

wyciek z ASB oraz dywagacje na temat czasu wymiany sprzegła
#1
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 08:02
byłem ostatnio na wymianie oleju silnikowego i pan Mechanik stwierdzi ze cieknie mi olej z ASB (po tych dwóch torxach skierowanych w dół). odkad siegam pamięcia zawsze miałem tam mokro no ale w koncu jak mi tam wycieknie wszystko to skrzynia mi padnie na amen. Nieprawdaż? Mechanik mowił ze najlepiej poczekac az zacznie mi padac sprzegło w skrzyni bo zeby wymienic simering trzeba wyciagac cała skrzynie a tak, zrobio by sie 2 rzeczy na raz. Ile srednio wytrzymuje sprzegło w ASB? moja ma przebieg 270tys i ma sie dobrze. Ile kosztuje takie sprzegło? Kto wymienia za rpzsadne pieniadze i z fakturą takie rzeczy w Poznaniu lub Swarzedzu? Troche spietrałem bo jak skrzynia pada w automacie to koszta. A moze kupic jakas uzywke z przebiegiem 150tys u Borówki i poprostu wymienic i jezdzic te nastepne 100 tys bez problemów? Co o tym sadzicie?
pozdrowienia dla wszystkich omegomaniakow :*
#2
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 08:31
W ASB nie ma czegoś takiego jak sprzęgło. Wydaje mi się że ten mechanik to jakiś ciołek.
#3
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 08:43
#4
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 08:53
Jest sprzęgło w ASB, tylko przyzwyczailiśmy się do "nomenklatury manualnej",
jak coś sprzęga to musi wysprzęglać. A w ASB silnik jest połączony ze skrzynią na stałe, bez możliwości rozłączenia kopytem. A propo wycieku, sprawdzaj olej i śmigaj, aż coś padnie. W mojej poprzedniej klusce 11 lat pociło się na połączeniu skrzyni z silnikiem, przejechałem 200 tys. sprzedałem, auto jeździ dalej:)
#5
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 09:08
kupujesz zimering wyjmujesz skrzynie i wymieniasz uszczelniacz
sama wymiana jest prosta najgorsze jest wyjęcie skrzyni ale do opanowania:)
#6
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 10:13
“Sprzeglo” w automacie to konwerter. Pelni podobna role, wiec wielu ludzi takiego okreslenia uzywa. Jezeli konwerter nie jest uszkodzony to wytrzyma jeszcze dlugo, wiec bezsensem jest czekanie na uszkodzenie. Jezeli to na pewno skrzynia to wg mnie sa dwie mozliwosci - regularna kontrola i dolewanie oleju do skrzyni lub wymiana uszczelnien. Jezeli masz kanal i pomocna dlon to mniej niz dzien pracy. Jesli chcesz to podesle Ci link z instrukcja wymiany.
#7
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 19:09
Ile kosztuje takie sprzegło?
7500 pln w ASO i trzy tygodnie czekania
100-300 pln używka
#8
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 20:35
słowa tego 'mechanika' sugerują, że zaleca on jazdę aż się sprzęgło popsuje mając na myśli przypalenie tarczy sprzęgła na skutek uślizgu wywołanego zanieczyszczającym tarczę olejem. Być może nie zorientował się że ma do czynienia z automatem - patrząc od spodu trudno rozróżnić jeśli się nie zna konkretnego modelu.
#9
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 20:43
Skąd ta kwota? Może myślę o innych warunkach ekonomicznych, ale w UK kompletna regenerowana skrzynia z serwisu kosztuje 1800 Funtów po oddaniu starej, a z normalnego zakładu (pełna regeneracja)ok 900-1100.7500 pln w ASO i trzy tygodnie czekania
100-300 pln używka
Regenerowany konwerter z JPAT (firma specjalizująca się w częściach skrzyń) jest za troszkę ponad 100 Funtów.
#10
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 21:12
ASO Opel z CzęstochowySkąd ta kwota? Może myślę o innych warunkach ekonomicznych,
jak na stukalo coś w skrzyni magicy z tegoż serwisu postawili właśnie konwerter,posprawdzali w swoich zasobach cenowych i wyszła im taka cena (czerwiec 2008 ) mowa o nowym nie żadnym regenerowanym sam gość z serwisu stwierdził że wolał by całego angola kupić i przełożyć zgodziłem się z nim w 100% bo to lekka przesada jak kto nie wieży można zadzwonić i zapytać o takową część tylko lepiej siedzieć na czymś

#11
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 21:26


#12
OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 21:50
* konwerter, sprzęgło hydrokinetyczne, przekaźnik momentu obrotowego, przekładnia hydrokinetyczna - w Polsce można się spotkać z wieloma nazwami tego podzespołu
#13
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2011 - 22:36
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 09:02
A może simering?
simering wyglada na suchy(skrzynia jest juz wyciagnieta) i olej leci ze "sprzegla" w miejscu gdzie przychodzi walek skrzyni(jak ustawisz go w pionie-czyli tak jak jest w samochodzie to leci z tego miejsca)- no chyba ze olej wlecial do srodka po walku skrzyni, ale wg. mnie taki wyciek bylby zauwazalny na simeringu, a ten wyglada ok...
#16
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 10:14
#17
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 18:15
czyli taki wyciek po zdjeciu sprzegla z walka jest normalny, czy zle zrozumialem?Jak pamiętam na wałku jest oring tam gdzie sprzęgło hydrokinetyczne.
#18
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 19:20
#19
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 19:49
Dwa to spójrz na schemat tam na wałku siedzi oring pod sprzęgłem, przy montaży/demontaży się uszkadza dlatego piszą demontować skrzynie z konwerterem
#20
OFFLINE
Napisany 25 października 2011 - 16:44
Panowie a ASB wyciągać razem z hydrokinetykiem czy osobno?? Słyszałem różne opinie że jak razem wyciągasz/wkładasz to wtedy jest ryzyko uszkodzenia simmeringu:dziura:
Dziś na przeglądzie zauważył wyciek z simmeringu skrzyni no i trza by to było usunąć

ASB będe wyciągał pierwszy raz, więc stąd to głupie pytanie:dziura: