

ściąga przy hamowaniu
#1
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 18:57
Auto przy hamowaniu sciągało mocno w prawo. Mechanik stwierdził, że sworznie wachaczy.
Po wymianie sworzni auto zaczęło ściągac przy hamowaniu ale tym razem w LEWĄ strone. Jak hamowałem to ściągało, jak jechałem prosto to było ok. Żadnego drgania kierownicy tak przy hamowaniu jak i przy jeździe bez hamowania.
Z musu przejeździłem tak kilkaset km. Teraz objawy sa następujące:
1. jade prosto bez hamowania - jest ok
2. zaczynam hamować - auto mocno ściaga w lewo
3. przerywam hamowanie - auto przestaje ściagać
4. Po chwili (ok 3 - 5 sekund) odczucie jakby coś zerwało się i auto odbija lekko w prawo, musze skorygować kierownicą aby nie wjechac do rowu.
Musze znowu oddac auto do mechanika, obawiam sie jednak ze i tym razem mnie skasuje a ewekt bedzie jak poprzednio czyli żaden. Chciałbym mu coś podpowiedziec.
Koledzy powiedzcie co to może być?
Druga sprawa:
Czy da się odłączyć działanie ABS i jechać tym autem jakby wogóle nie było ABS aby sprawdzic czy nie wariuje jakas automatyka ABS.
Pozdrawiam
Marek
#2
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:03
#3
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:23
#4
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:27
może i też coś z drążkami...np: środkowy lub boczne bo skoro przed wymianą sworzni ciągło w prawo a teraz w lewo...hmmm lub może jeszcze wybita tuleja wspornika drążków...dobrze by było gdybyś sie udał gdzieś na porządne szarpaki by luz sprawdzić i na rolki by sprawdzić opory toczenia...rolki pozwolą Ci na zdiagnozowanie czy Ci cylinderek trzyma
Byłem na diagnostyce. Facet stwierdził, że wszystko ok. Hamulce były sprawdzane, zostały przeczyszczone, nic nie wymagało wymianie.
Masz zapieczone tłoczki w zacisku, rozebrać, wyczyścić i najlepiej wymienić klocki o tarcze.
Były czyszczone. Mechanik stwierdził, że tarcze i klocki sa dobre.
#5
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:31
sworznie czy tuleje ??Auto przy hamowaniu sciągało mocno w prawo. Mechanik stwierdził, że sworznie wachaczy.
bo jak tuleje to może jakieś marne zamienniki i będzie ci pływał po całej drodze
poczytaj ten temat http://forum.omegakl...ighlight=tuleje
używaj :szukaj::szukaj:
#6
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:35
Byłem na diagnostyce. Facet stwierdził, że wszystko ok. Hamulce były sprawdzane, zostały przeczyszczone, nic nie wymagało wymianie.
Były czyszczone. Mechanik stwierdził, że tarcze i klocki sa dobre.
a jak geometria zawieszenia wygląda?? też sprawdzał??
#7
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:41
a jak geometria zawieszenia wygląda?? też sprawdzał??
Tak geometria tez sprawdzona.
Ja odczuwam to jakby przy hamowaniu mocniej łapało lewe koło, nastepnie po puszczeniu hamulca wydaje mi sie, że to lewe koło nadal trzyma ale tylko troche i puszcza dopiero po tych 3-5 sekundach. Tak sobie to tłumacze. Czy moge miec racje? Czy to moga być wężyki gumowe zatkane?
Pozdrawiam
Marek
#8
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:45
#9
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 19:47
przecież na każdej stacji diagnostycznej to sprawdzisz jak wiedziesz na rolki czy hamulce równo łapią i puszczają bo na oko bolka to trochę trudnoJa odczuwam to jakby przy hamowaniu mocniej łapało lewe koło, nastepnie po puszczeniu hamulca wydaje mi sie, że to lewe koło nadal trzyma ale tylko troche i puszcza dopiero po tych 3-5 sekindach.
#10
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 20:46
przecież na każdej stacji diagnostycznej to sprawdzisz jak wiedziesz na rolki czy hamulce równo łapią i puszczają bo na oko bolka to trochę trudno
Na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że mam zwichrowana tarcze hanmulcową i ta krzywa tarcza łapie szybciej. tarcze nie zostały wymienione, wymioniono natowiast sforznie w wahaczach. A teraz sciaga ale w drugą strone.
Ja tłumacze sobie to tak, że gdyby była to zwichrowana tarcza to odczuwałbym drgania na kierownicy przy hamowaniu a drgan nie ma. Ponadto kiedy diagnosta wydał swoja opinie to auto sciagało w prawo. Teraz po zmnianie sworzni sciaga w lewo.
A co sadzicie o złym działaniu systemu ABS? Moze to miec jakis zwiazek? Da sie na czas prob odłączyc system ABS i sprawdzic jak auto zachowuje sie bez ABS? Mozna by sprawdzic w ten sposob czy to sprawka ABSów.
Pozdrawiam
Marek
#11
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 20:54
Były czyszczone. Mechanik stwierdził, że tarcze i klocki sa dobre.
Na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że mam zwichrowana tarcze hanmulcową i ta krzywa tarcza łapie szybciej
to jak wkońcu z tymi tarczami??
cos cie chyba ktos kręci
#12
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 20:58
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 21:22
zmień mechanika bo cie w koszta ciąga albo zielonego pojęcia nie ma o tym co robiNa stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że mam zwichrowana tarcze hanmulcową i ta krzywa tarcza łapie szybciej. tarcze nie zostały wymienione, wymioniono natowiast sforznie w wahaczach. A teraz sciaga ale w drugą strone.
Ja tłumacze sobie to tak, że gdyby była to zwichrowana tarcza to odczuwałbym drgania na kierownicy przy hamowaniu a drgan nie ma. Ponadto kiedy diagnosta wydał swoja opinie to auto sciagało w prawo. Teraz po zmnianie sworzni sciaga w lewo.
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:44
Ktoś kręci, tylko kto?to jak wkońcu z tymi tarczami??
cos cie chyba ktos kręci
Diagnosta twierdzi ze jedna tarcza zwichrowana a mechanik mowi, że obie dobre. Ponadto ten diagnosta mowił o jednej tarczy w czasie kiedy auto sciagalo w prawo. Tarcze nie były ruszane a teraz auto sciaga w lewo. Gdyby to była wina jednej tarczy jak twierdzi diagnosta to auto sciagało by caly czas w prawo. Dodatkowo ale to juz moim zdaniem było by wyczuwalne bicie na kierownicy przy hamowaniu.
Pozdrawiam
Marek
Jak dla mnie to wahacze(tuleje)
Ale tuleje w wahaczach wlasnie mechanik wymienił na nowe.
Pozdrawiam
Marek
#17
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:52
czytałeś temat jaki ci wcześniej podałem ????Ale tuleje w wahaczach wlasnie mechanik wymienił na nowe.
jak są słabej jakości to nawet na nowych cie będzie wozić na boki
#18
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:15
Najprosciej to wyjac bezpiecznik od ABS. Jest pod kierownica, jak otworzysz klapke to na niej masz rozpiske ktory jest od czego.A co sadzicie o złym działaniu systemu ABS? Moze to miec jakis zwiazek? Da sie na czas prob odłączyc system ABS i sprawdzic jak auto zachowuje sie bez ABS? Mozna by sprawdzic w ten sposob czy to sprawka ABSów.
Wtedy przestanie tez pokazywac predkosciomierz, licznik km stanie w miejscu i zapali sie kontrolka ABSu.
#19
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2009 - 14:07
Pozdrawiam
Marek
#20
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 15:47
Wyjąłem ten bezpiecznik (faktycznie predkosciomierz przestał wskazywać) i dalej to samo. Wiem juz przynajmniej, że to nie wina ABS.
Pozdrawiam
Marek
kolego miałem taki sam przypadek,jak kupiłem nie dawno omege C,ściągało auto mi na lewo i to strasznie ze ciężko było utrzymac kierownice,auto było na oponach 17" letnie ,a ze mamy zime kupiłem opony zimowe i problem zniknoł,miałem co się okazało jeną opone zdartą od środka i prawdopodobnie to była przyczyna ściągania:)
Pozdrawiam,
Marcin:up::up::up: