Kontrolka silnika 2.2 dti podczas jazdy
#1 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 12:09
Poszukałem troche na forum i mam pytanie o kontrolkę silnika...
Raz zapaliła mi sie podczas jazdy /chyba oleju troche zabrakło/, dolałem i miałem spokój na ok 30km-potem znowu sie zapaliła. Jak wł./wył. silnik to mam spokój na pare km, ale nie ma reguły. Zapala sie mimo spokojnego /do 2,5 tys obrotow/ stulu jazdy. jutro ide na kompa zczytac błędy
Pytanie:
1. czy odłączenie aku powinno wykasowac błąd z komputera, czy jest on dalej w pamieci i przypomina sie co jakis czas? oleju mam troche za duzo /moze o 150-200ml /na 5.5l/, czy to moze być to?
samochód jezdzi płynnie, podczas jady nie szarpie, czysciłem przepływke /ale juz po tym jak sie kontrolka zapaliła/ i wrazenie ze silnik plynniej chodzi na nizszych biegach...
#2 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 12:51
Pozdrawiam. aaaaa w Oplach odłączenie aku chyba nie resetuje błędów jak w vw. Trzeba je wykasować.
#3 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 13:11
u mnie spalony był bezpiecznik 20A - podgrzewanie płynu chłodzącego /nawet nie wiedziałem ze takie cos jest - to chyba nie jest eberspacher - mam w nadkolu go/ - poz. 24 oraz brakowało bezpiecznika 20A /poz. 25 - styki metalowe w gniezdzie są/ - w instrukcji figuruje jako otwieranie dachu /u mnie go nie ma/
A co do nadmuchu to ostatnio troche psioczyłem, ze mimo zwiększania nadmuchu /na manualnych ustawieniach/ to reaguje tylko prawie przy maksimum skali /brakowało płynnej regulacji nadmuchu -wiało słabo albo zaczynało dość mocno... /
Jutro umówiony jestem na komp, zobacze co sie wyświetli...
#4 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 15:39
#5 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 18:35
A gdzie znajduje sie ten czujnik oleju?
I jeszcze pytanie - nad filtrem oleju przytwierdzona do bloku silnika jest złączka 3-pin, do czego ona jest?
#6 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 21:54
I jeszcze pytanie - nad filtrem oleju przytwierdzona do bloku silnika jest złączka 3-pin, do czego ona jest?
Prawdopodobnie chodzi Ci o czujnik położenia wału korbowego.
#7 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 05:50
#8 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:13
#9 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:18
tylko ze ta czujka a dokladnie przewod idzie gdzies za silnik w dół, patrząc od przodu... do bloku nad filtrem jesttylko uchwyt do tej złączki, by sie nie telepotał... to czujnik obrotu wału? mozna styki czyścic benz/rozp. ekstrakcyjną z pozostałości olejopodobnych? nie rozpusci plastyków?
Tak to jest czujnik obrotów wału korbowego. Mam 100% pewności, bo sam go wymieniałem.
#10 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:24
Dzis/jutro zrobie fotkę tejwtyczki o która mi chodzi - czy to na pewno od czujnika obrotow wału...
#11 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:09
#12 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:05
#13 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:36
11xx? - nie pamietam nr dokladnie ale: CZUJNIK PODCIŚNIENIA DOŁADOWANIA
xxxx - tego tez nie zdazyłem spisac ale: coś z temperaturą sterownika silnika - ten byc moze od zbyt długiego kręcenia silnikiem gdy nie chciał zapalic...
Obecnie błędy skasowane, troche /moze z 5km/ pojezdziłem, turbinka podczas testów rozkręcana do 5tyś i błąd sie nie pojawił... jutro zonka jedzie w traskę - ok 130km i zobacze czy cos bedzie...
#14 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:50
Damian, wlej równo 5l oleju i będzie tyle ile trzeba
#15 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:31
CO do wymiany oleju to jeszcze chwile poczekam, wymienialem jakos ok pazdzienika i zrobiłemz 5-6kkm /5w40 Magnatec/, do wakacji poczekam....
ArturL, do czego jest bezpiecznik pod pozycją 24 pod kierą /20A/, opisany jako podgrzewanie płynu chłodzącego? u mnie był przepalony... mam dogrzewacz silnika EBERSPACHER, który w zimę nie chodził.... /nie sprawdzałem zimą bezpieczników.... /
#16 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:50
#17 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:53
#18 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 20:18
#19 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 20:53
#20 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2009 - 07:08
teraz to nie mam nawet jak sprawdzic dogrzewacza... chyba zeby wypiac jakis czujnik ? jak myslisz?
Przy temperaturze zewnętrznej pomiędzy 3 a 5 stopni sprawdzenie dogrzewacza jest praktycznie nie możliwe. Co do bezpiecznika, to rzeczywiście jest on do układu dogrzewania D3WZ. Sprawdzenie jest możliwe w serwisie opla z użyciem techa2, ale koszt sprawdzenia i ewentualnego zdiagnozowania około 140 zł. Osobiście to przećwiczyłem i kieszeń stała się lżejsza. Jeżeli chodzi o ilość oleju to do silnika 2.2, być może i 2.0 wchodzi 4,9litra.