

elektryczna pompka wody
#1
OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 22:45
Chciałbym się dowiedzieć w jakich warunkach włączają się te dodatkowe pompki wody oraz prosiłbym o jakiś schemat elektryczny tych kabli do nich. W tej koło zbiorniczka wyrównawczego mam napiecie ale pompka po podłączeniu na krótko nie chodzi (chyba się skończyła) a koło chłodnicy nie mam napiecia na kabelku nawet w czasie pracy wentylatorów chłodnic z włączonym na maxa ogrzewaniem (jest tylko przejście na masie a plusika nie ma) a pompka po podłączeniu chodzi na krótko. Skąd idzie napięcie do niej? . Czy te pompki są takie same? Ogrzewanie chodzi świetnie silnik się nie przegrzewa. Niby wszystko o.k no ale jak są te pompki to wypadałoby żeby też chodziły.
#2
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 14:54
#3
OFFLINE
Napisany 25 marca 2009 - 20:10
#4
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 09:39
#5
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2009 - 17:02
#6
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2009 - 11:38
u mnie ta pompka koło akumulatora działa tylko i wyłącznie przy wyłączonym zapłonie i włączeniu się termowyłącznika w chłodnicy. PO włączeniu zapłonu pompka przestaje działać. Nie wiem czy to normalne.
Na logikę - tak.
Jak włączysz zapłon wtedy działa pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym,
i ona zbija temperaturę silnika jednocześnie ogrzewając zimą wnętrze auta...
ale w lato ogrzewanie nie potrzebne:zaklopotanie:
Ta przy chłodnicy sobie odpoczywa
a jeżeli by nie chciała to zbyt szybko stracisz ciepło sinika tak potrzebnego do ogrzewania na postoju.
…ale przy 92 st.C termostat i tak zamknie duży obieg…
Chyba że pompka przy chłodnicy jest wpięta w mały obieg?
A mogło by być przecież trochę prościej… bez schematu ani rusz.
#7
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2009 - 12:06
Chyba że pompka przy chłodnicy jest wpięta w mały obieg?
jak w maly ? gdzie maly a gdzie duzy obieg. ta przy chlodnicy chodzi w momencie kiedy chodza wentylatory i wylaczysz zaplon.
ta pod zborniczkiem w zaleznosci od rocznika albo na stale po zaplonie - albo w bfl wlaczana z panelu klimatronika przy wyzszych ustweieniach temp
#8
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2009 - 14:36
Witam !
Chciałbym się dowiedzieć w jakich warunkach włączają się te dodatkowe pompki wody oraz prosiłbym o jakiś schemat elektryczny tych kabli do nich.
Prośba do wszystkich -
zróbmy wspólną poradę na temat chłodzenia osobno dla różnych wersji, wszyscy na tym skorzystamy.
Przeszukałem forum, sprawdziłem u siebie i takie wyszło streszczenie:
Omega 2.5V6 96' klima manual
Pompka elektryczna przy chłodnicy.
Przeznaczenie i zasada działania:
Zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika po zaparkowaniu auta.
Pompka wspomaga chłodzenie tylko po zgaszeniu silnika.
Działa jednocześnie z wentylatorem chłodnicy.
Wystudzona woda z chłodnicy przepływa przez silnik i chłodzi go podczas gdy główna pompa nie pracuje.
Lokalizacja:
Po prawej stronie stojąc przed autem. Zaraz pod grubym wężem wychodzącym z chłodnicy tuż przy akumulatorze.
Sprawdzenie samej pompki:
Podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora.
Nasłuchiwać lub dotknąć ręką obudowę pompki. Powinny być wyczuwalne lekkie wibracje.
Sprawdzenie napięcia na wtyczce zasilającej pompkę:
Uruchomić silnik i poczekać aż się zagrzeje. Gdy włączy się wentylator chłodnicy zgasić silnik i wyjąć kluczyk ze stacyjki.
Sprawdzić czy pompka pracuje lub:
Sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest napięcie na wtyczce zasilającej pompkę.
Uwaga. Napięcie pojawia się tylko wtedy gdy pracuje wentylator chłodnicy, silnik zgaszony a kluczyk wyjęty jest ze stacyjki!
Pompka elektryczna pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Przeznaczenie i zasada działania:
Ogrzewanie wnętrza na postoju – silnik auta zgaszony, kluczyk w pozycji zapłon.
Pompka wpięta jest w tzw. mały obieg,
pompuje płyn przez nagrzewnicę gdy główna pompa wody i silnik jest wyłączony (pompka działa też przy pracującym silniku).
W ten sposób można przez jakiś czas ogrzać wnętrze samochodu na postoju lub
zbić temperaturę silnika gdy zajdzie taka potrzeba np. latem.
Lokalizacja:
Pompka znajduje się dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzenia.
Sprawdzenie działania pompki:
Zgasić silnik i przekręcić kluczyk w stacyjce jeden raz - na pozycję zapłon.
Sprawdzić czy pompka pracuje. Nasłuchiwać lub ostrożnie !wysoka temperatura! dotknąć ręką obudowę pompki. Powinny być wyczuwalne lekkie wibracje. Czasami bzyczy jak sinik jest mocno nagrzany, ale to podobno objaw awarii tej pompki.
Żeby być na 100% pewnym czy pompka pracuje "trzeba zdjąć boczny wąż" i zobaczyć czy wirnik-łopatki pompujące płyn się obracają (dzięki beast).
Dobra sprawna pompka powinna działać cicho.
Jak silnik jest zimny (+10st.C) pompka nie działa! - sprawdziłem
-edit; teraz sprawdziłem z rana -15st.C i pompka działa! na razie nie wiem o co chodzi.
-edit; przyczyna kapryśnego działanie pompki - stacyjka lub po prostu sama pompka szczotki itp. może okazać się jeszcze przegnite okablowanie.
-edit; okablowanie do pompki idzie ze skrzynki z bezpiecznikami (tej gdzie jest komputer samochodu) pod maską - jakaś kostka 9pin.- nie mam fotki ani więcej danych - jak będę miał to "wkleję".
Z obserwacji wynika że jak ta pompka nie działa to temperatura silnika skacze a sam silnik może się poważnie nagrzewać. Lepiej mieć tą pompkę sprawną lub zrobić obejście.
Sprawdzenie samej pompki:
Podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora.
Sprawdzenie napięcia na wtyczce zasilającej pompkę:
Kluczyk w stacyjce jeden raz - na pozycję zapłon - wpiąć miernik uniwersalny we wtyczkę zasilającą pompkę. Powinno być napięcie około 12V.
Zamiast miernika można wykorzystać żarówkę halogenową na 12V małej mocy np. 5W.
Uwaga: Napięcie pojawia się jak kluczyk w stacyjce jest w pozycji zapłon!
Pompki są takie same.
Tyle udało mi się ustalić. Jeżeli coś jest nie tak proszę o korektę.
Warto dodać schemat lub opis elektryczny - lub poradę przerobienia zasilania w przypadku klimatyzacji automatycznej.
#9
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 01:13
[SIZE="4"]
Omega 2.5V6 96' klima manual
Sprawdzenie napięcia na wtyczce zasilającej pompkę:[/B]
Kluczyk w stacyjce jeden raz - na pozycję zapłon - wpiąć miernik uniwersalny we wtyczkę zasilającą pompkę. Powinno być napięcie około12V
Uwaga: Napięcie pojawia się jak kluczyk w stacyjce jest w pozycji zapłon!
Witam, mam pytanie, czy w bfl też pojawia się napięcie po kluczyku, ewentualnie po nastawieniu klimy na HI. Gdzie szukać drugiego końca kabla od wtyczki pompki, aby sprawdzić przejście przewodu plusowego.
#10
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 07:32
Witam, mam pytanie, czy w bfl też pojawia się napięcie po kluczyku, ewentualnie po nastawieniu klimy na HI. Gdzie szukać drugiego końca kabla od wtyczki pompki, aby sprawdzić przejście przewodu plusowego.
w bfl po HI ale spotkalem sie z kilkoma w krotych pompka nie chodzila. przerob na stale po zaplonie
#11
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 17:26
w bfl po HI ale spotkalem sie z kilkoma w krotych pompka nie chodzila. przerob na stale po zaplonie
Poszedłem za radą kolegi i zrobiłem małego doraźnego moda zasilania pompki pod zbiorniczkiem.
MOD V6 BFL BRAK ZASILANIA POMPKI POD ZBIORNICZKIEM WYRÓWNAWCZYM
znalazłem dokąd w skrzynce bezpieczników dochodzi przewód + od pompki

wiązka jest z taką dużą kartką


Jest przejście do przekaźnika białego ale na dwa przewody przy wyjętym przekaźniku

wziąłem + z nogi przekaźnika, który pojawia się po przekręceniu kluczyka i połączyłem z przewodem od pompki przez bezpiecznik 10A ( na zdjęciu 20A w czasie robienia moda )

działa pompka po przekręceniu kluczyka.
Może się komuś przyda. A kolega zygzak może dołożyć do swojej porady to będzie w kupie.

#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 15:56
od spryskiwaczy xenonu. kolor czarny koszt 60 pln
Wielkie dzięki:D
#15
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 17:39
mak ktoś schemat całej tej wtyczki ?? co jeszcze jest tym sterowane
i jeszcze jedno jedno pytanie mnie nurtuje gdzie ginie napięcie i czym to jest spowodowane (w bfl) bo jakiś miesiąc temu pompka działała po włączeniu klimy bez odpalonego silnika a teraz nie,pojawia sie napięcie 0,5v i takie same jak silnik się zagrzeje i startuje nawiew klimy pojawia sie to znikome napięcie wczśniej jest 0
może jest jakiś czujnik temp. który padł i nie puszcza napięcia skoro pojawia sie to znikome napięcie po osiągnięciu około 25*C i starcie klimatronika (może w panelu klimy coś krzaczy ????)
#16
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 18:51
kolega robert514 dał napięcie na pompkę z przekaźnika a ja się tak zastanawiam czy nie można by tylko zrobić zworkę zaraz w tej wtyczce (pierwszy pin po prawej w tym samym rzędzie ) tam też pojawia się 12v po kluczyku zaznaczyłem na zdjęciu
mak ktoś schemat całej tej wtyczki ?? co jeszcze jest tym sterowane
Kolego próbowałem tej koncepcji ale załącza się jeszcze chyba odkurzacz lub jakiś wentylator bo szumi dlatego dałem oddzielny +, a po drugie nie wiadomo na jak długo się pojawia napięcie. Do tej wtyczki dochodzą chyba te pompki i wentylatory. Powoli jakoś rozgryziemy drania;)
Wydaję mi się, że na schemacie ta pompka ma oznaczenie M54 i ma połączenie z przekaźnikami K22; K74; K49; K26. Przydał by się jakiś pożądny schemat.
#17
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 21:05
u mnie nic niebylo słychać aby coś dodatkowo pracowalo po niedzieli potestuje czy jest tam stałe 12v czy nie bo na 2 od lewej znika po min dwóch jeszcze porównam w omie brata bo coś mi się wydaje że co auto to inaczejKolego próbowałem tej koncepcji ale załącza się jeszcze chyba odkurzacz lub jakiś wentylator bo szumi dlatego dałem oddzielny +, a po drugie nie wiadomo na jak długo się pojawia napięcie.
#18
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 21:44
u mnie nic niebylo słychać aby coś dodatkowo pracowalo po niedzieli potestuje czy jest tam stałe 12v czy nie bo na 2 od lewej znika po min dwóch jeszcze porównam w omie brata bo coś mi się wydaje że co auto to inaczej
na wiosne jak bede mial czas to podlacze te pompke pod przycisk rolety - w kombi jest wolny wiec jak znalazl. narazie mam na stale po zaplonie
#19
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 20:08
#20
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 00:43
Dodam tylko od siebie. Jeżeli planujemy podłączyć pompki tak by chodził na stałe po zapłonie nie robimy tego w taki sposób jak kolega niżej pokazał na zdjęciach. Po to są przekaźniki żeby zabezpieczyć elektrykę auta. Pompka pobiera większy prąd niż przekaźnik, przez co szybciej wypali się stacyjka, lub inny przekaźnik sterujący danym zasilanie przekaźnika. Podpięcie dodatkowego pstrykacza jest bardzo proste i może zaoszczędzić nam wiele nieprzyjemności spowodowanych nieprawidłową instalacją.