

wyciek oleju - niekończący sie problem
#41
OFFLINE
Napisany 27 października 2014 - 16:13
i nic nie cieknie na polksiezycach i na calej dlugosci jest sucho przod silnika tez caly uszcelnilem na elringach i tez jest sucho i nie cieknie musze sprawdzic pozostale rzeczy z listy podanej przez kolegow
U mnie silnik chodzi idealnie nic nie sychac i wyciek juz nie jest taki duzy jak przed uszczelnieniem przodu silnika u mnie jest obrzygany silnik od dolu tak jakby pocil sie od kolektorow w dol i na laczeniu skrzyni z silnikiem
#42
OFFLINE
Napisany 27 października 2014 - 19:06
#43
OFFLINE
Napisany 27 października 2014 - 23:23
Ja swoja xev zrobilem na reinz dwa lata temu i do dzis mam spokoj.

#44
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 15:11
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Teraz wymienię uszczelkę i zapodam masę zamiast silikonu. Zobaczymy czy będzie OK.
#45
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 16:36
Zobaczymy jak z czasem się to będzie sprawować

#46
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 23:52
A no właśnie w tej grubości uszczelki jest feler, bo jak sprawdzałem to bez uszczelki pokrywa opera się na mocowaniach, a do głowicy brakuje od 0,5mm do 1,0mm. A tyle właśnie ma uszczelka i obawiając się że jej nie dociśnie zapodałem silikon.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Teraz wymienię uszczelkę i zapodam masę zamiast silikonu. Zobaczymy czy będzie OK.
Uszczelke zostaw ta co masz, kup np.nitro, wyczysc silikon, wszystko "wymocz " w nitro, tam gdzie siada uszczelka przelec papierem 1000 by zmatowac , tu tez nitro i ogien z masa i ma byc git.
#47
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 05:10
#48
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 07:14
Chyba że gamonie prawdopodobnie za mocno roswiercili. Moze w kanał olejowy trafili?
ja mam lepszą metodę wykrecania śrub.
#49
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 07:50
A nie z pod pokrywy leci na tą szpilke?
Chyba że gamonie prawdopodobnie za mocno roswiercili. Moze w kanał olejowy trafili?
ja mam lepszą metodę wykrecania śrub.
W xevie jest tam bardzo płytko, ta pierwsza szpilka jest problematyczna, moze leciec z niej olej jak otwór był nieumiejętnie naprawiany. Miałem 2 takie przypadki.
#50
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 15:25
#51
OFFLINE
#52
OFFLINE
Napisany 31 października 2014 - 19:52
Oczywiście najpierw spróbuję ze starą uszczelką bo nowa 100zł, a w razie niepowodzenia masy wystarczy jeszcze na drugi test.
I jeszcze pytanko o samo smarowanie, bo w międzyczasie pytałem w Elringu o właściwą do tego celu masę. Podali symbol i polecili nakładać tylko w newralgicznych miejscach, a myślę czy nie lepiej pociągnąć po całości?
#53
OFFLINE
Napisany 31 października 2014 - 20:38
I jeszcze pytanko o samo smarowanie, bo w międzyczasie pytałem w Elringu o właściwą do tego celu masę. Podali symbol i polecili nakładać tylko w newralgicznych miejscach, a myślę czy nie lepiej pociągnąć po całości?
Nitro sobie daruj moze Ci przezrec uszczelke i stopic plastikowe pokrywy lepiej kupic dobry odtluszczacz i benzyne ekstrakcyjna od wymycia pokryw i glowicco do masy to jesli chcesz miec pewnosc ze nie bedzie cieklo spod pokryw to mase wyciskasz cieniutka warstwe w rowkach w pokrywach i wkladasz uszczelke w okrywy a na glowice nie wyciskasz z tuby tylko wyciskas masze na palec i wklepujesz na glowicy miejsce obok miejsc rownomiernie zeby wypelnic cala powierzchnie styku pokrywy z glowica i odczekaj ok 10 min zanim zalozysz pokrywy w ten sposob utworzy sie tak jaby z tej cienkiej warstwy masy jakby dodatkowa uszczelka a z tuby wyciskasz dodatkowo w newralgicznych punktach potem zakladasz i przykrecasz pokrywy jak to zrobisz to najlepiej zeby auto postalo jeden dzien nie odpalane i nie ruszane zeby wszystko sobie spokojnie dobrze wysychlo
#54
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2014 - 21:44
Nitro sobie daroj moze Ci przezrec uszczelke i stopic plastikowe pokrywy lepiej kupic dobry odtluszczacz i benzyne ekstrakcyjna od wymycia pokryw i glowicco do masy to jesli chcesz miec pewnosc ze nie bedzie cieklo spod pokryw to mase wyciskasz cieniutka warstwe w rowkach w pokrywach i wkladasz uszczelke w okrywy a na glowice nie wyciskasz z tuby tylko wyciskas masze na palec i wklepujesz na glowicy miejsce obok miejsc rownomiernie zeby wypelnic cala powierzchnie styku pokrywy z glowica i odczekaj ok 10 min zanim zalozysz pokrywy w ten sposob utworzy sie tak jaby z tej cienkiej warstwy masy jakby dodatkowa uszczelka a z tuby wyciskasz dodatkowo w newralgicznych punktach potem zakladasz i przykrecasz pokrywy jak to zrobisz to najlepiej zeby auto postalo jeden dzien nie odpalane i nie ruszane zeby wszystko sobie spokojnie dobrze wysychlo
A przypadkiem Nitro nie zje glowic jak sie nin wyczysci uszczelki? Przeciez nitro to zadna zasada czy mega kwas. Czyszcze uszczelki w benzynie, nitro, birolu itd i nic. Jak zostawisz na kilka godzin uszczelki w nitro to sie zgodze ale nie jak odtluscisz tylko.
via tapatalk
#55
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2014 - 19:27
Nitro można przetrzeć lakier samochodowy itp a np inne rozcieńczalniki wchodzą w reakcję z lakierem , itp.
śmiało stosować i nie bać się o konsekwencje .
Alley święta racja :-)
"darth" czy ty wiesz co piszesz? zastanów się nad sobą!
#56
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2014 - 21:14
"darth" czy ty wiesz co piszesz? zastanów się nad sobą!
Wiem co pisze co do nitro niech wam bedzie:p
#57
OFFLINE
#58
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2014 - 21:33

Czwarty dzionek śmigam i ni kropelki wycieku.
Oczywiście kupiłem masę uszczelniającą oryginalną GM strikte do pokryw na głowicy. Psiakaś zielonkawa maź. Niestety instrukcji ni hu hu.
Starą uszczelkę zacząłem czyścić, ale była już tak oblepiona silikonem, że nie opłacało się czyścić więc kupiłem nówkę ELRINGA. I teraz wiem, że winowajcą była poprzednia uszczelka marki chyba TOPRAN.
Pany jak zmierzyłem obie to różnica kolosalna. Wysokość ogólna 4,4/6,4mm, a wysokość na półksiężycach z których ciekło 14,4/16,4mm. 2 mm to sporo! Że nie wspomnę o wykończeniu na półksiężycach, które w Elring było o niebo lepsze. W zasadzie zastanawiałem się po co kupiłem masę, ale jak kupiłem to już posmarowałem. Tylko nad wałkami rozrządu z przodu i z tyłu (tylko w rowkach pokrywy).
I chyba ważne: z powodu braku instrukcji do tej masy to odczekałem dobre 20 min po smarowaniu, bo nie chciała stygnąć. Samo autko odpaliłem dopiero następnego dnia. I tak coś jeszcze wypłynęło jak silnik rozgrzał się, ale nie było wycieku oleju.
Jestem zadowolony. Dzięki wszystkim za porady i pozdrawiam.
#59
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 23:13
Problem z jakim do Was się zwracam jest następujący... Wyciek oleju silnikowego. :pokoj::pokoj:
Lokalizacja miejsca wycieku, wszystko od spodu ładnie umyte, wyczyszczone, odpalam silnik, po około 5minutach pracy pokazała się strużka oleju w okolicach filtra oleju, strużka idealnie płynie po drugiej misie, tej wyższej aluminiowej (śruby torx dokręcone ). Pytanie jest następujące, którą uszczelkę należy wymienić, a może to nie wina uszczelek, nie chce wchodzić koszta bo po co...
Która uszczelka jest walnięta, co obstawiacie ?
1. Uszczelka misy olejowej blaszanej
2. Uszczelka misy olejowej drugiej, aluminiowej ?
3. Uszczelka podstawy filtra, jest w ogóle coś tam takiego ?
4. Może z czujnikiem coś jest nie tak, czujnik też dokręciłem...
Z góry dziękuje, i czekam na propozycje : )
#60
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 23:41
4. Może z czujnikiem coś jest nie tak, czujnik też dokręciłem...
Który czujnik dokręciłeś?