

Podcisnienia w silniku 2.5 v6... czarna magia... POMOCY
#1
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 17:40
moja omega jest toporna i slaba jak diabli... znalazlem na forum ze przyczyna czesto jest zle podlaczenie podcisnien (po demontazu). Znalazlem schemat podcisnien (najprawdopodobnie do mojego modelu - rocznik '98 ) i zaczalem sprawdzac i faktycznie nie bylo podlaczone jak na schemacie, niestety nie moge skonczyc bo nie mam pojecia gdzie jest ostatni element FRONT VAC RESERVOIR czy jakos tak... lewy dolny rog schematu - kwadrat. probowalem znalezc zdjecia silnika (miejsca gdzie moze byc ten element) bo mam dwa przewody ktore sie koncza i nie ma ich gdzie wpiac. W tym aucie bylo troche grzebane i nie wiem czy poprzedni wlasciciel w ramach "radosnej tworczosci" czegos nie spieprzyl... z gory dziekuje za wszelka pomoc
#2
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 17:49
Witam,
moja omega jest toporna i slaba jak diabli... znalazlem na forum ze przyczyna czesto jest zle podlaczenie podcisnien (po demontazu). Znalazlem schemat podcisnien (najprawdopodobnie do mojego modelu - rocznik '98 ) i zaczalem sprawdzac i faktycznie nie bylo podlaczone jak na schemacie, niestety nie moge skonczyc bo nie mam pojecia gdzie jest ostatni element FRONT VAC RESERVOIR czy jakos tak... lewy dolny rog schematu - kwadrat. probowalem znalezc zdjecia silnika (miejsca gdzie moze byc ten element) bo mam dwa przewody ktore sie koncza i nie ma ich gdzie wpiac. W tym aucie bylo troche grzebane i nie wiem czy poprzedni wlasciciel w ramach "radosnej tworczosci" czegos nie spieprzyl... z gory dziekuje za wszelka pomoc
puszka podcisnien na dolocie na samym dole po stronie filtra
#3
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 18:48
Niestety, nie w każdym modelu była montowana, są również auta z tylko jednym akumulatorem podciśnienia.puszka podcisnien na dolocie na samym dole po stronie filtra
jacos007, poszukaj na forum, bo jest dokładna rozpiska podciśnień.. bodajże w poradach....
U Ciebie prawdopodobnie może być układ z jednym akumulatorem.
Pozdrawiam.
#4
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 19:18

to chyba powinno byc to kolego:
http://www.wrzuta.pl...ienia_multiram1
#5
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 19:35
#6
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 19:47
#7
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 21:06
Nie ma az tak duzej roznicy jak sa niepodlaczone, choc lekko jest to odczuwalne.Witam,
moja omega jest toporna i slaba jak diabli... znalazlem na forum ze przyczyna czesto jest zle podlaczenie podcisnien (po demontazu).
#8
OFFLINE
Napisany 11 marca 2009 - 01:12
Niestety, nie w każdym modelu była montowana, są również auta z tylko jednym akumulatorem podciśnienia.
jacos007, poszukaj na forum, bo jest dokładna rozpiska podciśnień.. bodajże w poradach....
U Ciebie prawdopodobnie może być układ z jednym akumulatorem.
Pozdrawiam.
w 98 seryjnie powinny byc 2 akumulatory
#9
OFFLINE
Napisany 11 marca 2009 - 12:52
jeden z przodu po prawej nisko drugi w podszybiu po prawejw 98 seryjnie powinny byc 2 akumulatory
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 11 marca 2009 - 13:27
a nie po lewej?:hmm:
strony podaje sie z pozycji za fajera

#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 11 marca 2009 - 15:36
jak pojedziesz na chamownie to mozesz sie zdziwic ze 3.0 ma jakies 190ps lub mniej , jesli multiram nie dziala wlasciwieNie ma az tak duzej roznicy jak sa niepodlaczone, choc lekko jest to odczuwalne
#14
OFFLINE
Napisany 11 marca 2009 - 15:57
jak pojedziesz na chamownie to mozesz sie zdziwic ze 3.0 ma jakies 190ps lub mniej , jesli multiram nie dziala wlasciwie
potwierdzam kolego Twoje zdanie, u mnie po wlasciwym zrobieniu multiramu samochod poprostu zapier....


#15
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 13:45
1) czy te dwa schematy sa prawidlowe i jesli tak to czy byly to jedyne dwa uklady stosowane w omegachB ?
2) czy mozna je stoswac zarowno w 2.5V6 jak i 3.0V6 (ja mam 2.5)
3) czy ktos wie w jakich rocznikach byl stosowany z jednym a w jakich z dwoma akumulatorami (moze da sie to rozpoznac po numerach silnika lub w jakis inny sposob)
chcilbym poprostu jednoznacznie okreslic ktorego schematu mam sie trzymac bo z przodu wychodza u mnie 3 przewody podcisnieniowe (czyli uklad z dwoma akumulatorami) a za cholere nie moge znalezc przedniego akumulatora, dodam jeszcze ze w aucie napewno bylo przedemna "grzebane" i nie wiem czy poprzedni wlasciciel czekos nie popieprzyl konkretnie, chcialem tez dodac ze to vauxhall a nie opel ale to chyba nie ma znaczenia bo pod macha wszystko jak w oplu
#16
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 14:46
tutaj nie trzeba zadnych numerow otwierasz mache i wszystko jasne, patrzac os strony filtra powietrza a wlasciwie pod pucha od niego powinienec czy jest tam zamontowana czy nie , zawsze mozesz sobie to domontowac jesli chcesz.
#17
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 15:15
#18
OFFLINE
Napisany 13 marca 2009 - 18:51
Jeśłi chodzi o polepszenie działania zaworów multiram, to najlepiej trzymaj się schematu z dwoma akumulatorami. Ten dodatkowy ma za zadanie zwiększyć szybkość zadziałania zaworów. Po prostu czasem na wskutek np. nieszczelności w starszym rozwiązaniu mogło zabraknąć podciśnienia w którymś momencie i nie było reakcji zaworu. Najlepiej jesli dokupisz drugi akumulator i podepniesz według schematu 2.chcilbym poprostu jednoznacznie okreslic ktorego schematu mam sie trzymac
Najważniejsze w całej tej rurkologii jest poprawne podłączenie akumulatorów (są one kierunkowe) i zlikwidowanie wszelkich nieszczelności. A to czy dany zawór jest podłączony z trójnika czy bezpośrednio z aku, nie ma większego znaczenia. No może pomijalnie małe

Sorki za takie porównanie, ale nic łatwiejszego mi do głowy nie przyszło....
#19
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 14:43

#20
OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 14:07