Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki HID kupic??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
143 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   piotr707

piotr707
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-11-2007

Napisany 21 grudnia 2010 - 11:28

Różnie to bywa. Ja 1,5 roku temu kopowałem razem z kolegą ten sam zestaw HID i ja już jestem po wymianie żarników a u niego dalej świecą łądnie nie przepalają się. Zależy na jaki egzemplarz się trafi...
piotr707

#102 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2010 - 12:55

to cos dziwnego u ciebie sie dzieje.

u mnie nie wywala bledu, malo tego jak odepne zarnik od przetwornicy to wtedy wywala blad.

czyli wszystko dziala tak jak powinno


dokladnie, mi jeden prztwornik pnizej 0 stopni na zewnatrz nie startuje za pierwszym razem (prawa soczewka) i jak sie zapomne i nie odpale od nowa aby oba swiecily to wywala na kompie ze zarowka przepalona jak przy zwyklych.

#103 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2010 - 14:51

Ponawiam pytanie ...

Odkopuję.
Jakie hid'y polecacie?
http://allegro.pl/ze...1356146137.html
http://allegro.pl/cy...1363371888.html
czy może takie zwykłe tanie ?

Może ktoś mi coś poleci ? Komuś może jeszcze się nie przepaliły od nowości ?

pozdro


Czy lepiej dołożyc do tych "lepszych" (czyli slimy, bez zakłóceń, ble ble ble ... ) ? Czy róznicy nie ma, bo to tylko chwyt marketingowy ?

#104 OFFLINE   piotr707

piotr707
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-11-2007

Napisany 21 grudnia 2010 - 15:04

Jeżeli już dokładać to dołożyć na tyle żeby kupić oryginalne, bo nie ma to jak oryginalne xenony. A HID"Y mają to do siebie żę jednemu będą trzymały 3 lata a drugiemy 0,5 roku. Kwestia jaki egzemplarz Ci się trafi.
piotr707

#105 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2010 - 15:08

Gdybym brał pod uwage oryginalne xenony, to nie pytałbym się w temacie HIDów o zenona ... ;)

#106 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 21 grudnia 2010 - 15:39

dokladnie, mi jeden prztwornik pnizej 0 stopni na zewnatrz nie startuje za pierwszym razem (prawa soczewka) i jak sie zapomne .


Więc nie mam pojęcia gdzie jest różnica ale u mnie zawsze na HIDzie był bład spalonej żarówki. Rozmawiałem na ten temat z elektrykiem to stwierdził że układ sprawdza pobór prądu i jeśli nie jest >40W to wywali błąd a HID bierze około 35W na strone. Być może są przetwornice które pobierają więcej niż 35W i wtedy ten problem nie wystepuje.

i nie odpale od nowa aby oba swiecily to wywala na kompie ze zarowka przepalona jak przy zwyklych


Tak to właśnie jest na HID'ach. Też nie zawsze mi odpalał jeden palnik. Wymieniłem lampy na nowe ryflowane Depo, do tego dobre żarówki halogenowe i mam święty spokój bez ciągłego resetowania się klimy, wyłączania ABS'u, zakłucania radia, odpalania świateł kilkakrotnie aż palnik zaskoczy i ciągłej obawy czy jeśli dojdzie do kolizji nie zostane winnym lub współwinnym z powodu oślepienia innych kierujących bo jest taka możliwość.

Czy lepiej dołożyc do tych "lepszych" (czyli slimy, bez zakłóceń, ble ble ble ... ) ? Czy róznicy nie ma, bo to tylko chwyt marketingowy ?


Nie ma lepszych i gorszych, są tylko różne opakowania i naklejki. I tak wszystkie są składane w Chińskiej piwnicy. To jest loteria, taka sama przetwornica czy palnik może w przypadku jednego egzemplarza działac normalnie a w przypadku drugiego będą problemy.

ps. Jak by ktoś nie był świadomy jakie "standardy" produkcji w Chinach obowiązują to niech oglądnie zdjęcia z fabryki świec zapłonowych "made in China" http://www.joemonste...la_ci_samochod_ :cool:

#107 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2010 - 19:37

Tak to właśnie jest na HID'ach. Też nie zawsze mi odpalał jeden palnik. Wymieniłem lampy na nowe ryflowane Depo, do tego dobre żarówki halogenowe i mam święty spokój bez ciągłego resetowania się klimy, wyłączania ABS'u, zakłucania radia, odpalania świateł kilkakrotnie aż palnik zaskoczy i ciągłej obawy czy jeśli dojdzie do kolizji nie zostane winnym lub współwinnym z powodu oślepienia innych kierujących bo jest taka możliwość.




no to powiem ze mas coś nie tak ze swoja omka to nie sprawa hid ze ci klimę resetuje i ABS na pewno...posprawdzaj dobrze kompem samochodzik i zobacz co mu dolega..

#108 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 21 grudnia 2010 - 20:13

Z moją omką wszystko dobrze od kiedy pozbyłem się HID'a. Po prostu przetwornica podczas włączania zapłonnika daje mocny impuls elektromagnetyczny który indukuje się na wszystkich przewodach w okolicy, Chińskie przetwornice w przeciwieństwie do oryginalnych nie mają ekranowania na kablach.
Ludzie mają ten sam problem w innych markach więc wcale moja Omka nie jest taka wyjątkowa.
http://forum.vw-pass...ead.php?t=13900
http://astra-g.pl/vi...ic.php?p=131229.
Z tego drugiego linka zacytuje jedną z wypowiedzi "jestem elektrykiem i zakladalem pare takich zestawow i sieja takimi zakluceniami ze masakra np audi a4 2003r po wlaczeniu swiatel brak abs i asr,
audi a6 zacinajace sie radio, astra II zaklucenia w radiu
".

#109 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2010 - 20:21

ale ja Ci powiem ze mi klima się resetuje od roku i na ryflach jak była wskakuje 23 stopnie.. czy nie masz tak?? ale masz odpowiedzi innych kolegów ze u nich jak i u mnie jest wsio oki ..to nie wiem co nie tak a dodam ze mam hid china..i nic się nie dzieje..to może na twoja jakiś urok rzucono ..bez obrazy.pozdrawiam

#110 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 21 grudnia 2010 - 20:32

Bez hida wszystko działa normalnie, nic mi się nie resetuje. Może i urok rzucono na mój sprzęt kto wie ale zawsze jest możliwość że ktoś kupi sobie Chińskiego HID'a i będzie miał właśnie takie problemy.

#111 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudnia 2010 - 20:32

RAFI195 - niestety, ale to prawda ze hid potrafi zaklocac prace innych urzadzen elektronicznych w aucie. mnie osobiscie ten przypadek na szczescie ominal, i mam cicho nawet w CB, ale wiekszosc tanich chinskich palnikow i przetwornic sieje takie zaklocenia, ze takie problemy maja prawo wystepowac,

#112 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2010 - 20:42

ja mam china przetwornice slim i kurna tylko SB szumi przy odpalaniu..no ale ze klima i abs daje po ***** to kurna pierwsze słyszę..radio to zrozumie ale..kto wie...może własnie cyfrowe trza włożyć przetwornice..

#113 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2010 - 20:44

sominos
ja mam swojego hida juz ponad 2 lata kupilem go na allegro za niecale 130 zl
i nic sie kompletnie nie dzieje, wszystko w aucie dziala, nie ma bledow, nic nie glupieje
klimatronik mi sie nie resetuje
palniki nie mrugaja

z wlasnych obserwacji wnioskuje ze problemy sa jak sie nie zapewni przetwornicy odpowiedniej masy

a jesli chodzi o ten modul od swiatel to moze tak to dziala jak piszesz ale napewno nie w omedze
bo sam to sprawdzalem
nawet zalozenie zarowki diodowej h1 ktora ma pobor okolo 5-7W nie wywala bledu

przypuszczam ze masz u siebie cos w instalacji powalone, albo cos zle podlaczyles, albo w co nie chce mi sie wierzyc trafiles na az taki bubel

#114 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 22 grudnia 2010 - 00:33

Wszystko w układzie elektrycznym świateł jest fabryczne i działa prawidłowo. Co by mogło być powalone ? :) Masa na przetwornicach nie jest źródłem problemu bo to już przerabiałem i bez masy sieje zakłuceniami mocniej ale poprawnie zmasowana i tak zakłuca na tyle mocno że w niektórych przypadkach występują problemy. Ekranowanie "złotkiem" aluminiowym kabli WN od przetwornicy zmniejsza nieco zakłucenia choć w przypadku jednego z kompletu przetwornic jakie posiadałem (sprzedawane jako super hiper cyfrowe nowej generacji itp bzdury) nie udało się wyeliminować problemu zakłucania ABS'u i klimatronika. Jeden z kompletów (nie slim) przy ekranowaniu działał prawidłowo i wszystko było super do czasu aż przetwornica padła. Potem padł palnik (stroboskop się zrobił) a nowy palnik okazał się bublem (zmienił się na pomarańczowy). Do tego przez resetowanie się MID'a podczas włączania xenonów miałem problem z "PROGRAM" na wyświetlaczu. Skończyło się na ponownym wgraniu softu do MID'a. Może miałem pecha wyjątkowego ale jednak co tanio to drogo a mandaty i dowody rejestracyjne za takie HID'y lecą więc nie polecam bo moze z tego wyjśc wyjątkowo drogi interes.

#115 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2010 - 09:19

Na moje oko miales poprostu jednego wielkiego pecha do hidow ktore kupiles dlatego jestes teraz do nich mocno zrazony. Gdyby w co drugiej omede z hidem byly takie przygodyto bylo by to potwierdzeniem ze omega nie daje sobie rady z taka badziewna chinska instalacja ale jak widac jestes raczej osamitniony z az takimi problmami... U mnie hid zaklocal jedynie cb, kupilem filtr za 20 zl i chodzi idealnie. Co do mandatow to tez loteria, podstawa to miec soczewki i spryski, chyba ze policjant wglebi sie w temat przy kontroli i zobaczy brak samopoziomowania lub soczewki nie przystosowane pod xenon (oznaczenie na poliweglanie) i moze nam zabrac dowod, ale to osobny temat... Jak dla mnie swietna widocznosc noca warta jest ryzyka :)

#116 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 10:26

Ekranowanie "złotkiem" aluminiowym kabli WN od przetwornicy zmniejsza nieco zakłucenia

Ja pierdziu, mamy podobno XXI wiek. Myślałem, że takie kombinatorstwo i druciarstwo odeszło w mroki historii razem z komuną :smiech:

#117 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2010 - 12:15

Ja pierdziu, mamy podobno XXI wiek. Myślałem, że takie kombinatorstwo i druciarstwo odeszło w mroki historii razem z komuną :smiech:


ale auta mamy z poprzedniego wieku :) moze ten sposob dziala ale fakt faktem jest to druciarstwo i jezeli hid sial by mi tak spustoszenie w elektryce to wolal bym juz dolozyc do oryg przetwornikow, nawet uzywanych, ktore zbudowane sa i wytrzymuja nieporownywalnie lepiej i dłuzej od chinskich zamiennikow :)

#118 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:00

Ja pierdziu, mamy podobno XXI wiek. Myślałem, że takie kombinatorstwo i druciarstwo odeszło w mroki historii razem z komuną


Sypus ale to Ty napisałeś :

Generalnie warto wydać te parę złotych, bo efekt w porównaniu do zwykłej żarówki kosmiczny. Nie jest to oryginał z jednego powodu, kształt odbłyśników jest trochę skopany, ale za te pieniądze WARTO. DEPO + HID + przesyłki = 760 zł.

więc chłopaki z różnym powodzeniem kombinują :D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#119 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:10

a tak na marginesie dodam bo sie tutaj temat przewinol
resetowanie sie klimy moze bys spowodowane zasniedzialymi klemami od aku
ja jak kupilem auto to sie tak robilo (jeszcze bez hida)
potem zmienilem aku i klemy na nowe bo stare byly do du...
i problem minol

co wskazywaloby po raz kolejny na slaba mase

a tak wogole to policji sie nie ma co bac az tak
jak sie zczaja zawsze mozna usunac usterke na miejscu
a jak bedzie uparty policjant to je moge nawet przy nim podeptac
zawsze to taniej niz mandat i przeglad

#120 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:22

zawsze to taniej niz mandat i przeglad


zależy jaki mandat bo przegląd to tylko dwadzieścia zł

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p