

Blad 94 - czujnik Halla
#1
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 18:59
Dzisiaj wymienilem ten czujnik na nowy ale blad dalej ten sam i komputer go nie chce skasowac.
Kilka razy wywalilo ze udalo sie skasowac blad, lampka silnika zgasla moze na 10sekund zeby zaraz zaczac sie swiecic na nowo.
Mozliwe ze mialem pecha i kupilem wadliwy czujnik ale opcje ta odrzucam narazie gdyz zakladam ze nowy czujnik byl OK. Co jeszcze moge sprawdzic w zwiazku z tym bledem?
Wszystkie kable sa OK, nie ma przetarc, nie ma nigdzie zwarcia.
#2
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:12
Podlaczylem wczoraj Omege C z 2000r 2,5 litra V6 X25XE pod komputer. Wypluwa blad 94 - czujnik halla.
Dzisiaj wymienilem ten czujnik na nowy ale blad dalej ten sam i komputer go nie chce skasowac.
Kilka razy wywalilo ze udalo sie skasowac blad, lampka silnika zgasla moze na 10sekund zeby zaraz zaczac sie swiecic na nowo.
Mozliwe ze mialem pecha i kupilem wadliwy czujnik ale opcje ta odrzucam narazie gdyz zakladam ze nowy czujnik byl OK. Co jeszcze moge sprawdzic w zwiazku z tym bledem?
Wszystkie kable sa OK, nie ma przetarc, nie ma nigdzie zwarcia.
wymieniles czujnik polozenia walkow czy walu ?
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:24
Walu, ten na dole.
to niepotrzebnie. blad 94 dotyczy czujnika polozenia walkow rozrzadu.
#5
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:27
#6
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:39
Hmmm to czujnik hallotronowy to czujnik polozenia walu korbowego czy walkow rozrzadow? Zawsze myslalem ze to jest to samo co czujnik walu korbowego i tego tez chyba dotyczy kod 94 czy cos pokrecilem?
w naszym przypadku jest to samo. i jeden i drugi jest czujnikiem halla a 94 dotyczy walkow rozrzadu. jak chcesz to mam sprawne oryginaly
#7
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:42
Co do kupna to kupuje w hurtowni i bede mial od razu a tak czekac na paczke itd. to mi nie za bardzo ale dzieki za propozycje i dzieki za naprowadzenie mnie na odpowniedni kurs

#8
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:51
Hmm to ja drugi dzien sprawdzam, mierze, czyszcze, pieszcze, wymieniam ten czujnik polozenia walow a sie okaze ze to robota na 5 minut i ze po wymianie czujnika polozenia walkow rozrzadu bedzie dobrze. Ehh tak to czasem jest.
Co do kupna to kupuje w hurtowni i bede mial od razu a tak czekac na paczke itd. to mi nie za bardzo ale dzieki za propozycje i dzieki za naprowadzenie mnie na odpowniedni kurs
tylko omijaj zamienniki szerokiem lukiem
#9
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 10:53
#10
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 10:55
Witam.Podepnę się pod temat,mam małe pytanko, czy czujniki położenia wału i wałka rozrządu w simtecu 56.1 to czujniki Halla?
na 56.1 tak,
#11
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 12:57
#12
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 13:05
W takim razie czy sposób ich sprawdzania, opisany tu: http://forum.omegakl...ead.php?t=12120, jest właściwy?
tak, jest wlasciwy
#13
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 14:55
Czy ten czujnik jest wpięty od frontu w wiązkę elektryczną biegnącą wzdłuż głowicy kierowcy? Jeśli tak to jakie powinien mieć wartości pomiarowe (na forum znalazłem tylko dla czujników dla 2.0)? Jaki ewentualnie czujnik kupić - co jest montowane oryginalnie? Na stronie Intercarsu widzę np. Boscha 0 232 103 008? Czy taki będzie OK?
#14
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 15:08
#15
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 15:59
#16
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 16:41
Pytałem o wartości pomiarowe, bo u mnie niema przejścia między pinami.
Czujniki może nie padają, ale niedawno zdejmowałem dolot i obudowę rozrządu (wymieniałem pompę wody), a ponieważ pierwszy raz coś robiłem przy tym silniku, to nie dam głowy, że przez przypadek nie "naruszyłem" kabelka od czujnika.
#17
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 17:42
Czujnik polozenia walkow rozrzadu:
1 & 2 - 10.7-14.7 OM
2 & 3 - 0.4-0.6 OM
#18
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 17:55
#19
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 17:56
#20
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 18:03
Przecież tego czujnika w ogóle się nie dotyka przy pompie wody ani przy rozrządzie. Nie wiem jak powinien pracować na odpiętym czujniku, ale jak go odepniesz gdy auto jest uruchomione to powinno inaczej zacząć pracować bądź w ogóle zgasnąć. Dla pewości możesz zmierzyć wartość czunika miernikiem:
Czujnik polozenia walkow rozrzadu:
1 & 2 - 10.7-14.7 OM
2 & 3 - 0.4-0.6 OM
Wiem, że się nie rusza, ale mogłem zawadzić pociągnąć itp. (cena nauki

Kupię, zmienię i będę miał jasność.