Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ściąga przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marekmasteryork

marekmasteryork
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2009

Napisany 22 lutego 2009 - 18:57

Witam, opisze mój problem po kolei. Omega 2,5 TD, 1998r.

Auto przy hamowaniu sciągało mocno w prawo. Mechanik stwierdził, że sworznie wachaczy.
Po wymianie sworzni auto zaczęło ściągac przy hamowaniu ale tym razem w LEWĄ strone. Jak hamowałem to ściągało, jak jechałem prosto to było ok. Żadnego drgania kierownicy tak przy hamowaniu jak i przy jeździe bez hamowania.

Z musu przejeździłem tak kilkaset km. Teraz objawy sa następujące:
1. jade prosto bez hamowania - jest ok
2. zaczynam hamować - auto mocno ściaga w lewo
3. przerywam hamowanie - auto przestaje ściagać
4. Po chwili (ok 3 - 5 sekund) odczucie jakby coś zerwało się i auto odbija lekko w prawo, musze skorygować kierownicą aby nie wjechac do rowu.

Musze znowu oddac auto do mechanika, obawiam sie jednak ze i tym razem mnie skasuje a ewekt bedzie jak poprzednio czyli żaden. Chciałbym mu coś podpowiedziec.

Koledzy powiedzcie co to może być?

Druga sprawa:
Czy da się odłączyć działanie ABS i jechać tym autem jakby wogóle nie było ABS aby sprawdzic czy nie wariuje jakas automatyka ABS.

Pozdrawiam
Marek

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2009 - 19:03

Masz zapieczone tłoczki w zacisku, rozebrać, wyczyścić i najlepiej wymienić klocki o tarcze.

#3 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2009 - 19:23

może i też coś z drążkami...np: środkowy lub boczne bo skoro przed wymianą sworzni ciągło w prawo a teraz w lewo...hmmm lub może jeszcze wybita tuleja wspornika drążków...dobrze by było gdybyś sie udał gdzieś na porządne szarpaki by luz sprawdzić i na rolki by sprawdzić opory toczenia...rolki pozwolą Ci na zdiagnozowanie czy Ci cylinderek trzyma

#4 OFFLINE   marekmasteryork

marekmasteryork
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2009

Napisany 22 lutego 2009 - 19:27

może i też coś z drążkami...np: środkowy lub boczne bo skoro przed wymianą sworzni ciągło w prawo a teraz w lewo...hmmm lub może jeszcze wybita tuleja wspornika drążków...dobrze by było gdybyś sie udał gdzieś na porządne szarpaki by luz sprawdzić i na rolki by sprawdzić opory toczenia...rolki pozwolą Ci na zdiagnozowanie czy Ci cylinderek trzyma


Byłem na diagnostyce. Facet stwierdził, że wszystko ok. Hamulce były sprawdzane, zostały przeczyszczone, nic nie wymagało wymianie.

Masz zapieczone tłoczki w zacisku, rozebrać, wyczyścić i najlepiej wymienić klocki o tarcze.


Były czyszczone. Mechanik stwierdził, że tarcze i klocki sa dobre.

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2009 - 19:31

Auto przy hamowaniu sciągało mocno w prawo. Mechanik stwierdził, że sworznie wachaczy.

sworznie czy tuleje ??
bo jak tuleje to może jakieś marne zamienniki i będzie ci pływał po całej drodze
poczytaj ten temat http://forum.omegakl...ighlight=tuleje

używaj :szukaj::szukaj:

#6 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2009 - 19:35

Byłem na diagnostyce. Facet stwierdził, że wszystko ok. Hamulce były sprawdzane, zostały przeczyszczone, nic nie wymagało wymianie.



Były czyszczone. Mechanik stwierdził, że tarcze i klocki sa dobre.


a jak geometria zawieszenia wygląda?? też sprawdzał??

#7 OFFLINE   marekmasteryork

marekmasteryork
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2009

Napisany 22 lutego 2009 - 19:41

a jak geometria zawieszenia wygląda?? też sprawdzał??


Tak geometria tez sprawdzona.
Ja odczuwam to jakby przy hamowaniu mocniej łapało lewe koło, nastepnie po puszczeniu hamulca wydaje mi sie, że to lewe koło nadal trzyma ale tylko troche i puszcza dopiero po tych 3-5 sekundach. Tak sobie to tłumacze. Czy moge miec racje? Czy to moga być wężyki gumowe zatkane?

Pozdrawiam
Marek

#8 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2009 - 19:45

to jak opisujesz to wskazuje na to co opisał wicek apropo wężyków też może sie zdarzyć ale szczerze wątpie

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2009 - 19:47

Ja odczuwam to jakby przy hamowaniu mocniej łapało lewe koło, nastepnie po puszczeniu hamulca wydaje mi sie, że to lewe koło nadal trzyma ale tylko troche i puszcza dopiero po tych 3-5 sekindach.

przecież na każdej stacji diagnostycznej to sprawdzisz jak wiedziesz na rolki czy hamulce równo łapią i puszczają bo na oko bolka to trochę trudno

#10 OFFLINE   marekmasteryork

marekmasteryork
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2009

Napisany 22 lutego 2009 - 20:46

przecież na każdej stacji diagnostycznej to sprawdzisz jak wiedziesz na rolki czy hamulce równo łapią i puszczają bo na oko bolka to trochę trudno


Na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że mam zwichrowana tarcze hanmulcową i ta krzywa tarcza łapie szybciej. tarcze nie zostały wymienione, wymioniono natowiast sforznie w wahaczach. A teraz sciaga ale w drugą strone.
Ja tłumacze sobie to tak, że gdyby była to zwichrowana tarcza to odczuwałbym drgania na kierownicy przy hamowaniu a drgan nie ma. Ponadto kiedy diagnosta wydał swoja opinie to auto sciagało w prawo. Teraz po zmnianie sworzni sciaga w lewo.

A co sadzicie o złym działaniu systemu ABS? Moze to miec jakis zwiazek? Da sie na czas prob odłączyc system ABS i sprawdzic jak auto zachowuje sie bez ABS? Mozna by sprawdzic w ten sposob czy to sprawka ABSów.

Pozdrawiam
Marek

#11 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2009 - 20:54

Były czyszczone. Mechanik stwierdził, że tarcze i klocki sa dobre.


Na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że mam zwichrowana tarcze hanmulcową i ta krzywa tarcza łapie szybciej



to jak wkońcu z tymi tarczami??

cos cie chyba ktos kręci

#12 OFFLINE   k1b

k1b
  • 41 postów
  • Dołączył: 21-02-2008
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 22 lutego 2009 - 20:58

miałem podobny problem i niedawno go usunołem..jak się okazało miałem rozwalone tuleje..po wymianie auto jest jak nowe
POTĘGA MV6

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2009 - 20:59

Zmień mechanika.

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2009 - 21:22

Na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że mam zwichrowana tarcze hanmulcową i ta krzywa tarcza łapie szybciej. tarcze nie zostały wymienione, wymioniono natowiast sforznie w wahaczach. A teraz sciaga ale w drugą strone.
Ja tłumacze sobie to tak, że gdyby była to zwichrowana tarcza to odczuwałbym drgania na kierownicy przy hamowaniu a drgan nie ma. Ponadto kiedy diagnosta wydał swoja opinie to auto sciagało w prawo. Teraz po zmnianie sworzni sciaga w lewo.

zmień mechanika bo cie w koszta ciąga albo zielonego pojęcia nie ma o tym co robi

#15 OFFLINE   Drabcu

Drabcu
  • 227 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: W Tychach

Napisany 22 lutego 2009 - 22:53

Jak dla mnie to wahacze(tuleje)

#16 OFFLINE   marekmasteryork

marekmasteryork
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2009

Napisany 23 lutego 2009 - 20:44

to jak wkońcu z tymi tarczami??

cos cie chyba ktos kręci

Ktoś kręci, tylko kto?
Diagnosta twierdzi ze jedna tarcza zwichrowana a mechanik mowi, że obie dobre. Ponadto ten diagnosta mowił o jednej tarczy w czasie kiedy auto sciagalo w prawo. Tarcze nie były ruszane a teraz auto sciaga w lewo. Gdyby to była wina jednej tarczy jak twierdzi diagnosta to auto sciagało by caly czas w prawo. Dodatkowo ale to juz moim zdaniem było by wyczuwalne bicie na kierownicy przy hamowaniu.

Pozdrawiam
Marek

Jak dla mnie to wahacze(tuleje)


Ale tuleje w wahaczach wlasnie mechanik wymienił na nowe.

Pozdrawiam
Marek

#17 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 20:52

Ale tuleje w wahaczach wlasnie mechanik wymienił na nowe.

czytałeś temat jaki ci wcześniej podałem ????
jak są słabej jakości to nawet na nowych cie będzie wozić na boki

#18 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 23 lutego 2009 - 22:15

A co sadzicie o złym działaniu systemu ABS? Moze to miec jakis zwiazek? Da sie na czas prob odłączyc system ABS i sprawdzic jak auto zachowuje sie bez ABS? Mozna by sprawdzic w ten sposob czy to sprawka ABSów.

Najprosciej to wyjac bezpiecznik od ABS. Jest pod kierownica, jak otworzysz klapke to na niej masz rozpiske ktory jest od czego.
Wtedy przestanie tez pokazywac predkosciomierz, licznik km stanie w miejscu i zapali sie kontrolka ABSu.

#19 OFFLINE   marekmasteryork

marekmasteryork
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2009

Napisany 24 lutego 2009 - 14:07

Wyjąłem ten bezpiecznik (faktycznie predkosciomierz przestał wskazywać) i dalej to samo. Wiem juz przynajmniej, że to nie wina ABS.


Pozdrawiam
Marek

#20 OFFLINE   marcyb3

marcyb3
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Jastrowie/Szwecja
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2009 - 15:47

Wyjąłem ten bezpiecznik (faktycznie predkosciomierz przestał wskazywać) i dalej to samo. Wiem juz przynajmniej, że to nie wina ABS.


Pozdrawiam
Marek


kolego miałem taki sam przypadek,jak kupiłem nie dawno omege C,ściągało auto mi na lewo i to strasznie ze ciężko było utrzymac kierownice,auto było na oponach 17" letnie ,a ze mamy zime kupiłem opony zimowe i problem zniknoł,miałem co się okazało jeną opone zdartą od środka i prawdopodobnie to była przyczyna ściągania:)
Pozdrawiam,
Marcin:up::up::up: