przecież się nie rozcieknie a olej lepszy jakością w jaki sposób może jej zaszkodzić? smarowania nie będzie czy jak? proszę o jakieś techniczne uzasadnienie wypowiedzi bo nie wiem czy jeździć czy znowy wymieniać



He,He... spoko...cichociemny se jaja z nas robi. :zabawa:Wie o co chodzi. ...na logikę...:D

Pozdro dla wszystkich!:piwo2:

#29 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2009 - 21:01

He,He... spoko...cichociemny se jaja z nas robi. :zabawa:Wie o co chodzi. ...na logikę...:D

Pozdro dla wszystkich!:piwo2:

Możesz bardziej rozjaśnić swoją wypowiedź?

#30 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2009 - 02:07

Możesz bardziej rozjaśnić swoją wypowiedź?


Sprawa oleju czy płynu do manu/aut jest na logikę tak oczywista,że trudno mi uwierzyć,że cichociemny pisze serio.;-);-)
Sądzę,że wie o co biega z tymi olejami... ale może się myle...:nie_wiem:

Ajeśli kogoś z Was uraził tekst "...se jaja z nas robi" to sorka.To nie było złośliwie.:peace::peace:

Pozdro.