Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Mocne Pukanie W Podłodze Przy Ruszaniu, Pomocy!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 czerwca 2009 - 16:05

zawsze wyłączam esp jak odwalam takie numery;)

#22 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2009 - 16:09

a czy przyczyną stukania mogą być wybite tulejki wachaczy tylnych (wew. i zew.), albo gumy stabilizatora, bo patrzyliśmy dzisiaj z mechanikiem i nie znaleźliśmy nic więcej co mogłoby być przyczyną? ewentualnie zostaje jeszcze poducha "dyfra"

#23 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 23 czerwca 2009 - 06:35

przejrzyj posta od początku, pisałem i przerabiałem temat, przy ostrym ruszeniu(bez palenia gumy) szczególnie przy skręcie miałem łomot z tyłu, to zależy która strona padła i na 99% to są te największe tuleje metalowo-gumowe tylnego wahacza, podpora wału nawet bez gumy nie będzie robiła hałasu,
jeśli te tuleje są konkretnie wybite to wystarczy z kanału na ręcznym budą zabujać i zobaczysz jak Ci wahacz chodzi....

#24 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2009 - 17:52

tuleje metalowo-gumowy tylnej belki (tzw. prosiaki) wymieniłem! a stukanie pojawia się gdy tylna oś zrywa przyczepność np. podczas palenia kapcia

#25 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2009 - 10:12

Tak mi się przypomniało, że zaraz po zakupie nie występowały takie problemy, auto za każdym razem stawało w miejscu i mieliło kołami - nic nie było czuć, nic nie stukało. Problemy się zaczęły jak kiedyś za mocno nacisnąłem na hamulec i tylne koła zblokowałem podczas palenia kapcia. Teraz sobie myslę, że przyczyna może tkwić nie w zawieszeniu, a w dyfrze.
Chociaż.. przed omegą miałem vectrę i też miałem podobny problem. Z biegiem czasu podczas buksowania kół zaczęło trzepać autem, tylko z przodu oczywiście.

Może układ różnicowy lub, przeguby są uszkodzone? Dodam jeszcze, że mam lekki luz w moście i muszę dołożyć płytkę regulacyjną, bo zębniki chyba za głęboko albo za płytko na siebie na chodzą.




elementy mech.różnicowego, które mogą być przyczyną przeskakiwania półosi napędowych:
Dodany obrazek

regulacja luzu dyfra:
Dodany obrazek

#26 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 23:22

a może Ci przegub wali?


hmm... a jak zdiagnozować uszkodzony przegub?
U mnie stuki na 90% dochodzą z prawej strony, więc tak sobie kombinuję, żeby je zamienić miejscami. Wtedy będę miał pewność, że to przegub. Jak się wykręca półosie napędowe?

#27 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 06 lutego 2011 - 23:57

Czytam ten temat, bo mam podobny problem. Ostre ruszanie w prawo na skreconych kołach i z tyłu wali niemiłosiernie, w lewe jest wszystko Si. Mam omege A kombi, czy rownież obstawiacie te tuleje? patrzyłem na internecie i nawet nigdzie takich nie sprzedaja:/ prosze o pomoc. Zerkajac pod auto zauwazyłem uszkodzoną gumę przegubu, ale przegub w aucie inaczej stuka.. tzn wiem jak w przednionapędówce klekoce. Help me.

#28 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 lutego 2011 - 02:31

Czytam ten temat, bo mam podobny problem. Ostre ruszanie w prawo na skreconych kołach i z tyłu wali niemiłosiernie, w lewe jest wszystko Si. Mam omege A kombi, czy rownież obstawiacie te tuleje? patrzyłem na internecie i nawet nigdzie takich nie sprzedaja:/ prosze o pomoc. Zerkajac pod auto zauwazyłem uszkodzoną gumę przegubu, ale przegub w aucie inaczej stuka.. tzn wiem jak w przednionapędówce klekoce. Help me.


Kolego, sprawdź zawieszenie układu wydechowego.
Ja u siebie zmieniałem końcowy tłumik na pseudo sportowy i właśnie po wymianie zaczęło popukiwać... Bardzo zastanawiało mnie co to może pukać i zacząłem od sprawdzenia układu wydechowego. Podczas skręcania w lewo nic nie było słychać, natomiast jak skręcałem w prawo to tłumik końcowy pukał po obudowę koła zapasowego...
Podgiąłem trochę wieszaki w tłumiku oraz zakupiłem nowe gumy i teraz jest wszystko OK.
Więc warto zerknąć na zawieszenie układu wydechowego.
Pozdrawiam.

#29 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 07 lutego 2011 - 11:33

Kolego, sprawdź zawieszenie układu wydechowego.
Ja u siebie zmieniałem końcowy tłumik na pseudo sportowy i właśnie po wymianie zaczęło popukiwać... Bardzo zastanawiało mnie co to może pukać i zacząłem od sprawdzenia układu wydechowego. Podczas skręcania w lewo nic nie było słychać, natomiast jak skręcałem w prawo to tłumik końcowy pukał po obudowę koła zapasowego...
Podgiąłem trochę wieszaki w tłumiku oraz zakupiłem nowe gumy i teraz jest wszystko OK.
Więc warto zerknąć na zawieszenie układu wydechowego.
Pozdrawiam.


Możesz miec rację, wydech mam dość luźny, nawet kiedyś gdy miałem problem z jedna swiecą to drgał uderzajac w zderzak, patrzac teraz wisi on swobodnie mogąc bez problemu uderzac. W takim razie sprawdzę:)

#30 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 09 lutego 2011 - 22:14

Zajrzałem w zawieszenie wydechu.. zmodyfikowałem je tak aby wydech nie miał szans puknac ani o bak ani o zderzak.. Efektów brak, leżac pod autem spostrzegłem że guma grubości ok 2 cm łącząca wał z mostem grzie skręca sie je srubami jest w beznadziejnym stanie, pomijajac to cos puka przy skręcie w prawo i nawet na wprost ruszajac ostro, ale trzeba na prawde zerwac. Hmm nie wiem od czego zacząc. Guma przegubu jest nieszczelna na pierwszyy rzut oka, ale czy to to nie wiem:/

#31 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 22:25

wymień ten łącznik gumowy i przestanie walić ;)

#32 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 09 lutego 2011 - 22:33

ale powątpiewałem, poniewaz dziwne ze przy zerwaniu w lewo nic nie słychac, a nie chce kasy ładowac w to za dużo:) ziutek możesz miec racje :)

#33 OFFLINE   Masa

Masa
  • 57 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 10 lutego 2011 - 21:45

U mnie jest to samo wymieniłem wszystkie gumy z tyłu podpore wału poduchy mostu drązki kierownicze nawet wymieniłem tylny most (w starym rozleciały sie satelity)i dalej sie tłucze przy pełnym skrecie i ostrym ruszaniu najgorsze jest to ze do 40 km/h auto drży jak mnie to wpienia jeszcze kupie amory z poduchami i zobacze co bedzie a jak nie pomożę to 5ltr Pb i zapałka:tank:

#34 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 10 lutego 2011 - 23:40

heh, ja jutro wymieniam łącznik elastyczny wał- most bo mam zdewastowany i dokładnie przeglądam mocowanie wydechu i ustawie go tak aby nie był na kursie kolizyjnym z bakiem tak jak dotychczas:D

#35 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2011 - 00:19

nie ukrywam, że z zaciekawieniem śledzę temat ponieważ sam też walczę z tym problemem.

podpore wału poduchy mostu drązki kierownicze nawet wymieniłem tylny most (w starym rozleciały sie satelity)i dalej sie tłucze przy pełnym skrecie i ostrym ruszani

może trafiłeś na równie zjechany most, albo to nie on jest przyczyną. Wymieniłeś samą główkę, czy komplet razem z półosiami? U siebie wymieniłem całą zawiechę z tyłu oprócz: mostu, półosi, tulei wahaczy tylnych, tulei tylnych (nie prosiaków) ramy zawieszenia i poduszek mostu też nie ruszałem.

#36 OFFLINE   Masa

Masa
  • 57 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 11 lutego 2011 - 17:10

nie ukrywam, że z zaciekawieniem śledzę temat ponieważ sam też walczę z tym problemem.


może trafiłeś na równie zjechany most, albo to nie on jest przyczyną. Wymieniłeś samą główkę, czy komplet razem z półosiami? U siebie wymieniłem całą zawiechę z tyłu oprócz: mostu, półosi, tulei wahaczy tylnych, tulei tylnych (nie prosiaków) ramy zawieszenia i poduszek mostu też nie ruszałem.



wymieniłem samą tzw gruche półosi nie ruszałem bo są dobre most został wyczyszczony od środka koła zębate są eleganckie zalany nowym olejem uszczelniony itp.... nie mam juz pojecia jeszcze z tymi amorami spróbuje bo prawy na 80% jest do wymiany

#37 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 12 lutego 2011 - 18:51

Panowie jest kiła... wymieniłem ten łącznik elastyczny mostu z wałem , wał nacechowałem aby skrecic w tym samym połozeniu te oba trójkąty.. jazda próbna powyzej 70 auto wpada w nieprzyjemny rezonans:/ nie wiem mogłem cos skopac? miejsce gdzie była jaka sruba nie powinno miec wpływu.. a więc co:? wymiękam
dodam jeszcze ze wibracje czuje na swoim fotelu :p mrowi po plecach aż, czy sprzegło jest wcisniete czy nie. Oprucz tej gumy wiadomo musiałem odkrecic podpore wału, czy moze ona dawac taki efekt?, mogłem ją uszkodzic?

#38 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 28 lutego 2011 - 22:31

jaqboss

sprawdz krzyzak, u mnie to bylo glownym powodem nieprzyjemnych wibracji. czy ma jaies luzy etc.
jesli to nie on, to tuleje centrujace walu (po dwoch stronach na koncach walu sa te tuleje). koszt w ASO ok 130zl/szt, zamienniki FEBI (jesli znajdziesz) ok. 80zl/szt.
gume na podporze walu i lozysko masz dobre??

to chyba w sumie wszystko, co mogloby byc..
ja na szczescie mam to juz za soba.

#39 OFFLINE   jaqboss

jaqboss
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2011

Napisany 01 marca 2011 - 14:15

Wymieniony przegub gumowy wału, wymieniona podpora wału:) jest dobrze... zrywów na asfalcie już nie robię i nie polecam. Dziękuję za wszelką pomoc!! Pozdrawiam