Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka silnika 2.2 dti podczas jazdy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 lipca 2009 - 13:40

hmm to dla mnie troche dziwne, bo CHECK nie swieci mi sie jak auto jest obciazone np. przyspieszam, jade pod górkę. dosyc szybko gaśnie... czasem na postoju zaraz po uruchomieniu, po ok 2min zapał sie check, wtedy silnik nawet nie byl zagrzany, stawiam ze to nie to.. ale sprawdze

#42 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 06 lipca 2009 - 21:43

hmm to dla mnie troche dziwne, bo CHECK nie swieci mi sie jak auto jest obciazone np. przyspieszam, jade pod górkę. dosyc szybko gaśnie... czasem na postoju zaraz po uruchomieniu, po ok 2min zapał sie check, wtedy silnik nawet nie byl zagrzany, stawiam ze to nie to.. ale sprawdze


Objaw o którym pisałem występuje gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Najczęściej po przejechaniu od około 150 km do 200 km. Przy normalnej temperaturze silnik zachowuje się bez żadnych problemów. Pozdrawiam;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#43 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 lipca 2009 - 06:44

wiec to nie u mnie... potrzebuje paru minut by uslyszec swist wypuszczanego /a moze wpuszczanego/ powietrza i zapala sie CHECK...

#44 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 11:53

Zostaje jeszcze przepływomierz do sprawdzenia. U mnie też nawalał i dawał checka. Jest jeszcze jeden trop z tym ciśnieniem doładowania. Albo łopatki od turbiny są przycięte w pozycji otwartej albo egr się nie domyka i za mało spalin idzie do turbiny. Trzeba wykręcić egr i zajrzeć w dziurę po nim, czy nie jest zasyfiony kolektor dolotowy w tym miejscu.
Sprawdź jeszcze połączenia rur i rury od turbo do silnika przez IC. Może gdzieś puszcza?

#45 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 lipca 2009 - 19:04

przeplywke sprawdzalem opelscanerem, na postoju wskazania w normie tj w granicach 250, podczas jazdy dochodzi do kilkuset /700 i wiecej- w sumie doladnie nie sprawdzalem/, rosnie jednak wraz z dodaniem gazu.
na EGR /za OUT zaworka/ mam ciagle -0,8bar, wiec grzybek jest podniesiony i jak rozumiem leci swierze powietrze. co moze powodowac za na zaworku utrzymuje sie wciaz takie podcisnienie ? w opcjach opelscanera widnieje EGR PULSE RATIO /co to jest??/ które zmienia sie w zaleznosci od obciazenia...
Jak mogłbym sprawdzic łopatki turbiny bez dawania do regeneracji - wiadomo, koszty...

#46 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2009 - 08:10

Gdy grzybek jest podniesiony, to wtedy lecą spaliny do komory spalania, a gdy jest zamknięty - tylko powietrze. Wszystkie stany pośrednie pomiędzy całkowitym zamknięciem i otwarciem są zależne od obciązenia silnika: im większe tym grzybek bardziej zamyka wlot spalin, logiczne. Przepływomierz może mieć nieliniowe (chwilowe, tylko w pewnych zakresach pracy) niesprawności, które może objawiać się checkiem w różnych sytuacjach. Również sam zawór egr może mieć niewielką nieszczelność w membranie, która może dawać checka przy różnych obciążeniach i prędkościach samochodu. -0,8bara jest OK i tak ma być. A na pewno masz dobrze wężyki podciśnienia połączone? NAjlepiej sprawdzić w takiej samej omedze.
Łopatki, to myślę, że w warsztacie lub w ASO przy pełnej diagnozie techem 2 (myślę, że to jest chyba najtańszy sposób na znalezienie przyczyny).
EGR pulse ratio, jak sama nazwa wskazuje oznacza stosunek spalin w powietrzu w kolektorze dolotowym (im większe obciążenie tym mniejszy udział spalin i grzybek domknięty).

#47 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 lipca 2009 - 09:43

jesli chodzi o podlaczenie wezykow to nic nie zmienialem kiedy zaczął pojawiac sie check, najpierw bylo to bardzo sporadycznie, pozniej coraz czesciej az stalo sie to regułą.
zaskoczyles mnie tym grzybkiem, sadzilem ze to dziala na odwrót.
kurde, moze mam zasyfione kanały i spaliny nie dochodzą do komór? bo grzybek jak zassę to słyszę ze chodzi /po puszczeniu slychac uderzenie grzybka w "podstawe"/.
nic, jeszcze dzis troche poszperam w aucie.
Jak za pierwszym razem gdy zapalil mi sie check, psojrzałem na kolektor ssacy i pompę pod nim, to cała pompa była oblana olejem /?/ albo ON /ale to raczej bym wykluczyl/, rozebralem kolektor ssacy i w srodku bylo tlusto od nagaru ale bylo go góra 2mm, nie bylo tak strasznie jak niektorzy wrzucaja foty...
moze cos co wylało sie spod pokrywy kol. ssacego dostalo sie "gdzies" i zaczelo sprawiac problemy...? moze nadmiar oleju bo po stwierdzeniu ze mam zalaną pompę to dolałem troche za duzo oleju....
musze przestac gdybac i udac sie do legionowa, moze tam magik cos wymysli...

#48 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2009 - 17:55

Małecki z Legionowa to dobry pomysł. To na pewno nie przez olej, A może masz nieszczelny kolektor dolotowy (uszczelka między nim a blokiem, nieszczelne połączenie egra z kolektorem)?
PS
Gdy grzybek jest opuszczony (podciśnienie nie utrzymuje go), to spaliny lecą do kolektora, a gdy podniesiony, to otworem w kolektorze lecą sobie... do komory spalania ;)
Mój kolegaz VKP też miał podobny problem, niezwykle trudny do zidentyfikowania. Okazało się, że węzyki podciśnienia od regulacji klimy (te, co wchodzą pod deskę) nie łączą lub są rozszczelnione. U niego objawiało się checkiem przy ustawieniu klimy lub nawiewu powyżej lub poniżej określonek temperatury. Może to też ma miejsce u Ciebie. Jego nick to chyba rafał78.
Mamtakie linki: http://forum.vectrak...=30103&hl=p0400 i http://forum.vectrak...=31883&hl=p0400

#49 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 lipca 2009 - 11:23

to z viki juz czytalem kiedys, niby niektore objawy te same ale rozne przyczyny...
dzis zdjąłem rure dolotową do kolektora ssacego i zobaczylem grzybek, zassalem strzykawą, podniosl sie i stabilnie przez 1min trzymał. na OUT zaworka tez jest -0.8 wiec na bank sie podnosi grzybek. mysle ze znajde troche czasu i zrzuce pokrywe od ssacego, mam teraz zalozona metalowa uszczelke plus silikon czarny /zbytnio nie oszczedzalem, pociagnalem cala powierzchnie/ i moze faktycznie gdzies jest nieszczelnosc na pokrywie kolektora... zastanawia mnie tez to cisnienie doladowania, ktore jest o ok. 0,1-0,2 mniejsze od żadanego.
jak pali sie check to silnik tak jakby klekocze.../cos jakbym zdjal rure dolotową do kolektora/ jak juz robi sie odrobine ciszej, za chwile gasnie check i dzwiek silnika jest bardziej "jedwabisty" /hehe w dieslu jedwabisty dzwiek ;) /.
poki co walcze z odpalaniem, ale to juz inny watek

#50 OFFLINE   elvispoznan

elvispoznan
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-01-2009

Napisany 19 lipca 2009 - 19:25

mialem podobny problem.okazalo sie ze w turbinie lopatki byly polamane(tak jak by cos wlecialo i zostalo przaz nie przemielone)wtedy turbine bylo slychac tak jakby jechala w okolicy karetka na sygnale:) po naprawie turbo (1000zl) dopiero naprawde poczulem prawdziwe przyspieszenie:) od tamtej pory jest ok.

#51 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 lipca 2009 - 22:13

tubo jest ok, wtedy kiedy trzeba to ciagnie.

#52 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 07 października 2009 - 18:33

witam mam ten sam problem tzn podobny. mam auto od 3 tyg bylo robione :
wymiana turbiny tzn wklady
uszczelki na silniku misie i innych rzecZach oraz zimering na skrzyni
auto zosrtalo jeszcze nie skonczone gdyz potrzeba jej regulacji ktora ma nastapic w sobote ale objawy jakie zauwazylem sa niepokojace i nie daja mi spac a mnianowicie przy 3 tys przy ostrym dodaniu w gaz auto lekko szarpnie a przy 4 potrafi wogole nie dawac mocy i na sekunde zapala sie check oddam gaz i check znika dodaje gazu auto szarpie ijak by sie dusilo chce isc ale nie moze predkosc max 140 dalej nie chce obroty do 4500. co to moze byc. na 2 biegu jak przeciagne obroty to nie jest to czeste dzis jak probowal co to jest po dojechaniu i stanieciu auto dodawalo obrotow do prawie 100 i trzesczal zaworek podcisnienia kolo egr i silnik dziwnie chodzi po czym przestal i praca silnika wrocila do normy?
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#53 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 października 2009 - 06:44

Mój kolegaz VKP też miał podobny problem, niezwykle trudny do zidentyfikowania. Okazało się, że węzyki podciśnienia od regulacji klimy (te, co wchodzą pod deskę) nie łączą lub są rozszczelnione. U niego objawiało się checkiem przy ustawieniu klimy lub nawiewu powyżej lub poniżej określonek temperatury.

panowie posprawdzajcie wszystkie wężyki podciśnień, a w szególności łączenia przy trójmikach te gumowe łaczniki lubia pekać ,a nie widac to na pierwszy rzut oka.
Troche cierpliwości, a duzo kasy w kieszeni.
Zawsze trzeba zaaczynac od najprostszych rzeczy
Przerabiałem to prz szwagra omie.
2dni szukaliśmy najpierw znależliśmy jhedno pekniecie na dodatek wzdłużne i niby juz wszystko dobrze miało byc ,na drugi dzień drugie pekniecie. po wymianie łączników przy trójnikach wszystko wróciło do normy już się pomarańczowa kontrolka nie zapala.

#54 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 08 października 2009 - 15:44

a moze jais schemacik podlaczenia tych zaworkow lub opis odnosnie mojego silnika bo naprawde gubie sie i mam dosyc a nikt nie potrafi mi pomoc nawet w miescie nie mam takiego silnika zeby porownac i zobaczyc
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)