Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Falujące obroty, gasnący silnik 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 04 kwietnia 2009 - 23:56

Też mam mały problem choć mnie jeszcze nie denerwuje.
u mnie falują delikatnie obroty lekko skazówka pracuje nieraz wskoczą na większe ale tak na sekundę, opel scanner'em sprawdzałem i wszystko ok na rozgrzanym silniku przepływ powietrza ok. 9kg - ile powinno być ?
co najgorsze nieraz mu spadną poniżej 600rpm na ok 500rpm i lekko trzęsie się tak jak by nie palił na jeden gar a w zasadzie tak jak by miał kiepską mieszankę itp. niema takich objawów jak gaśnie ale jak dojeżdżam do krzyżówki to nieraz spadną aż do ok. 300rpm i szybko wzrosną (do 1000rpm.) i normują . krokowca wyczyściłem na cacy, świece nowe NGK, aha kiedyś mi się wydawało że jak z dużych obrotów spadał na niskie to szybko spadały tak do 850rpm a zaś woniej na te własciwe 600rpm jak to powinno być ??? - teraz tego niema no i są za to takie głupie objawy, posiadam opel scanner- więc mogę coś pogrzebać albo posprawdzać parametry, liczę na fachową poradę może jakieś wartości posprawdzać itp. ?? - Pomocy aha nie posiadam LPG
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#2 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 05 kwietnia 2009 - 01:25

u mnie to samo było sprawdz czy nie ciagnie lewego powietrza do przepustnicy. ja u siebie mialem problem z obrotami (a co jakis czas czyscilem krokowca i pomagalo na krotko) i jeszcze z temperaturą bo plyn chł. wymienilem na goracym silniku. wymienilem oba czujniki w chlodnicy i termostat. i do dzis zachodze w lep dlaczego po wymianie czujnikow chlodnicy i termostatu obroty sa idealnie rowne

#3 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:40

u mnie to samo było sprawdz czy nie ciagnie lewego powietrza do przepustnicy. ja u siebie mialem problem z obrotami (a co jakis czas czyscilem krokowca i pomagalo na krotko) i jeszcze z temperaturą bo plyn chł. wymienilem na goracym silniku. wymienilem oba czujniki w chlodnicy i termostat. i do dzis zachodze w lep dlaczego po wymianie czujnikow chlodnicy i termostatu obroty sa idealnie rowne


no kontynuuje tu http://www.forum.ome...ead.php?t=21135
nio nio to ciekawe ja termostat mam nówkę czujniki są ok na OS wszystko ładnie pokazuje nic nie traci sygnału itp. ale podejrzewam kable WN i silniczek krokowy.
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#4 OFFLINE   morhed

morhed
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Łódż

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:45

A odme czyścili u mnie też falowały i po wyczyszczeniu pomogło także może warto zobaczyć.

#5 OFFLINE   zielas6662

zielas6662
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Mława
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:52

ja miałem podobny problem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania gasł jak sie rozpedziłem i pusciłem na luz to samo, na gazie i bezynie. Byłem U mechaniorów i to samo ,bledów 0, problem był w tym ze dostawał za duzo powietrza tak jak by cos z przepływka bylo nie tak ,zrobiłem wiec z puszki cos podobnego jak jest w przepływce czyli dyndajaca blaszke zamontowałem przed filtrem powietrza ,jak hamowałem czy puszczałem na luz blaszka opadała zastawiajac wieksza czesc otworu przez co silnik dostawal tyle ile trzaba powietrza jak dodawałem gazu blaszka przez zasysanie podnosila sie i problem minoł ale wiadomo problem byl w czyms innym a ten sposób to raczej dorazny chociaz pól roku jezdzilem tak i ok .Po zderzeni z sarną uszkodziłem przód zderzak ,lampa ,maska no i ten dorazny srodek i teraz tak na LPG gasnie a na bezynie nie i to bez tej puszki tak jak by sie naprawiło wiec jezdze narazie na bezynie jak bede miał wiecej czasu to zajme sie też LPG.

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 06 kwietnia 2009 - 19:08

Jeżeli podejżewasz przepływke , a nie ma błędów to wez ją wyzyść ( spsikać środek spreyem do elek. kostek , styków potem delikatnie sprężonym powietrzem i kostki też tym spreyem) , a jak nie pomoże to kup orginał używke lub nówke.

#7 OFFLINE   zielas6662

zielas6662
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Mława
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 06 kwietnia 2009 - 21:23

Mariusz oczywiscie masz racje ,ale jak z kasą krucho to trzeba sobie jakos radzic.Przepływki faktycznie nie czysciłem więc zobacze co to da, bylo sprawdzane czy lewego powietrza nie łapie i jest ok a jesli chodzi o lpg to parownik do regeneracji tak przypuszczam.

#8 OFFLINE   tomek1976

tomek1976
  • 52 postów
  • Dołączył: 02-03-2009
  • Skąd: wejherowo

Napisany 07 kwietnia 2009 - 14:03

ja też tak miałem identyczne objawy!!!najpierw wyczyściłem odme ,pózniej zmieniłem przewody i świece ,no i krokowiec przeczyszczony, następnie przestało mi przygasać z tym że miałem (wysokie 1200-2100) wolne obroty na luzie podmieniłem krokowca od kumpla i eureka jest git kupiłem nowego krokowca jak narazie jest ok,a na kompie zero błędów a ci nasi mechanicy jeden mądrzejszy od drugiego powiedzieli mi nawet że wał jest krzywy i dlatego tak się dzieje makabra!!!!!!!!!!!!

#9 OFFLINE   maurycy83

maurycy83
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 08 kwietnia 2009 - 14:24

na pewno nie przeplywomierz
sprawdz czy nie ciagnie lewe powietrze na podcisnieniach
jak nie to to trzeba podlaczyc kompa i zobaczyc co pokazuje czujnik temp plynu chlodzacego na sterownik, bo on moze oszukiwac i tak bedzie sie dzialo!!!

#10 OFFLINE   zielas6662

zielas6662
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Mława
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 09 kwietnia 2009 - 18:21

sprawdz przewód który idzie do czujnka tem. przy czujniku. Mi sie kiedys odczepił i nie wskazywało temp.

#11 OFFLINE   tbalu

tbalu
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 09 kwietnia 2009 - 22:32

ja miałem podobny problem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania gasł jak sie rozpedziłem i pusciłem na luz to samo, na gazie i bezynie. Byłem U mechaniorów i to samo ,bledów 0, problem był w tym ze dostawał za duzo powietrza tak jak by cos z przepływka bylo nie tak ,zrobiłem wiec z puszki cos podobnego jak jest w przepływce czyli dyndajaca blaszke zamontowałem przed filtrem powietrza ,jak hamowałem czy puszczałem na luz blaszka opadała zastawiajac wieksza czesc otworu przez co silnik dostawal tyle ile trzaba powietrza jak dodawałem gazu blaszka przez zasysanie podnosila sie i problem minoł ale wiadomo problem byl w czyms innym a ten sposób to raczej dorazny chociaz pól roku jezdzilem tak i ok .Po zderzeni z sarną uszkodziłem przód zderzak ,lampa ,maska no i ten dorazny srodek i teraz tak na LPG gasnie a na bezynie nie i to bez tej puszki tak jak by sie naprawiło wiec jezdze narazie na bezynie jak bede miał wiecej czasu to zajme sie też LPG.



U mnie też gasł na gazie na luzie. Pierwszy raz gazownik przekręcił rurkę od wlotu powietrza i się wszystko uspokoiło. Za drugim razem dojeżdżając do skrzyżowania musiałem naciskać sprzęgło, gaz i hamulec równocześnie żeby autko nie zgasło. Nawalił przewód od płynu chłodniczego. Płyn nie dochodził do parownika i był on cały czas zimny. Nie wiem dokładnie, ale chodziło o to, że gaz coś tam zalewał i przez to samochódł gasł. Wystarczyło udrożnić przepływ płynu.

#12 OFFLINE   Arkadiusz211

Arkadiusz211
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 10 maja 2010 - 19:18

Witam wszystkich .
Koledzy moja Omega 3.0 V6 dziś kolejny raz mnie zawiodła mam z nią problem a mianowicie odwala mi takie cos .
Jechałem sobie dziś z pracy do domu wjechałem na rondo wszystko ładnie zredukowałem z 4 na 3 i zaczęło się zapaliła się kontrolka komputera od razu zamuliło ja szybka redukcja na 2 i dalej ją zamuliło w końcu stanęła całkiem starałem się ja odpalić ale ona tylko odpaliła i zgasła od razu i tak cały czas zepchnąłem ją na bok i starałem się odpalić rozłączyłem akumulator aby skasowało błędy i dalej nic nie chciała odpalić za którymś razem odpaliła tak trochę ale musiałem pedałem gazu pompować tak szybko aby zaczęła wchodzic powoli na obroty parskała strzelała w końcu przełączyła się na gaz i na wysokich obrotach działała więc ruszyłam w drogę starając się utrzymywać wysokie obroty po wyjezdzie z miasta na trasie przez 24 km wszystko ładnie myślałem że mało paliwa dlatego tak się dzieje wjechałem na stacje zatankowałem 18 literków benzyny ale na stacji mi odpaliła normalnie a po przejechaniu 4 metrów zamuliła i zgasła więc udało mi się znów jakoś ją odpalić przełączyła na gaz i ok. przed garażem na gazie zgasła mi i już nie chciała już odpalić tylko parskała chwilę strzelała wepchnąłem ją do garażu chwile postała i po chwili odpaliła na benzynie bez problemów odpalałem i gasiłem ją co chwilkę i wszystko ok. możecie mi pomóc bo mi się wydaje że to zaczęło się dziać jak wpakowałem się przednim prawym kołem w dziurę i też wtedy zapalił się komputer mi i zmuliło ją i stanęła ale myślałem że może od uderzenia ABS zwariował bo po chwili było ok. co wy na to koledzy wiem że znacie się na tych autach wiec czekam na rady jakieś jak tylko ustalę sam co się dzieje to napiszę pozdrawiam i czekam na wasze opinie

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 maja 2010 - 13:46

Objawy sugerują na cz. wału lub sonda. Rzuć okiem na kabelki od tych czujników.
Raz jak zahaczyłem lewym katem o garba to też zapaliła się kontrolka, zmulenie i prawie zgasł.
Odczytaj jaki błąd wywaliło.

#14 OFFLINE   Arkadiusz211

Arkadiusz211
  • 11 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 14 maja 2010 - 19:43

Koledzy to nie sąda byłem w serwisie Opla podłączyli kompa i wyszło że przepływomierz uszkodzony i drugi błąd że za niskie napięcie na czujniku wału korbowego ale kazali mi najpierw przepływomierz zmienić bo te dwa błędy mogą się gryźć jutro zabieram się za naprawe napiszę na forum co i jak pozdrawiam

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2010 - 21:09

Koledzy to nie sąda byłem w serwisie Opla podłączyli kompa i wyszło że przepływomierz uszkodzony i drugi błąd że za niskie napięcie na czujniku wału korbowego ale kazali mi najpierw przepływomierz zmienić bo te dwa błędy mogą się gryźć jutro zabieram się za naprawe napiszę na forum co i jak pozdrawiam


nie ma czegos takiego jak za niskie napiecie na czujniku walu korbowego




 


#16 OFFLINE   Gucio89

Gucio89
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-12-2011

Napisany 19 września 2013 - 15:48

Witam posiadam Omege b 2.0 16V 99". Mam 2 problemy z łamagą pierwszy z nich polega na tym że po nagrzaniu silnika i jego wyłączeniu a nastepnie po jego ponownym włączeniu silnik ma problemy ze złapaniem odpowiednich obrotów. W pierwszym momencie wydaję się ze ma prawidłowe obroty tzn 900obr. lecz w tym samym momencie obroty spadają do ok 400 by następnie wzrosnąć i tak kilka razy aż się ustabilizuje. Jak już się ustabilizują i nie wyłączam silnika to w czasie jazdy nie występuje ten problem na biegu jałowym. Drugim problemem jest wyskakujący błąd sondy lambda który wyskakuje tylko i wyłącznie na biegu jałowym podczas jazdy nie występuje. Wystarczy postać minutę bądź dwie i zapala się kontrolka. Problemy opisywane występują na PB jak i LPG
Pozdrawiam

#17 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 lutego 2014 - 13:33

Tylko na wolnych obrotach faluje, a na światłach potrafi zgasnąć. Bez dodania gazu mi nie odpali bo od razu gaśnie. Muszę go mocno przegazować.
Jak pracuje na LPG na wolnych obrotach, to chwile popracuje normalnie i nagle wzrosną albo spadną obroty +/- 500obr/min i tak faluje przez jakiś czas aż się uspokoi, lub zgaśnie.
Parownik Prins VSI po regeneracji którą sam zrobiłem, wyczyszczony trzpień w parowniku więc się nie zacina, wymieniony tylko filtr przy parowniku, filtr przy czujniku ciśnienia myty w benzynie, instalacja elektryczna na tyle co mogłem to sprawdzona.
Jaka może być przyczyna??

Mogę nagrać filmik z pracy na lpg.

 

 



 


#18 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 23 lutego 2014 - 01:12

podlaczam sie do tematu... na niskich obrotach faluje do momentu uzyskania temperatury okolo 93st. potem juz jest ok.. co moze byc przyczyna??

#19 OFFLINE   darek5201

darek5201
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-01-2011
  • Skąd: Grudziądz , Kujawsko-Pomorskkie

Napisany 03 marca 2014 - 13:06

Witam wszystkich serdecznie.
Zakładam nowy temat ponieważ przeczytałem wiele postów i nie mogę znaleść rozwiązania na swój problem , jeśli wym mógł prosić o pomoc to był bym bardzo wdzieczny.
Mam omege 2,5v6 automat , bęzyna z 1997r .
Problem jest taki ze auto po odpaleniu faluje na obrotach a po pewnym czasie i rozgrzaniu sie gaśnie wogule i nie chce zapalić. Odczytałem błędy na kompie i pokazuje mi numer 31. i 73 .
proszę o pomoc w tej sprawie , od czego mam zacząć i co mam zrobić żeby naprawić auto. Moja sytuacja jest trochę do d*py bo pojechałem do Niemiec do rodzinki i tu właśnie mi się to stało , wiadomo , można dać do mechanika ale koszty bardzo wysokie , może jest jakiś sposób zeby jakoś to samemu naprawić. Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

#20 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2014 - 15:03

31 - to nie bład, po prostu silnik nie ma obrotów
73 - przepływomierz powietrza, zbyt niskie napięcie, odepnij go wyczyść wtyczkę i spróbuj ponownie, prawdopodobnie padaka.