

Ciągniecie lawety , hmm jak to wyglada?
#1
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 00:03
Moje pytanko brzmi , jak omega sobie radzi z takim obciązeniem, oraz
co grozi jak bede mial na lawecie 1900 km zamiast max 1650 ?
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 06:43
wziąść na lawetę
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#3
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 08:06
troszke spalisz sprzęgło i będziesz ją męczyłco grozi jak bede mial na lawecie 1900 km zamiast max 1650 ?
#4
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 08:10
np.jazda z przyczepą
Po drugie w dowodze rejestracyjnym, jak już kolega marek_kloss słusznie zauważył, masz dopuszczalną mase całkowitą ciągniętej przyczepu - a to jest masa przyczepy+dop ładowność.
Jesli w DR masz 1650 kg ..a jej masa własna to ok 500-600kg .. to na lawete mozesz załadować ok 1000kg.
W praktyce żadną osobówką nie mozesz pociągnąć lawety bo masy nie pasują...
A co Ci grozi w razie kontroli - mandat oraz zawołanie lawety, ktore zabierze Twoją lawete z ładunkiem - bo nie pozwolą Ci kontynuować jazdy (podobny mechanizm jak z brakiem OC)
spalone sprzęgło
Kolego weź na wstrzymanie i nie opowiadaj głupot jesli nie masz w tym temacie wiedzy i doswiadczenia
Omega sobie poradzi, nie w tym problem, a już napewno nie w dodatkowych 300kg.
#5
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 08:16
nie opowiadam bzdur tylko niech sie wbije w korki troszke to sam wyczaji ,ale ok nie podwarzam twojego zdaniaKolego weź na wstrzymanie i nie opowiadaj bzdur.
#6
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 09:10
#7
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 09:39
nie opowiadam bzdur tylko niech sie wbije w korki troszke to sam wyczaji ,ale ok nie podwarzam twojego zdania
kolego, gdybym nie zrobił z lawetą już ladnych p[aru kilometrów to pewnie był i Ci przytaknął.
Prawda jest taka, ze dowolny ciężaz z ktorym mierzy sie auto obciąża sprzęgło (i nie tylko). Nie ma jednak co demonizować. Omega moze ciągnąć 1500-1700kg (w zależności od wersji). dodatkowe 200 nie zrobi specjalnie wielkiej róznicy
jedyne co go ratowało dobry kolega na stacji kontroli pojazdów który z 6 zrobi 9 i troche mało bystry urzędnik w wydz.komunikacji ale już za pózno bo auto już pewnie zarej. ps .mi sie udało .
Kolego jesli omega ma mase wlasną ok 1700kg a DMC przyczepy w dowodzie będzie mial 1900kg to każdy srednio bystry policjant taki dowód zatrzymie.. a przy odrobinie pecha diagnosta dostanie zawiasy.
Co Ty w ogole opowiadasz...
#8
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 10:06
#9
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 10:16
każdy ma swoje zdanie.m am 2 auto tak zrobione a smigam w roku do niemiec ze 30 razy i nigdy nie miałem problemów a kontrole były czeste.nie dopisałem jeszcze ze najpierw była zmiana cyfry w brifie przy pierwszej rejestracji a potem dopiero gadane z diagnostą zeby nie drążył tematu i ok.
No to życze Ci, zebyś sie na tym nie przejechał nigdy.
kolejna sprawa to że moge ci dać chyba z dziesieć przykładów na większą mase holowanej przyczepy od masy własnej wpisanej oryginalnie w dowodzie np.z austri przywiozłem pajero masa własna 2300kg masa przyczepy do 2900kg bo na zachodzie można a u nas nie?.i co zabiorą mi dowód? pozatym diagnosta też człowiek mógł sie pomylic wiec najwyżej wystawi nowe zaświadzenie. jedynie polski glina tego nie może pojąc w swojej głowie bo unijny ma dowód za swiętość i nigdy mi nic nie powiedzieli jeśli nie przekraczałem mas wpisanych w dowodzie.
dokladnie rzecz biorąc ważna w tym wypadku jest DMC samochodu a nie masa wlasna, jak to napisalem wczesniej używając skrótu myslowego.
W polsce jest też przepis mówiący o stosunku DMC pojazdu do DMC przyczepy, wiec teoretycznie moze być tak, ze gdzies mozna, a u nas nie.
ps. diagnosta to urzędnik państwowy i nie moze sie pomylić na takiej zasadzie jak piszesz i ze później wystawi nowe zaświadczenie. To sie nazywa poświadczenie nieprawdy i ON za to odpowiada przed prawem, a jak Tobie udowodnią taka 'zmiane' to jest to po prostu fałszerstwo. Myslisz, ze warto?
Trafisz kiedyś na dociekliwego, albo po prostu zwyklego służbiste .. i zmienisz zdanie.
Póki co życze Ci, zeby Cie to nie spotkało.
Osobiście jednak nie czuł bym sie za dobrze jeżdząc ze sfałszowanym DR ... zwlaszcza w dobie rosnących sił ITS (i nie tylko)
#10
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 10:25
#11
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 17:17
Dopuszczalna masa ciagnacej przyczepy nie może przekroczyc 1650 km
czyli tak jak wczesniej napisał cita, laweta waży około 500kg i auto może mieć
te które jest na lawecie 1149kg, czyli taki matiz bez silnika będzie akurat.
Mam jeszcze jedno pytanko jeśli mam w dowodzie w przyczepie określone DMC 2200kg , to mogę ciagąć ja za omega?
Czy musze mieć okreslone 1650 dmc przyczepy w dowodzie?
Zajmuje sie troszke motorkami wiec dlatego pytam , bo wezme lawete zaladuje kilka skuterków to one waza około 1000kg + laweta 500 kg , wiec 1500 kg razem , a w dowodzie wpisane 2200.
Mimo to moge ciagnac?
Pozdrawiam
#12
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 17:47
Mam jeszcze jedno pytanko jeśli mam w dowodzie w przyczepie określone DMC 2200kg , to mogę ciagąć ja za omega?
Czy musze mieć okreslone 1650 dmc przyczepy w dowodzie?
Zajmuje sie troszke motorkami wiec dlatego pytam , bo wezme lawete zaladuje kilka skuterków to one waza około 1000kg + laweta 500 kg , wiec 1500 kg razem , a w dowodzie wpisane 2200.
Mimo to moge ciagnac?
Pozdrawiam
Jesli masz hak .. to musisz mieć go "wbitego" w DR.
Jesli masz wbity hak w DR to musisz mieć podane masy.
Poza tym teraz musisz mieć uzupełnione dane w DR. Kiedyś tak bylo, ze nie wsztytskie dane wpisywali .. teraz już tak nie jest.
A co mozesz ciągnąć ze względu na prawko to okresla dowód rejestracyjny przyczepy. Mozesz mieć pustą lawete, ale jesli DMC będzie za duza .. to nie mozesz jej ciągnąć.
Inną rzeczą jest to czym ją ciągniesz, bo - musisz mieć uprawnienia do całego zestawu (pojazd + laweta) oraz pojazd musi "móc" ciągnąć daną lawete - i to znów okreslają DMC pojazdu i DMC lawety.
Tak wiec jesli masz lawete, ktora ma DMC 2200kg .. to to jest wiążące, a nie to ile ona ma w danej chwili masy rzeczywistej.
#13
OFFLINE
Napisany 09 marca 2009 - 20:07
dziwne . . .
Ja mam wbite w DR ze na haku jest 1650 kg.
Mam orginalny oplowski hak.
pozdrawiam
#14
OFFLINE
Napisany 14 marca 2009 - 19:14
#15
OFFLINE
Napisany 14 marca 2009 - 21:18
1)
W dowodzie rejestracyjnym mamy dwie rubryczki:
O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (u mnie 1700 kg)
O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (u mnie 750 kg)
... i to jest podstawa od której trzeba zacząć.
2) Uprawnienia:
kategoria B (samochód + przyczepa) - zestaw nie może przekroczyć masy całkowitej 3,5t,
kategoria B + BE - samochód do 3,5t + przyczepa odpowiednia do pojazdu (mówią o tym informacje w tabelce dowodu rej. O.1 i O.2)
Cita piszesz że "Poza tym teraz musisz mieć uzupełnione dane w DR. Kiedyś tak bylo, ze nie wsztytskie dane wpisywali .. teraz już tak nie jest. " ja mam wbite tylko HAK czy muszę to uzupełnić ???
#16
OFFLINE
Napisany 16 marca 2009 - 08:28
X=1800kg DMC przyczepy- ale tylko teoretycznie, bo DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC samochodu ciągnącego, czyli dla samochodu o DMC 1700kg można pociągnąc przyczepę z DMC 1700kg, chyba że jest inny zapis w dowodzie rej.
W przypadku kiedy samochód ciągnący posiada DMC 2000kg to DMC przyczepy wynosi max 1500kg.
Czy można ciągnąć lawetę mając B, oczywiście że można, nawet maluchem. Prawie wszystko można co jest dopuszczone do ruch i mieści się w zakresie DMC zestawu. Laweta może mieć DMC 1900kg ale może też mieć 1200kg więc czemu nie można by jej było ciągnąć za omą.
#17
OFFLINE
Napisany 16 marca 2009 - 11:10
Cita piszesz że "Poza tym teraz musisz mieć uzupełnione dane w DR. Kiedyś tak bylo, ze nie wsztytskie dane wpisywali .. teraz już tak nie jest. " ja mam wbite tylko HAK czy muszę to uzupełnić ???
nie.
Jak sprzedasz auto i ktoś bedzie je chciał przerejestrować, to na 99% wyslą go na przegląd uzupełniający, zeby dopisać dane.
Ty w tej chwili jak masz wbity hak i podane masy przyczepy .. to nic Ci nie grozi, chyba, ze kończy Ci sie dowód (brak miejsca na przeglądy0 i czeka Cie wymiana .. to tak jak wyżej napisalem.
W innych wypadkach nic nie musisz robic.
Czy można ciągnąć lawetę mając B, oczywiście że można, nawet maluchem. Prawie wszystko można co jest dopuszczone do ruch i mieści się w zakresie DMC zestawu. Laweta może mieć DMC 1900kg ale może też mieć 1200kg więc czemu nie można by jej było ciągnąć za omą.
Oj prawda, prawda.
Tylko weź pod uwage co nazywamy LAWETĄ.
Otóż ma to być przyczepa do przewożenia samochodów.
Jesli więc ma DMC 1200kg i odejmiesz jej mase wlasną to zostanie Ci 600-700kg ładowności ..
Mozesz tym co najwyżej motocykle przewozić a nie auta.
Bo w całej tej dyskusji są dwa spekty. To, ze mozna ciągnąć omegą lewaete - bo mozna, jelsi zgadzają sie masy .. oraz drugi aspekt czyli to, jaką ładowność mają lawety, ktore mozna ciągnąć za omegą, ktora ma DMC ciągniętej przyczepy na poziomie 1700-1800kg.
1800kg (dmc przyczepy) - 550kg (masa własna przyczepy) = 1250kg (łdowność)
hmmm, maluch, stare ponad dziesięcio letnie małe auta i kilka innych. Praktycznie żaden samochod z dzisiejszych czasów nie waży mniej niż 1250kg...
#18
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 20:40
#19
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2009 - 21:42
majac Prawko kat. B mozna:
kierowac pojazdem o DMC 3500kg
mozna prowadzic pojazd z przyczepka lekka! o DMC 750 kg
warunkiem zeby ciagnac ta przyczepke lekka jest to, ze auto musi miec DMC do 2750 poniewaz masa zestawu nie moze przekraczac 3,5 t
mozna tez prowadzic ciagnik rolniczy na b ale bez przyczepki;d
B+E uprawnia nas do jazdy z przyczepka autem o DMC 3,5 t ciagnac przyczepe o DMC nie przekraczajacej tej w dowodzie czyli max 3,5 t
takie sa przepisy, aha i mozna prowadzic ciagnik rolniczy z przyczepkami (taki bonus:P)
i pamietajmy ze kierujac zestawem o masie powyzej 3,5t obowiazuje nas posiadanie winiety i jezeli nie wieziemy np auta lub innej rzeczy na uzytek wlasny to konieczny jest kurs na przewoz rzeczy
kary za brak winiety lub kursu moga byc bardzo dotkliwe i koszty zwiazane z dalsza podroza tego zestawu kosmiczne
#20
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2009 - 21:59
Nieprawda bo na nowe prawko tz. z 2 zdięciami i znaczkiem EU można ciągnąć ile chcesz tz. tyle ile auto pozwala i ten stosunek masy całkowitej pojazdu do masy całkowitej przyczepki musi być odpowiedni czyli masa całkowita przyczepki nie może być większa od masy własnej pojazdu i też musi być spełniony warunek masy całkowita przyczepki nie może być większa od dozwolonego uciągu danego pojazdu i całoś niemoze przekraczać 3,5T (czyli np. moją omega 1.3T przyczepka), dziś niema takiego czegoś że nie możesz jechać z przyczepką powyżej 750kg. a jak nie wiesz to zadzwoń na policje i ci powiedzą, wiem dokładnie bo kiedyś było w radiu zet jak Wajs prowadził właśnie ten temat, ile razy miałem kontrole i zawsze wsio pasuje wszystko...nie zupelnie jest tak jak niektorzy pisza.
majac Prawko kat. B mozna:
kierowac pojazdem o DMC 3500kg
mozna prowadzic pojazd z przyczepka lekka! o DMC 750 kg