Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka silnika 2.2 dti podczas jazdy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2009 - 12:09

Witam!
Poszukałem troche na forum i mam pytanie o kontrolkę silnika...
Raz zapaliła mi sie podczas jazdy /chyba oleju troche zabrakło/, dolałem i miałem spokój na ok 30km-potem znowu sie zapaliła. Jak wł./wył. silnik to mam spokój na pare km, ale nie ma reguły. Zapala sie mimo spokojnego /do 2,5 tys obrotow/ stulu jazdy. jutro ide na kompa zczytac błędy
Pytanie:
1. czy odłączenie aku powinno wykasowac błąd z komputera, czy jest on dalej w pamieci i przypomina sie co jakis czas? oleju mam troche za duzo /moze o 150-200ml /na 5.5l/, czy to moze być to?
samochód jezdzi płynnie, podczas jady nie szarpie, czysciłem przepływke /ale juz po tym jak sie kontrolka zapaliła/ i wrazenie ze silnik plynniej chodzi na nizszych biegach...

#2 OFFLINE   franky49

franky49
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 05 kwietnia 2009 - 12:51

W moim przypadku okazało się, że przyczyną były zaworki podciśniena. Dodatkowym objawem było kiepskie przełączanie nawiewu np. z szyby na centralny nadmuch. Kontrolka zaświecała się po ok 5 min po uruchomieniu, potem na jakiś czas gasła i znowu się świeciła. Zaworki te sterują również turbiną. Proponuję zczytanie błędów i dopiero potem coś działać. Chyba że masz podobne problemy z nadmuchem wtedy możesz popróbować z zaworkami...
Pozdrawiam. aaaaa w Oplach odłączenie aku chyba nie resetuje błędów jak w vw. Trzeba je wykasować.

#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2009 - 13:11

yhm
u mnie spalony był bezpiecznik 20A - podgrzewanie płynu chłodzącego /nawet nie wiedziałem ze takie cos jest - to chyba nie jest eberspacher - mam w nadkolu go/ - poz. 24 oraz brakowało bezpiecznika 20A /poz. 25 - styki metalowe w gniezdzie są/ - w instrukcji figuruje jako otwieranie dachu /u mnie go nie ma/

A co do nadmuchu to ostatnio troche psioczyłem, ze mimo zwiększania nadmuchu /na manualnych ustawieniach/ to reaguje tylko prawie przy maksimum skali /brakowało płynnej regulacji nadmuchu -wiało słabo albo zaczynało dość mocno... /
Jutro umówiony jestem na komp, zobacze co sie wyświetli...

#4 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 05 kwietnia 2009 - 15:39

Być może przyczyna leży w czujniku oleju. Co do nadmiaru oleju, proponuję zmniejszyć jego stan do książkowego poziomu, albowiem możesz uszkodzić uszczelniacze. Pozdrawiam;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#5 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2009 - 18:35

troche wyssałem strzykawą ale to robota głupiego... jutro podjade do mech to moze odciagną...
A gdzie znajduje sie ten czujnik oleju?
I jeszcze pytanie - nad filtrem oleju przytwierdzona do bloku silnika jest złączka 3-pin, do czego ona jest?

#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2009 - 21:54

I jeszcze pytanie - nad filtrem oleju przytwierdzona do bloku silnika jest złączka 3-pin, do czego ona jest?


Prawdopodobnie chodzi Ci o czujnik położenia wału korbowego.

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 05:50

tylko ze ta czujka a dokladnie przewod idzie gdzies za silnik w dół, patrząc od przodu... do bloku nad filtrem jesttylko uchwyt do tej złączki, by sie nie telepotał... to czujnik obrotu wału? mozna styki czyścic benz/rozp. ekstrakcyjną z pozostałości olejopodobnych? nie rozpusci plastyków?

#8 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:13

Rafja, przeczyść wtyczkę od czujnika oleju. A to za dużo oleju, to jak zmierzyłeś? Jak po nocy, to powinno być do 1cm powyżej max na bagnecie.

#9 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:18

tylko ze ta czujka a dokladnie przewod idzie gdzies za silnik w dół, patrząc od przodu... do bloku nad filtrem jesttylko uchwyt do tej złączki, by sie nie telepotał... to czujnik obrotu wału? mozna styki czyścic benz/rozp. ekstrakcyjną z pozostałości olejopodobnych? nie rozpusci plastyków?


Tak to jest czujnik obrotów wału korbowego. Mam 100% pewności, bo sam go wymieniałem. :)

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:24

w instrukcji jest ze oleju powinno byc na zimnym do MAX /jak spłynie/. u mnie na zimno jest tak z 6mm na sprężynie, wiec troche za dużo. A czujnik poziomu oleju gdzie znajdę?
Dzis/jutro zrobie fotkę tejwtyczki o która mi chodzi - czy to na pewno od czujnika obrotow wału...

#11 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:09

Oleju masz OK, nic nie odlewaj (nie sądzę, żeby to było przyczyną, choć różnie może być :) ). Ja po wymianie zawsze mam tyle. Czujnik jest przy misce olejowej i dostępny tylko od spodu auta (kanał, kobyłki).

#12 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:05

Offtopic: przy wymianie oleju ile zalewacie nowego? (Nie chodzi mi o to ile sie miesci w silniku, ile ma wchodzic etc)

#13 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:36

Zczytałem błędy:
11xx? - nie pamietam nr dokladnie ale: CZUJNIK PODCIŚNIENIA DOŁADOWANIA
xxxx - tego tez nie zdazyłem spisac ale: coś z temperaturą sterownika silnika - ten byc moze od zbyt długiego kręcenia silnikiem gdy nie chciał zapalic...

Obecnie błędy skasowane, troche /moze z 5km/ pojezdziłem, turbinka podczas testów rozkręcana do 5tyś i błąd sie nie pojawił... jutro zonka jedzie w traskę - ok 130km i zobacze czy cos bedzie...

#14 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:50

Rafja, podociskaj wężyki i gumowe kolanka w układzie podciśnienia przy elektrozaworach, szczególnie tym przy turbo i w miejscu, gdzie wchodzi do turbo.
Damian, wlej równo 5l oleju i będzie tyle ile trzeba :)

#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:31

ok, jutro podociskam, tez mysle ze cos moze byc z jakims przewodem podciśn. ...
CO do wymiany oleju to jeszcze chwile poczekam, wymienialem jakos ok pazdzienika i zrobiłemz 5-6kkm /5w40 Magnatec/, do wakacji poczekam....

ArturL, do czego jest bezpiecznik pod pozycją 24 pod kierą /20A/, opisany jako podgrzewanie płynu chłodzącego? u mnie był przepalony... mam dogrzewacz silnika EBERSPACHER, który w zimę nie chodził.... /nie sprawdzałem zimą bezpieczników.... /

#16 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:50

Wydaje mi się, że jest on właśnie od dogrzewacza. Ja też mam taki i odkąd pamiętam nigdy mi nie działał. A tego bezpiecznika, też nigdy nie sprawdzałem...

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:53

teraz to nie mam nawet jak sprawdzic dogrzewacza... chyba zeby wypiac jakis czujnik ? jak myslisz?

#18 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 20:18

No właśnie równo 5l zalewam i na zimnym jest lekko ponad stan, ale jak się rozgrzeje to jest pół stanu. W tamtej Omedze mi to zwisało, bo nie było kompa pokładowego, a tutaj ten leszcz się drze czasami "check oil level" :mad:

#19 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2009 - 20:53

hmmm u mnie poza temp <3st na kompie /kolor, graficzny/ nie pokazuje takich komunikatow.... ale u mnie tez weszlo 5 l

#20 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 07 kwietnia 2009 - 07:08

teraz to nie mam nawet jak sprawdzic dogrzewacza... chyba zeby wypiac jakis czujnik ? jak myslisz?


Przy temperaturze zewnętrznej pomiędzy 3 a 5 stopni sprawdzenie dogrzewacza jest praktycznie nie możliwe. Co do bezpiecznika, to rzeczywiście jest on do układu dogrzewania D3WZ. Sprawdzenie jest możliwe w serwisie opla z użyciem techa2, ale koszt sprawdzenia i ewentualnego zdiagnozowania około 140 zł. Osobiście to przećwiczyłem i kieszeń stała się lżejsza. Jeżeli chodzi o ilość oleju to do silnika 2.2, być może i 2.0 wchodzi 4,9litra.;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka