Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

jak zwiekszyc moc i inne pytanka na temat tuningu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 02 grudnia 2006 - 10:33

witam w necie znalazlem omege 2.5 v6 która ma odziwo 220 koni i teraz co mogl w niej wymienic typol zeby uzyskac taka moc z tego silnika napisane tylko bylo ze zostal silnik usprawniony tylko nie podal jakie modyfikacje wprowadzil moze wy wiecie jak uzyskac taki wynik bez turbo pozdrawiam



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2006 - 10:59

witam w necie znalazlem omege 2.5 v6 która ma odziwo 220 koni i teraz co mogl w niej wymienic typol zeby uzyskac taka moc z tego silnika napisane tylko bylo ze zostal silnik usprawniony tylko nie podal jakie modyfikacje wprowadzil moze wy wiecie jak uzyskac taki wynik bez turbo pozdrawiam


nie wiem skąd ma akurat 220 KM .. mysle, ze to bardziej jakaś ściema, choc przy odpowiednich nakłądach finansowych da sie zrobić wiecej, tylko, ze to poprostu jest nieoplacalne, bo prościej kupić 3,0 i mieć fabryczne 211KM ..
(Opel miał też silnik 230KM (nie pamiętam symbolu).

Generalnie prostym sposobem na ~30 KM w 2,5V6 jest wymiana wałków rozrządu na te od 3,0V6. Nic wiecej nie trzeba robic w tym silniku, zeby mieć te kilka koni wiecej.

#3 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 02 grudnia 2006 - 11:32

(Opel miał też silnik 230KM (nie pamiętam symbolu).

był taki w omie A C30XEI,fabrycznie na kutych podzespołach

#4 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 02 grudnia 2006 - 14:53

acha no to juz wiem czemu tam pisalo ze jest ze stajni imshera jakies mody tam wprowadzali i usprawniali go

a moze jakis czip jest zeby zwiekszyc moc od tych walków, albo kompa zmienic inny program czy cosale 200 z walkami wyjdzie w omie, a moze powiecie czemu omega ma kopa dopiero po 4 tys obrotów moza da sie jakos zrobic zeby kop byl od dolu samego czy sie nieda , slyszalem ze cos tam sie wlancza automatychnie po tych 4 tys obr i w\tedy silnik jest w nowym wcieleniu pozdro

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2006 - 16:09

a moze jakis czip jest zeby zwiekszyc moc od tych walków, albo kompa zmienic inny program czy cosale 200 z walkami wyjdzie w omie, a moze powiecie czemu omega ma kopa dopiero po 4 tys obrotów moza da sie jakos zrobic zeby kop byl od dolu samego czy sie nieda , slyszalem ze cos tam sie wlancza automatychnie po tych 4 tys obr i w\tedy silnik jest w nowym wcieleniu pozdro


zakładając włki od 3,0 nie musisz dodatkowo zmieniac elektroniki.
Co do chipów - będzie ciężko w wolnossacym silniku, aczkolwiek fakt Irmsher robi 230 KM (ale z trzylitrówek)

Co do mocy poniżej 4krpm - poczytaj TEN wątek

#6 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 02 grudnia 2006 - 17:43

czytalem ale za bardzo nie kapuje wiem ze trzeba uzyskac max moment ale nie kapuje czemu nie mozna tego zlikwidowac lub pszesunac na mniejsze obroty otwieranie tych zaworów multiram czy jakos a m0oze sie da tylko nikt nie wie jak

a moze ktos prubowal przelotowy uklad wydechowy zrobic np wywalic te tlumiki co sa tam i wstawic tam gdzie tlumik srodkowy to wspawac rure o danej srednicy a na koncowy tlumik to jakis przelotowy kupic tak jak do turbo zeby ladnie spalinki wydostawaly sie

czyli walki daja 20 koni a i do tego moze czipa podczepic tak do 200 powinno dojsc co o tym myslicie plus do tego uklad wydechowy przelotowy koszt 2000tys i moze tego czipa ale i bez niego ladnie sie bedzie krecic silnik a

a ten uklad wydechowy daje cos

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2006 - 18:24

Silnik benzynowy to nie diesel < ktory ma max moment obrotowy w zakresie od np.2000-3000obr, a powyzej 4tys obr przestaje jechac > dlatego trzeba go wkrecic na wyzsze obroty zeby wykorzystac pelna moc. Tak jest skonstruowany silnik i przebieg momentu obrotowego ze duzo nie zmienisz samymi walkami.
Mozesz zalozysz turbine z doladowaniem 0,5bara < np. z 2000 16V po zalozeniu turbo moc zwieksza sie ze 136km na prawie 200 przy minimalnym cisnieniu doladowania---wiem po chcialem zalozyc i pytalem w firmach tuningowych, ale jak dla mnie za drogo!!! Lepiej kupic 3.0 lub 3.2 >

Wtedy z tubina powinien przy 3000obr juz niezlego kopa dostawac jak turbo zacznie pompowac.
Jak chcesz jezdzic z niskich obrotow to szukaj diesla 2.5 v6 lub 3.0- ma pranie od samego dolu.

#8 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 02 grudnia 2006 - 18:39

no masz racje to nie dizel myslalem ze da sie jakos to zmienic a mozesz mi powiedziec czy to zdjecie to twojej omy fajne lampy ile zaplaciles za nie

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2006 - 19:12

Zerkinj tu:
http://moto.allegro....b_soczewka.html

Jest jeszcze kilka innych aukcji z tymi lampami.
Jest to soczewka Depo, jest nawet troche na tym forum na temat tych lampek.
Ksenon to nie jest, ale moim zdaniem lepsze od oryginalnie montowanych i wyglad maja duzo lepszy.

#10 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 02 grudnia 2006 - 20:23

dzieki ale na zdjeciu u ciebie ladniej wygladaja a wracajac do tematu moze ktos wie jak bedzie smigac omega na 17 calowych felgach z tek aukcji prosze powiedzcie które by pasowaly do niej wybieram miedzy
ATS -TAURUS CZARNY CHROM / RANT POLEROWANY

RH -MS 4

ATS -COMET RACING - JASNY CHROM / RANT POLEROWANY

RH -AE Tecnic

RH-ZW3 Tecnic - DWUCZĘŚCIOWA SKRĘCANA RANT POLEROWANY ZE STALI SZLACHETNEJ

RH -ZW6 Prestige - DWUCZĘŚCIOWA SKRĘCANA / RANT POLEROWANY ZE STALI SZLACHETNEJ

nie chce zakladac drugiego watku wiedc w tym pytam

a co do modyfikacji to co zmienic w wygladzie omesi mam fajne zdjecie zrobionej omegi przez imschera wajnie wyglada jak cos to zarzuce jes w profilu ale powiekszam je Dodany obrazek

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2006 - 20:49

Pytasz, ktore pasuja < czyli maja odpowiedni rozstaw srub itp..... > ????
Bo jezeli pytasz , ktore pasuja pod wzgledem wygladu to kazdy ma swoj gust i opini napewno bedzie kilka !!!

PLUSY--Siedemnastki super wygladaja na aucie, auto na suchym asfalcie na zakretach jest jak przyklejone.
MINUSY--nosi troche po koleinach i bardziej przenosi drgania, czyli troszke mniejszy komfort.

Wyglad i trakcja rekompensuja te minusy.
Pozdro

#12 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 03 grudnia 2006 - 10:21

chcialem irmiego 17 takie co na zdjeciu ale stoja 3,5 tys to troche za drogo myslalem nad dwoma rodzajami fel te czarne z aukci i te zrantem RH -ZW6 Prestige tylko jeszce nie odpisal pan co wystawil aukcje czy ma 8 cali na przod i 10 na tyl

jeszce jedno jak bym kupil na; 8 cali fele to opona jaka nania pujdzie 200x c x f o te pierwszo liczbe mi chodzi czy jakas inna 8 cali to 200 milimetrów czyli 20 cm to opona musi miec szerokosc 20 cm czy moze byc wieksza nie kapuje tego

#13 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 grudnia 2006 - 11:43

chcialem irmiego 17 takie co na zdjeciu ale stoja 3,5 tys

to są steinmetze a nie irmi

#14 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 03 grudnia 2006 - 17:21

nie wiedzialem jak sie nazywaja ale takie jak na zdjeciu stoja 3.5 a ja mysle zeby wziasc te czarne lub RH -ZW6 te z rantem. a co myslicie jaka szerokosc najlepioej bo chyba to 7.5cala ale nie jestem pewien pozdro

#15 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 grudnia 2006 - 23:13

wejdż sobie tutaj http://www.alcar.pl/...e=13&language=1 i będziesz widział jak różne fele się prezentują na omesi

nie wiedzialem jak sie nazywaja ale takie jak na zdjeciu stoja 3.5

te na zdjęciu to są 18-stki

#16 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 04 grudnia 2006 - 12:03

no widzialem moze byc tylko szkoda ze nie mozna go obnzyc na tej stronce a co do podtlenku azotu czy go oplaca sie wstawuic do zdrowego silnika

bede wybieral miedzy takimi felgami pewnie wybiore któres bo mi sie bardzo podobaja

rozmiar tych felg to najprawdopodobniej 8 lub 7 cali x 17 cali prosze jak mozecie napiscie jakie opony wejda na te felgi

a jeszcze jedno czy jak takie fele beda zalozone to obnizac zawieszenie myslalem nad profilem z przodu 40 a z tylu 45

a teraz sprawa tlumika który ladniej wyglada na omie wybierm z tych co podam powiecie który wygladana omie

http://moto.allegro...._remus_gls.html
http://moto.allegro....ing_tanio_.html
http://moto.allegro....ing_tanio_.html
http://moto.allegro....ek_basowy_.html
http://moto.allegro....my_bazzer_.html
http://moto.allegro....uper_bass_.html
http://moto.allegro....osc_100_mm.html
http://moto.allegro....alon_3_dde.html

poradzcie ktory ladnie bedzie sie prezentowal i które felgi z tych dwóch zdjeci pozdro czekam na wasze opinie Dodany obrazek http://forum.omegakl.../rh_ms4_157.rar

#17 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2006 - 17:09

Czesc
Najlepiej sam wybierz co tobie pasuje, bo przeciez ty bedziesz tym autem jezdzil !!!
Sorry , ale przeciez nikt ci nie powie co masz dokladnie kupic, zeby autko fajnie wygladalo, bo kazdy ma inny gust i inaczej widzi swoja Omke.
Pozdrawiam :peace:

#18 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 04 grudnia 2006 - 18:07

oki wim juz co zrobie pomyslalem nad tym i wwstawie to co podam mysle ze dobrze zrobilem

-fele czarne z polerowanym rantem z fotki komplet 2600zl + opony 2 tys
-tlumik http://moto.allegro....my_bazzer_.html 350zl
-lampy soczewkowe hella 1800zl
-przyciemnienie szyb narazie folja w dobrym zakladzie ( nie wiem ceny ale kolo 700 zl)
-gril ten chyba stei... za 180 na allegro byl plus kratki za 80 zl kolo lefrektorów
-brefki 40zl
-halogene na lepsze zeby lepiej swiecily (jakas propozycja) 130 zl sztuka

moze wiecie w jakim sklepie dostane czesci do hamulców cgcialbym zmienic na jakies wieksze które lepiej by auto zatrzymaly z przodu jak i z tylu

i jakies sprezyny obnizajace lub usztywniajace zawieszenie najlepiej gwintowane max 4 tys z

mysle ze dobrze moja omka sie bedzie prezentowac i czekam na odp w sprtawie hamulcóów i zawiechy l

#19 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 04 grudnia 2006 - 21:18

oki wim juz co zrobie pomyslalem nad tym i wwstawie to co podam mysle ze dobrze zrobilem

-fele czarne z polerowanym rantem z fotki komplet 2600zl + opony 2 tys
-tlumik http://moto.allegro....my_bazzer_.html 350zl
-lampy soczewkowe hella 1800zl
-przyciemnienie szyb narazie folja w dobrym zakladzie ( nie wiem ceny ale kolo 700 zl)
-gril ten chyba stei... za 180 na allegro byl plus kratki za 80 zl kolo lefrektorów
-brefki 40zl
-halogene na lepsze zeby lepiej swiecily (jakas propozycja) 130 zl sztuka

moze wiecie w jakim sklepie dostane czesci do hamulców cgcialbym zmienic na jakies wieksze które lepiej by auto zatrzymaly z przodu jak i z tylu

i jakies sprezyny obnizajace lub usztywniajace zawieszenie najlepiej gwintowane max 4 tys z

mysle ze dobrze moja omka sie bedzie prezentowac i czekam na odp w sprtawie hamulcóów i zawiechy l

no fajnie,tylko po co?Z tego co obliczyłem to chcesz wpakować w ome ponad 8 tysi,czyli masz nadmiar kasy i nie masz co z nią zrobić,bo tego nikt ci nie zwróci przy sprzedaży auta a do śmierci nie będziesz nim jeżdził.A'propo kosztów to fajne fele 17-stki w dobrym stanie z oponami można trafić już za 1,5 tyś komplet,za 1800 to masz już ksenony,zawieszenie gwintowane?masz zamiar jeżdzić po torze?gleba -40 w dobrym stanie do v6 to koszt ok 300-400 zeta za komplet sprężyn,przyciemnienie szyb folią to też koszt około 300-400,przynajmniej u mnie tyle chcą,ale to twoja kasa więc rób co chcesz :drink:

#20 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 04 grudnia 2006 - 22:27

cgce zeby ladnie wygladala jestem mlody wiec chce zeby samochud ladnie wygladal ale nie wiem czy obnizac bo rodzicow bede wozil na wioske czesto pare razy w tygodniu wiec chyba nie oplaca sie obnizyc jej, jak cos to tylko sprezyny kupie zeby lekko osiadla a pozatym to widzialem fajna zecz , mianowicie piecowanie stopniowe takie jak ze z przodu jasna szyba na poczatku a coraz dalej w tyl tym ciemniejsza ale sporo stoi okolo 1400 zl ale to odpada


myslalem nad tym ze tyle kasy wydam ale wes pod uwage ze polowa hajsu to opony i felgi okolo 5 tysiecy to na reszte malo wydam a felgi bym se zostawil do innego samochodu najpierw myslalem zeby pojezdzic ze 2 lata omega b, a potem kupic se c lub jakis inny samochod. pozdrawiam i czekam na wasze opinie mysle ze oplaca wpakowac w moja omege tyle na poczatku mialem wieksze plany ale wiecie potrzeba duzo $$$$$$ , ale tego nie mam tak duzo i musza poczekac.
Opowienm wam fajna zecz znam takiego fajnego kolesia poznalem go na jakims forum jezdzi vectra b i tak fajnie ma ja odpicowana ze mu za nia gruba kase proponuja ale on nie chce jej sprzedac pozmienial wszystko prawie zostala mu jeszcze najwazniejsza zecz , minowicie zmiqna silnika na wiekszy tylko ma dylemat czy oplaca sie to zrobic . Wiec jego wiki jest przecudna czarne soczewki depo koszt 1300 , fele, obnizenie, lakier nowy bardzo fajny i duzo zeczy pozdrawiam i sorki ze sie rozpisalem ale mysle ze jak odpicuje swoja omdzie tak to tez bym jej nie sprzedal bo to by byla pieknosc plus w przyszlosci nowy lakierek dla mojej omesi ze zddjecia i wyglad kulowy pozdro