

Mocne Pukanie W Podłodze Przy Ruszaniu, Pomocy!!!
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 16:09
#23
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 06:35
jeśli te tuleje są konkretnie wybite to wystarczy z kanału na ręcznym budą zabujać i zobaczysz jak Ci wahacz chodzi....
#24
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 17:52
#25
OFFLINE
Napisany 06 października 2009 - 10:12
Chociaż.. przed omegą miałem vectrę i też miałem podobny problem. Z biegiem czasu podczas buksowania kół zaczęło trzepać autem, tylko z przodu oczywiście.
Może układ różnicowy lub, przeguby są uszkodzone? Dodam jeszcze, że mam lekki luz w moście i muszę dołożyć płytkę regulacyjną, bo zębniki chyba za głęboko albo za płytko na siebie na chodzą.
elementy mech.różnicowego, które mogą być przyczyną przeskakiwania półosi napędowych:

regulacja luzu dyfra:

#26
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 23:22
a może Ci przegub wali?
hmm... a jak zdiagnozować uszkodzony przegub?
U mnie stuki na 90% dochodzą z prawej strony, więc tak sobie kombinuję, żeby je zamienić miejscami. Wtedy będę miał pewność, że to przegub. Jak się wykręca półosie napędowe?
#27
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 23:57
#28
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2011 - 02:31
Czytam ten temat, bo mam podobny problem. Ostre ruszanie w prawo na skreconych kołach i z tyłu wali niemiłosiernie, w lewe jest wszystko Si. Mam omege A kombi, czy rownież obstawiacie te tuleje? patrzyłem na internecie i nawet nigdzie takich nie sprzedaja:/ prosze o pomoc. Zerkajac pod auto zauwazyłem uszkodzoną gumę przegubu, ale przegub w aucie inaczej stuka.. tzn wiem jak w przednionapędówce klekoce. Help me.
Kolego, sprawdź zawieszenie układu wydechowego.
Ja u siebie zmieniałem końcowy tłumik na pseudo sportowy i właśnie po wymianie zaczęło popukiwać... Bardzo zastanawiało mnie co to może pukać i zacząłem od sprawdzenia układu wydechowego. Podczas skręcania w lewo nic nie było słychać, natomiast jak skręcałem w prawo to tłumik końcowy pukał po obudowę koła zapasowego...
Podgiąłem trochę wieszaki w tłumiku oraz zakupiłem nowe gumy i teraz jest wszystko OK.
Więc warto zerknąć na zawieszenie układu wydechowego.
Pozdrawiam.
#29
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2011 - 11:33
Kolego, sprawdź zawieszenie układu wydechowego.
Ja u siebie zmieniałem końcowy tłumik na pseudo sportowy i właśnie po wymianie zaczęło popukiwać... Bardzo zastanawiało mnie co to może pukać i zacząłem od sprawdzenia układu wydechowego. Podczas skręcania w lewo nic nie było słychać, natomiast jak skręcałem w prawo to tłumik końcowy pukał po obudowę koła zapasowego...
Podgiąłem trochę wieszaki w tłumiku oraz zakupiłem nowe gumy i teraz jest wszystko OK.
Więc warto zerknąć na zawieszenie układu wydechowego.
Pozdrawiam.
Możesz miec rację, wydech mam dość luźny, nawet kiedyś gdy miałem problem z jedna swiecą to drgał uderzajac w zderzak, patrzac teraz wisi on swobodnie mogąc bez problemu uderzac. W takim razie sprawdzę

#30
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 22:14
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 22:33

#33
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 21:45
#34
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 23:40
#35
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2011 - 00:19
może trafiłeś na równie zjechany most, albo to nie on jest przyczyną. Wymieniłeś samą główkę, czy komplet razem z półosiami? U siebie wymieniłem całą zawiechę z tyłu oprócz: mostu, półosi, tulei wahaczy tylnych, tulei tylnych (nie prosiaków) ramy zawieszenia i poduszek mostu też nie ruszałem.podpore wału poduchy mostu drązki kierownicze nawet wymieniłem tylny most (w starym rozleciały sie satelity)i dalej sie tłucze przy pełnym skrecie i ostrym ruszani
#36
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2011 - 17:10
nie ukrywam, że z zaciekawieniem śledzę temat ponieważ sam też walczę z tym problemem.
może trafiłeś na równie zjechany most, albo to nie on jest przyczyną. Wymieniłeś samą główkę, czy komplet razem z półosiami? U siebie wymieniłem całą zawiechę z tyłu oprócz: mostu, półosi, tulei wahaczy tylnych, tulei tylnych (nie prosiaków) ramy zawieszenia i poduszek mostu też nie ruszałem.
wymieniłem samą tzw gruche półosi nie ruszałem bo są dobre most został wyczyszczony od środka koła zębate są eleganckie zalany nowym olejem uszczelniony itp.... nie mam juz pojecia jeszcze z tymi amorami spróbuje bo prawy na 80% jest do wymiany
#37
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 18:51
dodam jeszcze ze wibracje czuje na swoim fotelu

#38
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 22:31
sprawdz krzyzak, u mnie to bylo glownym powodem nieprzyjemnych wibracji. czy ma jaies luzy etc.
jesli to nie on, to tuleje centrujace walu (po dwoch stronach na koncach walu sa te tuleje). koszt w ASO ok 130zl/szt, zamienniki FEBI (jesli znajdziesz) ok. 80zl/szt.
gume na podporze walu i lozysko masz dobre??
to chyba w sumie wszystko, co mogloby byc..
ja na szczescie mam to juz za soba.
#39
OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 14:15