Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co rozładowuje akumulator???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 18 marca 2009 - 05:56

Byłem u elektryka panowie i zwalił on winę na instalację gazową.A ta rzeczywiście od niedawna zaczęła wariować,raz mi się włącza gaz a raz nie.Czasami muszę jeździć na trybie ręcznym a przycisk ściskam spinaczem żeby go cały czas nie trzymać bo jak puszcze przycisk to tryb ręczny się wyłącza.Już sam nie wiem o co chodzi??Elektryk kazał jechać mi do jakiegoś gazownika i tam posprawdzać komputer.Jutro tak zrobię i zobaczymy co wyjdzie.


może weź po prostu odepnij na kilka dni zasilanie instalki gazowej, będziesz jeździł na benzynie i zobaczysz czy nadal występuje ten problem, na 99% masz gaz pod jednym osobnym dołożonym bezpiecznikiem...

#22 OFFLINE   Adi_

Adi_
  • 3 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 kwietnia 2009 - 22:10

Witam ... tez mam problem tego typu ... i mam pytanko czy gasnie Wam podswietlenie przyciskow sterowania radiem na kierownicy w ogole ? bo mi sie swieci 24h na dobe

#23 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2009 - 22:32

Witam, u mnie gaśnie po wyłączeniu świateł.

#24 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 08 lipca 2009 - 22:29

Witam troszkę od świeżę temat...
mam też mały problem z aku, wydaje mi się że alternator nie doładowuje akumulatora, sprawdzałem napięcie ale przez opel scanner i było 13,6 a przy obciążonym około 13.2 czasem na 12,9 wskoczyło a wcześniej jakieś 4 miechy temu miałem ładowanie na poziomie 14.2 (też opel scannerem sprawdzane) i tak myślę alternator wyciągnąć i wymienić szczotki i regulator. jak sprawa wygląda przy wymianie???? i czy top nie czasami właśnie alternatora wina ze mi aku słabo się zachowuje ???? Proszę o poradę.
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#25 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 09 lipca 2009 - 22:32

Jednaj się okazuje że aku jest ok. sprawdzony w innej omedze, ale sprawdziłem alternator i się nie wyrabia z napięciem tak że znam już usterkę. pozdro
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#26 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 10 lipca 2009 - 19:38

Ja też się dopiszę.

Dwa tygodnie temu, po pomiarach i konsultacji z dobolosem (dzięki za porady :piwo:), dołożyłem dodatkowy przewód plusowy między altkiem i aku. Przed tym na obciążeniu miałem 13 V, teraz jest 13,8 V. Pobór prądu (na zgaszonym) mierzyłem jakiś czas temu i wynosi 0,3 A. Aku nie doładowałem do pełna, ale tydzień temu zrobiłem trasę 700 km i stwierdziłem, że naładuje się do pełna. Pięć dni po trasie akumulator padł :bad: O co k...a chodzi??? Akumulator kupiony w lutym. Czy możliwe, że alternator nie ma wydajności prądowej? Ale wydaje mi się , że byłoby to widać chociażby po jasności żarówek. Nie wiem co robić :mur:

A może aku wadliwy?

Naładowałem teraz do pełna prostownikiem i zobaczę ile pożyje.



Pobór 0,3 A jest bardzo duży. szukaj obwodu który łyka prąd

#27 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 12 lipca 2009 - 11:13

trochę odbiegam od tematu, u mnie była przyczyna w alternatorze a dokładnie sztotkoczymacz z regulatorem napięcia, po wymianie cieszę się napięciem 14,3V (niestety zamiennik firmy ABORN)
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#28 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 11:56

Pobór 0,3 A jest bardzo duży. szukaj obwodu który łyka prąd


Szybka matematyka.
0.3 A pobiera stale, czyli w godzinę 0.3 Ah.
5 dni to 120h (licząc pełne doby) co daje stratę na poziomie 36Ah.
Jak mamy aku 72Ah to teoretycznie po 10 dniach go trafi, a w praktyce wcześniej, bo przy próbie zakręcenia pociągniemy duży prąd, dużo energii pobierzemy, a jak nie zapalimy, to już może nie być czym zakręcić ponownie.

Jak dodatkowo nie ma pełnego ładowania to kapa.

 


#29 OFFLINE   Jaro

Jaro
  • 53 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 lipca 2009 - 16:39

miałem podobny problem z chwilą poprowadzenia dodatkowej masy ( od akumulatora do ucha silnika) ustał. pozdr

#30 OFFLINE   elatet

elatet

    Zbanowany

  • 28 postów
  • Dołączył: 14-12-2008
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 lipca 2009 - 13:26

Masz racje że pieprzą jedż tu, jedż tam,wydoją cię z kasy i kówno zrobią.Ja miałem to samo,coś rozładowywało mi aku.ale nie tak szybko,więc wymieniłem bo myśl.że padnięty,i to samo,ładowanie jest 14.4v sprawdzałem miern.okazało się że jak byłem nad jeżiorem jechałem w wysokich trawach,a od pewnego czasu pompa paliwa raz chodziła zaz nie,poczułem swont grzanych kabli,po wył.zapł.paliły sie stale kont.pompa,pasy ,abs,aku,oli.:oZdesperowany położyłem się pod auto i poruszałem wiązką kabli przy pompie i kontr.zgasły,ale pompa paliwa raz chodz,raz nie.Nie mam garażu ani kanału bo sam bym to zrobił.:mad:
ł

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lipca 2009 - 16:50

Masz racje że pieprzą jedż tu, jedż tam,wydoją cię z kasy i kówno zrobią....
ł


kto tu pieprzy ??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2009 - 17:10

:zw::mlotek:
Przypominam że to jest forum o soleniu :peace:, więc proszę nie wspominać więcej o pieprzeniu. :nu_nu: :p

 


#33 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 lipca 2010 - 16:06

Ja mam taki motyw. Akumulator nowy, GM. Jakiś czas temu rozładował się prawie do zera. Winny był aternator, który wymieniłem. Akumulatora używałem dalej, bo tester pokazywał, że jest OK. Wszystkie połączenia OK, prąd ładowania OK, pobór prądu w spoczynku 0.05. Minimalnie za dużo, ale stabilnie. Pewnie alarm tyle ciągnie.

No i dzisiaj, po kilku miesiącach, znów się rozładował. Wczoraj normalnie jeździłem.
O co chodzi?

Kiedyś czytałem, że takie jaja potrafi robić radio/zmieniarka. Miał ktoś taki przypadek?
Czy można wyciągnąć jakiś bezpiecznik tak, żeby odciąć samo radio? (mam bursztynowy wyświetlacz)

Czy to możliwe i normalne, że jak w ostatnich 2 tygodniach jeżdżę codziennie na krótkich odcinkach typu odpalenie i potem 1, 2, góra 3 km i tak parę razy dziennie, to alternator nie nadąża go doładowywać?

Może akumulatorowi zaszkodziło to wcześniejsze duże rozładowanie? Ale przez parę miesięcy od wymiany altka chodził jak marzenie.

Co jeszcze może być nie tak? :(

#34 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 10 lipca 2010 - 20:04

Ja mam taki motyw. Akumulator nowy, GM. Jakiś czas temu rozładował się prawie do zera. Winny był aternator, który wymieniłem. Akumulatora używałem dalej, bo tester pokazywał, że jest OK. Wszystkie połączenia OK, prąd ładowania OK, pobór prądu w spoczynku 0.05. Minimalnie za dużo, ale stabilnie. Pewnie alarm tyle ciągnie.

No i dzisiaj, po kilku miesiącach, znów się rozładował. Wczoraj normalnie jeździłem.
O co chodzi?

Kiedyś czytałem, że takie jaja potrafi robić radio/zmieniarka. Miał ktoś taki przypadek?
Czy można wyciągnąć jakiś bezpiecznik tak, żeby odciąć samo radio? (mam bursztynowy wyświetlacz)

Czy to możliwe i normalne, że jak w ostatnich 2 tygodniach jeżdżę codziennie na krótkich odcinkach typu odpalenie i potem 1, 2, góra 3 km i tak parę razy dziennie, to alternator nie nadąża go doładowywać?

Może akumulatorowi zaszkodziło to wcześniejsze duże rozładowanie? Ale przez parę miesięcy od wymiany altka chodził jak marzenie.

Co jeszcze może być nie tak? :(


Fakt, że jeździsz cały czas na światłach, słuchasz radia(ew klima), oraz,że jeździsz na krótkich odcinkach może odpowiadać nie doładowanemu akumulatorowi. Ja też tak miałem.

#35 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2010 - 21:00

Fakt, że jeździsz cały czas na światłach, słuchasz radia(ew klima), oraz,że jeździsz na krótkich odcinkach może odpowiadać nie doładowanemu akumulatorowi.

i zasiarczeniu go.Dlatego zamontowałem światła do jazdy dziennej.

#36 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 lipca 2010 - 21:14

Faktycznie jeżdżę z klimą, radiem i ksenonami. No ale czy to znaczy, że jak ktoś mieszka w małym mieście, to co 2 tygodnie sięga po prostownik? Aku mam 65 Ah, oryginał GM.

Zapomniałem jeszcze dodać, że przy tym poprzednim rozładowaniu, jak był uszkodzony alternator, to z boku akumulatora na nalepce odkryłem jakiś zielonkawy płyn. Nie zauważyłem, czy tak było od nowości - czy był po prostu brudny, czy coś wyciekło. I wtedy ten otworek kontrolny był czarny. Ale po naładowaniu akumulator chodził i otwór zrobił się zielony.

Dziś wyjąłem akku - też otworek czarny. Prądu tyle, że działa wyświetlacz, alarm, centralny. Ale rozrusznik ledwo drgnie.

Czy można sobie zamontować jakiś wskaźnik w kabinie, który będzie pokazywał, na ile aku jest naładowany?
Może powinienem kupić większy akumulator? Albo akumulator żelowy? Słyszałem, że to jakiś nowy typ aku i że one są nie do zajechania. Nie wiem, ile w tym prawdy i czy one nadają się do Omegi - w sensie, czy pasują do tego alternatora itd.

#37 OFFLINE   pablo311091

pablo311091

    pablo311091

  • 18 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 10 lipca 2010 - 21:14

ja tam w mojej omedze mam dwa akumulatory. Jeden jest od silnika wiatrakow swiatel itd,a drugi od grania mozyki,sluchania radia i oswietlenia kabiny.MOze ci spierdziela na lewo pad np. swiatla w kabinie moga miec userke w bagarzniku, chyba ze, dzwi nie zamykasz i swiatla swieca w kabini. to moze byc problem

#38 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 lipca 2010 - 21:23

Dlatego zamontowałem światła do jazdy dziennej.


A jak konkretnie to rozwiązałeś?

np. swiatla w kabinie moga miec userke w bagarzniku, chyba ze, dzwi nie zamykasz i swiatla swieca w kabini. to moze byc problem


To sprawdziłem. W kabinie i w bagażniku gasną jak powinny. W spoczynku pobiera tylko 0,04, w porywach 0,05.

Co ciekawe, 3 dni temu miałem trasę 2x50 km, więc powinien się ładnie naładować. Potem 2 dni krótkie odcinki - w sumie z 8 odpaleń góra.

ja tam w mojej omedze mam dwa akumulatory


A gdzie zamontowałeś drugi? W bagażniku?

#39 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 lipca 2010 - 23:01

wiekszy akumulator to zly pomysl. jak masz krotkie odcinki to mniejszy szybciej sie tobie naladuje.
sprawdz mase, polaczenia akumulatora z silnikiem i altkiem. moze przez zle polaczenie sie nie doladowuje.
ogolnie altek powinien wystarczyc, by zapewnic pradu dla wszystkich odbiornikow podczas jazdy, bez czerpania energi z akumulatora
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#40 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 lipca 2010 - 00:40

No pewnie załatwiłem go tymi krótkimi odcinkami. Od dzisiaj jeżdżę po mieście w dzień na światłach mijania i mam to w nosie. Ile za to grozi, 100 zł? Kupiłem sobie właśnie na Allegro taki prosty tester wkładany do gniazda zapalniczki za 20 zł. Przynajmniej będę wiedział, kiedy warto podłączyć prostownik.

A czy można jakimiś prostymi metodami sprawdzić pojemność akumulatora, jeśli uda mi się go naładować? Żeby określić stopień zasiarczenia.