

Jakie oponki-rozmiar
#501
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 19:39
#502
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 19:41
Tylko nie dawaj swoich hehe
#503
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 19:48
#504
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 20:19
235/45R18 to jest max co wejdzie. Co ciekawe a już pisałem licznik pokazuje idealnie na nich.
#505
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 20:25
Opona 205/40/17 to 595.8 mm średnicy, a 235 to 643.3 mm. Prawie 5cm różnicy w średnicy koła to bardzo dużo.
to się może zgadzać, bo na 235/45/17 u mnie licznik zawyża o ok 3km/h przy 100km/hCo ciekawe a już pisałem licznik pokazuje idealnie na nich.
#506
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 20:26
Dokładnie, dobrze Maro pisze.
Opona 205/40/17 to 595.8 mm średnicy, a 235 to 643.3 mm. Prawie 5cm różnicy w średnicy koła to bardzo dużo.
nie wiem gdzie tu wyczytałeś że maro coś pisał o 17.
A na tył 245/45/18 wejdzie ?
Bo przód jak coś będzie 235/45/18
#507
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 20:28
A jak ktoś zmienia wysokość opony ze względu na komfort nie patrząc na inne parametry to widziały gały co brały.
#508
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 21:15
A co do kółka na 15 o szerokości 195 i profilu 70

I Maro nie ciągnij za słówka

#509
OFFLINE
#510
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 21:32
#511
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 21:33
Ja mam 235/45R18 i wyższy profil(typu 50) nie wejdzie.
235/45R18 to jest max co wejdzie. Co ciekawe a już pisałem licznik pokazuje idealnie na nich.
a zawieszenie masz ori?
#512
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 22:32
A na tył 245/45/18 wejdzie ? Bo przód jak coś będzie 235/45/18
235/45R18 to jest max co wejdzie.
I to jest najlepszy setup. Średnica koła ok. 650 mm. Nie musi być z tyłu 265 to już kwestia indywidualna. Mogę tylko potwierdzić, że uzyskanie komfortu na oponie o profilu 40 czy 45 jest możliwe ale przy nowej, dobrej oponie. Auto dużo ciszej pokonuje (tłumi) nierówności poprzeczne. W koleinach też jest dużo lepiej. Ja to porównuje do jazdy nowym autem. Wymienimy wszystko w zawieszeniu a dalej to nie to, twardo, buja i trzeszczy wszystko. O co chodzi ?? Sorry, bez inwestycji w nowe laczki co jakiś czas nie odczujemy pełnego efektu wygodnej, sprawnej zawiechy jak w nowym samochodzie. Może być twardo ale przyjemnie twardoZ przodu 235/40/18, z tyłu 265/35/18. Zawiecha oczywiście Irmscher Absolutnie nie narzekam. Dodam, że po założeniu całkowicie nowych opon komfort (mowa tu o dziurach i koleinach) znacząco się poprawił.

Zgadza się wymiarami ale nie ma takich opon do aut osobowych.A co do kółka na 15 o szerokości 195 i profilu 70 wiem że baniak ale taki by pasował wg umownego zastosowania odpowiedniej średnicy do chcianej szerokości opony.
#513
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 22:49

#514
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 23:05
To kwestia szerokości felgi.Nie musi być z tyłu 265 to już kwestia indywidualna
#515
OFFLINE
Napisany 14 maja 2014 - 23:20
I o to mie sie cały czas rozchodziJak czytam te wasze wywody o tych profilach to nie wiem czy nie czytacie ze zrozumieniem czy po prostu nie dopuszczacie do siebie informacji ze numer na drugim miejscu to nie wysokość w mm tylko procent szerokości opony. Każdy to powtarza, a niektórzy dalej swoje i jeżeli masz z przodu 235/45/18 a z tyłu chcesz mieć szerszego lacza to nie można dać XXX/45 tylko przeliczyć jaki będzie optymalny. Po to są kalkulatory ogumienia aby wyliczyć średnicę koła bo później się zamówi opony i będą posty że coś obciera albo że przetarło opony...

Nie mam zamiaru za cokolwiek ciągnąć :roll:I Maro nie ciągnij za słówka
W przypadku Omegi szeroka opona pasuje do szerokiej felgi jak d*pa do wiadra. Chyba, że chce się pójść w German Style ale to dla mnie niezrozumiałe jak... hip hopTo kwestia szerokości felgi.

#516
OFFLINE
Napisany 15 maja 2014 - 07:29
A to lepsza szeroka opona na feldze wąskiej jak kabanos? :hmmm:W przypadku Omegi szeroka opona pasuje do szerokiej felgi jak d*pa do wiadra. Chyba, że chce się pójść w German Style ale to dla mnie niezrozumiałe jak... hip hop
Dziwnie wygląda opona o niskim profilu, która wystaje kilka cm na boki poza obrys felgi.
Co do germana to się zgodzę, chociaż minimalny naciąg czasem wygląda ok.
#517
OFFLINE
Napisany 16 maja 2014 - 09:18
a zawieszenie masz ori?
Tak mam oryginalne.
Mam SS 18 4x8' stąd 4x 235/45R18, gdybym miał 9' z tyłu to bym dał 265/40 ale mi się podobają wszystkie koła takie same i ten sam model opon.
Zawieszenie seria. Jednakże musi być w dobrym stanie.
Średnica koła blisko 670mm i tylko takie teraz będę montował.(Odpowiednio 215/55R17 na zimę będę chciał).
Jest dużo wygodniej jak na niskim profilu, licznik mi pokazuje idealnie, mogę bardzo szybko jeździć na nich, wiadomo większe koło lepiej wybiera dziury a większy profil również.
Dobre sprężyny seryjne, nowe poduszki amortyzatora, łożyska amortyzatora, koła 670mm i w końcu nie przyhaczam na jakichś wertepach podwoziem. Samochód stoi wysoko, nie jak na sprężynach jakichś "wzmacnianych" z allegro ale równo prosto i wysoko, nadkole jest wypełnione tak jak chcę nie tylko od góry jak przy "glebie" ale całe dookoła.
Krótko pisząc, to jest dla mnie setup do jeżdżenia po 160 na drogach jakich u nas 90% czyli takich na 3+/4- i porównuję do "setupu" który przerabiałem(Irmschera i mniejszych profili opon, to była tragedia, jeździłem po prostu wolno! albo tak jak każdy się wlecze

Ani mi się nie podobał niższy profil ani nie mogłem zapindalać konkretnie jak droga nie była super.
A jak ktoś mi powie że balon i lepiej się jeździ na niższym profilu to niech spojrzy sobie na opony w Ferrari FF czy Aventadorze (bo tam balon nawet większy) i mi powie po co taki dam dali taki a nie inny rozmiar:jump:
#518
OFFLINE
#519
OFFLINE
Napisany 16 maja 2014 - 09:53
#520
OFFLINE
Napisany 16 maja 2014 - 10:07

PS. A na ostatniej focie wygląda jakby przód był o cal większy

