Witam!!
Zadając te pytanie tak myślałem że każda skrzynia czy manual czy automat potrzebuje swego rodzaju innego oleju....
jednak dalej mnie ten temat interesował, chociaż szanowne gremium tutaj niżej już mi odpowiedzi udzieliło...ale chciałbym zacytować jeszcze pół oficjalnie kogoś kto pracuje pracuje w oficjalnym ASO opla i dał mi ten olej. Według niego a raczej według tego co robią w takim ASO nie rozdzielają takich olei na manual czy automat:(.
Klient dostaje który wstawia tam samochód, nieważne czy astrę czy omegę czy innego opelka dostaje do szkrzyni jeden rodzaj oleju bez znaczenia czy to jest do automata, zalewają tym manuale. Po drugie ten sam alej leją też do wspomagania( czerwony):confused::bad:, na moje pytanie dlaczego? Bo to nie ma różnicy i tak się robi od dawna....więc ja nie mam się bać i równo zalewać manuala automatem:confused::confused:
Czy do wszystkich silników leją też jeden olej?
GM sprzedaje DII, DIII i DVI do automatów i odpowiedni olej do manualnych skrzyń. Tak samo robią inne firmy więc odpowiedzcie mi na pytanie jaki cel ma wlewanie nieprawidłowego oleju do skrzyni jeśli potrzeba go max 2l i kosztuje tyle co do automatu?
Gdyby to było to samo, to zrobiliby jeden wspólny olej jak to jest ze skrzynią automatyczną i wspomaganiem. Jakiś cel jest stosowania gęstszego oleju do skrzyń manualnych.
Poza tym jak pamiętam serwis bardzo, bardzo niechętnie zmienia olej w manualu, bo wg nich tego nie trzeba robić. Wiem, ze serwisu robią babole, o czym świadczy choćby to, że mój sprzedawał DII do Omeg, ale klient dostaję fakturę materiałów więc ilu zareklamuje użycie ATFu do manuala? Podparcie jest w TISie więc klient zawsze wygra.
Jako wisienkę na tort warto dodać, że do nowych aut GM stosuje tylko Dexron 6. Nie jest on wstecaznie zastępowalny z DIII i zalanie DIII spowoduje uszkodzenie i utratę gwarancji.
Do wspomagania kiedyś zalecano DIII, potem w TISie była serwisówka, że jest za rzadki i węże się pocą, więc zalecono DII. Sprawdzałem oba i szczerze mówiąc to wg mnie na DIII chodzi lżej i taki stosuję, a przewody aż tak mocno się nie pocą.
W załączeniu rozpiska olejów zalecanych przez Fuchs.