Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ktore swiece zarowe mozecie polecic ?!?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2011 - 16:03

ja używam sztabkowych CHAMPIONów i też nie narzekam, ale śmiało można użyć znanych firm typu BOSCH, BERU, NGK, CHAMPION

#22 OFFLINE   kmd76

kmd76
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-11-2011
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 listopada 2011 - 16:49

Do tej pory śmigałem na NGK we wszystkich swoich autach. W tym roku zaliczam przesiadkę na "żarówki" Beru do OMCI 2.2DTI i Bosch Platinum ustawione z dokładnością 0,05mm do instalacji gazowej LPG w mojej niezniszczalnej Cytrynie ZX 1.4i KDY. Dam znać jak to wszystko działa za kilka/kilkanaście dni jak towar dotrze do mnie.
BTW - pogadaj z Daro 81 - handluje na allegro i jest na tym forum - przy okazji wyrwiesz upust. Ewentualnie jeżeli chcesz się dowiedzieć coś więcej o świecach i dobrać coś konkretnie pod swój silnik to polecam Pawła (allegro nick: allegrolans) - gość zna się na rzeczy i potrafi doradzić. Poza tym powie Ci dokładnie w co warto zainwestować, co ma najlepszy stosunek jakości do ceny i co omijać szeroki łukiem. Człowiek zajmuje się tym tematem od wielu lat. Szczegóły o nim znajdziesz tutaj

#23 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 16 listopada 2011 - 17:09

ok ale co z ta wymiana chcialem na zimnym po nocy ale ten post ze lepiej na ciepłym ???

sam juz nie wiem
jak wy to robiliscie z porownywalnie do czegos jaka sila powinny puscic ??

#24 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 listopada 2011 - 19:36

ok ale co z ta wymiana chcialem na zimnym po nocy ale ten post ze lepiej na ciepłym ???

sam juz nie wiem
jak wy to robiliscie z porownywalnie do czegos jaka sila powinny puscic ??



Wymieniaj na zimnym i nie kręć na siłę tylko po trochu delikatnie odkręcaj i troszkę wróć z powrotem, powinno pójść bez problemu.

#25 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 17 listopada 2011 - 18:48

wszystko fajnie ze macie dobre markowe swieczki zarowe ale na jakim aucie je wymienialiscie ciepłym czy zimnym bo wersji jest kilka na co sie zdecygowac zupelnie zimny czy moze go troszke podgrzac ???

wiadomo jakims wd-40 psikne ale zeby nie ukrecic
;)

:szpital: widze brak zainteresowania :(:(

#26 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 listopada 2011 - 19:24

wszystko fajnie ze macie dobre markowe swieczki zarowe ale na jakim aucie je wymienialiscie ciepłym czy zimnym bo wersji jest kilka na co sie zdecygowac zupelnie zimny czy moze go troszke podgrzac ???

wiadomo jakims wd-40 psikne ale zeby nie ukrecic
;)

:szpital: widze brak zainteresowania :(:(


post niżej masz moją odpowiedź

#27 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 17 listopada 2011 - 19:40

taki widzialem twoj wpis ale jest 2:1

na ciepłym 1 rada

na zimnym 2 rady

no nie jest to jakas porazajaca roznica

a w sam naprawiam nic na ten temat nie ma

#28 OFFLINE   kmd76

kmd76
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-11-2011
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 listopada 2011 - 20:21

rozmawiałem z kolegami z pracy, którzy częściej zaglądają do aut niż ja i w ich przypadku zdecydowanie wygrała opcja "na zimnym" - było ich 4 + ja :-) ale możesz policzyć jako jeden głos na "na zimnym" (mówiąc "na zimnym" mam na myśli temperaturę otoczenia nie niższą jak 10-15 st. C - więc w grę wchodzi garaż i to ogrzewany; w obecnych warunkach pogodowych o wymianę na dworze nikt z nas by się nie pokusił)

no to teraz masz 3:1 (75% to już coś)

#29 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2011 - 20:25

Co do mojego wpisu czy ciepły silnik, czy zimy to już sprawa samego wymieniającego. Ja przed wymianą u siebie pytałem się 3 mechaników(jeden ma serwis skody) i każdy doradził mi wymianę na ciepłym silniku. Poza tym powszechnie widomo, że jak śruba nie chce puścić to się ją grzeje palnikiem(to już sprawa rozszerzalności cieplnej metal). Znalazłem na jednej stronie coś takiego:cyt:"Niektórzy producenci zalecają, by świece wykręcać przy nagrzanym do temperatury znamionowej silniku, gdyż teoretycznie aluminium rozszerza się bardziej niż stal i zacisk na gwincie powinien być mniejszy. Praktyka nie potwierdza jednak wielkiej skuteczności takiej procedury. Jak się świeca ma urwać to się urwie". Co do samej świecy to chyba każdy wie, że metal ma większą kruchość jak jest zimny, a w wyższej temperaturze uplastycznia się. Tak, więc przy samym wykręcaniu może wystąpić taka sytuacja, że świeca się troszę "naciągnie"a nie ukręci, a jak wkręcimy ją spowrotem do auta to może się ukręcić przy następnej próbie jej wymiany lub przy samym wkręcaniu. Nie, wiem czy tak do końca te wywody mają sens, ale coś prawdy w tym chyba jest.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#30 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 17 listopada 2011 - 20:27

to juz cos ale garazu nie mam i musze robic na dworze i to w sobote lub niedziele co ty na to

moze na 2 minuty odpale auto ??
:dziura:

#31 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2011 - 20:37

Nie wiem czy się sprzyda ale znalażełm takie coś
http://www.samnapraw...34-525-tds.html
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#32 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 17 listopada 2011 - 20:54

opis jak najbardziej przydatny

ale nie ma jasno napisane ciepły czy zimny

moze inaczej zapytam co znaczy ciepły ?

jak pojade do miasta i spowrotem ok 10km < ja nazwal bym go goracym >

a zimny to po nocy maska w góre i do roboty

a ciepły to taki co sobie chwile pochodzi długosc papierosa moze dwa gasze rozbieram i jest juz letnio ciepły

#33 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 listopada 2011 - 21:22

Rozszerzalnośc cieplna aluminium jest wieksza niż stali. Jeżeli masz głowice aluminiową, a świece są stalowe to głowica poprostu gdy jest ciepła "ściska" świece i jest je trudniej wykręcić.

Ja wymieniałem na zimnym.Podstawa to dobry klucz żeby się nie obrobił. Dobrze przed kręceniem trochę puknąć w świecę, a jak kręcisz to na szarpaka.

#34 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2011 - 21:45

Tak naprawdę to jest ruletka jak ma się urwać to się urwie. Jeśli chodzi o procedurę wymiany świec jest opisana na forum vw golfa choć to nie jest opelek (http://www.makotechn...ece-zarowe.html).
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#35 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 20 listopada 2011 - 17:38

A ja mam takie pytanko...pracuję na magazynie części do diesla (tylko do 1 silnika) i mam dostęp do świeć Brisk, które są tańsze, ale i krótsze o ok. 4-5 mm i na końcu troszkę cieńsze.
Wiem, że to ma wpływ, ale czy aż taki duży, żeby nie zastosować?
(Znajomy włożył je do BMW i nie marudzi)

#36 OFFLINE   snickers

snickers
  • 178 postów
  • Dołączył: 04-09-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 21:33

żeby nie otwierać kolejnego tematu- przymierzam się do wymiany świec żarowych w 2,5 DTI i teraz 2 pytania
1. czy te świece są ok??
http://allegro.pl/sw...1924893219.html
2 Czy potrzebuje jedynie 6 sztuk prostokątnych uszczelek kolektora dolotowego
http://allegro.pl/bm...1890728473.html
czy może 6 sztuk prostokątnych + 6 sztuk okragłych
http://allegro.pl/us...1912814479.html

#37 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 listopada 2011 - 23:00

Potrzbujesz okrągłe i prostokątne, są jeszcze podkładki gumowo metalowe przy kolektorze, ale ja ich nie wymieniałem(chyba nie ma sensu). Same świece ok.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#38 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2011 - 14:55

to nie jest zasadą kiedy się świeca ukręci .... ja wymienialem przy temp.otoczenia ok.0stopni no ale co...musiałem bo sytuacja i potrzeba auta tego wymagała,liczyłem się z ukręceniem którejś ale udało się wszystkie 6 wyciągnąc bez problemu.... :) a w grudniu z racji tego że nie mam już garażu a i mam urządzonko grzejące za każdym razem świece to chyba tak wymienie je znowu...ot by być spokojnym

 


 


 


#39 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 listopada 2011 - 16:02

mam urządzonko grzejące za każdym razem świece to chyba tak wymienie je znowu...ot by być spokojnym


Jak Ci dobrze pali po jednym grzaniu i zaraz po zapaleniu silnik chodzi równo to nie wymieniaj świec bo nie ma sensu a kasę wydasz

#40 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 23 listopada 2011 - 07:48

Ktoś będzie znał odpowiedź na moje pytanko?