Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieżko pali gdy mało paliwa :( 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   GEOR

GEOR
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2009

Napisany 29 stycznia 2010 - 12:15

miałem ten sam problem i zrobiłem tak jak koledzy piszą zawór jednokierunkowy i po sprawie

#62 OFFLINE   marcelid

marcelid
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-01-2010
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 lutego 2010 - 14:12

Mam podobne problemy z paleniem omesi, chcę założyć zwrotny tylko powiedźcie mi jaką średnicę (oczywiście wewnętrzną) mają przewody od pompy paliwa do filtra ??

#63 OFFLINE   praxis

praxis
  • 22 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 kwietnia 2010 - 09:11

od mniej więcej roku mam co jakiś czas przygodę związaną z tematem. Najpierw auto nie chciało odpalić jak stało pod górkę, innym razem silnik zgasł jak stał przez chwilę na ręcznym na stromym zjeździe. W baku miałem wtedy zazwyczaj około 20l. Ostatnio jednak miałem dwie niemiłe przygody. Najpierw zimą na gierkówce silnik zgasł normalnie w trakcie jazdy niedługo po zapaleniu rezerwy (komp pokazywał jeszcze paliwka na ponad 100km). Fart polegał na tym, że miałem 1 km do stacji a po paru próbach silnik załapał i dotoczyłem się o własnych siłach. Od tego czasu unikam rezerwy ale niestety parę dni temu przeoczyłem i dosłownie chwilę po zapaleniu kontrolki powtórka z rozrywki tym razem koło domu. Znów dotoczyłem się na "oparach", zalałem i jeździ. Zapewne czeka mnie wymiana lub czyszczenie pompki w baku. Pytanie brzmi czy może mieć to związek również z cieknącą pompą wtryskową?

#64 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 kwietnia 2010 - 12:51

Pytanie brzmi czy może mieć to związek również z cieknącą pompą wtryskową?


to zależy gdzie cieknie..mi lało spod nastawnika i na komp pokazywało na 45km i jeździł ok. uszczelnij pompę i zobacz wtedy..

#65 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 listopada 2010 - 13:25

A napiszcie jeszcze jak ten cały koszyk wyjąć ze zbiornika ( widoczny na zdjęciu w poście 51). Bo chcę też taką dziurkę sobie wywiercić. Odkręciłem klapke ze zbiornika i z góry widze ten cały koszyk (biały) ale nijak nie moge go wyciągnąć.Czy to trzeba tak brutalnie po prostu go wyszarpać do góry ,czy tam coś go jeszcze trzyma. U mnie on jest luźny ale jak go ciągne do góry to takie wrażenie mam jak by był czymś do podłogi zbiornika przykręcony.

#66 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 listopada 2010 - 16:19

A napiszcie jeszcze jak ten cały koszyk wyjąć ze zbiornika ( widoczny na zdjęciu w poście 51). Bo chcę też taką dziurkę sobie wywiercić. Odkręciłem klapke ze zbiornika i z góry widze ten cały koszyk (biały) ale nijak nie moge go wyciągnąć.Czy to trzeba tak brutalnie po prostu go wyszarpać do góry ,czy tam coś go jeszcze trzyma. U mnie on jest luźny ale jak go ciągne do góry to takie wrażenie mam jak by był czymś do podłogi zbiornika przykręcony.


tam są takie plastikowe zaczepy i musisz je palcem odgiąć i wyjdzie ci wtedy cały koszyk, jest ich chyba 3 jak dobre pamiętam. Jak masz mniej paliwa to je widać dobrze ja za pierwszym razem spuściłem paliwo a za drugim to już wiedziałem o co kaman

#67 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 listopada 2010 - 18:43

Koszyk z pompką ładnie wyszedł (choć nikt nie chwalił się że tam trzeba jeszcze rozpiąć taki wężyk w sprężynce od smoka), ale jak teraz wyjąć to same wiadro które tam zostało w zbiorniku a w którym trzeba wywiercić tę słynną dziurkę.Narazie to mi się tylko udało pływak wyjąć z tego,ładnie do góry się wysunął.

#68 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 05 listopada 2010 - 19:24

Koszyk z pompką ładnie wyszedł (choć nikt nie chwalił się że tam trzeba jeszcze rozpiąć taki wężyk w sprężynce od smoka), ale jak teraz wyjąć to same wiadro które tam zostało w zbiorniku a w którym trzeba wywiercić tę słynną dziurkę.Narazie to mi się tylko udało pływak wyjąć z tego,ładnie do góry się wysunął.


w tym tzw wiadrze też są zaczepy i też trzeba je odgiąć palcem że by wyszły tylko powiem ze nie jest tak łatwo ja trochę się męczyłem ale spuściłem sobie paliwo i widziałem jak one wyglądaja, bedziesz musiał je po kolej odhaczać i po troszku wyciągać bo inaczej to będą ci wskakiwać z powrotem

#69 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 listopada 2010 - 21:56

Już zrobione,wywiercone 8 mm otwór,złożone,działa. Rzeczywiście kongo tam jest to wypiąć.Palcem nie dałem rady,dojście fatalne. Śrubokrętem podważyłem i jakoś poszło.

#70 OFFLINE   mv81

mv81
  • 13 postów
  • Dołączył: 02-11-2009

Napisany 17 listopada 2010 - 18:47

Witam, tez mialem problem z odpalaniem ponizej 20l okazalo sie ze pompka w baku nie chodzi, rozebralem ja i okazalo sie ze brak szczotek w silniczku, na szczescie znalazlem podobne trzeba bylo lekko podpilowac i chodzi jak nowa,koszt 0 zl,czas ok 4h.

#71 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 17 listopada 2010 - 21:08

Ja tez sie podepne pod temat:)
U mnie moze byc nawet 2 litry paliwa a omka i tak odpali bez problemu, dodam ze sprawdzałem kiedys pompe bo czyściłem styki na pręciku od pływaka. zastanawia mnie własnie to ze koledzy piszą, ze mają mniej niz 20 l i ciezko im zapala a u mnie wskazówka od poziomu paliwa prawie juz lezy a omka zapala :)

#72 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 listopada 2010 - 21:40

U mnie z odpalaniem problemu nie było.Problem pojawiał się przy ruszaniu kiedy paliwo z filtra sie wypaliło a ze zbiornika nie zdążyło podać ze względu na to iż prawdopodobnie nie nadążało napływać do tego wiadra w którym trzeba wywiercić dziurę,dziurę wywierciłem i teraz mam ok.
A tak auto zgasło,trzeba było poczekać chwilę i odpalić i szybko do cpn-u. Pompka jest i była sprawna (po wyjęciu i podpięciu pod 12 V pykała, to chyba sprawna)

#73 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 17 listopada 2010 - 21:46

U mnie z odpalaniem problemu nie było.Problem pojawiał się przy ruszaniu kiedy paliwo z filtra sie wypaliło a ze zbiornika nie zdążyło podać ze względu na to iż prawdopodobnie nie nadążało napływać do tego wiadra w którym trzeba wywiercić dziurę,dziurę wywierciłem i teraz mam ok.
A tak auto zgasło,trzeba było poczekać chwilę i odpalić i szybko do cpn-u. Pompka jest i była sprawna (po wyjęciu i podpięciu pod 12 V pykała, to chyba sprawna)


wygląda na to ze ja tez mam tą dziurke wywieconą :) nawet nie wiem bo nie sprawdzałem całego koszyczka :D

#74 OFFLINE   farciarz3

farciarz3
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-05-2013

Napisany 02 czerwca 2013 - 20:38

Witam ja tez mam ta awarie z poziomem paliwa ponizej 20l,teraz tylko wyciagnac pompke,sprawdzic czy dziala,ewentualnie wymienic i po problemie?tak?

#75 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 02 czerwca 2013 - 21:11

Jaką dziurke i jak to zrobić panowie? Ja mam pompke wymienioną całkiem niedawno (ja tego nie robilem ale mam starą do wglądu) bo w ogole były jaja z odpalaniem. Ale i tak jak jest mniej niż 1/4 paliwa to już kręci i kręci 2-4sekundy, zależy jak sie jej zachce.

Czyli co i gdzie zajrzeć, jak i gdzie nawiercic? I pytanie ekstra - czy pompka ciągnie z samego dna? Bo sie okaze że jest na tyle wysoko że moze nie daje rady.

Lektura tematu wszystko powiedziała. Sprobuje na dniach to przetestowac i zajrzec do baku :)

#76 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 05 czerwca 2013 - 14:53

No to mam takie spostrzeżenia. Dostep - w miare fajny.
Chwile pomyśleć jak to dziadostwo wyjąc (wiadra nie udało mi sie wyjąc, a miałem praktycznie rezerwe).

Pompka pod prostownik - cisza. No to jedno już wiem, a poprzednik dał mi starą bo niby była wymieniana.
I teraz tak - czy działanie pompki na zapłonie jest uzależnione od temperatury silnika? Bo przy włączaniu zapłonu napięcie pojawia sie na pół sekundy na kostce z instalacji przy pompie. Nie wiem jak podczas pracy auta, ale samo to już mnie zaniepokoiło.

Jakieś jeszcze dodatkowe rady, bo pompe i tak musze zamówić.

#77 OFFLINE   PapLucH

PapLucH
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-12-2012
  • Skąd: chełmno

Napisany 29 czerwca 2013 - 13:21

pompka mi padła i została wymieniona na nową ale i tu moje pytanie bo pompka jest wstawiona od benzyniaka otóż kupiłem ja kiedyś do seata toledo 2.0 miał dwie i jak się wtedy okazało że uszkodzona była druga i zostawiłem starą a nową schowałem. i czy ta od pb będzie bezproblemowo na dłuższą mete działać w ON? bo jak patrze na allegro to on i pb są niby inne. jak na razie działa dobrze przejechała jakieś 100km

#78 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2013 - 14:05

w tym samochodzie pompka podaje paliwo tyko przez moment grzania świec/włączenia zapłonu. ona nie działa non stop jak w benzyniaku. wiec może i pośmiga dłużej.

#79 OFFLINE   snake

snake
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 20 lipca 2013 - 20:00

xax3 dobrze mówi. Pompa w baku jest zasilana przez przekaźnik K16 (wg schematów) i zabezpieczona jest bezpiecznikiem F18 (pod kierownicą). Sterowanie przekaźnika jest TYLKO z zasilania pierwszej świecy, a świece grzeją przed odpaleniem auta, więc nie ma możliwości żeby pompa działała w czasie jazdy. Co do problemów z odpalaniem poniżej 20l w baku, to pojechałem na serwis Boscha, bo mi lało trochę z pompy wtryskowej. Po uszczelnieniu i regulacji (koszt 700zł) problemy ustąpiły, niestety ostatnio padły mi styki na okablowaniu zasilania już wewnątrz baku i pompa przestała się kręcić. Stąd wiem że jak jest za niski poziom paliwa, są problemy z odpalaniem. I jeszcze jedno. Paliwo przed odpaleniem jest podgrzewane w filtrze paliwa, w okolicach zbiornika wyrównawczego układu chłodzącego. Z tego co zdążyłem się zorientować to paliwo powinno mieć temperaturę 56 stopni C. Może to Wam nie działać prawidłowo i też będą problemy.

#80 OFFLINE   malym1990

malym1990
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2013

Napisany 08 lutego 2014 - 21:07

Panowie gdzie sluchac czy dziala ta pompa? i czy to glosno jest czy jak bo nigdy tego nie sprawdzalem.