Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Mocne Pukanie W Podłodze Przy Ruszaniu, Pomocy!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ZlotyOmega

ZlotyOmega
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dobra k. Nowogardu

Napisany 07 lutego 2009 - 20:23

Witam.
Mam taki problem a mianowicie przy gwałtowniejszym ruszaniu z miejsca coś strasznie puka a wręcz wali pod podłogą. Dziś wymieniłem podporę wału, sprawdziłem wszystkie połączenia metalowo-gumowe, zawieszenie tylnego mostu oraz resztę rzeczy i wszystko jest w porządku a mimo to strasznie puka i nie wiem co zrobić, znalazłem na forum podobne tematy ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi, jeśli ktoś z was miał lub ma taki problem to proszę podzielcie się wiedzą bo jest to strasznie denerwujące i chciałbym zlikwidować to pukanie.:)

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2009 - 23:26

Obstawiam dwie opcje
1. układ wydechowy, gdzies przy napięciu dotyka nadwozia
2. niedokladnie sprawdziłeś tylne wahacze, które, gdy auto stoi na glebie moze być na tyle napięte, ze nie zauważysz nawet sporego luzu

#3 OFFLINE   ZlotyOmega

ZlotyOmega
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dobra k. Nowogardu

Napisany 08 lutego 2009 - 16:00

Dzięki, jutro sprawdzę wydech choć wygląda że wszystko z nim ok ale i tak sprawdzę :) a tył podniosę do góry i spróbuje sprawdzić wahacze :) i napisze czy coś znalazłem :)

#4 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2009 - 17:54

Miałem przypadek, że rura od wydechu naparzała w podłogę, więc nie lekceważ tego co napisał Cita, i sprawdź wszystkie zawieszenia, łączenia i tak dalej.

#5 OFFLINE   ZlotyOmega

ZlotyOmega
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dobra k. Nowogardu

Napisany 08 lutego 2009 - 18:21

Jutro koniecznie sprawdzę układ wydechowy. Jest tak że jak np. chce żeby tylne koła straciły przyczepność i kiedy już ją stracą to im obroty i kręcenie się kół jest szybsze to stukanie jest mniejsze. Muszę to zrobić bo strasznie to denerwuje a na wiosnę będą kółka 17" a skoro na 15" dzieje się tak to na 17" będzie tak waliło jakby wał miał mi wpaść do środka :p

#6 OFFLINE   ZlotyOmega

ZlotyOmega
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dobra k. Nowogardu

Napisany 09 lutego 2009 - 13:53

Jednak to nie wydech, opuściłem go i podwiesiłem niżej tak że nie ma możliwości stukania gdziekolwiek. Wyjechałem na ulicę oraz ruszałem gwałtownie z miejsca aby sprawdzić dokładnie skąd wydobywają się stuki, okazało się że dobiegają one z okolic skrzyni biegów, nie mam pojęcia co tam może pukać. Poduchy skrzyni wyglądają jak nowe więc coś tam chyba poprzedni właściciel musiał robić. Może miał ktoś z was podobne objawy u siebie ?

#7 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 15:04

mam to samo u siebie, podejrzewam amory tylne, ewentualnie elementy metalowo-gumowe tylnego zawieszenia

#8 OFFLINE   ZlotyOmega

ZlotyOmega
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dobra k. Nowogardu

Napisany 17 lutego 2009 - 23:48

Jednak wina leży po stronie prawej tylnego wahacza... po wielu testach itd okazuje się że stukanie o ile można to tak delikatnie nazwać, dochodzi z tylnego prawego wahacza. Teraz pytanie co tam może pukać ?? Może ktoś wie, lub ma fotki albo w jakiś sposób może mi podpowiedzieć co i jak, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc...

#9 OFFLINE   Palczak80

Palczak80
  • 39 postów
  • Dołączył: 08-02-2009

Napisany 25 lutego 2009 - 17:45

Jednak wina leży po stronie prawej tylnego wahacza... po wielu testach itd okazuje się że stukanie o ile można to tak delikatnie nazwać, dochodzi z tylnego prawego wahacza. Teraz pytanie co tam może pukać ?? Może ktoś wie, lub ma fotki albo w jakiś sposób może mi podpowiedzieć co i jak, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc...


Jak juz dojdziesz co i jak to napisz. Mam to samo i tez dochodzi z prawej strony tylu.Ostatnio jak ruszylem skrecajac w prawo poślizgnęlo mnnie na bruku i stukot ten byl ciągly ,ustąpił jak kolo przestalo mielić i wyprostowalem auto. Cos mi sie wydaje ze u mnie to nie tylko wina wahacza:confused:

#10 OFFLINE   ZlotyOmega

ZlotyOmega
  • 37 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dobra k. Nowogardu

Napisany 04 kwietnia 2009 - 10:17

Gdzie bym nie pytał to każdy mówi że uszkodzony może być amorek także chyba będzie trzeba coś w tym kierunku kombinować, wymienić nawet na używkę i zobaczyć co będzie się działo, czy pukanie ustąpi czy nie...

#11 OFFLINE   Gibsztal

Gibsztal
  • 5 postów
  • Dołączył: 26-03-2009

Napisany 11 kwietnia 2009 - 15:52

Panowie sprawdzcie tez podpore walu. bo omega np b miala czesty problem z tym elementem. wymiana to groszowy wydatek.

#12 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 11 kwietnia 2009 - 22:51

Sprawdzcie sobie tuleje pionową,tą większą przy tylnim zawieszeniu,bo to pewnie ona jest wyjechana i wózek wali w podłoge

#13 OFFLINE   sebino

sebino
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 maja 2009 - 23:16

a może Ci przegub wali?

#14 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 27 maja 2009 - 09:38

myślę, że sprawa zamknięta ale na 99% to tuleja gumowo-metalowa tylnego wahacza, wymieniałem oczywiście najpierw podporę wału i zero efektu a po wymianie tej tulei cisza nawet przy paleniu gumy:D

#15 OFFLINE   Palczak80

Palczak80
  • 39 postów
  • Dołączył: 08-02-2009

Napisany 11 czerwca 2009 - 10:00

Czas mija a jak "waliło tak wali:mad:mimo szczegolowych ogledzin. Wczoraj wymienialem klocki z tylu i tu....niespodzianka! Okazało sie ze mam pękniete obie sprezyny! (teraz wiem czemu tak nisko siedzi)Niby spelniaja swoja role bo po peknieciu zakleszczyly sie ze soba,ale tak mysle czy takie obnizenie nie jest czasem powodem tego "walenia" przy ostrym ruszeniu?? Po jutrze planuje wymiane,i tu mam pytanie-pewnie kupie uzywki i zeby nie naciąć sie na na nie takie jak trzeba,to moze ktos wie jakie wymiary powinna miec taka sprezyna do Omci A(93) kombi?

#16 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2009 - 19:28

wymieniłem amortyzatory na nowe, duże tuleje belki też, a wibracje podczas buksowania kół jak były tak dalej są:mad: U mnie stukanie ewidentnie czuc z tyłu, tłumiki nie wchodzą w grę, amory nowe, prosiaki nowe, sprężyny zdrowe - zaledwie 2-letnie, więc co?

#17 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2009 - 19:31

U mnie to samo, zastanawiam się czy ma to coś wspólnego z nivo. Może spring poszedł lub amorek zakończył żywot. Przy sobocie będę badał i napiszę.

#18 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 czerwca 2009 - 11:41

wątpię w to, żeby to była wina sprężyn, czy amorów (sam też mam nivo). Jak pisałem wyżej, wymieniłem praktycznie wszystko co się da, a stukanie nie ustało.
Nie wymieniłem jedynie podpory wału z łożyskiem (nigdzie nie mogę dostac nowych pierścieni segera do niej), tulei wew. i zew. wahaczy tylnych też nie ruszałem.
Może mocowanie dyfra jest luźne, w jaki sposób dyferencjał jest przymocowany do zawieszenia?

#19 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 czerwca 2009 - 13:30

U mnie springa po lewej stronie klikła, swoją drogą amory z tyłu też wyszły z siebie.

#20 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 13 czerwca 2009 - 13:32

na gumowych silentblockach. Kogut a może TC Ci puka przy buksowaniu?