Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

boze daj mi sily


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 13 sierpnia 2009 - 14:20

:D:D:D
jeszcze by tego brakowało.......

całe paliwo zrobiło sie jakieś takie mętne, a na dnie osadziło sie jakieś czarne gó...o, które po ruszaniu słoikiem wyglądało jak zawiesina z sadzy. 4 dni potem zatkała sie pompka paliwa w zbiorniku ( smok cały zabity), filtr paliwa. Pompka sie wręcz zatarla bo raczej niewiele paliwa była w stanie zassac. To tyle z doświadczeń z Bio.

#42 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 15 sierpnia 2009 - 11:57

Aż strach lać to bio i pomyslec ze cos moze zaszkodzc i potem szukać przyczyn i sie głowic pare dni ;);)

#43 OFFLINE   marcin22

marcin22
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: Brwinów

Napisany 22 lutego 2010 - 15:50

podepnę się pod temat bo łapki mi opadają cały czas coś a mianowicie tak jak u kolegi oma (tds) nie ma siły (sprawdzone wasze sugestie podane wyżej)
autko ma zrobioną pompę paliwową, wymienione świece, wymienione filtry, i uszczelki kol. ssącego no i teraz dla odmiany straciła moc nie wiem co jeszcze się posypie ale jak ma ktoś pomysł na to od czego ta utrata mocy to wysłucham chętnie ,a no i wymieniłem stożkowy filtr na zwykły w puszce. Było git a po zmianie żarowych i złożeniu do kupy padło turbo pompuje około 1,2 bara na max a bida nie jedzie pomocy bo :pokoj:
pozdrawiam marcin

#44 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 19:30

turbo pompuje około 1,2 bara na max

Jeśli pompuje 1.8 to jest słabo. 2.1 jest wg. wartości nominalnych. Do sprawdzenia kierowniczka turbo i układ podciśnień.

#45 OFFLINE   marcin22

marcin22
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: Brwinów

Napisany 22 lutego 2010 - 20:44

dzięki znalazłem problem (pęknięta guma między przepływką a turbo, a wartość 2,1 bara jest przy jakim zakresie obrotów i na którym biegu bo mnie teraz podłamałeś bo przy 4100 obrotach na 4 biegu pokazuje mi jakieś 1,6 1,7 bara a co do kierowniczki to co masz na myśli ?

#46 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 20:49

Wymień gumę, ale to i tak nie tego wina, wymień, bo rozwalisz silnik syfami wlatującymi tą dziurą.
Ja miałem 1.9 Bara na 3 biegu przy 3800-4000 obrotów.
Kierowniczka turbo steruje jego pracą. Jeśli się zapiecze dochodzi do pewnego momentu i dalej ni rusz.

#47 OFFLINE   marcin22

marcin22
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: Brwinów

Napisany 22 lutego 2010 - 20:55

dzięki w sobotę wyciągnę turbo i zobaczę co tam z nim się dzieje guma wymieniona mam nadzieje że nic nie złapało turbo bo przejechała tak jakieś 40 kilometrów :(

#48 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 lutego 2010 - 21:01

W 2,5TD w turbo nie ma kierowniczki tylko zawór upustowy, który ma za zadanie nie przeładowywać układu i przy danym ciśnieniu otwiera się i upuszcza spaliny bezpośrednio do wydechu pomijając łopatki turbo, ewentualnie mógł ten zawór się przyciąć i się nie domyka, co może powodować małe ciśnienie doładowania jak i również nieszczelny dolot też może być tego powodem.

#49 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 22 lutego 2010 - 21:03

Było git a po zmianie żarowych i złożeniu do kupy padło turbo pompuje około 1,2 bara na max a bida nie jedzie pomocy bo


zanim wyciągniesz turbo to zobacz (wymień) wężyk od mapsensora i skontroluj sam map sensor (wężyk musi być ściśnięty obejmkami)
P.S.
zdejmowany był pewnie kolektor dolotowy i stąd problem........ :p

#50 OFFLINE   marcin22

marcin22
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: Brwinów

Napisany 22 lutego 2010 - 21:56

wężyk jest ok map ok jak pisałem dolot do turbo był zwalony ale dzięki