

sprawdzenie kompresji
#1
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 00:01
Chciałem sprawdzić ciśnienie ale do tego silnik nie powinien zapalić.
W związku z tym mam pytanie: co mogę odłączyć aby silnik kręcił a nie zapalił?
Wiem że powinienem wykręcić wszystkie świece ale do sprawdzenia w jednym cylindrze nie ma sensu a przekłamanie chyba nie będzie wielkie - przynajmniej będę wiedział czy ma ciśnienie.
#2
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 00:16
Coś nie pali na jeden cylinder tak jak powinien, ponieważ świeca jest ciągle zalana. Wymieniłem przewody oraz świece na nowe ale dalej to samo. Zastanawiam się czy to będzie cewka czy kompresja w cylindrze. Dodam że iskra na świecy jest.
Chciałem sprawdzić ciśnienie ale do tego silnik nie powinien zapalić.
W związku z tym mam pytanie: co mogę odłączyć aby silnik kręcił a nie zapalił?
Wiem że powinienem wykręcić wszystkie świece ale do sprawdzenia w jednym cylindrze nie ma sensu a przekłamanie chyba nie będzie wielkie - przynajmniej będę wiedział czy ma ciśnienie.
ja bym tylko lekko cykną tak żeby raz okręcił wałem alko wyciągną przekaźnik od pompy paliwa i próbuj odpalić i jak nie odpali załóż manometr albo trzeci sposób to wyciągnij chip (imo) z kluczyka

#3
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 00:26
Do pompki paliwa jest kilka bezpieczników z tego co gdzieś wyczytałem - ale nie wiem które.
Może wystarczy jakiś czujnik odpiąć i też silnik nie zapali.
#4
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 01:06
Jeżeli kompresja bedzie slaba na ktorymś cylindrze zalej na tłok troszke oleju silnikowego. sprawdz wtedy cisnienie jeśli sie podniesie padły pierścienie, jeśli nie podniesie cisnienia zawory do dotarcia.
#5
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 01:13
A najłatwiej byłoby sprawdzić w ten sposób. Jeżeli wyskoczy jakiś błąd to nie ma problemu, bo w pracy mam komputer do którego mogę zawsze ome podłączyć.
#6
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 07:07
nie widzę problemu jak masz dojście do kompa
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#7
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 16:03
#8
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 16:04
Odgrzeje temat mam ten sam problem chodzi mi o pierwszy cylinder i sprawdzenie kompresji na nim.Czy wystarczy jak odlacze cewke i wykrece ta jedna swiece czy pomiar bedzie wiarygodny?
odlacz kompa - wystarczy
#9
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 16:05
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 17:27
mi ostatnio mechanior sprawdzal kompresje i na jednym cylindrze bylo troche mniej-ale powiedział że tak może być-a może?:confused:
ile mniej ? roznica miedzy cylindrami nie powinna byc wieksza niz 1 bar
#12
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 17:43
#13
OFFLINE
Napisany 05 marca 2010 - 18:20
#14
OFFLINE
Napisany 05 marca 2010 - 18:33
Beast na pierwszym cylindrze mam 14,5 Bara sprawdzane zegarem dociskanym nie wkrecanym.
czyli ladnie. szukaj w ukladzie zaplonowym albo wtryskowym (moze lpg cos knoci)
#15
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 16:20
#16
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 22:18
#17
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 22:19
#18
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 22:26
A po co zdejmować kolektor? Wystarczy otworzyć przepustnice...
Żeby dostać się do świec? Strasznie tam gęsto i nie wiem, czy da radę wyjąć skrajne świeczki od strony grodzi bez zrzutu kolettore. Jest nawet problem, żeby fajki zdjąć.
#19
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 22:31
#20
OFFLINE
Napisany 25 października 2012 - 22:34