Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej od szkrzyni automa do manuala!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nolek33

nolek33
  • 96 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 17 kwietnia 2009 - 19:26

Panowie takie pytanko jak w temacie.Dostałem od znajomego olej GM no skrzyni biegów ale pisze na nim że do automatu...pytanko czy mogę zalać go do manuala?:(

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2009 - 08:32

nie inna jest lepkość oleju od aftomata a inna do manuala

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   Grzesieknce

Grzesieknce

    only omega:)

  • 15 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: niepołomice

Napisany 21 kwietnia 2009 - 20:35

jak zmienic olej w manualu potrzebuje pomocy

#4 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2009 - 22:37

jak zmienic olej w manualu potrzebuje pomocy


odkrecasz korek spustowy, spuszczasz olej, potem wkrecasz korek spustowy spowrotem.
odkrecasz korek kontrolny z boku skrzyni
bierzesz
http://allegro.pl/it..._yato_0708.html
takie cos i wlewasz olej az sie zacznie przelewac , jak sie zacznie przelewac wkrecasz korek spowrotem i po robocie ,

#5 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2009 - 06:18

a ja specjalnie zalałem olejem do automata Mobil ATF 220 - no jeśli do automatu jest dobry to tym bardziej będzie dobry w manualu

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2009 - 15:09

a ja specjalnie zalałem olejem do automata Mobil ATF 220 - no jeśli do automatu jest dobry to tym bardziej będzie dobry w manualu

Haha... nie wiem skąd ten wywód, ale jest on jak najbardziej błedny. Zasada działania skrzyni automatycznej, a manualnej jest całkiem inna, olej pracuje w innych warunkach, temperaturach, ma inną gęstość. Twoja skrzynia, nikt Cię nie zmusi, żebyś spuścił ten olej i zalał odpowiedni, więc rób co chcesz, ale coś czuję, że niedługo zgłosisz się na forum z żalami, dlaczego sypnęła Ci się skrzynia... No ale cóż...

#7 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2009 - 16:41

więc jeśli masz chwile to wytłumacz mi co jej może zaszkodzić?? niektórzy do końca śmigają na oryginalnym od nowosci oleju i nie nażekaja.. ja wymieniłem na olej z automata, żadszy by w zimie mieć łatwiej z żąglowaniem biegami. może się mylę ale olej do automata chyba jakościowo jest lepszy niż do manuala? więc jesli spełnia wysokie normy automatu to dlaczego do manuala nie podejdzie?

#8 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 kwietnia 2009 - 17:07

więc jeśli masz chwile to wytłumacz mi co jej może zaszkodzić?? niektórzy do końca śmigają na oryginalnym od nowosci oleju i nie nażekaja.. ja wymieniłem na olej z automata, żadszy by w zimie mieć łatwiej z żąglowaniem biegami. może się mylę ale olej do automata chyba jakościowo jest lepszy niż do manuala? więc jesli spełnia wysokie normy automatu to dlaczego do manuala nie podejdzie?

To tak jak byś zalał do malucha olej 0W40 niby wysokiej jakości olej syntetyczny ale maluchowi przyniesie więcej szkody niż pożytku.

#9 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 09:17

hmm to skrzynia jest aż tak stara konstrukcyjnie? przecież się nie rozcieknie a olej lepszy jakością w jaki sposób może jej zaszkodzić? smarowania nie będzie czy jak? proszę o jakieś techniczne uzasadnienie wypowiedzi bo nie wiem czy jeździć czy znowy wymieniać

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 09:30

hmm to skrzynia jest aż tak stara konstrukcyjnie? przecież się nie rozcieknie a olej lepszy jakością w jaki sposób może jej zaszkodzić? smarowania nie będzie czy jak? proszę o jakieś techniczne uzasadnienie wypowiedzi bo nie wiem czy jeździć czy znowy wymieniać


kolego to Ty wymyslasz jakies nowe bzdurne teorie i nam kazesz udowadniać, ze nie masz racji?

Chyba Ci sie coś popiętroliło.


ps. zeby nie bylo - popełniasz błąd w założeniach. Olej lepszy jakościowo nie oznacza, ze ma te same wlasności, co inny olej. Sama klasa jakości nie ma wiele współnego z wlasnościami!

Jak chcesz, mozesz wlać do skrzyni nawet Nałęczowianke, bo jest bardzo dobra jakościowo, ma wiele cennych mineralów (oszczędzisz na ceramizerze), poza tym jest krystalicznie czysta ...
No i przecież ludziom nie szkodzi, wiec co dopiero takiej starej skrzyni

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 11:37

Olej do skrzyni automatycznej jest z zalozenia olejem hydraulicznym wiec jego glowne zadanie to wymuszanie pracy urzadzen przez przekazywanie cisnienia. Chodzi o odpornosc na sciskanie, przenikalnosc i niska gestosc, ktora zmniejsza opory plynu tloczonego przez male kanaliki. Smarowanie jest calkowicie drugorzedna sprawa, bo wszystko jest zanurzone w oleju i powierzchnie stycznosci tarcia ograniczone sa do minimum. Tak szczerze to jest to bardziej "plyn hydrauliczny" niz olej z zalozenia funkcjonalnego.
Olej do skrzyni manualnej musi smarowac, zmniejszac tarcie powierzchni materialu, redukujac ich zuzycie i zabezpieczac przez tworzenie trwalego filmu na podzespolach. Mechanizmy sa tylko czesciowo zanurzone w oleju przez co olej hydruliczny nie zabezpieczy ich podczas postoju. Jak pamietam teorie kol zebatych to olej dobrany gestoscia wypelnia i uszczelnia przestrzenia polaczenia zebow kol i tlumi drgania, gdzie ATF po prostu bedzie pryskal wszedzie pieniac sie przy okazji. Nie zapewni on tez niskiego wspolczynnika tarcia przez co mechanizmy beda sie szybciej wycieraly. Kolejna sprawa sa uszczelnienia ktore w manualnej skrzyni sa projektowane pod odpowiednia gestosc oleju.

Mam nadzieje, ze teraz jest troszke jasniej jesli chodzi o odpowiedni olej do odpowiedniego urzadzenia

#12 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 kwietnia 2009 - 12:52

No kolega powiedział chyba wszystko co powinno być powiedziane w tym temacie.

#13 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 13:07

ja osobiscie jestem ciekaw tego experymentu!
czekam na sprawozdania z uzytkowania, a uzywana skrzynia droga nie jest , wiecmoze warto poswiecic jedna w imie nauki

#14 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 14:14

no to moderator naświetlił mi o co chodzi i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Wielkie dzięki za informacje!

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 14:43



takie cos i wlewasz olej az sie zacznie przelewac , jak sie zacznie przelewac wkrecasz korek spowrotem i po robocie ,

w instrukcji jest napisane że, cytuję- poziom oleju powinien znajdować się 9mm poniżej otworu kontrolnego , większa ilość może powodować utrudnione włączanie biegów.;)

#16 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 16:25

w instrukcji jest napisane że, cytuję- poziom oleju powinien znajdować się 9mm poniżej otworu kontrolnego , większa ilość może
powodować utrudnione włączanie biegów.


nieznam nikogo kto by sie do tego stosowal , ja sam wymienialem olej w wielu skrzyniach i nietylko oplach zawsze zalewam pod otwor kontrolny, i nigdy nie spotkalem sie z problemem przy wrzucaniu biegow,
inna rzecz to ze jak zalejesz pusta skrzynie pod otwor kontrolny , przy odpaleniu czesc oleju zostaje na trybach , a czesc zostaje rozbryzgana po obudowie ,wiec poziom oleju w pracujacej skrzyni jest zawsze nizszy.

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 16:52

nieznam nikogo kto by sie do tego stosowal ,

to właśnie poznałeś:D:D w oplu wzięli pod uwagę że skrzynia czasem pracuje , co do innych marek to faktycznie w większości po otwór.

#18 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 17:52

to właśnie poznałeś w oplu wzięli pod uwagę że skrzynia czasem pracuje , co do innych marek to faktycznie w większości po otwór.

w instrukcji jest napisane rozniez ze poziom oleju sprawdza sie na skrzynce rozgrzanej.
, w instrukcji do astry pisa ze poziom oleju powinien byc nizszy o 20 mm , ale przy uzupelnianiu mozna lac az zaczenie wyciekac...
ja nie kwestionuje twoich metod, tylko stwierdzam ze to nie robi az tak duzej roznicy.

#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2009 - 18:05

wiem wiem ja tylko chciałem uzupełnić Twoją wypowiedz a nie spierac sie o metody i tak każdy robi jak chce , ja leje tak jak napisałem bo wcześniej też lałem po otwór i zawsze puszczał mi tylny uszczelniacz a jak zacząłem lać te 9 mm poniżej to mam spokój:)

#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2009 - 18:30

w instrukcji jest napisane rozniez ze poziom oleju sprawdza sie na skrzynce rozgrzanej.
, w instrukcji do astry pisa ze poziom oleju powinien byc nizszy o 20 mm , ale przy uzupelnianiu mozna lac az zaczenie wyciekac...
ja nie kwestionuje twoich metod, tylko stwierdzam ze to nie robi az tak duzej roznicy.

To zależy konkretnie od modelu skrzyni. Jedne są na poziomie otworu kontrolnego inne poniżej, zależnie od modelu. To samo w Vectrach więc lepiej nie ulepszać co dobrze działa. :)