Silnik wyje po próbie zaślepienia EGR 2.5 TD
#21 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2009 - 21:22
bardzo kusząca perspektywa.
moja pali ok 12l w mieście i 7,4l na trasie, skrzynia automat.
ale muszę dodac że kiedyś paliła mniej, zaraz po sprowadzeniu przez kilka miesięcy spalanie na trasie to było 6,3l a miasto 9l aha i nie była to jazda na emeryta.
i niestety z czasem rosło i rosło i to mnie tak naprawdę ciekawi, co takiego mogło sie rozregulowac???
może ktoś ma jakieś podejrzenia co do tego silnika??
pozdrawiam.
#22 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 08:24
Spalanie było 13,5 l/100 km (nie pamiętam od kiedy pomiar), teraz 11,3 l/100 km
ale z tego co pisales to miales peknieta rurke, wiec pomiar jest niedokladny, bo nie wiesz jak by sie auto zachowalo jakbys wymienil rurke na szczelna...
reasumujac zadne twoje info nt. poprawy pracy silnika beda niemiarodajne, bo nie masz porownania do pracy silika ze szczelnym ukladem doladowania powietrza...
pozdr.
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#23 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 14:27
Tak, ale gdy się ją ustawiło właściwie, to było szczelnie, nie hałasowało tak mocno, dopiero ostatnio, gdy poruszyłem rurkę, samochód zaczął chodzić jak traktor, więc wydaje mi się, że mój pomiar jest wiarygodny.ale z tego co pisales to miales peknieta rurke
#24 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 16:21
#25 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 17:39
Grzeje jak wcześniej, chyba żadnej różnicy nie ma, a jeśli, to minimalna. EGR i tak jest otwarty tylko na obrotach biegu jałowego, a podczas jazdy na takich obrotach silnik nie pracuje.a jak sprawa z temp silnika wyglada po zaslepieniu?to mnie najbardziej interesuje bo tez mam to lajno pekniete(bedzie 3 rurka w ciagu 2 lat). pytam bo wyczytalem ze dzieki egr obniza sie temp spalania paliwa przez co rozumiem ze silnik generuje mniej ciepla...
Przepraszam, że nadal nie ma tych fot, ale pogoda nie zachęca mnie do siedzenie na dworze i dłubania pod maską, która spada na głowe...
#26 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2009 - 20:23
ale gdy się ją ustawiło właściwie, to było szczelnie,
oj chyba jednak nie bylo szczelne, tam w koncu jest dosc spore cisninie, przeciez jak jest szczelne jak turbo chodzi to az gumowe przewody nadyma... wiec ustawienie rurki na miejscu wg mnie nic nie daje.
Tez mialem ta rurke peknieta, dwa razy spawalem na kolnierzach bo odpadala, auto nie mialo mocy, gwizdalo... itd, itp.
Zakupilem w koncu nowa rurke za 200 zeta, zalozylem, i gitarrra. Troche trwalo zanim silnik powrocil do swojej sprawnosci... przypuszczam ze przez b. niskie cisnienie doladowania ( nieszczelnosc na rurce EGR ) co nie co sie pozatykalo.
pozdr
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#27 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 18:09
#28 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 19:52
witam ja mam taki problem a mianowicie rurka ERG jest przy jednym z konców calkowicie luzno,czy to ma jakis wplyw na silnik?? prosze o pmocne rady . dziekuje i pozdrawiam
Układ powinien byc szczelny, sprawdź czy rurka jest pęknięta czy tylko obejma dociskowa sie poluzowała, będziesz wiedział czy musisz szukac rurki, zawsze możesz zaślepic EGR, jak to zrobic masz opisane w postach wcześniejszych, nieszczelny układ ma wpływ na moc silnika, powietrze zassane inną droga niż przez przepływomierz fałszuje jego wskazania.
#29 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 23:10
#30 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 22:59
#31 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 08:17
moze ktos wie gdzie mozna kupic taką rurke??
zapewne w sklepie z rurkami.... a moja mi zamowil moj mechanior, a on z teog co wiem to chyba w intercarsie zzakupy robi
pozdr.
ps. to byl oryginal ze znaczkiem GM
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#32 OFFLINE
#33 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 23:35
#34 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2009 - 20:32
i ile kosztowała??
pamiec jest zawodna, ale cos mi sie zdaje ze 200.. zabojczo droga nie byla
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#35 OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 12:21
#36 OFFLINE
Napisany 08 marca 2009 - 12:23
#37 OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 14:47
pozdro.:idea:
#38 OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 07:36
#39 OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 09:19
Daj spokój, to jest szybkie nagrzewanie silnika? W ciągu 3 minut mam 92.5 stopnia i tak powinno być...bo w ciagu 20 min nawet bedzie ponad 90 stopni
#40 OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 15:12