Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sprawdzenie kompresji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 kwietnia 2009 - 00:01

Coś nie pali na jeden cylinder tak jak powinien, ponieważ świeca jest ciągle zalana. Wymieniłem przewody oraz świece na nowe ale dalej to samo. Zastanawiam się czy to będzie cewka czy kompresja w cylindrze. Dodam że iskra na świecy jest.
Chciałem sprawdzić ciśnienie ale do tego silnik nie powinien zapalić.
W związku z tym mam pytanie: co mogę odłączyć aby silnik kręcił a nie zapalił?

Wiem że powinienem wykręcić wszystkie świece ale do sprawdzenia w jednym cylindrze nie ma sensu a przekłamanie chyba nie będzie wielkie - przynajmniej będę wiedział czy ma ciśnienie.

#2 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 05 kwietnia 2009 - 00:16

Coś nie pali na jeden cylinder tak jak powinien, ponieważ świeca jest ciągle zalana. Wymieniłem przewody oraz świece na nowe ale dalej to samo. Zastanawiam się czy to będzie cewka czy kompresja w cylindrze. Dodam że iskra na świecy jest.
Chciałem sprawdzić ciśnienie ale do tego silnik nie powinien zapalić.
W związku z tym mam pytanie: co mogę odłączyć aby silnik kręcił a nie zapalił?

Wiem że powinienem wykręcić wszystkie świece ale do sprawdzenia w jednym cylindrze nie ma sensu a przekłamanie chyba nie będzie wielkie - przynajmniej będę wiedział czy ma ciśnienie.


ja bym tylko lekko cykną tak żeby raz okręcił wałem alko wyciągną przekaźnik od pompy paliwa i próbuj odpalić i jak nie odpali załóż manometr albo trzeci sposób to wyciągnij chip (imo) z kluczyka :), a weź podmień świece z innego cylindra tak żeby wyeliminować świeca
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#3 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 kwietnia 2009 - 00:26

świece są wyeliminowane bo po wymianie kabli na nowe włożyłem świece i iskra na niej jest.
Do pompki paliwa jest kilka bezpieczników z tego co gdzieś wyczytałem - ale nie wiem które.
Może wystarczy jakiś czujnik odpiąć i też silnik nie zapali.

#4 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 05 kwietnia 2009 - 01:06

kolego a wogole to po co dlubac w chipach itd itp. Jezeli nie sprawdzales nigdy kompresji to ci powiem, ze przyząd do badania kompresji przeciez sie wklada w otwor swiecy. Wiec musisz poodkrecac oslony swiec, posciagac przewody ze swiec. odkrecasz swiece i dopiero badasz kompresje. Nic innego niie odłączaj bo moze ci wyskoczyc jakis błąd po ktorym nie odpalisz silnika.

Jeżeli kompresja bedzie slaba na ktorymś cylindrze zalej na tłok troszke oleju silnikowego. sprawdz wtedy cisnienie jeśli sie podniesie padły pierścienie, jeśli nie podniesie cisnienia zawory do dotarcia.

#5 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 kwietnia 2009 - 01:13

Właśnie w tym rzecz, że nawala na pierwszym cylindrze gdzie jest bardzo dobre dojście i nie trzeba rozbierać silnika. A chodzi tylko o to aby sprawdzić czy jest tam kompresja, bo jeżeli jest to będzie oznaczało że na 99% do wymiany mam cewkę.
A najłatwiej byłoby sprawdzić w ten sposób. Jeżeli wyskoczy jakiś błąd to nie ma problemu, bo w pracy mam komputer do którego mogę zawsze ome podłączyć.

#6 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2009 - 07:07

odłącz cewkę zapłonową i na pewno nie odpali albo odepnij kompa też jest pod maską
nie widzę problemu jak masz dojście do kompa

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#7 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 04 marca 2010 - 16:03

Odgrzeje temat mam ten sam problem chodzi mi o pierwszy cylinder i sprawdzenie kompresji na nim.Czy wystarczy jak odlacze cewke i wykrece ta jedna swiece czy pomiar bedzie wiarygodny?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2010 - 16:04

Odgrzeje temat mam ten sam problem chodzi mi o pierwszy cylinder i sprawdzenie kompresji na nim.Czy wystarczy jak odlacze cewke i wykrece ta jedna swiece czy pomiar bedzie wiarygodny?


odlacz kompa - wystarczy




 


#9 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 04 marca 2010 - 16:05

mi ostatnio mechanior sprawdzal kompresje i na jednym cylindrze bylo troche mniej-ale powiedział że tak może być-a może?:confused:

#10 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 04 marca 2010 - 16:07

Dzieki beast ide sprawdzic.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2010 - 17:27

mi ostatnio mechanior sprawdzal kompresje i na jednym cylindrze bylo troche mniej-ale powiedział że tak może być-a może?:confused:


ile mniej ? roznica miedzy cylindrami nie powinna byc wieksza niz 1 bar




 


#12 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 04 marca 2010 - 17:43

aha, mówił coś ze w granicach jednego i ze mozna tak jezdzic...czyli w sumie jest ok, dzieki Beast:)

#13 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 05 marca 2010 - 18:20

Beast na pierwszym cylindrze mam 14,5 Bara sprawdzane zegarem dociskanym nie wkrecanym.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2010 - 18:33

Beast na pierwszym cylindrze mam 14,5 Bara sprawdzane zegarem dociskanym nie wkrecanym.


czyli ladnie. szukaj w ukladzie zaplonowym albo wtryskowym (moze lpg cos knoci)




 


#15 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 października 2012 - 16:20

ile kosztuje sprawdzenie kompresji w klekocie?? wie ktoś?

#16 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 października 2012 - 22:18

Jak sprawdzacie kompresję w V6? Zdejmujecie kolektor, wszystkie świece i jazda po kolei?

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 25 października 2012 - 22:19

A po co zdejmować kolektor? Wystarczy otworzyć przepustnice...

#18 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 października 2012 - 22:26

A po co zdejmować kolektor? Wystarczy otworzyć przepustnice...


Żeby dostać się do świec? Strasznie tam gęsto i nie wiem, czy da radę wyjąć skrajne świeczki od strony grodzi bez zrzutu kolettore. Jest nawet problem, żeby fajki zdjąć.

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 25 października 2012 - 22:31

Bez przesady! Da się to zrobić bez zdejmowania kolektora.

#20 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 października 2012 - 22:34

Niewykluczone. Zastanawiam się tylko, czy lepiej sobie łamać palce, czy zrzucić kolektor (wszak to około 15 minut zajmuje) i mieć wszystko jak na tacy.