Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co rozładowuje akumulator???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 14 marca 2009 - 19:55

Witam.
Bardzo proszę o pomoc!!Mam problem tego typu że-coś mi rozładowuje akumulator w mojej Omedze:(Przejadę 30 km,zgaszę silnik a za dwie godziny aku jest kompletnie padnięty!!!Czy jest to wina tego że coś pobiera za dużo prądu??Jakieś zwarcie??Bardzo proszę o pomoc.

#2 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:00

Kolego podjedz do jakiegoś elektromechnika,niech Ci sprawdzi pobór prądu.







 


#3 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 14 marca 2009 - 20:16

Dzięki ale twoja odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje,potrzebuję jakichś konkretnych przyczyn dlaczego może sie tak dziać:)

#4 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 14 marca 2009 - 20:22

jak sprawdzi pobór to wtedy możesz dochodzić co pobiera, może stary ten akku i nie trzyma?

#5 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2009 - 20:23

proste może masz gdzieś jakieś zwarcie albo alternator nie ładuje albo akumulator szlak trafił tzn jest zwarcie miedzy celami i najlepiej jedz do elektromechanika chyba ze masz miernik i małe pojecie gdzie co i jak sprawdzić to musisz sie bawić

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 20:23

możesz mieć zwarcie albo coś się nie rozłącza
musisz zmierzyć jaki jest pobór prądu na zgaszony silniku
albo aku podziękował za współpracę
a po za tym odpowiedź kolegi powinna cię usatysfakcjonować bo ci dobrze radzi

Kolego podjedz do jakiegoś elektromechnika,niech Ci sprawdzi pobór prądu.

:bigok:

#7 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 14 marca 2009 - 20:54

Dzięki ale twoja odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje,potrzebuję jakichś konkretnych przyczyn dlaczego może sie tak dziać:)


Chętnie powiedziałbym co się dzieje z twoim akumulatorem, ale stłukłem wczoraj swoją szklaną kulę i czekam aż mi przyślą nową...

a tak z doświadczenia to : sprawdź miernikiem pobór prądu przy wyłączonym silniku, jeśli bierze dużo to szukaj zwarcia w instalacji lub urządzenia które się nie wyłącza (a może trzeba jakąś lampkę wyłączyć :D), jak nie bierze, to może być padnięty akumulator lub alternator nie ładuje właściwie....
Ale jeśli nie masz bladego pojęcia o prądzie (bo chyba nie masz skoro pytasz) to lepiej podjedź do kogoś kto się na tym zna, tak jak radzi kolega G.A.D.T.I.

#8 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 14 marca 2009 - 21:33

Jeśli chodzi o akumulator to jest on bardzo dobry,mam przyrząd do mierzenia objętości elektrolitu(sprawdzałem cele i wszystko jest ok),miernika nie mam ale byłem u mechanika i on mi sprawdzał (ładowanie jest dobre)i aku też napewno jest dobry.
To całe forum chyba po to jest zeby sie pytac o takie rzeczy ludzi ktorzy mieli albo maja do czynienia z takimi i innymi przypadlosciami takiego samochodu a wypowiedz G.A.D.T.I
byla poprostu zbywajaca.Widocznie cos takiego mu sie nie przytrafilo i go to zbytnio nie interesuje,ale mam nadzieje ze trafi sie ktos kto bedzie naprawde wiedzial o co w tym chodzi i mi pomoze.

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 14 marca 2009 - 21:44

mam przyrząd do mierzenia objętości elektrolitu

A na co Ci mierzyć objętość? mierzy się gęstość kolego...ładowanie dobre czyli jakie?mierzone na akumulatorze czy alternatorze?akumulator sprawdzony pod obciążeniem?Kuli nie mam ale stawiam na trafiony alternator,lub uszkodzony akumulator...No i podaj jaka ta gęstość Ci wyszła przy pomiarze

#10 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 14 marca 2009 - 22:01

No niech ci będzie kolego,mierzyłem GĘSTOŚC a nie objętość:)Co do wyniku tego pomiaru to nie ma wielkiej filozofii,jest podziałka z trzema kolorami i jakimiś literkami.Z każdej celi wyszło mi na zielonym kolorze co oznacza BARDZO DOBRY WYNIK(zresztą nie byłem zaskoczony bo akumulator ma niecały rok).Ładowanie sprawdzane było na aku na zapalonym silniku z włączonymi światłami i radiem i wykazało 14,5.Mechanik powiedział że jest dobrze dlatego trak piszę.
Może to być wina alternatora??

#11 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 14 marca 2009 - 22:02

miernika nie mam ale byłem u mechanika


no niestety dość często mechanik nie ma pojęcia o elektryce, (jak zresztą sama nazwa wskazuje zajmuje się on częściami mechanicznymi a nie elektrycznymi), jednak nadal uparcie będziemy ci polecać elekryka lub elektromechanika.
I nikt cię tu nie próbuje zbywać, lekceważyć czy coś takiego, po prostu taka prawda, że przy takich problemach jak opisujesz auto powinien obejrzeć fachowiec, domowymi sposobami bez odpowiedniej wiedzy i miernika tutaj za dużo nie wskórasz...

#12 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 14 marca 2009 - 22:05

Ok kolego widzę że rzeczywiście na nic tu moje wysiadywanie i czekanie na konkretną odpowiedż:)Chyba rzeczywiście udam się do elektryka.Myślałem tylko że może ktoś miał ten sam problem i wie o co chodzi.Ale dzięki.
Pozdrawiam

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 marca 2009 - 22:09

Jeśli chodzi o akumulator to jest on bardzo dobry,mam przyrząd do mierzenia objętości elektrolitu(sprawdzałem cele i wszystko jest ok),miernika nie mam ale byłem u mechanika i on mi sprawdzał (ładowanie jest dobre)i aku też napewno jest dobry.
To całe forum chyba po to jest zeby sie pytac o takie rzeczy ludzi ktorzy mieli albo maja do czynienia z takimi i innymi przypadlosciami takiego samochodu a wypowiedz G.A.D.T.I
byla poprostu zbywajaca.Widocznie cos takiego mu sie nie przytrafilo i go to zbytnio nie interesuje,ale mam nadzieje ze trafi sie ktos kto bedzie naprawde wiedzial o co w tym chodzi i mi pomoze.


jestes nowy i zaraz walisz tak ostro. musisz wziac w reke amperomierz i zobaczyc ile jest pobierane pradu z akku. jak za duzo to po kolei wyciagasz bezpieczniki i patrzysz kiedy pobor pradu sie zmniejszy. jak wycigniesz bezpiecznik i pobor spadnie to patrzysz co jest podpiete pod ten bezpiecznik. czyli zawezasz pole szukania usterki.

jak juz koledzy wczesniej radzili, podjedz do kogos kto sie na tym zna, bo gdybys wiedzial to wszystko co napisalem to nie byloby tego tematu.I TROSZKE POKORY, BO NIKT TOBIE TU ZLE NIE RADZI



jak na moje oko to masz do wymiany akumulator. mam w warsztacie jakis stary akumulator, ktorego uzywam do roznych prob i podloczone do niego mam radio. moge go mierzyc jak chce i bedzie wszystko super, ale auta na nim nie odpale. nawet rozrusznik sie nie odezwie. umarl i tyle.
jak masz mozliwosc to pozycz od kogos dobry akumulator i zobacz czy bedzie lepiej.

tak na marginesie, to na forum jest dzial "elektyka" i tam ten temat powinien sie znalezc
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   rombanek59

rombanek59
  • 4 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: pochodzę z Chełma Longford

Napisany 14 marca 2009 - 22:32

Witam widzę że naprawdę nikt nie ma ochoty podpowiedzieć kolego odkręć zacisk minusowy
od akumulatora i pozostaw na 2 godz i potem zakręć odpal auto ,weź miernik do ręki sprawdź ładowanie ma ono wynosić na klemach akumulatora przy włączonych światłach i dmuchawie 13,8 V do14,5V jeśli tak jest to jeszcze raz odkręć zacisk od akumulatora weź miernik do ręki ustaw na pomiar A jeden zacisk ten odkręcony do jednego przewodu a drugi do akumulatora pomiar ma wynieść poniżej 0,4A jak jest więcej to jakiś odbiornik jest włączony poza kontrolą (w czasie przyłączenia pomiar chwilowo może przewyższać 1A a po chwili obniżyć się ) jak potrzeba Ci szybko odpowiedzi to puść mi sygnał na tel.+353851140245 pomogę.nie mam włączonej poczty od dzwonie .
R.K

#15 OFFLINE   lukaszkasza

lukaszkasza
  • 26 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: od Gdynii po Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2009 - 10:15

witam to moze i ja sie udziele, mialem przypadlosc z akumulatorami i to z nie jednym, a wynik byl taki - alternator dawal dobry prad, jest jeszcze cos takiego jak regulator napiecia z nim tezlo wszystko ok wiec naszlo pytanie, o co kaman??

a co bylo?? akumulator, mial dwa miesiace i byl poprostu trefny, kupilem wiec nowy (za tamten oczywiscie mi oddali kase), a ten nowy tez nie byl najlepszy bo wytrzymal raptem pol roku (i dodam ze nie bylo tu zadnego urzadzenia ktore doi akumulator) wiec poprostu rozwaz opcje oddania akumulatora na gwarancje skoro cala reszta jest ok

#16 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 15 marca 2009 - 10:52

Witam widzę że naprawdę nikt nie ma ochoty podpowiedzieć kolego odkręć zacisk minusowy
od akumulatora i pozostaw na 2 godz i potem zakręć odpal auto ,weź miernik do ręki sprawdź ładowanie ma ono wynosić na klemach akumulatora przy włączonych światłach i dmuchawie 13,8 V do14,5V jeśli tak jest to jeszcze raz odkręć zacisk od akumulatora weź miernik do ręki ustaw na pomiar A jeden zacisk ten odkręcony do jednego przewodu a drugi do akumulatora pomiar ma wynieść poniżej 0,4A jak jest więcej to jakiś odbiornik jest włączony poza kontrolą (w czasie przyłączenia pomiar chwilowo może przewyższać 1A a po chwili obniżyć się )


Dziękuje kolego.Jutro tak napewno zrobię,pojadę do jakiegoś majstra i wszystko pomierze tak jak trzeba i dam ci odpowiedź coi i jak.WIELKIE DZIĘKI,takich odpowiedzi się spodziewałem.

#17 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2009 - 21:00

rafał pierwsze co to jedź do sklepu z aku żeby Ci go sprawdzili w 2 godziny to byś musiał wszystko w aucie zostawić włączone.
Może , któraś cela się poluzowała i aku ma zware.

#18 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 marca 2009 - 01:29

Ja też się dopiszę.

Dwa tygodnie temu, po pomiarach i konsultacji z dobolosem (dzięki za porady :piwo:), dołożyłem dodatkowy przewód plusowy między altkiem i aku. Przed tym na obciążeniu miałem 13 V, teraz jest 13,8 V. Pobór prądu (na zgaszonym) mierzyłem jakiś czas temu i wynosi 0,3 A. Aku nie doładowałem do pełna, ale tydzień temu zrobiłem trasę 700 km i stwierdziłem, że naładuje się do pełna. Pięć dni po trasie akumulator padł :bad: O co k...a chodzi??? Akumulator kupiony w lutym. Czy możliwe, że alternator nie ma wydajności prądowej? Ale wydaje mi się , że byłoby to widać chociażby po jasności żarówek. Nie wiem co robić :mur:

A może aku wadliwy?

Naładowałem teraz do pełna prostownikiem i zobaczę ile pożyje.

#19 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2009 - 13:52

Ja też się dopiszę.

Dwa tygodnie temu, po pomiarach i konsultacji z dobolosem (dzięki za porady :piwo:), dołożyłem dodatkowy przewód plusowy między altkiem i aku. Przed tym na obciążeniu miałem 13 V, teraz jest 13,8 V. Pobór prądu (na zgaszonym) mierzyłem jakiś czas temu i wynosi 0,3 A. Aku nie doładowałem do pełna, ale tydzień temu zrobiłem trasę 700 km i stwierdziłem, że naładuje się do pełna. Pięć dni po trasie akumulator padł :bad: O co k...a chodzi??? Akumulator kupiony w lutym. Czy możliwe, że alternator nie ma wydajności prądowej? Ale wydaje mi się , że byłoby to widać chociażby po jasności żarówek. Nie wiem co robić :mur:

A może aku wadliwy?

Naładowałem teraz do pełna prostownikiem i zobaczę ile pożyje.


czesto tak bywa , ze najtansze akumulatory sa wadliwe od samego poczatku
oststnio kumpel 3 razy wymienial akumulator w ciagu tygodnia, to mu w sklepie powiedzieli , ze auto nie laduje , to on im zeby dali mu jakisc stary na chwile, wlozyli , i wszystko bylo ok tylko slabo krecil ale sie ladowal, wiec najlepiej pojechac do warsztatu elektromechnika bo tem beda mieli specjalny przyrzad do testowania akumulatora pod obciazeniem, i wtedy wszystko wychodzi.

#20 OFFLINE   rafal2324

rafal2324
  • 30 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Holandia\Rotterdam

Napisany 17 marca 2009 - 23:12

Byłem u elektryka panowie i zwalił on winę na instalację gazową.A ta rzeczywiście od niedawna zaczęła wariować,raz mi się włącza gaz a raz nie.Czasami muszę jeździć na trybie ręcznym a przycisk ściskam spinaczem żeby go cały czas nie trzymać bo jak puszcze przycisk to tryb ręczny się wyłącza.Już sam nie wiem o co chodzi??Elektryk kazał jechać mi do jakiegoś gazownika i tam posprawdzać komputer.Jutro tak zrobię i zobaczymy co wyjdzie.